Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 8 juni 2010, 14:59   #81
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Johan Bollen Bekijk bericht
[/url]De enigste niet verkozene op de vergadering sprak zoals we van hem kunnen verwachten. Geef mij maar een democraat.
Zoals Chavez...
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 15:11   #82
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Johan Bollen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
Zoals Chavez...
Nee die erfde de troon van Venezuela en kan daarom minderwaardigen die slechts verkozen zijn het zwijgen opleggen
Johan Bollen is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 15:41   #83
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Chavez zou ik welliswaar geen volwaardig democraat noemen. Vergeet niet dat hij zelf ooit meende een staatsgreep te kunnen plegen. Maar hij is wel verschillende malen reeds verkozen en zijn populariteit blijft boven de 50 %. Het begrip 'democraat' wordt uitgehold tegenwoordig. Bush is geen echt democraat te noemen, evenals Uribe of Calderon geen echte democraten te noemen zijn. (Bush en Calderon zelfs minder dan Chavez of Uribe). Juan Carlos verslaat ze echter allen. Dat is dan ook degenen met het minste recht van spreken tijdens die vergadering. Oud nieuws trouwens die "zwijg"uitspraak en de controverse errond. Is dat nu pas tot in de lage landen geraakt?

Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 8 juni 2010 om 15:44.
Oud 8 juni 2010, 18:31   #84
Pelgrim
Secretaris-Generaal VN

Pelgrim's schermafbeelding

Standaard

Nee, dat wordt occasioneel wel eens boven gehaald. Verder heeft het uiteraard geen enkele relevantie.
Pelgrim is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juni 2010, 18:42   #85
RodeLantaarn
Minister

RodeLantaarn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
Hoe meer van die lach-smilies u als antwoord biedt hoe duidelijker wordt dat u in deze discussie van geen hout pijlen meer weet te maken.
Ah, dus dat is iets waar jij je ook schuldig aan maakt? Ik herinner me meerdere berichten waar u exact hetzelfde doet.
Ik doe trouwens geen moeite meer om pertinente blinden te wijzen op hun fouten. Elk argument of bewijsstuk dat wordt aangebracht wordt ofwel niet gelezen, genegeerd of weggelachen met veralgemeningen en geleuter naast de kwestie. Zoals jij deed.

Citaat:
Geef dan voor een keer toe dat u niet altijd en overal gelijk hebt, of blijf weg en probeer het nog eens in een andere discussie.
Ik ben bereid mijn ongelijk toe te geven als dat nodig is. Ik kan gerust nuanceren, maar helaas komen die 'bewijzen' van u in de zin van spottende liedjes.

Citaat:
Of blijf zo voortdoen, maar het maakt u noch slimmer, noch geloofwaardiger, hoor.
Soms moet men zich tot een niveau verlagen om toch maar te kunnen doordringen. Het kinderachtig niveau van het steeds herhalen van achterhaalde clichés (1 klein vb: Chavez is een communist, alle linksen zijn communisten,...) roept dan ook op tot dit gedrag. Het is gewoon zo belachelijk dat het lachwekkend wordt.
Oud 8 juni 2010, 18:45   #86
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Ik vind dat Chavez met zijn grote bebbel vooral moet luisteren naar Koning Juan Carlos:

¿Por qué no te callas?

.
Uw liefde voor de westerse democratie is toch niet meer wat ze was, he?

Een democratisch verkozen president moet zich de les laten spellen door een monarch. Zolang het in uw kraam valt om uit onwetendheid Hugo Chavez in een kwaad daglicht te stellen, is alles goed, nietwaar?
Oud 9 juni 2010, 14:47   #87
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flashheart Bekijk bericht
Het is een kritiek op zijn stijl en het moet gezegd, Chavez draagt wel een stuk machismo met zich mee. Toch vind ik dat JC zich niet zo moest opstellen, hij is zelf niet bepaald het toonbeeld van democratie.
Chavez draagt een stuk machismo? Hoe verzachtend kan men zijn? Die man scheldt de ganse wereld uit terwijl hij zelf lelijk huishoudt, ook niet zo'n fraaie 'democraat' meer te noemen.

En opnieuw, Juan Carlos vroeg hem om te zwijgen, niet omdat hij hem wilt opleggen hoe te denken, maar gewoon omdat Chavez -weer eens - iedereen aan het uitschelden was. Elk beleefde aanwezige had hem dat moeten vragen.

Laatst gewijzigd door Antoon : 9 juni 2010 om 14:48.
Antoon is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 14:55   #88
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Ah, dus dat is iets waar jij je ook schuldig aan maakt? Ik herinner me meerdere berichten waar u exact hetzelfde doet.
Ik doe trouwens geen moeite meer om pertinente blinden te wijzen op hun fouten. Elk argument of bewijsstuk dat wordt aangebracht wordt ofwel niet gelezen, genegeerd of weggelachen met veralgemeningen en geleuter naast de kwestie. Zoals jij deed.

We hebben het hier al over gehad. Ik let er de laatste tijd wel op om er niet weer in te tuimelen.

Verder mag u mij verwijten (ten onrechte, maar kom) van te veralgemenen of wat dan ook, maar wanneer u elke reactie van elke tegenspreker in een zelfde discussie gewoon met een lachsmilie beantwoordt, dan ligt het eerder aan u. Peins ik zo.

Citaat:
Ik ben bereid mijn ongelijk toe te geven als dat nodig is. Ik kan gerust nuanceren, maar helaas komen die 'bewijzen' van u in de zin van spottende liedjes.
Ik heb u nog nooit zien nuanceren, laat staan toegeven dat u fout was. heb ik zelf wel een aantal keer gedaan. Maar goed, als het enige wat u ziet een spottende liedje is, dan leest u waarschijnlijk maar een fractie van de berichten.

Citaat:
Soms moet men zich tot een niveau verlagen om toch maar te kunnen doordringen. Het kinderachtig niveau van het steeds herhalen van achterhaalde clichés (1 klein vb: Chavez is een communist, alle linksen zijn communisten,...) roept dan ook op tot dit gedrag. Het is gewoon zo belachelijk dat het lachwekkend wordt.
Zoals ik eerder reeds meldde, u waant zich slimmer, beter en van een serieus hoger niveau dan de rest. Ik zou zeggen, zoek een forum voor de ubermensch, gezien de rest van de aanwezigen alhier maar niets weten en kunnen. Het is wel een lelijk karaktertrekje, maar goed, uw probleem.
Oud 9 juni 2010, 14:59   #89
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bush heeft het over de 'axis of evil', Chavez zei 'het ruikt hier naar sulfer' toen hij na Bush sprak op de VN. Lijkt me dat ze beiden hetzelfde soort van taal gebruikten. Denken dat er zoiets is als 'de goeden en de slechten'. In het voordeel van Chavez pleit dat hij geen andere landen invadeert. We weten allemaal hoe Bush de wereld bestookte met valse argumenten om Irak te invaderen met vele doden tot gevolg. Toch nog een graadje 'erger'.
Oud 9 juni 2010, 15:04   #90
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door RodeLantaarn Bekijk bericht
Uw liefde voor de westerse democratie is toch niet meer wat ze was, he?

Een democratisch verkozen president moet zich de les laten spellen door een monarch. Zolang het in uw kraam valt om uit onwetendheid Hugo Chavez in een kwaad daglicht te stellen, is alles goed, nietwaar?
Dat u Chavez bnog steeds een toonbeeld van democratie beschouwt zegt meer over uzelf dan over Chavez of Juan Carlos. Maar kom.

Als u de discussie had gelezen. En dan bedoel ik echt volgen en lezen wat er staat, dan had u misschien begrepen dat ik reeds == een paar keer ==heb uitgelegd dat Juan Carlos niet is komen uitleggen hoe Chavez moet regeren of hoe hij moet gaan denken. Juan Carlos heeft gewoon een brullebak die iedereen aan het uitschelden was gevraagd om te zwijgen, wat elke goed opgevoede en beleefde aanwezige persoon had moeten doen.

En dan hebt u het nog over 'naast de kwestie antwoorden'.

Man, man toch.
Oud 9 juni 2010, 15:11   #91
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
En opnieuw, Juan Carlos vroeg hem om te zwijgen, niet omdat hij hem wilt opleggen hoe te denken, maar gewoon omdat Chavez -weer eens - iedereen aan het uitschelden was. Elk beleefde aanwezige had hem dat moeten vragen.
Dat was geen vraag maar een bevel. Ik kan de spanjaard zijn frustratie begrijpen. Een iberische top waar Spanje niet centraal staat. Chavez trekt nogal de aandacht naar zich toe. Venezuela staat dan ook onder druk door zijn eigenzinnige koers en haar leider heeft een grote bek. Maar is dat nu echt zo goed als alles wat er tegen Chavez te zeggen is (blijkbaar wel als dit oud nieuws moet worden bovengehaald). Ga eens in het buurland kijken...dat is nogaleens een andere grootorde van misplaatst overheidsgedrag. Uiteindelijk is het gewoon propaganda. Op het moment dat Chavez plooit naar de wil van de VS en (olie)multinationals hun gang laat gaan mag hij voor de rest doen wat hij wil er wordt geen woord meer over gezegd in de media. Dt weet u ook mijns inziens.

Beter pogen mensenrechten te verdedigen vanuit meer objectieve criteria, in plaats van dit thema politiek te misbruiken.

Hoe is het mogelijk dat mensen op de hoogte zijn van dit 'zwijg' incident, terwijl ze nog nooit van La Macarena gehoord hebben? Hoe vervormd is het wereldbeeld niet dat ontstaat door zo'n selectieve informatieinname waarbij een massagraf met duizenden doden minder belangrijk geacht wordt door de media dan een fait divers tijdens een vergadering?
Oud 9 juni 2010, 15:39   #92
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat was geen vraag maar een bevel. Ik kan de spanjaard zijn frustratie begrijpen. Een iberische top waar Spanje niet centraal staat. Chavez trekt nogal de aandacht naar zich toe. Venezuela staat dan ook onder druk door zijn eigenzinnige koers en haar leider heeft een grote bek. Maar is dat nu echt zo goed als alles wat er tegen Chavez te zeggen is (blijkbaar wel als dit oud nieuws moet worden bovengehaald). Ga eens in het buurland kijken...dat is nogaleens een andere grootorde van misplaatst overheidsgedrag. Uiteindelijk is het gewoon propaganda. Op het moment dat Chavez plooit naar de wil van de VS en (olie)multinationals hun gang laat gaan mag hij voor de rest doen wat hij wil er wordt geen woord meer over gezegd in de media. Dt weet u ook mijns inziens.
Het incident met Juan Carlos is inderdaad buiten proportie gemediatiseerd, net als veel van die 'speciale' momenten. Het is hier weer aan bod gekomen tijdens de discussie over Chavez en zijn mislukte poltiek. Maar het incident zelf is inderdaad nagenoeg onbelangrijk.

Wat niet betekent dat Chavez houding, gedrag en politiek in het algemeen serieus te verfoeien is. Met of zonder plooi naar de Amerikanen of hun olielobby.

Citaat:
Beter pogen mensenrechten te verdedigen vanuit meer objectieve criteria, in plaats van dit thema politiek te misbruiken.
Er zijn reeds een aantal serieuze waarschuwingen gekomen in rapporten over de mensenrechten onder Chavez. Zelf maakt het hem woedend, want hij aanvaard geen kritiek. Maar zo'n rapporten kan hij niet tegenhouden, in tegenstelling tot de vele geestelijken, mensenrechtenorganisaties, anti-Chavez-media, etc... in het binnenland.

Citaat:
Hoe is het mogelijk dat mensen op de hoogte zijn van dit 'zwijg' incident, terwijl ze nog nooit van La Macarena gehoord hebben? Hoe vervormd is het wereldbeeld niet dat ontstaat door zo'n selectieve informatieinname waarbij een massagraf met duizenden doden minder belangrijk geacht wordt door de media dan een fait divers tijdens een vergadering?
La Macarena heeft weer niets met Venezuela te maken, eerder met Colombia.
Het is een drama dat moet worden uitgespit tot op het bot.

Ik ben het met u eens dat er hierover veel te weinig media-aandacht is.

Dit is nu net een verhaal dat dagdagelijks in de media zou moeten verschijnen tot het fijne ervan geweten is. Ik zou ook graag al die geweldige analysten van onze media willen zien uitleggen en analyseren, en ook correspondenten er naartoe sturen en zo verder.

Maar onze media hebben een eigen agenda en blijven soms dagen zeuren over relatief kleine schietpartijen met 9 dode activisten in plaats van echte joernalistiek over de 2000 begraven slachtoffers (of zijn er nog massagraven?) in La Macarena.
Oud 9 juni 2010, 17:15   #93
Flashheart
Lokaal Raadslid

Flashheart's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Chavez draagt een stuk machismo? Hoe verzachtend kan men zijn? Die man scheldt de ganse wereld uit terwijl hij zelf lelijk huishoudt, ook niet zo'n fraaie 'democraat' meer te noemen.

Ik vind Chavez, samen met o.a. Morales, een van de meest democratische regeringsleiders van het moment. Ik zie niet veel presidenten en premiers die zoveel ruimte geven aan grassrootsinitiatieven, wijkorganisaties, communautaire mediaprojecten,... . Hier focust men exclusief op de (kwalijke) neiging van Chavez om een zeer sterke, centrale rol voor de president te creëren en negeert men volstrekt die andere zaken. Terwijl zijn Colombiaanse collega in de westerse mainstreampers als een halve heilige wordt voorgesteld hoewel die banden heeft met paramilitaire groepen, drugsbendes, vroegere doodseskaders, ... . Men kan moeilijk blijven volhouden dat dat onevenwicht in de berichtgeving toevallig is of berust op neutrale, objectieve criteria.

Laatst gewijzigd door Flashheart : 9 juni 2010 om 17:19.
Flashheart is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 juni 2010, 19:28   #94
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
We hebben het hier al over gehad. Ik let er de laatste tijd wel op om er niet weer in te tuimelen.

Verder mag u mij verwijten (ten onrechte, maar kom) van te veralgemenen of wat dan ook, maar wanneer u elke reactie van elke tegenspreker in een zelfde discussie gewoon met een lachsmilie beantwoordt, dan ligt het eerder aan u. Peins ik zo.
Als de argumentatie belachelijk is, moet ik dat dan ernstig nemen? Ik beantwoord berichten waarvan het kleinste kind kan zien dat het leugens zijn inderdaad vaak met een smiley. Dat is meestal uit machteloosheid, aangezien men steeds liever de leugen aanneemt en alle ander bewijs negeert. Dat is al meermaals gezegd, en dat is ook iets waar u zich constant aan laat vangen, elk onderbouwd argument negerend. U laat het trouwens opnieuw om te antwoorden op de essentie van die quote. Dat zegt genoeg.

Citaat:
Ik heb u nog nooit zien nuanceren, laat staan toegeven dat u fout was. heb ik zelf wel een aantal keer gedaan. Maar goed, als het enige wat u ziet een spottende liedje is, dan leest u waarschijnlijk maar een fractie van de berichten.

U leest vermoedelijk ook niets anders dan de berichten waarin ik anderen wijs op hun idiotie. Zoals u doet bij de rest van de personen die uw mening niet delen. Daarom leert u nooit iets bij.

Citaat:
Zoals ik eerder reeds meldde, u waant zich slimmer, beter en van een serieus hoger niveau dan de rest. Ik zou zeggen, zoek een forum voor de ubermensch, gezien de rest van de aanwezigen alhier maar niets weten en kunnen. Het is wel een lelijk karaktertrekje, maar goed, uw probleem.
Volstrekte nonsens. Ik erken zeker het intellect van meerdere personen die hier posten op dit forum (of postten). Dat gaat van links tot rechts. Dat u de indruk heeft daar niet bij te horen hebt u enkel aan uw eigen koppigheid te danken.
Oud 9 juni 2010, 19:32   #95
RodeLantaarn
Minister

Standaard

Citaat:
Dat u Chavez bnog steeds een toonbeeld van democratie beschouwt zegt meer over uzelf dan over Chavez of Juan Carlos. Maar kom.
Zoals Flasheart hierboven uitlegt, ik ben inderdaad van mening dat de Venezolaanse democratie een gezondere democratie is dan die in het westen.

Citaat:
Als u de discussie had gelezen. En dan bedoel ik echt volgen en lezen wat er staat, dan had u misschien begrepen dat ik reeds == een paar keer ==heb uitgelegd dat Juan Carlos niet is komen uitleggen hoe Chavez moet regeren of hoe hij moet gaan denken. Juan Carlos heeft gewoon een brullebak die iedereen aan het uitschelden was gevraagd om te zwijgen, wat elke goed opgevoede en beleefde aanwezige persoon had moeten doen.
Als men niet luistert, kan men niet horen. Of dat nu al roepend is of beleefd en 'moreel superieur'.
Oud 10 juni 2010, 02:20   #96
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Ik ben hier een heel interessante discussie aan het bekijken op Larry King Live tussen Jesse Ventura, Connie Mack jr. en Oliver Stone over de komende film/documentaire 'South of the border' van die laatste. Gaat nu over Venezuela en Chavez. Hopelijk kunnen jullie dit via internet ook bekijken. 1 van de beste Larry King's! Aanrader.

Laatst gewijzigd door longhorn : 10 juni 2010 om 02:32.
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juni 2010, 03:35   #97
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Ik ben hier een heel interessante discussie aan het bekijken op Larry King Live tussen Jesse Ventura, Connie Mack jr. en Oliver Stone over de komende film/documentaire 'South of the border' van die laatste. Gaat nu over Venezuela en Chavez. Hopelijk kunnen jullie dit via internet ook bekijken. 1 van de beste Larry King's! Aanrader.
Heb je een link voor het interview?

"south of the border" lijkt me interessant om te bekijken. Ik dacht dat die al uit was. Stone is er toch voor naar Cannes gegaan of vergis ik me.
Oud 10 juni 2010, 03:38   #98
Johan Bollen
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Voor Antoon
Oud 10 juni 2010, 04:25   #99
longhorn
Minister-President

Standaard

Citaat:
Heb je een link voor het interview?

"south of the border" lijkt me interessant om te bekijken. Ik dacht dat die al uit was. Stone is er toch voor naar Cannes gegaan of vergis ik me.
Nee, nog geen link. Het was de uitzending van vanavond. Morgen misschien. Die film lijkt me ook interessant. Ik vond het wel goed hoe die republikeinse congressman werd aangepakt door Ventura en Stone. Zij verweten hem 'brainwashing' door de media, iets wat jij hier ook vaak aanklaagt.
Oud 10 juni 2010, 04:27   #100
longhorn
Minister-President

Standaard

Toch iets gevonden Johan

http://politicallyillustrated.com/in...ge/video/1403/
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 01:45.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be