![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Chavez zou ik welliswaar geen volwaardig democraat noemen. Vergeet niet dat hij zelf ooit meende een staatsgreep te kunnen plegen. Maar hij is wel verschillende malen reeds verkozen en zijn populariteit blijft boven de 50 %. Het begrip 'democraat' wordt uitgehold tegenwoordig. Bush is geen echt democraat te noemen, evenals Uribe of Calderon geen echte democraten te noemen zijn. (Bush en Calderon zelfs minder dan Chavez of Uribe). Juan Carlos verslaat ze echter allen. Dat is dan ook degenen met het minste recht van spreken tijdens die vergadering. Oud nieuws trouwens die "zwijg"uitspraak en de controverse errond. Is dat nu pas tot in de lage landen geraakt?
Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 juni 2010 om 15:44. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, dat wordt occasioneel wel eens boven gehaald. Verder heeft het uiteraard geen enkele relevantie.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Ik doe trouwens geen moeite meer om pertinente blinden te wijzen op hun fouten. Elk argument of bewijsstuk dat wordt aangebracht wordt ofwel niet gelezen, genegeerd of weggelachen met veralgemeningen en geleuter naast de kwestie. Zoals jij deed. Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Een democratisch verkozen president moet zich de les laten spellen door een monarch. Zolang het in uw kraam valt om uit onwetendheid Hugo Chavez in een kwaad daglicht te stellen, is alles goed, nietwaar?
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En opnieuw, Juan Carlos vroeg hem om te zwijgen, niet omdat hij hem wilt opleggen hoe te denken, maar gewoon omdat Chavez -weer eens - iedereen aan het uitschelden was. Elk beleefde aanwezige had hem dat moeten vragen. Laatst gewijzigd door Antoon : 9 juni 2010 om 14:48. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
We hebben het hier al over gehad. Ik let er de laatste tijd wel op om er niet weer in te tuimelen. Verder mag u mij verwijten (ten onrechte, maar kom) van te veralgemenen of wat dan ook, maar wanneer u elke reactie van elke tegenspreker in een zelfde discussie gewoon met een lachsmilie beantwoordt, dan ligt het eerder aan u. Peins ik zo. Citaat:
Citaat:
|
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bush heeft het over de 'axis of evil', Chavez zei 'het ruikt hier naar sulfer' toen hij na Bush sprak op de VN. Lijkt me dat ze beiden hetzelfde soort van taal gebruikten. Denken dat er zoiets is als 'de goeden en de slechten'. In het voordeel van Chavez pleit dat hij geen andere landen invadeert. We weten allemaal hoe Bush de wereld bestookte met valse argumenten om Irak te invaderen met vele doden tot gevolg. Toch nog een graadje 'erger'.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als u de discussie had gelezen. En dan bedoel ik echt volgen en lezen wat er staat, dan had u misschien begrepen dat ik reeds == een paar keer ==heb uitgelegd dat Juan Carlos niet is komen uitleggen hoe Chavez moet regeren of hoe hij moet gaan denken. Juan Carlos heeft gewoon een brullebak die iedereen aan het uitschelden was gevraagd om te zwijgen, wat elke goed opgevoede en beleefde aanwezige persoon had moeten doen. En dan hebt u het nog over 'naast de kwestie antwoorden'. Man, man toch. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Beter pogen mensenrechten te verdedigen vanuit meer objectieve criteria, in plaats van dit thema politiek te misbruiken. Hoe is het mogelijk dat mensen op de hoogte zijn van dit 'zwijg' incident, terwijl ze nog nooit van La Macarena gehoord hebben? Hoe vervormd is het wereldbeeld niet dat ontstaat door zo'n selectieve informatieinname waarbij een massagraf met duizenden doden minder belangrijk geacht wordt door de media dan een fait divers tijdens een vergadering? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat niet betekent dat Chavez houding, gedrag en politiek in het algemeen serieus te verfoeien is. Met of zonder plooi naar de Amerikanen of hun olielobby. Citaat:
Citaat:
Het is een drama dat moet worden uitgespit tot op het bot. Ik ben het met u eens dat er hierover veel te weinig media-aandacht is. Dit is nu net een verhaal dat dagdagelijks in de media zou moeten verschijnen tot het fijne ervan geweten is. Ik zou ook graag al die geweldige analysten van onze media willen zien uitleggen en analyseren, en ook correspondenten er naartoe sturen en zo verder. Maar onze media hebben een eigen agenda en blijven soms dagen zeuren over relatief kleine schietpartijen met 9 dode activisten in plaats van echte joernalistiek over de 2000 begraven slachtoffers (of zijn er nog massagraven?) in La Macarena. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Lokaal Raadslid
|
![]() Citaat:
Preguntando caminamos! Laatst gewijzigd door Flashheart : 9 juni 2010 om 17:19. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
U leest vermoedelijk ook niets anders dan de berichten waarin ik anderen wijs op hun idiotie. Zoals u doet bij de rest van de personen die uw mening niet delen. Daarom leert u nooit iets bij. Citaat:
![]() |
![]() |
#95 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() Ik ben hier een heel interessante discussie aan het bekijken op Larry King Live tussen Jesse Ventura, Connie Mack jr. en Oliver Stone over de komende film/documentaire 'South of the border' van die laatste. Gaat nu over Venezuela en Chavez. Hopelijk kunnen jullie dit via internet ook bekijken. 1 van de beste Larry King's! Aanrader.
Laatst gewijzigd door longhorn : 10 juni 2010 om 02:32. |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
"south of the border" lijkt me interessant om te bekijken. Ik dacht dat die al uit was. Stone is er toch voor naar Cannes gegaan of vergis ik me. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() Nee, nog geen link. Het was de uitzending van vanavond. Morgen misschien. Die film lijkt me ook interessant. Ik vond het wel goed hoe die republikeinse congressman werd aangepakt door Ventura en Stone. Zij verweten hem 'brainwashing' door de media, iets wat jij hier ook vaak aanklaagt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Minister-President
|
![]() |
![]() |
![]() |