Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 30 juli 2011, 11:26   #81
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Tot een akkoord komen is voor de gewone vlaming beter dan meer dan een jaar verliezen goed werk te leveren.
Is afhankelijk van het akkoord. Een akkoord om een akkoord te hebben is geen goed akkoord; een akkoord moet een akkoord zijn om de reële problemen op te lossen.

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.

Laatst gewijzigd door Nebur : 30 juli 2011 om 11:28.
Nebur is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:27   #82
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen aan die onderhandelingstafel weet dat mislukken geen optie is.
En toch is die kans reëel. U denkt dus dat de onderhandelingen sowieso zullen slagen?

Ter info: mijn negeerlijst bestaat uit Bobke, Carmagnole, geertvdb, harriechristus, Jan van den Berghe, Knuppel, SDX en werkman.
Nebur is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:28   #83
stuyckp
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door patrickve Bekijk bericht
Je mag dat zeggen vanwege de vrije meningsuiting, maar wat mij betreft doet de N-VA het prima. Ik ware eerder teleurgesteld geweest indien ze tot een akkoord waren gekomen.
Inderdaad, als het op basis van die nota ware geweest.
Het is trouwens al verkeerd gegaan in het begin.
De regio's mogen niet verarmen weet je wel.
Wallonië moet minder geld krijgen en werken aan een structureel herstel. In die zin is het logisch dat in de loop van de tijd de financiele stromen afgebouwd worden. Dat hoeft zelfs geen verarming te bekenen, alleen als er geen herstel is.
stuyckp is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:28   #84
patrickve
Secretaris-Generaal VN

patrickve's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Iedereen aan die onderhandelingstafel weet dat mislukken geen optie is.
Daar ben je juist mis. Of we begrijpen mislukken anders.

Mislukken wil zeggen: de toestand NA is erger dan de toestand VOOR. Dat is zo voor de Vlamingen als er een akkoord komt.

Zonder akkoord is de toestand NA tenminste niet erger dan de toestand VOOR.

Beter zou zijn een akkoord te vinden zodat het NA beter is dan ervoor, maar we weten nu dat dat er niet in zit via onderhandelingen.
patrickve is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:29   #85
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Het Oosten's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nebur Bekijk bericht
Laat ons verkiezingen houden, we zien het meteen.

Weglopers bij VB en LDD -> N-VA, liberale stemmers van Open VLD -> N-VA, Vlaamsgezinde stemmers van CD&V -> N-VA.
U gaat er dan van uit dat iedereen die vroeger op de NVA heeft gestemd dat nu ook zou doen. Bovendien zijn de meeste vlaamsgezinde kiezers van de LDD bij de laatste verkiezingen al overgestapt naar de NVA. De overblijvers zijn eigenlijk liberalen. Mocht Beke ook nog in zijn voornemen slagen, dan zou er wel eens een heel verrassende uitslag uit de bus kunnen komen.

Laatst gewijzigd door Het Oosten : 30 juli 2011 om 11:30.
Het Oosten is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:31   #86
matthias999
Minister

matthias999's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En toch is die kans reëel. U denkt dus dat de onderhandelingen sowieso zullen slagen?
Ik voorspel de slaagkansen op 50 %. Als de franstaligen beke weer gaan bedriegen. (en zo ziet het er wel naar uit) dan zou hij alsnog de stekker eruit moeten trekken omdat hij denkt dat hij garanties heeft dat ze weer niet met nieuwe voorstellen op de proppen komen.

Maarja, durft hij de stekker wel uit te trekken???

Laatst gewijzigd door matthias999 : 30 juli 2011 om 11:32.
matthias999 is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:32   #87
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Het Oosten Bekijk bericht
U gaat er dan van uit dat iedereen die vroeger op de NVA heeft gestemd dat nu ook zou doen. Bovendien zijn de meeste kiezers van de LDD bij de laatste verkiezingen al overgestapt naar de NVA. De overblijvers zijn eigenlijk liberalen. Mocht Beke ook nog in zijn voornemen slagen, dan zou er wel eens een heel verrassende uitslag uit de bus kunnen komen.
We weten niet wat het "voornemen van Beke" is. Als dat is, de overheveling van verschillende bevoegdheden (zeg maar, totale fiscaliteit en SZ) naar de deelstaten, het vrijwaren van het Vlaamse territorium, het afbouwen van de transfers (automatisch als de SZ en de fiscaliteit dus gesplitst wordt), en het zuiver splitsen van BHV, ja, dan zou dat fantastisch zijn.

Als dat is "de koning tevreden stellen en postjes pakken" en voor BHV een prijs betalen, dan is dat zwaar nefast.
patrickve is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:32   #88
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U gaat er dan van uit dat iedereen die vroeger op de NVA heeft gestemd dat nu ook zou doen. Bovendien zijn de meeste vlaamsgezinde kiezers van de LDD bij de laatste verkiezingen al overgestapt naar de NVA. De overblijvers zijn eigenlijk liberalen. Mocht Beke ook nog in zijn voornemen slagen, dan zou er wel eens een heel verrassende uitslag uit de bus kunnen komen.
Die overblijvers gaan m.a.w. niet naar de centrumkruipers van Open VLD gaan.

Beke zit vast aan de MR, dus dat kan wel eens lelijk tegenvallen. Des te beter als er een goed akkoord komt, maar die kans acht ik ongelofelijk klein.

Nebur is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:34   #89
ViveLaBelgique
Secretaris-Generaal VN

ViveLaBelgique's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Van die nota kan je niets goed maken...

Trouwens, van de franstaligen zeg je niet veel hè, zij hebben altijd al NON gezegd en nu dat er is een partij NEEN zei dan lag heel belgië op stelten.

Jonges toch...
Dus...

Stemtip federaal: Partij Blanco. Minder parlementszetels !
Stemtip Vlaams: BBB. Boerburgerbelangen; respect voor Boer en Burger; uitlevering De Mier aan Erdogan.
Stemtip Europa: Vlaams Belang. Liever had ik op Viktor Orban kunnen stemmen.

Ooit was Bart De Wever de dikke steur die vol eitjes zat voor de N-VA; maar nu is hij verworden tot de vis de vijver levenloos maakt.
ViveLaBelgique is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:35   #90
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik niet.
Voor de betrokken partijen is het wel essentiëel.
Henri1 is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:35   #91
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ViveLaBelgique Bekijk bericht
Dus...
We kunnen beter uit elkaar gaan. Logische oplossing.

Nebur is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:36   #92
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik niet.
Dat is waar, echter heeft CD&V amper marge om te onderhandelen, en vraagt MR nog de uitbreiding van Brussel-19 ...

STEL dat de onderhandelingen mislukken, wat moet er dan gebeuren volgens u?

Nebur is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:36   #93
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door matthias999 Bekijk bericht
Ik voorspel de slaagkansen op 50 %. Als de franstaligen beke weer gaan bedriegen. (en zo ziet het er wel naar uit) dan zou hij alsnog de stekker eruit moeten trekken omdat hij denkt dat hij garanties heeft dat ze weer niet met nieuwe voorstellen op de proppen komen.

Maarja, durft hij de stekker wel uit te trekken???
U gaat dus uw hele discours baseren om wat Beke al dan niet gaat/zal doen ?

Tis een CVP'er, remember ?
Henri1 is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:36   #94
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat zeg ik niet.
Ja, omdat het aan Vlaamse kant de laatste keer is dat ze daar zitten. Ze weten dat wat er ook gebeurt tenzij een mirakel, ze elektoraal dood zijn (behalve Groen en SP.A, maar dat is opvulsel zonder mening of wat dan ook).
patrickve is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:37   #95
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Beke zit vast aan de MR, dus dat kan wel eens lelijk tegenvallen. Des te beter als er een goed akkoord komt, maar die kans acht ik ongelofelijk klein.
Ik denk eerder dat de MR vastzit aan Maingain en dat deze partij die zal moeten lossen op bepaalde punten. Beke zal zich niet in de hoek laten drummen. Dan zou hij zijn politiek doodvonnis tekenen. Dat is nochtans hetgeen Dewever hoopt.
Het Oosten is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:38   #96
Nebur
Minister-President

Nebur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik denk eerder dat de MR vastzit aan Maingain en dat deze partij die zal moeten lossen op bepaalde punten. Beke zal zich niet in de hoek laten drummen. Dan zou hij zijn politiek doodvonnis tekenen. Dat is nochtans hetgeen Dewever hoopt.
MR gaat FDF niet lossen. Komt dan nog eens de vertroebelde relatie tussen Di Rupo en Beke. Ik zie die onderhandelingen niet slagen.

Nebur is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:41   #97
patrickve
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
MR gaat FDF niet lossen. Komt dan nog eens de vertroebelde relatie tussen Di Rupo en Beke. Ik zie die onderhandelingen niet slagen.
Maar ik zie ze ook niet mislukken. Ziede gij een van die dweilen "nee" zeggen ? Zelfs tegen een onschuldige vraag zoals "wilt ge suiker in uwe koffie ?"
patrickve is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:42   #98
Het Oosten
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik vrees dat voor een een bepaald deel van de NVA-militanten het enige goed akkoord gelijk staat aan geen akkoord.
Het Oosten is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:43   #99
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat voor een een bepaald deel van de NVA-militanten het enige goed akkoord gelijk staat aan geen akkoord.
Een bescheiden deel.
Het andere overgrote deel zal na de vorming van een regering zonder N-VA gedégouteerd zijn omdat Bar dé kans verkwanseld heeft.
Henri1 is offline  
Oud 30 juli 2011, 11:44   #100
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Neen, inderdaad, die persconferentie was één grote show, inhoudelijk hebben ze daar niets gezegd ... Belgicisten van uw soort (die lijken de enige te zijn) zijn echt zielig.

De nota leek op eerste zicht redelijk goed, maar bij een grondigere bestudering trekt hij op de kleurpotloden.
Wel als je het echt wil weten, de CEO van Unizo staat nog altijd achter zijn eerste standpunt maar heeft dat door politieke druk moeten wijzigen.
Anderzijds heeft de NVA in niks bewezen dat de nota slecht zou zijn.
Ik heb hen een mail naar Jambon gestuurd om meer uitleg , chiffres �* l'appui, en heb dan de tekst van de persconferentie teruggekregen zonder meer. Blijkbaar kunnen ze hun argumentatie dan toch niet hard maken.
Maar als ik je zo bezig hoor weet jij meer af van hun argumentatie. Wil je die dan eens uit de doeken doen?

Laatst gewijzigd door speurneus : 30 juli 2011 om 11:45.
speurneus is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be