Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 10 juni 2010, 22:04   #81
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Dewever wist soms niet goed wat te antwoorden wanneer Torfs hem het vuur aan de schenen legde mbt tot het confederalisme. Vage, nietszeggende antwoorden, dat was het enige verwere van Olijke Bart.

Olijke Bart zijn kostuum eens goed bekeken?
Ik ben een vrouw dus ja ik let op de details....
Zijn kostuumvest was veel te krap, de naden op zijn schouders stonden op barsten.....en dan zijn broek.....mensenlief, je zou voor minder een benepen gevoel krijgen. De broekspijpen draaiden flodderend rond zijn benen, terwijl de broeksnaad opgezogen en verstopt zat tussen zijn billen, deed me zelf deneken aan Holle Bolle Gijs in de Efteling die een stukje papier opzoog....Geloof me, ik draag regelmatig een string, ik herken dat benepen gevoel, je zou voor minder vage en nietszeggende antwoorden geven .

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:04   #82
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Een onafhankelijk Vlaanderen dat eindelijk zijn eigen weg kan varen kan meteen de weg inslaan van gezond begrotingsbeleid, met tekorten kleiner dan 3%. Alsof België aan de Maastrichtcriteria voldeed... niet zeveren hé. Het enige wat nodig was, is dat er een evolutie naar het criterium van 60% was. Leg de Vlaamse begrotingscijfers anders eens naast die van de andere regio's binnen de eurozone. Ik denk dat de kans groter is dat Wallonië, of Wallobrux of de restant van België uit de euro zal gesmeten worden of een bailout �* la Griekenland zal nodig hebben dan de kans dat Vlaanderen niet in de eurozone zou mogen. En 't is nog maar de vraag of de euro nog zal bestaan op het moment dat Vlaanderen onafhankelijk zou worden. Als de euro verdwijnt binnen 5 jaar en we terug met de Belgische Frank mogen betalen, dan zal het pas een drama zijn, met dank aan de tekorten op het federale, Waalse en Brusselse niveau. Dan zijn we binnen het jaar het volgende Griekenland. Maarja, alsof Torfs ook maar iets weet over monetair beleid, optimale muntunies etc. Gwn een vraagje dat hem is ingefluisterd door de partijtop.
Fredo is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:08   #83
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
Aan alles is een eerste keer, maar voor het eerst zag ik Dewever "op zijn knieën". En dan nog door iemand, van wie ik het allerminst had verwacht.

Dan hebben wij toch een ander debat gezien.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:10   #84
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Lesane, ik vrees dat jij gezien hebt wat jij wou zien, ....niet de werkelijkheid. Bart De Wever was zwak, niet de Bart die we gewoon zijn

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Oud 10 juni 2010, 22:10   #85
dunno
Vreemdeling

Standaard

I.p.v een beetje melig te doen had De Wever op zijn minst kunnen opmerken dat landen als Spanje, Griekenland en Italië tot de Eurozone zijn toegetreden terwijl ze helemaal niet aan de voorwaarden die Torfs stelde voldeden. Trouwens, er zijn tevens enkele landen die de facto de Euro gebruiken als munt hebben...

Alsof het geld hier zomaar zou verdwijnen...
Torfs zijn nijd is ergerlijk.

Laatst gewijzigd door dunno : 10 juni 2010 om 22:12.
dunno is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:11   #86
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane Bekijk bericht
Dan hebben wij toch een ander debat gezien.
jij als trouwe partijsoldaat moet zoiets antwoorden.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!
Zipper is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:14   #87
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
jij als wanhopige ook
born2bewild is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:14   #88
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dunno Bekijk bericht
I.p.v een beetje melig te doen had De Wever op zijn minst kunnen opmerken dat landen als Spanje, Griekenland en Italië tot de Eurozone zijn toegetreden terwijl ze helemaal niet aan de voorwaarden die Torfs stelde voldeden. Trouwens, er zijn meerdere landen die de facto de Euro gebruiken als munt...

Alsof het geld hier zomaar zou verdwijnen...
Torfs zijn nijd is ergerlijk.
Het is nogal dubbel. Aan de ene kant is niet antwoorden mss een teken van onmacht, maar aan de andere kant... als je op die vraag een echt antwoord geeft, dan beginnen mensen zich misschien onnodig zorgen te maken. Bdw heeft immers al tot vervelens toe gezegd dat het niet zijn bedoeling is om België te splitsen na de verkiezingen. Door nu een scenario te tekenen over het einde van België schrikt hij mogelijk gematigde kiezers af.
Fredo is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:15   #89
Zipper
Secretaris-Generaal VN

Zipper's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vlaamse Leeuwin Bekijk bericht
Lesane, ik vrees dat jij gezien hebt wat jij wou zien, ....niet de werkelijkheid. Bart De Wever was zwak, niet de Bart die we gewoon zijn
wellicht had hij ook niet zo'n sterke Torfs verwacht.
Ik trouwens ook niet.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Voor mijn part wordt Brussel en omstreken voor 90% islamitisch!

Laatst gewijzigd door Zipper : 10 juni 2010 om 22:16.
Zipper is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:16   #90
dunno
Vreemdeling

Standaard

Mogelijk Fredo, maar Torfs zijn vraag ging wel over een onafhankelijk Vlaanderen. Ik vind dat hij met mijn tegenreactie sterker zou gestaan hebben dan met zijn melige houding nu.

Ik gun Torfs dat geniepige lachje op het einde niet.
dunno is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:16   #91
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ik vond het gewoon zielig hoe hij in de laatste seconden gewoon letterlijk begon te smeken in plaats van te argmenteren. Zijn " aub stop met paniek te zaaien, de cd&v weet dat we het goed menen met de mensen" was uitermate zielig en beschamend.

Als jij vindt dat BDW zielig bezig is of was om steeds terugkerende leugens te ontkrachten. Ben je geen haar beter dan zij die uw partij steeds willen afdoen als een Nazi-partij.

Want Torfs gebruikte hier dezelfde methode.
Het beschimpen van een partij door die in een hoek te drummen om mensen bang te maken.
De Prof is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:16   #92
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fredo Bekijk bericht
Het is nogal dubbel. Aan de ene kant is niet antwoorden mss een teken van onmacht, maar aan de andere kant... als je op die vraag een echt antwoord geeft, dan beginnen mensen zich misschien onnodig zorgen te maken. Bdw heeft immers al tot vervelens toe gezegd dat het niet zijn bedoeling is om België te splitsen na de verkiezingen. Door nu een scenario te tekenen over het einde van België schrikt hij mogelijk gematigde kiezers af.
Hij zegt dat hij BE niet meteen wil splitsen... omdat het niet mogelijk is; anders zou hij het meteen doen = hij wil BE splitsen onthouden de mensen.
azert is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:17   #93
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Als jij vindt dat BDW zielig bezig is of was om steeds terugkerende leugens te ontkrachten. Ben je geen haar beter dan zij die uw partij steeds willen afdoen als een Nazi-partij.

Het beschimpen van een partij door die in een hoek te drummen om mensen bang te maken.
Ja een beetje als zeggen dat zonder confederatie we allemaal "gedoomd" zijn.
solidarnosc is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:19   #94
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Hij zegt dat hij BE niet meteen wil splitsen... omdat het niet mogelijk is; anders zou hij het meteen doen .
natuurlijk
born2bewild is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:19   #95
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht

Dat is politiek m'n beste....niks meer en niks minder

Oud 10 juni 2010, 22:22   #96
Lesane
Provinciaal Statenlid

Lesane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar nee. Waarom zou ik dat moeten doen.
Ik vond Torfs gewoon een zelfvoldaan mannetje dat irritant vaak onderbrak.

Na een bepaalde vraag had BDW nog geen halve zin gezegd en het was al weer van dat.

http://www.faithfreedom.org
http://dutch.faithfreedom.org/forum

Forumnar Hans1 over de Vlaamse transfers naar Wallonië: "Bovendien komt er niet voldoende economische steun uit het noorden zoals van West- naar Oost-Duitsland."
Lesane is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:24   #97
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Olijke Bart zijn kostuum eens goed bekeken?
Ik ben een vrouw dus ja ik let op de details....
Zijn kostuumvest was veel te krap, de naden op zijn schouders stonden op barsten.....en dan zijn broek.....mensenlief, je zou voor minder een benepen gevoel krijgen. De broekspijpen draaiden flodderend rond zijn benen, terwijl de broeksnaad opgezogen en verstopt zat tussen zijn billen, deed me zelf deneken aan Holle Bolle Gijs in de Efteling die een stukje papier opzoog....Geloof me, ik draag regelmatig een string, ik herken dat benepen gevoel, je zou voor minder vage en nietszeggende antwoorden geven .
Daar kijk ik allemaal niet naar. Iedereen kleedt zich maar zoals hij of zij denkt te moeten doen. De gustibus et de coloribus et de mulieribus, et...de vestimentis non est disputandum.

Laatst gewijzigd door system : 10 juni 2010 om 22:50.
system is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:26   #98
end
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Lesane Bekijk bericht
Maar nee. Waarom zou ik dat moeten doen.
Ik vond Torfs gewoon een zelfvoldaan mannetje dat irritant vaak onderbrak.

Na een bepaalde vraag had BDW nog geen halve zin gezegd en het was al weer van dat.
Die indruk had ik ook. Torfs heeft kennelijk nog veel te leren over hoe je een politiek debat voert. Hij waande zich nog in de Slimste Mens.

Laatst gewijzigd door end : 10 juni 2010 om 22:26.
end is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:28   #99
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door end Bekijk bericht
Die indruk had ik ook. Torfs heeft kennelijk nog veel te leren over hoe je een politiek debat voert. Hij waande zich nog in de Slimste Mens.
Hij was in ieder geval minstens even slim als Bart de Wever.
system is offline  
Oud 10 juni 2010, 22:28   #100
De Prof
Minister-President

De Prof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is politiek m'n beste....niks meer en niks minder
Ach zo.
Dus je vindt het niet zielig dat men uw partij afschildert als een partij vol racisten en fascisten.

Goed dat je eventjes de puntjes op i hier voor zet.

Laatst gewijzigd door De Prof : 10 juni 2010 om 22:28.
De Prof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be