Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 juni 2010, 11:53   #81
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwyndion Bekijk bericht
Ik ben erg benieuwd naar morgen. Het Coene-effect kan beide kanten uit, NV-A stemmen kosten ofwel VLD kosten en NV-A extra stemmen.
De mensen weten goed genoeg dat Coene een incompetente Ø-VLD zetbaas is, en gewoon aan vuile achterbakse politiek doet. Goed voor N-VA dus.
fonne is offline  
Oud 13 juni 2010, 11:54   #82
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Ik vrees dat je de gemiddelde mens overschat...Sommigen zijn in de illusie dat zulke posts niet gekleurd zijn en dat zijn uitspraak dus waar is...
Gwyndion is offline  
Oud 13 juni 2010, 11:55   #83
grhluna
Burgemeester

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat je de gemiddelde mens overschat...Sommigen zijn in de illusie dat zulke posts niet gekleurd zijn en dat zijn uitspraak dus waar is...
jammer genoeg denk ik hetzelfde erover
grhluna is offline  
Oud 13 juni 2010, 11:56   #84
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
²
Inderdaad
De onwetendheid van velen is verontrustend

toccata is offline  
Oud 13 juni 2010, 11:58   #85
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Ik maak me niet ongerust.
De peilingen geven een goede score.
Mijn buikgevoel zegt dat het wat minder zal / kan zijn.
Oud 13 juni 2010, 12:13   #86
Fredo
Burgemeester

Fredo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ge moet zo van uw gat niet maken, omwille van iets dat simpelweg in de wet voorzien is.

Enerzijds zijn er de voorwaarden waar ge moogt opkomen.
(herinner je de spoed-spoed-verhuis van de Chinese-Hollander-europarlementslid van de LDD, van Amerika naar Loo-Christi ...)

En anderzijds zijn er de regels waar jij mag stemmen. En één van die voorwaarden is dat je minstens 6 maanden ononderbroken in een gemeente gewoond moet hebben.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Nee, het zijn federale verkiezingen, dus je mag eender waar in België op de lijst gaan staan, maar je moet kiezen: in één van de kieskringen en bijgevolg binnen één gewest. Tenzij de Brusselaars, die krijgen het privilege om door hun 'niet-keuze' in twee gewesten te kunnen opkomen.
Je hoeft dus niet op de lijst te staan waar je woont. Stemmen doe je natuurlijk wel in de kieskring waar je gedomicilieerd bent.

Bedankt voor de uitleg.
Fredo is offline  
Oud 13 juni 2010, 12:15   #87
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Nee, het zijn federale verkiezingen, dus je mag eender waar in België op de lijst gaan staan, maar je moet kiezen: in één van de kieskringen en bijgevolg binnen één gewest. Tenzij de Brusselaars, die krijgen het privilege om door hun 'niet-keuze' in twee gewesten te kunnen opkomen.
Je hoeft dus niet op de lijst te staan waar je woont. Stemmen doe je natuurlijk wel in de kieskring waar je gedomicilieerd bent.
Je moet wel wonen in de kieskring waar je opkomt. Want je gaat die mensen vertegenwoordigen.
Oud 13 juni 2010, 12:26   #88
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Je moet wel wonen in de kieskring waar je opkomt. Want je gaat die mensen vertegenwoordigen.
Nee. Je moet wonen in het gebied waarvoor je in de 'raad' komt. Dus voor een gemeenteraadsverkiezingen moet in de gemeente wonen, voor de provincie in de provincie, voor de gewestverkiezingen in het gewest en voor de kamer in het land.
Burry is offline  
Oud 13 juni 2010, 12:35   #89
Gwyndion
Minister-President

Gwyndion's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Gwyndion
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
²
Inderdaad
De onwetendheid van velen is verontrustend
Weet ik, ik erger me er vaak mateloos aan...Ik ben bvb. geen fan van Groen! maar als je hun programma kent en er bewust voor kiest dan heb ik er geen (wel, weinig) probleem mee. Als je daarentegen kiest voor een bepaalde partij voor hun ludieke acties maar niet weet waar ze voor staan...Ik ken er zo'n paar die PVDA+ gestemd hebben zonder dat ze wisten dat die semi-communisten zijn...

Laatst gewijzigd door Gwyndion : 13 juni 2010 om 12:48.
Gwyndion is offline  
Oud 13 juni 2010, 12:38   #90
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Weet ik, ik erger me er vaak mateloos aan...Ik ben bvb. geen fan van Groen! maar als je hun programma kent en er bewust voor kiestd an heb ik er geen (wel, weinig) probleem mee. Als je daarentegen kiest voor een bepaalde partij voor hun ludieke acties maar niet weet waar ze voor staan...Ik ken er zo'n paar die PVDA+ gestemd hebben zonder dat ze wisten dat die semi-communisten zijn...
Ja, twee weken geleden, een meisje van 25, ze ging PVDA stemmen. Toen ik dan vroeg waarom ze in hemelsnaam op communisten ging stemmen viel ze uit de lucht.

En dat is dan de toekomst van Vlaanderen...
Oud 13 juni 2010, 12:40   #91
1207
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Ja, twee weken geleden, een meisje van 25, ze ging PVDA stemmen. Toen ik dan vroeg waarom ze in hemelsnaam op communisten ging stemmen viel ze uit de lucht.

En dat is dan de toekomst van Vlaanderen...
80 �* 90% stemt maar wat. altijd zo geweest en zal altijd zo zijn. zoals kelen zegt. Idool 2010 is gewonnen door de Wever
1207 is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:07.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be