Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 14 juni 2010, 21:11   #61
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door liberalist_NL Bekijk bericht
The Sudanese government does, which explains why its president would be arrested for crimes against humanity if he ever were to set foot on Dutch soil.
Hahahaha, what a silly argument! Yesterday's news:
Citaat:
Aujourd'hui, le sioniste criminel Ehud Barak, voudrait aller en France pour une visite officielle de deux jours, durant laquelle il inaugurerait le stand israélien d’une exposition militaire et rencontrait les ministres des affaires étrangères et de la défense français. La bonne nouvelle: Ehud Barak a annulé sa venue en France par peur des suites judiciaires !
The reason leftists care so much about Israeli violence, I think has a few main reasons:
Citaat:
[*]Israel is a right-wing state, supported by America, leftists' natural enemy
One of the most idiotic statements ever written here. America (meaning of course the US for America is a lot bigger than the US) is full of leftists and leftist parties. 'Leftists' don't hate America or the US, they would like another policy implemented. That's about it.

Citaat:
[*]Leftists love muslims more than Jews, because Jews have more money... leftists are always after other peoples' money, you know...
This statement tops the previous one in stupidity. Do you really think muslims in general are poor and have less money than Israël does? What about Saoudi-Arabia, Oman, United Arab Emirates? Poor moslims? They don't need a yearly cup of billions from the US for barely surviving.

Citaat:
[*]Many left-wing workers' class people are susceptive to libel and antisemitism
hilarious

ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 21:28   #62
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
... magi?

PS: heb je ook gemerkt dat er in Brussel voortdurend problemen zijn met het openbaar vervoer? Vandaag een paar trams waar ik ben moeten uitstappen omdat er gedoe was, en vanavond brand in de metro.

En dat duurt al weken zo. Ik kom nooit ergens op tijd. Ik wou dat de Belgen zich een beetje beter met hun eigen business bezig hielden ipv conflicten te importeren. Het zou hier wat beter functioneren.

Israël kent bv geen economische crisis. De Westbank ook niet. Laten we daar een voorbeeld aan nemen.

ALLE Israëli's, of ze nu joods of christen of arabisch of baha'i zijn, spreken DRIE talen vanaf hun kinderjaren: Hebreeuws, Engels en Arabisch. Een NGO steunt nu de alfabetisering van Israelische bedoeïenen. Dat is méér dan wat in Brussel gebeurt. Ik zie nog steeds mensen die bij McDonalds het menu niet kunnen lezen en die niet weten dat een 'Milkshake' geen 'Mikey Shikey' is.
Israël heeft het hoogste aantal universitaire diploma's per hoofd van bevolking.

Kan België ook een puntje aan zuigen. Er is ook een zeer lage werkloosheid. Maar ook qua verkrachtingen of dierenmishandeling zijn de cijfers er érg laag vergeleken met België of andere landen in de wereld. Uiteraard hebben we over die laatste 2 zaken bitter weinig cijfers uit de buurlanden van Israël.
ShoshannaKimberley is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 21:33   #63
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Hahahaha, what a silly argument! Yesterday's news:
Sioniste Ehud Barak? Man, what an irreliable source you've used. Some blog nobody knows about, and who by the way doesn't even specify where they got the information. Pallywood!
Citaat:
One of the most idiotic statements ever written here. America (meaning of course the US for America is a lot bigger than the US) is full of leftists and leftist parties. 'Leftists' don't hate America or the US, they would like another policy implemented. That's about it.
Was that what you thought when you made this little thread?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=128201
Citaat:
This statement tops the previous one in stupidity. Do you really think muslims in general are poor and have less money than Israël does? What about Saoudi-Arabia, Oman, United Arab Emirates? Poor moslims? They don't need a yearly cup of billions from the US for barely surviving.
Those happen to be the few Arab states that also get shit from leftists, indeed because they have a lot of money. So you're doing nothing but confirm my earlier statement.
Citaat:
hilarious
Ich weiß.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 21:36   #64
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ShoshannaKimberley Bekijk bericht

PS: heb je ook gemerkt dat er in Brussel voortdurend problemen zijn met het openbaar vervoer? Vandaag een paar trams waar ik ben moeten uitstappen omdat er gedoe was, en vanavond brand in de metro.

En dat duurt al weken zo. Ik kom nooit ergens op tijd. Ik wou dat de Belgen zich een beetje beter met hun eigen business bezig hielden ipv conflicten te importeren. Het zou hier wat beter functioneren.

Israël kent bv geen economische crisis. De Westbank ook niet. Laten we daar een voorbeeld aan nemen.

ALLE Israëli's, of ze nu joods of christen of arabisch of baha'i zijn, spreken DRIE talen vanaf hun kinderjaren: Hebreeuws, Engels en Arabisch. Een NGO steunt nu de alfabetisering van Israelische bedoeïenen. Dat is méér dan wat in Brussel gebeurt. Ik zie nog steeds mensen die bij McDonalds het menu niet kunnen lezen en die niet weten dat een 'Milkshake' geen 'Mikey Shikey' is.
Israël heeft het hoogste aantal universitaire diploma's per hoofd van bevolking.

Kan België ook een puntje aan zuigen. Er is ook een zeer lage werkloosheid. Maar ook qua verkrachtingen of dierenmishandeling zijn de cijfers er érg laag vergeleken met België of andere landen in de wereld. Uiteraard hebben we over die laatste 2 zaken bitter weinig cijfers uit de buurlanden van Israël.
Brussel is inderdaad het levende bewijs dat de massa-immigratie niet op te lossen is. Ik heb niets tegen verschillende etniën, maar wel iets tegen een multiculturele samenleving. Een samenleving waar de een zijn veiligheid afhangt van de ander zijn humeur.
Oud 14 juni 2010, 21:39   #65
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Brussel is inderdaad het levende bewijs dat de massa-immigratie niet op te lossen is. Ik heb niets tegen verschillende etniën, maar wel iets tegen een multiculturele samenleving. Een samenleving waar de een zijn veiligheid afhangt van de ander zijn humeur.
Je hebt de resultaten van de verkiezingen vast gezien.

Vandaag vroeg ik aan een - hoogopgeleide - nieuwe Belgin (Belgerette?) van Magrebijnse origine of ze gestemd had, en wat ze ervan vond. Haar antwoord (schouderschokkend): "Het is HUN land, ze doen ermee wat ze willen, mij kan het niet schelen."

Hier geboren, opgeleid, moeder geworden, eigen bedrijf, hele familie in Brussel. Maar het is en blijft "HUN" land en ze gaat stemmen omdat ze moet.
Oud 14 juni 2010, 21:45   #66
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

.. en extreem links is uiterst cynisch geworden. Dat komt vast door hun manier van omgaan met het faillissement van hun eigen utopie.

Laatst een extreem-links stemmer, ik vroeg hem of hij er moeite mee zou hebben te solliciteren bij een organisatie die bekend staat om banden met Hezbollah. Hij wist niet precies wat Hezbollah inhield. Een soort goddeloze punker die leeft van sex, drugs en rock and roll, maar... Fighting For Allah zou hem "niet storen". Toen ik hem uitlegde over de terroristische activiteiten zei hij: "Maar dat stoort me niet zo".

Tot�*�*l van de pot geruckt cynisme. Ga eens in een land op bezoek zoals Israël, waar IEDEREEN iemand kent die iemand verloren heeft door een terreuraanslag, in een bar, een disco, een pizzeria, een schoolbus of een station.

Compleet decadent.

Laatst gewijzigd door ShoshannaKimberley : 14 juni 2010 om 21:47.
Oud 14 juni 2010, 21:47   #67
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Sioniste Ehud Barak? Man, what an irreliable source you've used. Some blog nobody knows about, and who by the way doesn't even specify where they got the information. Pallywood!
Aangezien we het tegen elkaar hebben: beter in het Nederlands dan dat schabouwelijk Engels met haar op.

Ten gronde: de bron doet niet ter zake, noch de benaming van Barak. Wat telt is het feit: Barak heeft zijn reisje naar Frankrijk afgezegd omdat hij vreesde voor arrestatie. Zoiets overkomt dus niet alleen Bashir of de Soedanese regering maar elke regering die mensenrechten aan haar laars lapt. Ergo ook die van Israël.

Citaat:
Was that what you thought when you made this little thread?
http://forum.politics.be/showthread.php?t=128201
Nee, dat is geenszins anti-Amerikaans (of anti-VS eigenlijk) maar tegen het imperialisme van de VS. Hun invasie in Afghanistan - zoals die in Irak - is een misdaad die al veel meer mensenlevens heeft gekost dan de aanslagen van 11 september of de hele Taliban bij elkaar. Ze zitten er al langer dan in Vietnam en ze maken de toestand alleen maar erger. Aangezien zij aan de basis liggen van het feit dat de religieuze zotten in Afghanistan aan de macht zijn, zijn ze daar de pyromaan en derhalve ongeschikt als brandweer. Dat wordt elke dag duidelijker. Het enige wat hen tegenhoudt is het verzet van de Afghanen. Dat steun ik. Tegen het VS-imperialisme en kolonialisme.

Maar dat betekent geenszins dat ik iets zou hebben tegen de VS an sich of de bewoners. Wel integendeel, ik kom er graag en heb er veel vrienden en ben dolenthousiast over diverse facetten van het land. Maar niet over hun buitenlandse politiek.

Citaat:
Those happen to be the few Arab states that also get shit from leftists, indeed because they have a lot of money. So you're doing nothing but confirm my earlier statement.
Ja, natuurlijk: als we kritiek hebben op Saoudi-Arabië of de mensenrechten in de Verenigde Arabische Emiraten, dan is het vooral omdat die daar rijk zijn. For shure. Je kan het zo idioot niet bedenken of het vloeit als bruine drek uit het klavier van Liberalist_NL.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 juni 2010 om 21:50.
Oud 14 juni 2010, 21:51   #68
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Aangezien we het tegen elkaar hebben: beter in het Nederlands dan dat schabouwelijk Engels met haar op.

Ten gronde: de bron doet niet ter zake, noch de benaming van Israël. Wat telt is het feit: Barak heeft zijn reisje naar Frankrijk afgezegd omdat hij vreesde voor arrestatie. Zoiets overkomt dus niet alleen Bashir of de Soedanese regering maar elke regring die mensenrechten aan haar laars lapt. Ergo ook die van Israël.
Je hebt dus geen goede bron en het bericht is onzin. Genoteerd!
Citaat:
Ja, maar dat is geenszins anti-Amerikaans (of anti-VS eigenlijk) maar tegen het imperialisme van de VS.
Hitler was ook niet anti-Joods, hij dacht gewoon dat ze de wereld wilden overnemen.
Citaat:
Hun invasie in Afghanistan - zoals die in Irak - is een misdaad die al veel meer mensenlevens heeft gekost dan de aanslagen van 11 september of de hele Taliban bij elkaar. Ze zitten er al langer dan in Vietnam en ze maken de toestand alleen maar erger. Aangezien zij aan de basis liggen van het feit dat de religieuze zotten in Afghanistan aan de macht zijn, zijn ze daar de pyromaan en derhalve ongeschikt als brandweer. Dat wordt elke dag duidelijker. Het enige wat hen tegenhoudt is het verzet van de Afghanen. Dat steun ik. Tegen het VS-imperialisme en kolonialisme.
Ik dacht dat de Afghanen wilden dat Amerika daar bleef? Ach, ik zal het weeral verkeerd hebben. Nee, men heeft liever de Taliban. Het hele volk heeft heimwee naar de verplichte baarden.
Citaat:
Maar dat betekent geenszins dat ik iets zou hebben tegen de VS an sich of de bewoners. Wel integendeel, ik kom er graag en heb er veel vrienden en ben dolenthousiast over diverse facetten van het land. Maar niet over hun buitenlandse politiek.
Ik heb er veel vrienden, maar...

het bekende liedje dus.
Citaat:
Ja, natuurlijk: als we kritiek hebben op Saoudi-Arbië of de mensenrechten in de Verenigde Arabische Emiraten, dan is het vooral omdat die daar rijk zijn. For shure. Je kan het zo idioot niet bedenken of het vloeit als bruine drek uit het klavier van Liberalist_NL.
Juist, ik hoor u namelijk nooit over Iran. Even erg als Saoedië.
Oud 14 juni 2010, 22:00   #69
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

(oeps: dat moest dus in goed Nederlands "schokschouderend" zijn)
Oud 14 juni 2010, 22:03   #70
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
(oeps: dat moest dus in goed Nederlands "schokschouderend" zijn)
In deze Duitse film wordt mooi getoond hoe linkse terroristen van een koude kermis thuiskomen, als blijkt dat hun ''bondgenoten in de linkse strijd'', de Palestijnen, helemaal geen waarden met hen delen.
Oud 14 juni 2010, 22:05   #71
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Je hebt dus geen goede bron en het bericht is onzin. Genoteerd!
bronnen genoeg hoor:

http://www1.voanews.com/english/news...-96243349.html

http://www.paltelegraph.com/world/wo...ten-to-sue-him

http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?ID=178276
Citaat:
Hitler was ook niet anti-Joods, hij dacht gewoon dat ze de wereld wilden overnemen.
Godwin award!

Citaat:
Ik dacht dat de Afghanen wilden dat Amerika daar bleef? Ach, ik zal het weeral verkeerd hebben. Nee, men heeft liever de Taliban. Het hele volk heeft heimwee naar de verplichte baarden.
Al eens bedacht dat er misschien Afghanen zijn die minder simplistisch denken dan uzelve, ook al ben u zo hooggeëerd? Lees eens wat rawa.org schrijft: duidelijk tegen de invasie én tegen de Taliban, de warlords, de drughandelaars en de onderdrukkers. Je k�*n tegelijkertijd tegenstander van beide partijen zijn. Je hoeft niet partij te kiezen voor de cholera als de pest je niet aanstaat. Niemand verplicht je daartoe en ook de Afghanen niet.

Citaat:
Ik heb er veel vrienden, maar...

het bekende liedje dus.
.. maar ik bestrijd het politieke establishment zoals ik dat hier doe en in Israël en voor de duidelijkheid: in Gaza en Iran en Noord-Korea en Zimbabwe en Duitsland of het VK, in Afghanistan en Irak. Geen van die overheden kan me bekoren, ze zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek en ik beschouw het als mijn prerogatief om me daar volstrekt autonoom en ongebonden een mening over te vormen en aan die mening een praktijk te koppelen. Maar ik heb logischerwijze niets tegen de mensen die er wonen, tegen de bevolking an sich. Zij hebben doorgaans dezelfde belangen als ik. Het grootste deel van die bevolking toch.

Citaat:
Juist, ik hoor u namelijk nooit over Iran.
Dan hoort u niet goed.

Oud 14 juni 2010, 22:08   #72
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

Standaard

En wat dan nog?
Citaat:
Godwin award!
Dat mag je dus enkel zeggen als de vergelijking nergens op slaat. Maar hij sloeg weldegelijk ergens op.
Citaat:
Al eens bedacht dat er misschien Afghanen zijn die minder simplistisch denken dan uzelve, ook al ben u zo hooggeëerd? Lees eens wat rawa.org schrijft: duidelijk tegen de invasie én tegen de Taliban, de warlords, de drughandelaars en de onderdrukkers. Je k�*n tegelijkertijd tegenstander van beide partijen zijn. Je hoeft niet partij te kiezen voor de cholera als de pest je niet aanstaat. Niemand verplicht je daartoe en ook de Afghanen niet.
Hoeveel Afghanen hebben er internet denk je? Juist... Ga erheen en vraag het ze zélf.
Citaat:
.. maar ik bestrijd het politieke establishment zoals ik dat hier doe en in Israël en voor de duidelijkheid: in Gaza en Iran en Noord-Korea en Zimbabwe en Duitsland of het VK, in Afghanistan en Irak. Geen van die overheden kan me bekoren, ze zijn allemaal in hetzelfde bedje ziek en ik beschouw het als mijn prerogatief om me daar volstrekt autonoom en ongebonden een mening over te vormen en aan die mening een praktijk te koppelen. Maar ik heb logischerwijze niets tegen de mensen die er wonen, tegen de bevolking an sich. Zij hebben doorgaans dezelfde belangen als ik. Het grootste deel van die bevolking toch.
Terrorisme heet dat.
Citaat:
Dan hoort u niet goed.
Laat me één bericht zien waar u Iran aanvalt.
Oud 14 juni 2010, 22:15   #73
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
In deze Duitse film wordt mooi getoond hoe linkse terroristen van een koude kermis thuiskomen, als blijkt dat hun ''bondgenoten in de linkse strijd'', de Palestijnen, helemaal geen waarden met hen delen.
Weet je wat, Libby. Ik begrijp het écht niet. Dat die extreem linksen, die ik heel vroeger in de tijd van de Krakersbeweging en de hardcore punk van zeer dichtbij heb gekend en kon appreciëren om hun drang naar vrijheid en emancipatie, nu meeheulen met islamistische extremisten die onschuldige burgers willen doden voor hun religie met allah.

Ik begrijp het niet, temeer dat een paar van mijn beste vrienden zowel islamitisch als pro-Israëlisch zijn met een enorme sympathie hebben voor het jodendom. Ze zijn zich bewust dat joden en moslims veel delen en eigenlijk heel dicht bijelkaar staan qua cultuur en menselijke hartelijkheid.
Oud 14 juni 2010, 22:19   #74
Francientje
Minister

Standaard

Citaat:
Aujourd'hui, le sioniste criminel Ehud Barak, voudrait aller en France pour une visite officielle de deux jours, durant laquelle il inaugurerait le stand israélien d’une exposition militaire et rencontrait les ministres des affaires étrangères et de la défense français. La bonne nouvelle: Ehud Barak a annulé sa venue en France par peur des suites judiciaires !
Ik weet niet waar je die onzin bent gaan halen maar Frankrijk beschikt dus niet over het soort wet dat iets dergelijks zou toestaan! Verder heeft Barak zowel bij Sarko's
partij als bij de socialisten goede vrienden. Niet te véél onzin uitkramen, aub.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 22:21   #75
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
En wat dan nog?
Wat dan nog? Het toont aan dat uw stelling omtrent Soedan volstrekt idiote zever was aangezien het juist ook op Israël van toepassing is. Ehud Barak kan Frankrijk niet in op straffe van arrestatie zoals Bashir Nederland niet in kan. Juist omgekeerd van wat u dacht te moeten poneren dus.

Citaat:
Dat mag je dus enkel zeggen als de vergelijking nergens op slaat. Maar hij sloeg weldegelijk ergens op.
Ik mag dat altijd zeggen want een vergelijking tussen mezelf en Hitler is altijd idioot.

Citaat:
Hoeveel Afghanen hebben er internet denk je? Juist... Ga erheen en vraag het ze zélf.
Rawa.org zit niet zozeer op internet, ze communiceren via internet met de buitenwereld. Ze zitten vooral in Afghanistan, midden in de realiteit, in de meisjesscholen, de vrouwenvluchthuizen, de steden en dorpen. Dat doen ze niet in het Engels maar het Farsi. Als je de moeite zou doen om de website eens te bezoeken (maar da's natuurlijk veel vermoeiender dan hier zever te zitten verkopen over dingen waarvan je kaas noch boter hebt gegeten) dan had je dat zelf vastgesteld.

Citaat:
Terrorisme heet dat.
Houdt u het dan maar vooral bij een goedkope mening. Dat lijkt me voor u ook het veiligst. Indien u een praktijk zou koppelen aan uw mening loopt u misschien het risico te struikelen over uw veters voor u een voet uit de deur hebt gezet.

U mag me eens uitleggen in welke zin het koppelen van een praktijk aan een mening onmiddellijk gelijk staat met terrorisme. U raaskalt.

Citaat:
Laat me één bericht zien waar u Iran aanvalt.
Aanvallen? Volstaat gedegen en beargumenteerde kritiek op het huidige beleid van Iran of moet het per se een 'aanval op Iran' zijn? Ik ben niet zo belligerent ingesteld als de VS hoor. Maar u zal in de topic over de verkiezingen in Iran talrijke berichten van mijn hand vinden waarin ik me kritisch over het regime uitlaat. Dat lijkt me ook niet zo moeilijk, het is nogal ongezellig als men jonge homo's opknoopt of mensen ter dood veroordeeld wegens overspel. Ik ben zelf nogal libertair en promiscue, zo'n beleid, daar heb ik dus geen begrip of sympathie voor.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 14 juni 2010 om 22:24.
Oud 14 juni 2010, 22:23   #76
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ze zijn zich bewust dat joden en moslims veel delen en eigenlijk heel dicht bijelkaar staan qua cultuur en menselijke hartelijkheid.
Dat klopt. Er heeft nooit een joods-christelijke samenleving bestaan, tenzij je pogrom en Holocaust samenleven noemt. Een Joods-islamitische beschaving heeft wel gedurende eeuwen bestaan.

Spijtig genoeg heeft de Zionistische beweging - die in het begin met de beste bedoelingen begonnen was, maar de weg naar de hel is geplaveid met de goede bedoelingen - die mettertijd kapotgeschoten.

Onlangs kwam ik een man tegen wiens vader in Auschwitz omkwam. Hij engageert zich nu voor de Palestijnse zaak. Om twee uur 's nachts kreeg hij een anonieme telefoon. Hij werd uitgescholden voor verrader en de anonieme lafaard besloot koel: "Het is spijtig dat je je vader niet hebt gevolgd naar Auschwitz."

Zo ver is het al gekomen. Het zal een ontzaglijke tijd vergen om deze wonden te helen.
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 14 juni 2010, 22:26   #77
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francientje Bekijk bericht
Ik weet niet waar je die onzin bent gaan halen maar Frankrijk beschikt dus niet over het soort wet dat iets dergelijks zou toestaan! Verder heeft Barak zowel bij Sarko's
partij als bij de socialisten goede vrienden. Niet te véél onzin uitkramen, aub.
Ik haal het ook maar uit de antisemitische en Israël-vijandige Jerusalem Post hoor:

http://www.jpost.com/Israel/Article.aspx?ID=178276

Oud 14 juni 2010, 22:36   #78
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Altijd verstandig om je wereldbeeld te baseren op een geromantiseerde film die geen andere bedoeling heeft dan mensen te entertainen en geld op te brengen ...

Denken dat dat de weergave is van de realiteit en dat gebruiken in een discussie is echt beneden alle peil, beste vriend.

Oud 14 juni 2010, 22:36   #79
ShoshannaKimberley
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Dat klopt. Er heeft nooit een joods-christelijke samenleving bestaan, tenzij je pogrom en Holocaust samenleven noemt. Een Joods-islamitische beschaving heeft wel gedurende eeuwen bestaan.

Spijtig genoeg heeft de Zionistische beweging - die in het begin met de beste bedoelingen begonnen was, maar de weg naar de hel is geplaveid met de goede bedoelingen - die mettertijd kapotgeschoten.

Onlangs kwam ik een man tegen wiens vader in Auschwitz omkwam. Hij engageert zich nu voor de Palestijnse zaak. Om twee uur 's nachts kreeg hij een anonieme telefoon. Hij werd uitgescholden voor verrader en de anonieme lafaard besloot koel: "Het is spijtig dat je je vader niet hebt gevolgd naar Auschwitz."

Zo ver is het al gekomen. Het zal een ontzaglijke tijd vergen om deze wonden te helen.
Wat een verschrikkelijke dreiging, ik hoop dat die persoon daar geen paranoia trauma aan over heeft gehouden, Kal.

Blij dat we het ergens over eens zijn. Ik meen oprecht wanneer ik zeg dat ik de meest bijzondere vriendschappen heb met mensen die ook nog eens moslim zijn. Zelden heb ik zo'n onvoorwaardelijke steun en erkenning gekend als met mijn vrienden die toevallig ook nog eens ongecomplexeerd moslim zijn en die ik via professionele weg heb ontmoet. Mijn beste vriendin draagt een hoofddoek, en ik zie dat ding niet eens meer, ik zie de mens erachter.
Het leuke is dat mijn moslimvrienden behalve pastillas en kip met olijven, ook een grote sympathie voor Israël en het jodendom koesteren. Zelden heb ik mensen met zo'n openheid ontmoet!

Nu moet ik ook zeggen dat mijn Israëlische vrienden ook elk weekend naar hun Arabische vrienden gaan in Yaffa en Oost Jeruzalem. Ook daar zijn oprechte vriendschappen heel gewoon, gelukkig. Hier in Europa zijn de mensen langs beide zijden veel racistischer en racialer bezig en dat vervult me met een zekere afschuw. Het ergste vind ik echter de importering van "het conflict" dat zo slecht begrepen is maar zo vaak misbruikt.
Oud 14 juni 2010, 22:51   #80
Francientje
Minister

Standaard

Ja en waar staat er in dat artikel dat hij bevreesd zou zijn voor juridische gevolgen?Er wordt gezegd dat as usual de Palestijnen etc etc. , dat is alles. Nogmaals, Frankrijk
past er wél voor op dat soort wet ooit te stemmen.
Francientje is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 20:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be