![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Hebt u ook het volgende stukje gelezen? Ik plak het er maar even achter: Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Wel, in Frankrijk kan dus iedereen op zijn twee oren slapen. In GB zijn ze die wet aan het
veranderen en vergeet België. Ja zeg, zullen we straks proberen de president van de Verenigde Staten aan te houden? Die wet werd in leven geroepen overigens om dictaturen te bestraffen. Niet om een bondgenoot dwars te zitten. Betreffende Ayalon: Ja, dat is dus zijn mening. Als Israel op internationale ondersteuning had gewacht voor alles wat het deed om zich te verdedigen bestond het al lang niet meer. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Minister
|
![]() Ik denk dat je er goed aan zou doen wat meer over wetgeving te leren. Elke natie heeft
zo zijn eigen wetten. Maar de universele regel is dat je wel alléén berecht hoort te worden door je gelijken. Ik wist niet dat het achterlijk en reactionair was zijn eigen land en het voortbestaan van dat land te verdedigen. Wat dan te denken van al die landen die absoluut onafhankelijkheid eisten? Je moet goed gek zijn om ten onder te willen gaan alleen om de internationale mening plezier te doen. Laatst gewijzigd door Francientje : 15 juni 2010 om 08:07. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Minister
|
![]() en nog wat. ik beschouw individuele mensen als mijn gelijken. Maar het zal vriezen in de
hel voordat ik alle naties als gelijken van mijn natie beschouw. Of schreeuw dat alle godsdiensten, alle culturen gelijk zijn. Iedereen wil een goed en als het even kan een beter leven . Maar dat doel bereik je dus nooit als je de macht in handen geeft van mensen , systemen, groeperingen etc die tot nu toe eerder drijven op afgunst en haat zonder zelf ooit wat verwezenlijkt te hebben. Iedereen hoort gelijke kansen te worden geboden maar dan wel zonder dat degenen die het al hebben gemaakt door hard werk en hersenstof met een handicap worden uitgerust. Jouw alternatief gedoe is iets dat opgezet werd door mislukkelingen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Banneling
|
![]() ... kortom : Israëlisch, heb je eindelijk antwoord gekregen op your simple question?
Ik denk het niet. Het is een vraag die ik ook al 10tallen keren heb gesteld aan Belgen die ons eens een lesje gaan lezen en denken het allemaal zo goed te weten... |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
De waarheid is niet meer dan de leugen die de mensen van je verwachten.’ (Gerrit Komrij) Laatst gewijzigd door globalmedia : 15 juni 2010 om 21:16. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Wat zijn dat?
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |||||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ontmoette hem op een joods-arabisch-berbers-enz... treffen. Citaat:
Citaat:
Maar de politiek van de Israëlische regering zorgt voor ontzaglijk menselijk lijden voor het Palestijnse volk, en is ook niet in het belang van de bevolking van Israël. Citaat:
Ik herinner me b.v. een video van de belegering van de Geboortekerk. De Israëlische commandant maakte tijdens de gevechten de hele tijd cynische en sarcastische opmerkingen over de hele situatie. De man geloofde duidelijk niet in wat hij aan het doen was. Eens het internationaal akkoord beklonken, kwamen de Palestijnse militanten naar buiten en beide partijen schudden elkaar beleefd de hand. Allemaal heel absurd. Citaat:
Als het je interesseert, kan ik je via PB contactgegevens van de organisatoren geven.
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Banneling
|
![]() Ha die Kallikles.
Ik heb zelf ook geprobeerd dat soort initiatieven te steunen, maar bv de berbers - waarvan ik de cultuur enorm respecteer - die beweerden te werken in organisaties van Vriendschap tussen joden en berbers, bleken bij nader inzien nog nooit een jood te hebben ontmoet dus dat was veel wind... ik ben van een koude kermis thuisgekomen wat dat betreft. Nu werk ik liever op een individueel en directer vlak - namelijk via mijn werk, waar ik voortdurend zeer gemengde groepen moet animeren en er zo vanzelf en op natuurlijke wijze interculturele vriendschappen ontstaan. Maar als je meer informatie hebt over organisaties die wél goed werk doen: met plezier! Serieus, ik ben al heel mijn leven pro-Israel en zal dat altijd blijven, maar dat betekent niet dat ik een racist ben, Arabieren wil verjagen of vermoorden, enz. Ik zal dan ook nooit bewegingen steunen die van ver of van dichtbij de destructie van de staat Israël wensen. ![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk is de proef op de som hoe men omgaat met de verschillen binnen de "eigen groep".
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd door Kallikles : 15 juni 2010 om 21:49. |
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Cdude : 15 juni 2010 om 22:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De laatste demonstratie in Brussel had als thema: "Twee volkeren, twee staten, één vrede." |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Minister
|
![]() Citaat:
die hier per dag ik weet niet hoeveel anti Israel posts zitten uit te spuwen. Door wie worden ze betaald? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat: