![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister-President
|
![]() Is afhankelijk van het akkoord. Een akkoord om een akkoord te hebben is geen goed akkoord; een akkoord moet een akkoord zijn om de reële problemen op te lossen.
Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman. Laatst gewijzigd door Nebur : 30 juli 2011 om 11:28. |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister-President
|
![]() En toch is die kans reëel. U denkt dus dat de onderhandelingen sowieso zullen slagen?
#83 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is trouwens al verkeerd gegaan in het begin. De regio's mogen niet verarmen weet je wel. Wallonië moet minder geld krijgen en werken aan een structureel herstel. In die zin is het logisch dat in de loop van de tijd de financiele stromen afgebouwd worden. Dat hoeft zelfs geen verarming te bekenen, alleen als er geen herstel is. |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mislukken wil zeggen: de toestand NA is erger dan de toestand VOOR. Dat is zo voor de Vlamingen als er een akkoord komt. Zonder akkoord is de toestand NA tenminste niet erger dan de toestand VOOR. Beter zou zijn een akkoord te vinden zodat het NA beter is dan ervoor, maar we weten nu dat dat er niet in zit via onderhandelingen. |
|
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U gaat er dan van uit dat iedereen die vroeger op de NVA heeft gestemd dat nu ook zou doen. Bovendien zijn de meeste vlaamsgezinde kiezers van de LDD bij de laatste verkiezingen al overgestapt naar de NVA. De overblijvers zijn eigenlijk liberalen. Mocht Beke ook nog in zijn voornemen slagen, dan zou er wel eens een heel verrassende uitslag uit de bus kunnen komen.
Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juli 2011 om 11:30. |
![]() |
![]() |
#86 | |
Minister
|
![]() Citaat:
Maarja, durft hij de stekker wel uit te trekken??? Laatst gewijzigd door matthias999 : 30 juli 2011 om 11:32. |
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als dat is "de koning tevreden stellen en postjes pakken" en voor BHV een prijs betalen, dan is dat zwaar nefast. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Beke zit vast aan de MR, dus dat kan wel eens lelijk tegenvallen. Des te beter als er een goed akkoord komt, maar die kans acht ik ongelofelijk klein.
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dus...
![]() Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels ! Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan. Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen. Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt. |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() We kunnen beter uit elkaar gaan. Logische oplossing.
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
STEL dat de onderhandelingen mislukken, wat moet er dan gebeuren volgens u?
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Tis een CVP'er, remember ? |
|
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, omdat het aan Vlaamse kant de laatste keer is dat ze daar zitten. Ze weten dat wat er ook gebeurt tenzij een mirakel, ze elektoraal dood zijn (behalve Groen en SP.A, maar dat is opvulsel zonder mening of wat dan ook).
|
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik denk eerder dat de MR vastzit aan Maingain en dat deze partij die zal moeten lossen op bepaalde punten. Beke zal zich niet in de hoek laten drummen. Dan zou hij zijn politiek doodvonnis tekenen. Dat is nochtans hetgeen Dewever hoopt.
|
![]() |
![]() |
#96 |
Minister-President
|
![]() MR gaat FDF niet lossen. Komt dan nog eens de vertroebelde relatie tussen Di Rupo en Beke. Ik zie die onderhandelingen niet slagen.
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar ik zie ze ook niet mislukken. Ziede gij een van die dweilen "nee" zeggen ? Zelfs tegen een onschuldige vraag zoals "wilt ge suiker in uwe koffie ?"
|
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vrees dat voor een een bepaald deel van de NVA-militanten het enige goed akkoord gelijk staat aan geen akkoord.
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het andere overgrote deel zal na de vorming van een regering zonder N-VA gedégouteerd zijn omdat Bar dé kans verkwanseld heeft. |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Anderzijds heeft de NVA in niks bewezen dat de nota slecht zou zijn. Ik heb hen een mail naar Jambon gestuurd om meer uitleg , chiffres �* l'appui, en heb dan de tekst van de persconferentie teruggekregen zonder meer. Blijkbaar kunnen ze hun argumentatie dan toch niet hard maken. ![]() Maar als ik je zo bezig hoor weet jij meer af van hun argumentatie. Wil je die dan eens uit de doeken doen? Laatst gewijzigd door speurneus : 30 juli 2011 om 11:45. |
|
![]() |