Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 juni 2010, 15:42   #81
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Julianus Bekijk bericht
Zo dacht men er bij LDD ook over... Ik moet u toch niet vertellen hoe dat is afgelopen?
vind je zelf dat de vergelijking tussen LDD en NVA opgaat?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 juni 2010, 15:44   #82
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Arnforpresident Bekijk bericht
Vitten we weer over die 500 000? Jezus...
Bracke had het niet alleen over die 500.000 banen maar over alle cijfers in het programma van NVA. Men moet het maar doen en er mee wegkomen ook. Verhofstadt is jarenlang achtervolgd door de oppositie over die 200.000 banen. NVA amper een dag of twee.
solidarnosc is offline  
Oud 30 juni 2010, 15:48   #83
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Nogmaals: wat moet daarover nog gezegd worden?
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 30 juni 2010, 15:59   #84
bartje
Minister-President

Standaard

Allé nu is het nog wachten wie OVLD en SP.A. gaan coöpteren, en NV-A mag er uit twee kiezen zeker...
A wel wat Piet De Bruyn betreft ik dacht echt ook dat die Vlaams Volksvertegenwoordiger was maar blijkbaar is dat al van de vorige legislatuur in het VP of hoe vlug het allemaal niet gaat.
Verder zie ik Dewever wel nog met een verrassing voor de dag komen als een van de gecoöpteerde senatoren.

Van OVLD zou Sofie Stalraeve al kandidaat zijn net als Guido De Padt, van Hilde Vautmans weet ik het niet maar dat zal ook wel zo zijn zeker en echt ik zou het haar gunnen, want ik vond het van haar toch onterecht dat ze niet meer verkozen was door haar tweede plaats, en dan wel Patrick Dewael verkozen was, had het liever omgekeerd gezien.

Liefde is iets héél kostbaars, dat moet je echt koesteren
bartje is offline  
Oud 30 juni 2010, 16:06   #85
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door bartje Bekijk bericht
Allé nu is het nog wachten wie OVLD en SP.A.
Volgens verschillende kranten en Koen Meulenaere is het zitje aan De Padt beloofd. Goudmans heeft het aan P. Potager te danken dat ze niet verkozen is...
Oud 30 juni 2010, 16:07   #86
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, die zal moeten komen helpen
filosoof is offline  
Oud 30 juni 2010, 16:07   #87
leuri
Provinciaal Statenlid

leuri's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Bracke had het niet alleen over die 500.000 banen maar over alle cijfers in het programma van NVA. Men moet het maar doen en er mee wegkomen ook. Verhofstadt is jarenlang achtervolgd door de oppositie over die 200.000 banen. NVA amper een dag of twee.
Je kan met cijfer dan ook alles proberen te bewijzen, maar zolang je niet met alle variabelen rekening houdt (en dat is gewoon onmogelijk, want niemand weet wat de toekomst brengt, niemand weet hoe op bepaalde factoren zou worden gereageerd) moet je kunnen toegeven dat de cijfers met een korreltje zout genomen moeten worden. Stel dat er een belasting komt op grote vermogens, dan kun je ongeveer uitrekenen hoeveel je binnen krijgt, maar kan je ook weten hoeveel vermogen er dan zou worden weggetrokken uit België. Kan je dan bereken hoe groot de impact zou zijn van het weggetrokken vermogen op de intrestvoet die de staat moet betalen om z'n schulden te herfinancieren? (zou dit al een noemenswaardige impact hebben of niet?)
leuri is offline  
Oud 30 juni 2010, 16:11   #88
EddyBal

Standaard

Citaat:
Die bleef dat dan ook tot op het einde volhouden he, en trachtte zelfs te beweren dat hij het nog had waargemaakt ook...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 30 juni 2010, 16:52   #89
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nja NVA heeft goede resultaten gehaald maar dat belette niet dat in de weinige keren dat er echt inhoudelijk werd gedebatteerd over concrete zaken en cijfers NVA er meestal slecht uit kwam. Ik denk ook aan een Bracke die zelf openlijk de cijfers van NVA in twijfel trok (waarmee ie electoraal zonder probleem mee wegkwam.)
Zit je nu nog steeds te dromen over de pre-electorale periode ?

De verkiezingen zijn voorbij, leg je neer bij de uitslag.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 juni 2010, 17:32   #90
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, het is een schande tot uw doelstelling te maken het Europese gemiddelde te halen...
Oud 30 juni 2010, 18:29   #91
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Zit je nu nog steeds te dromen over de pre-electorale periode ?

De verkiezingen zijn voorbij, leg je neer bij de uitslag.
Er zijn er nog meer die last hebben van "verkiezingsuitslag". Overal rode vlekken op hun lichaam, vreselijke jeuk en onrustige geest Effe langs de dokter pillekes laten voorschrijven.
EddyBal is offline  
Oud 30 juni 2010, 22:57   #92
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tuurlijk, want voormalig deskundigen van SpA openVLD en CVP staan direct massaal te springen om loyaal een vlaamnat partij te ondersteunen
of hebben jullie bart 500* gekloond ondertussen ?
Reality check :

iedere keer een partij massaal stemmen verliest en een andere wint loopt er massaal politiek personeel over.
Als de politici zelf even trouw zijn aan hun partij als een overspelige aan zijn vrouw, wat denk je dat dat dan wel niet zal zijn bij het personeel van die partij ?
De gemuilkorfde is offline  
Oud 2 juli 2010, 07:58   #93
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Als Vb kiezer is het helemaal niet mijn plaats om de NVA raad te geven ivm hun eigen personeel.
Toch zou ik het fantastisch vinden mochten ze bijvoorbeeld prof Mathias Storme vragen om minister van Justitie te worden...of in ieder geval toch een ballonnetje op te laten in die richting...dat zou voor de brave Vlaams Nationalist zoals ikzelf toch een enorme klap op de schouder betekenen.

Evenwel: Met Mathias valt er niets te tjeven...bijgevolg is hij niet ministrabel...
Oud 2 juli 2010, 08:04   #94
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
In de senaat mogen enkele partijen mensen coöpteren
1 voor VB, 1 voor CD&V, 2 voor sp.a en 2 voor N-VA, 1 OVLD

Wie denk je dat toch nog terug mag?

Mijn pronostiek:

VLD: Vautmans
VB: Bart Laeremans (kunnen ze om hem heen?)
SP.a: Kennes
NVA: geen flauw idee
CD&V: Vandedriesche
Bij N-VA is het geen kwestie van wie terug mag.
De partijraad zal daar in week 28 over beslissen.
Iedere kandidaat moet 15 partijraadsleden van 2 verschillende arrondisementen achter zich krijgen.
Oud 2 juli 2010, 08:05   #95
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kazan Bekijk bericht
Ik denk dat CD&V voor Hugo Vandenberghe gaat kiezen.
Voor N-VA heb ik geen idee. Mss een verassing zoals Muyters vorig jaar? Dat was oorspronkelijk ook de bedoeling van coöptatie: mensen uit het middenveld in de senaat krijgen.
En wat gebeurt er met Helga Stevens? Zij was gemeenschapssenator, maar ze is nu rechtstreeks verkozen.
Blijft gemeenschapssenator.
Oud 2 juli 2010, 08:06   #96
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Firestone Bekijk bericht
Je hebt er eentje te veel, er zijn maar 6 gecoöpteerde senatoren voor de Nederlandstalige taalgroep.

(ik gok op 1 voor sp.a)

Ook gokken:
VLD: Hilde Vautmans of Guido De Padt.
CD&V: Hugo Vandenberghe of Mia De Schamphelaere.
sp.a: misschien Ludwig Vandenhove?
CD&V Peter Van Rompuy
Oud 2 juli 2010, 10:19   #97
Juan
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Als Vb kiezer is het helemaal niet mijn plaats om de NVA raad te geven ivm hun eigen personeel.
Toch zou ik het fantastisch vinden mochten ze bijvoorbeeld prof Mathias Storme vragen om minister van Justitie te worden...of in ieder geval toch een ballonnetje op te laten in die richting...dat zou voor de brave Vlaams Nationalist zoals ikzelf toch een enorme klap op de schouder betekenen.

Evenwel: Met Mathias valt er niets te tjeven...bijgevolg is hij niet ministrabel...
Te radicaal en heeft de partij in het verleden al in de verlegenheid gebracht.
Juan is offline  
Oud 2 juli 2010, 10:58   #98
Arnforpresident
Burger

Arnforpresident's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Bij elke andere partij zou die waanzinnige fout tot in het oneindige blijven herhaald worden maar als de NVA zoiets zegt dan moeten we dat na 30 dagen heel braaf vergeten
Omdat N-VA zelf nog binnen de 24uur heeft gecommuniceerd dat het een lapsus was.
Arnforpresident is offline  
Oud 2 juli 2010, 21:46   #99
Julianus
Lokaal Raadslid

Julianus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Blijft gemeenschapssenator.
En wat doet Geert 'Kamerlid voor één dag' Bourgeois?
Oud 2 juli 2010, 22:20   #100
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
CD&V Peter Van Rompuy
Groen Mieke Vogels?
filosoof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:22.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be