Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2010, 22:55   #81
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ja en waar staat er in dat artikel dat hij bevreesd zou zijn voor juridische gevolgen?Er wordt gezegd dat as usual de Palestijnen etc etc. , dat is alles. Nogmaals, Frankrijk
past er wél voor op dat soort wet ooit te stemmen.
Wat u erin leest, staat er toch niet hoor. Er staat dat pro-Palestijnse groepen dreigen met een aanklacht en derhalve (dat staat er niet maar het is de logische conclusie) een aanhoudingsbevel.

Hebt u ook het volgende stukje gelezen? Ik plak het er maar even achter:

Citaat:
In addition, former navy commander and Shin Bet head Ami Ayalon called on Barak to "accept responsibility for the consequences of the decision to raid [last week's Gaza-bound] flotilla."

Speaking on Israel Radio, Ayalon said the government showed "poor decision making" and that "the blockade became the policy objective instead of the means to achieve the objective."

He criticized Barak for spearheading Israel's strong-arm policy without regard for the need for international support.

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 06:54   #82
Francientje
Minister

Standaard

Wel, in Frankrijk kan dus iedereen op zijn twee oren slapen. In GB zijn ze die wet aan het
veranderen en vergeet België. Ja zeg, zullen we straks proberen de president van de
Verenigde Staten aan te houden? Die wet werd in leven geroepen overigens om dictaturen te bestraffen. Niet om een bondgenoot dwars te zitten.
Betreffende Ayalon: Ja, dat is dus zijn mening. Als Israel op internationale ondersteuning
had gewacht voor alles wat het deed om zich te verdedigen bestond het al lang niet
meer.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 07:33   #83
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Wel, in Frankrijk kan dus iedereen op zijn twee oren slapen. In GB zijn ze die wet aan het veranderen
Yep, onder druk va Israël, ja.

Citaat:
Ja zeg, zullen we straks proberen de president van de Verenigde Staten aan te houden?
Ik vind dat geen slecht idee als die mens zich schuldig maakt aan misdaden tegen de mensheid of aan oorlogsmisdaden.

Citaat:
Die wet werd in leven geroepen overigens om dictaturen te bestraffen. Niet om een bondgenoot dwars te zitten.
Dat is het grappige aan wetten, hé Francientje: wetten gelden voor iedereen op dezelfde manier. Anders zijn het geen wetten maar willekeur.

Citaat:
Betreffende Ayalon: Ja, dat is dus zijn mening. Als Israel op internationale ondersteuning had gewacht voor alles wat het deed om zich te verdedigen bestond het al lang niet meer.
U verdedigt eigenlijk niet zozeer Israël dan wel de meest reactionaire en achterlijke tendensen in dat land.

Oud 15 juni 2010, 08:05   #84
Francientje
Minister

Standaard

Ik denk dat je er goed aan zou doen wat meer over wetgeving te leren. Elke natie heeft
zo zijn eigen wetten. Maar de universele regel is dat je wel alléén berecht hoort te worden door je gelijken.
Ik wist niet dat het achterlijk en reactionair was zijn eigen land en het voortbestaan van
dat land te verdedigen. Wat dan te denken van al die landen die absoluut onafhankelijkheid eisten?
Je moet goed gek zijn om ten onder te willen gaan alleen om de internationale
mening plezier te doen.

Laatst gewijzigd door Francientje : 15 juni 2010 om 08:07.
Oud 15 juni 2010, 08:10   #85
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je er goed aan zou doen wat meer over wetgeving te leren. Elke natie heeft
zo zijn eigen wetten. Maar de universele regel is dat je wel alléén berecht hoort te worden door je gelijken.
Er bestaat zoiets als het Internationaal Strafhof van den Haag: zij mogen berechten wie ze willen als die persoon zich schuldig maakt aan genocide, misdaden tegen de mensheid of oorlogsmisdaden. Ook al zijn ze niet zijn gelijken. En vanaf 2017 ook zij die zich schuldig maken aan 'agressie' waaronder men verstaat: bombardementen en invasies zonder toestemming van de VN.

Citaat:
Ik wist niet dat het achterlijk en reactionair was zijn eigen land en het voortbestaan van
dat land te verdedigen. Wat dan te denken van al die landen die absoluut onafhankelijk-heid eisten?
In Israël bestaan heel andere meningen en visies dan die meest reactionaire en achterlijke ideeën. Nochtans willen die mensen ook hun land en het voortbestaan ervan verdedigen maar dan op een menselijke manier. Dat is een belangrijk verschil.

Oud 15 juni 2010, 08:16   #86
Francientje
Minister

Standaard

en nog wat. ik beschouw individuele mensen als mijn gelijken. Maar het zal vriezen in de
hel voordat ik alle naties als gelijken van mijn natie beschouw. Of schreeuw dat alle
godsdiensten, alle culturen gelijk zijn.
Iedereen wil een goed en als het even kan een beter leven . Maar dat doel bereik je
dus nooit als je de macht in handen geeft van mensen , systemen, groeperingen etc
die tot nu toe eerder drijven op afgunst en haat zonder zelf ooit wat verwezenlijkt te
hebben. Iedereen hoort gelijke kansen te worden geboden maar dan wel zonder dat
degenen die het al hebben gemaakt door hard werk en hersenstof met een handicap
worden uitgerust.
Jouw alternatief gedoe is iets dat opgezet werd door mislukkelingen.
Oud 15 juni 2010, 21:10   #87
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

... kortom : Israëlisch, heb je eindelijk antwoord gekregen op your simple question?

Ik denk het niet. Het is een vraag die ik ook al 10tallen keren heb gesteld aan Belgen die ons eens een lesje gaan lezen en denken het allemaal zo goed te weten...
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 21:15   #88
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht
... kortom : Israëlisch, heb je eindelijk antwoord gekregen op your simple question?

Ik denk het niet. Het is een vraag die ik ook al 10tallen keren heb gesteld aan Belgen die ons eens een lesje gaan lezen en denken het allemaal zo goed te weten...
typisch hollands dus!

Laatst gewijzigd door globalmedia : 15 juni 2010 om 21:16.
globalmedia is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 21:16   #89
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Als Omar Al-Bashir je refentie qua ethiek is, denk ik dat we snel uitgepraat zijn.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 21:17   #90
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Het is een vraag die ik ook al 10tallen keren heb gesteld aan Belgen die ons eens een lesje gaan lezen en denken het allemaal zo goed te weten...
Wat zijn dat?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Oud 15 juni 2010, 21:27   #91
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat een verschrikkelijke dreiging, ik hoop dat die persoon daar geen paranoia trauma aan over heeft gehouden, Kal.
Die man maakte een diepe indruk op mij. Sterke intelligentie, sterk karakter. En neen, er is meer nodig dan wat nachtelijke telefoontjes om hem het zwijgen op te leggen.

Ik ontmoette hem op een joods-arabisch-berbers-enz... treffen.

Citaat:
Blij dat we het ergens over eens zijn. Ik meen oprecht wanneer ik zeg dat ik de meest bijzondere vriendschappen heb met mensen die ook nog eens moslim zijn. Zelden heb ik zo'n onvoorwaardelijke steun en erkenning gekend als met mijn vrienden die toevallig ook nog eens ongecomplexeerd moslim zijn en die ik via professionele weg heb ontmoet. Mijn beste vriendin draagt een hoofddoek, en ik zie dat ding niet eens meer, ik zie de mens erachter.
We moeten eindelijk eens inzien dat we allemaal eerst mens zijn, Adam en Eva, alvorens moslim, Jood, Palestijn of Duitser.

Citaat:
Het leuke is dat mijn moslimvrienden behalve pastillas en kip met olijven, ook een grote sympathie voor Israël en het jodendom koesteren. Zelden heb ik mensen met zo'n openheid ontmoet!
Ik heb ook een diepe sympathie voor het Jodendom. Wat echter in de Gazastrook en de West Bank gebeurt, is gewoon onrechtvaardig. Dat neemt niet weg dat ik alle Israëliërs die ik ontmoet heb, sympathiek heb gevonden.

Maar de politiek van de Israëlische regering zorgt voor ontzaglijk menselijk lijden voor het Palestijnse volk, en is ook niet in het belang van de bevolking van Israël.

Citaat:
Nu moet ik ook zeggen dat mijn Israëlische vrienden ook elk weekend naar hun Arabische vrienden gaan in Yaffa en Oost Jeruzalem. Ook daar zijn oprechte vriendschappen heel gewoon, gelukkig.
Ja, maar daar zijn jullie een beetje gek, nietwaar?
Ik herinner me b.v. een video van de belegering van de Geboortekerk. De Israëlische commandant maakte tijdens de gevechten de hele tijd cynische en sarcastische opmerkingen over de hele situatie. De man geloofde duidelijk niet in wat hij aan het doen was.

Eens het internationaal akkoord beklonken, kwamen de Palestijnse militanten naar buiten en beide partijen schudden elkaar beleefd de hand. Allemaal heel absurd.

Citaat:
Hier in Europa zijn de mensen langs beide zijden veel racistischer en racialer bezig en dat vervult me met een zekere afschuw. Het ergste vind ik echter de importering van "het conflict" dat zo slecht begrepen is maar zo vaak misbruikt.
Ook hier zijn er initiatieven om de gemeenschappen dichter bij elkaar te brengen. Dat treffen waarop ik aanwezig was, is er één van. Het mooie is dat je daar helemaal niet merkt wie de Joden en wie de "Arabieren" zijn.

Als het je interesseert, kan ik je via PB contactgegevens van de organisatoren geven.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 15 juni 2010, 21:40   #92
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Ha die Kallikles.

Ik heb zelf ook geprobeerd dat soort initiatieven te steunen, maar bv de berbers - waarvan ik de cultuur enorm respecteer - die beweerden te werken in organisaties van Vriendschap tussen joden en berbers, bleken bij nader inzien nog nooit een jood te hebben ontmoet dus dat was veel wind... ik ben van een koude kermis thuisgekomen wat dat betreft.

Nu werk ik liever op een individueel en directer vlak - namelijk via mijn werk, waar ik voortdurend zeer gemengde groepen moet animeren en er zo vanzelf en op natuurlijke wijze interculturele vriendschappen ontstaan.

Maar als je meer informatie hebt over organisaties die wél goed werk doen: met plezier!

Serieus, ik ben al heel mijn leven pro-Israel en zal dat altijd blijven, maar dat betekent niet dat ik een racist ben, Arabieren wil verjagen of vermoorden, enz. Ik zal dan ook nooit bewegingen steunen die van ver of van dichtbij de destructie van de staat Israël wensen.

Oud 15 juni 2010, 21:47   #93
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ha die Kallikles.

Ik heb zelf ook geprobeerd dat soort initiatieven te steunen, maar bv de berbers - waarvan ik de cultuur enorm respecteer - die beweerden te werken in organisaties van Vriendschap tussen joden en berbers, bleken bij nader inzien nog nooit een jood te hebben ontmoet dus dat was veel wind... ik ben van een koude kermis thuisgekomen wat dat betreft.

Nu werk ik liever op een individueel en directer vlak - namelijk via mijn werk, waar ik voortdurend zeer gemengde groepen moet animeren en er zo vanzelf en op natuurlijke wijze interculturele vriendschappen ontstaan.

Maar als je meer informatie hebt over organisaties die wél goed werk doen: met plezier!

Serieus, ik ben al heel mijn leven pro-Israel en zal dat altijd blijven, maar dat betekent niet dat ik een racist ben, Arabieren wil verjagen of vermoorden, enz. Ik zal dan ook nooit bewegingen steunen die van ver of van dichtbij de destructie van de staat Israël wensen.

Beschouw je de Israëliër Michel Warschawski, die pleit voor een binationale staat, ook als iemand die "de destructie van de staat Israël" wenst?

Uiteindelijk is de proef op de som hoe men omgaat met de verschillen binnen de "eigen groep".
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:

Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 juni 2010 om 21:49.
Oud 15 juni 2010, 22:54   #94
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ha die Kallikles.

Aaaah DIT is je job
Bijgevoegde miniaturen
Klik op de afbeelding voor een grotere versie

Naam:  creepy-clown-03.jpg‎
Bekeken: 62
Grootte:  40,7 KB
ID: 68733  

Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 22:55.
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 16 juni 2010, 06:35   #95
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Beschouw je de Israëliër Michel Warschawski, die pleit voor een binationale staat, ook als iemand die "de destructie van de staat Israël" wenst?

Uiteindelijk is de proef op de som hoe men omgaat met de verschillen binnen de "eigen groep".
Die ken ik niet. Maar daar waar men op de "Pro-Palestijnse" demonstraties allerlei anti-Israel kreten en oproepen tot destructie ziet, heb ik dat op pro-Israel demonstraties nog nooit gezien.

De laatste demonstratie in Brussel had als thema: "Twee volkeren, twee staten, één vrede."
Oud 16 juni 2010, 06:37   #96
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Aaaah DIT is je job
You silly boy! ik vraag me opeens af wat jouw job eigenlijk is, met 92 berichten per dag. Betaald door... euh..? Belastinggeld?
Oud 16 juni 2010, 07:02   #97
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
You silly boy! ik vraag me opeens af wat jouw job eigenlijk is, met 92 berichten per dag. Betaald door... euh..? Belastinggeld?
Dat is natuurlijk de GROTE VRAAG. Wat doen al de mensen voor de kost
die hier per dag ik weet niet hoeveel anti Israel posts zitten uit te spuwen.
Door wie worden ze betaald?
Oud 16 juni 2010, 12:23   #98
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Die ken ik niet. Maar daar waar men op de "Pro-Palestijnse" demonstraties allerlei anti-Israel kreten en oproepen tot destructie ziet, heb ik dat op pro-Israel demonstraties nog nooit gezien.

De laatste demonstratie in Brussel had als thema: "Twee volkeren, twee staten, één vrede."
Komt een beetje ongeloofwaardig over komende van mensen die staan te juichen bij iedere bom op Gaza, vind je niet?
Oud 16 juni 2010, 20:51   #99
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat is een subjectief oordeel. Maar het gaat niet over de betogingen, maar over de realiteit op het terrein. D�*�*r gebeurt concreet onrecht, en de vraag is hoe we dit kunnen veranderen.

Citaat:
Een "vrede" waarbij de kolonisatie doorgaat en de Palestijnen enkel wat reservaten overhouden met daarrond prikkeldraad?
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Oud 16 juni 2010, 21:39   #100
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Een "vrede" waarbij de kolonisatie doorgaat en de Palestijnen enkel wat reservaten overhouden met daarrond prikkeldraad?
Daarom beter alle gebieden met een Arabische meerderheid naar Egypte en Jordanië.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 14:43.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be