Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 6 juli 2010, 15:15   #81
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door LiberaalNL Bekijk bericht
Ik ben VVD'er en Paars Plus is de enige mogelijke coalitie. De PVV weigert te regeren (tot 8 maal toe ging hij niet in op Ruttes voorstel om te onderhandelen) en het CDA en de PvdA kunnen niet samen in 1 kabinet. Bovendien heeft het CDA 20 zetels verloren en wil de CDA-achterban geen coalitie met de PVV. Wilders is gewoon een calimero.
Ik heb Rutte drie weken geleden toch echt horen zeggen dat het zeker nìet aan Wilders lag.
En nu papegaait iedereen elkaar na en zegt dat Wilders ...

Rutte had natuurlijk ook acht keer het CDA kunnen voorstellen om te onderhandelen,
en dan gaan kijken of de PVV wilde meedoen.
Waarom is dat niet gebeurd?

PS: Stem voor Rutte, je krijgt Cohen er gratis bij!

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 6 juli 2010 om 15:20.
Felix (be) is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 juli 2010, 15:33   #82
Bovenbuur
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bovenbuur's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Piero had wel degelijk gelijk met zijn stelling dat het VVD electoraat NIET gekozen hebben voor paars plus. Dit komt tot uitdrukking in de hondenpeiling van maurice waarin het ongenoegen oploopt naar 33 zetels voor PVV.

Als we koffiedik gaan kijken dan ben ik toch bang dat het paarsplus gaat komen. Een kabinet dat het hooguit een jaar volhoudt wegen te grote verschillen in denkwijze, politiek en financieel beleid. Ook op persoonlijk vlak ziwe ik Halsema niet knuffelen met Rutte, voorzoveel zulks al mogelijk is.

Nee, dit gaat niet goedkomen, maar er zijn helaas te weinig mogelijkheden.
Toch moet je Rutte nu niet gaan onderschatten hoor, als de onderhandelingen slagen is paars plus er gekomen dankzij hem, hij heeft moeilijk mogen doen de eisen kunnen stellen. Wat dat betreft is het VVD-programma misschien wel veiliger bij de paarse combi dan bij VVD-PvdA-CDA, zelfs al zou dat een werkbaar kabinet op kunnen leveren.

En als Wilders echt had willen regeren had hij gewoon beter zijn best moeten doen, om tafel gaan zitten met de VVD en het CDA zo op de proef stellen, dan had het tenminste echt aan het CDA gelegen, nu komt de weigering van beide kanten. En als partijen het al niet eens kunnen worden over hoe de onderhandelingen gevoerd moeten worden dan is het misschien wel beter dat ze niet samen in een kabinet beland zijn. Dan gingen de onderhandelingen met de SP de vorige keer misschien nog wel beter, en bovendien is daar minder over gezeikt door de achterban. Nee, maar bij Wilders is het een cordon sanitaire hoor. [/semi-rant]
Oud 6 juli 2010, 15:55   #83
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

De raison. Het is toch een vorm van cordon sanitaire, zoals jullie dat noemen, een goede uitdrukking trouwens.
Ik heb bij herhaling gesteld dat PvdA een links elitaire partij is met daaraan toegevoegd het electoraat van een groot aantal allochtonen die op politiek slimme wijze door PvdA zijn binnengeschipperd. PvdA bemant de meeste linkse bolwerken in de grote steden - waar zich het grachtengordel- en allochtonen electoraat bevindt. De vergadercultuur, de op-kosten-van-anderen-cultuur, daar gaan we weer. Gulle handjes doen meer dan zuinige mondjes, blijkt maar weer.
Oud 6 juli 2010, 16:53   #84
toccata
Europees Commissaris

toccata's schermafbeelding

Standaard

Waarom doet de SP niet mee?

toccata is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2010, 09:19   #85
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door toccata Bekijk bericht
Waarom doet de SP niet mee?
Cordon Sanitaire.
Oud 7 juli 2010, 09:33   #86
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Felix (be) Bekijk bericht
Cordon Sanitaire.
En waarom heeft groenlinks tot nu toe nog nooit geregeerd? En waarom was afgelopen kabinet pas de eerste keer dat de christenunie regeerde? O mijn god, we waren die hele tijd al omringd door sanitaire cordonnen. Face it, niet iedereen regeert. Je kan je kansen vergroten door veel stemmen te krijgen, lang te bestaan (en dus vaak stemmen te krijgen, vaak beschikbaar zijn om te regeren), door zo dicht mogelijk bij het midden te zitten (meer mogelijke combinaties) en ook daadwerkelijk serieus te willen onderhandelen. Wilders is toch enigzins een buitenbeentje, er zijn minder combinaties mogelijk met de PVV dan met menig andere partij. Bovendien heeft hij pas twee keer meegedaan. Zijn verkiezingsuitslag is indrukwekkend, maar van zijn beridheid tot onderhandelen en regeren ben ik niet onder de indruk. Al met al heeft hij één punt dat voor hem spreekt en drie die tegen werken. Had hij iets bereidwilliger geweest dan had hij er kunnen zitten. Ja, het CDA stelde een belachelijke constructie voor, maar ze blokkeerden de mogelijkheid nog niet meteen compleet, en Wilders haakt vervolgens gewoon af. De SP had, deze punten hanterend, de vorige keer betere kansen, ze waren ook groter trouwens. Dus wil je echt graag cordon sanitaire roepen sluit je dan aan bij de SP. Zoniet, accepteer dan dat Wilders helemaal niet zo nodig hoefde te regeren, kennelijk.
Oud 7 juli 2010, 09:36   #87
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bovenbuur Bekijk bericht
En waarom heeft groenlinks tot nu toe nog nooit geregeerd? En waarom was afgelopen kabinet pas de eerste keer dat de christenunie regeerde? O mijn god, we waren die hele tijd al omringd door sanitaire cordonnen. Face it, niet iedereen regeert. Je kan je kansen vergroten door veel stemmen te krijgen, lang te bestaan (en dus vaak stemmen te krijgen, vaak beschikbaar zijn om te regeren), door zo dicht mogelijk bij het midden te zitten (meer mogelijke combinaties) en ook daadwerkelijk serieus te willen onderhandelen. Wilders is toch enigzins een buitenbeentje, er zijn minder combinaties mogelijk met de PVV dan met menig andere partij. Bovendien heeft hij pas twee keer meegedaan. Zijn verkiezingsuitslag is indrukwekkend, maar van zijn beridheid tot onderhandelen en regeren ben ik niet onder de indruk. Al met al heeft hij één punt dat voor hem spreekt en drie die tegen werken. Had hij iets bereidwilliger geweest dan had hij er kunnen zitten. Ja, het CDA stelde een belachelijke constructie voor, maar ze blokkeerden de mogelijkheid nog niet meteen compleet, en Wilders haakt vervolgens gewoon af. De SP had, deze punten hanterend, de vorige keer betere kansen, ze waren ook groter trouwens. Dus wil je echt graag cordon sanitaire roepen sluit je dan aan bij de SP. Zoniet, accepteer dan dat Wilders helemaal niet zo nodig hoefde te regeren, kennelijk.
GL was te klein en daarom overbodig.
Bea heeft het laatste woord over wie wel en vooral wie niet mag
("liever geen commies aub").

[Sarcastische mode on]
Een actief lid van GL heeft op 6 mei 2002 eigenhandig
een gevaarlijk tegenstander van het regime uitgeschakeld.
Dat verdient een kleine tien jaar later wel een bedankje!
[Sarcastische mode off]

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 7 juli 2010 om 09:43.
Oud 7 juli 2010, 10:39   #88
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Informateur Willink adviseert onderhandelaars weigering van het Contraseign

=> "Het masker is af"

Wat tot een aantal PVV-kamervragen aan aftredend MP Balkenende leidde.

Ik heb de paarsplusonderhandelaars en andere "politiek-correcten"
hier met geen woord over horen reppen...
Klassiek om dit soort zaken er (proberen) door te jagen
als half Nederland in de ban is van Oranje/met vakantie is.
Hier hadden ze het blijkbaar zien aankomen : De monarch als absoluut regent

Citaat:
...
En beleid voor alles! Als onwelgevallige voorstellen van de PVV een kamermeederheid zouden krijgen is de opdracht dat het "wordt geweigerd als de beginselen van de democratische rechtsstaat, de internationale positie van Nederland of de financiële uitgangspunten van het beleid in het geding zijn".
Als klap op de vuurpijl gaan we zorgen dat u niet te veel te weten komt want daar komt maar onrust van: "Een gemeenschappelijke (onderlinge) gedragscode voor contacten met de media."
...

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 7 juli 2010 om 10:40.
Oud 7 juli 2010, 17:09   #89
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
GL was te klein en daarom overbodig.
Bea heeft het laatste woord over wie wel en vooral wie niet mag
("liever geen commies aub").

[Sarcastische mode on]
Een actief lid van GL heeft op 6 mei 2002 eigenhandig
een gevaarlijk tegenstander van het regime uitgeschakeld.
Dat verdient een kleine tien jaar later wel een bedankje!
[Sarcastische mode off]
Het zou me niks verbazen als een gestoorde milieuactivist lid zou zijn van groenlinks (het zou me ook niks verbazen als gestoorde KKK'ers (beetje dubbelop, maar goed...) lid waren van de PVV, het is niet alsof leden persoonlijk uitgenodigd worden ofzo), ik kan alleen geen enkel bewijs vinden dat hij dat was. Sterker nog, het enige dat ik kan vinden is een vage bewering dat organisaties "zoals Rara en het Dierenbevrijdingsfront" uitmaken van de onderste laag (waar de laag van Volkert dan waarschijnlijk stiekem nog een eigen laag onder had) van een netwerk van milieu-activisten waarvan de bovenste laag gevormd word door "politieke partijen zoals GroenLinks en de SP". Wees gerust, ook wij pocoloco linkiewinkie intellectuele grachtenpanders zonder grachtenpand zijn over het algemeen nogal tegen het vermoorden van mensen. Smijten met valse beweringen word in ons smerige clubje machtswellustelingen natuurlijk wel gewaardeerd. [/telegraaf comment modus]

En overbodig is iedere partij die geen absolute meerderheid heeft.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 7 juli 2010 om 17:11.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2010, 17:47   #90
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Natuurlijk heeft u gelijk Bovenbuur, net als mijn Stoute Sarcastische Mode.
Oud 7 juli 2010, 18:33   #91
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Natuurlijk heeft u gelijk Bovenbuur, net als mijn Stoute Sarcastische Mode.
Mensen zwart maken is best leuk hoor, maar hele partijen van moord beschuldigen gaat toch wel een beetje ver, niet? Als iemand zou roepen dat de PVV achter een willekeurige recistische misdaad zat zou je er ook tegen ageren.
Oud 7 juli 2010, 20:55   #92
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Holland kiest voor paars, Wallonië kiest voor paars. Terwijl Vlaanderen en Duitsland eerder centrum rechts stemmen. Dat is een vaststelling.

https://x.com/dietschland
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 juli 2010, 20:56   #93
Max van Dietschland

Max van Dietschland's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben VVD'er en Paars Plus is de enige mogelijke coalitie.
De VLD vond dit in 1999 ook, toen hadden ze nog 24% van de stemmen, in 2010 hadden ze er nog 12%

https://x.com/dietschland

Laatst gewijzigd door Max van Dietschland : 7 juli 2010 om 20:57.
Max van Dietschland is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 07:48   #94
Bovenbuur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
De VLD vond dit in 1999 ook, toen hadden ze nog 24% van de stemmen, in 2010 hadden ze er nog 12%
Ook het CDA is sterk gedaald. Die trend heeft veel te maken met de roemruchte "puinhopen van paars", maar vrij weinig met paars zelf. Zelfs in Groot Brittannië worden verminderd traditionele partijen langzaam populairder.

Laatst gewijzigd door Bovenbuur : 8 juli 2010 om 07:49.
Bovenbuur is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 juli 2010, 09:37   #95
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Citaat:
Mensen zwart maken is best leuk hoor, maar hele partijen van moord beschuldigen gaat toch wel een beetje ver, niet? Als iemand zou roepen dat de PVV achter een willekeurige recistische misdaad zat zou je er ook tegen ageren.
Sinds wanneer is een partij verantwoordelijk voor misstappen van één schimmig lid?
Je moet mijn reacties niet altijd al te letterlijk nemen buurman.
Vaak ben ik er vooral op uit om de zaken op scherp te zetten
(Dat je geregeld "terugschopt" kan ik alleen maar waarderen.
Dat is nu net het leuke aan dit forum.
Als iedereen het altijd met elkeer eens was zou de lol er snel af zijn.)

Of VvdG lid is van GL (waarschijnlijk niet dus) is op zich niet zo belangrijk.
Zo'n gek had lid kunnen zijn van eender welke andere politieke partij (including de LPF!).

Wat mij wel stoort aan dat groene clubje
is dat het voortdurend doet alsof het de ethische wijsheid in pacht heeft.
Niet alleen in NL, maar zo'n beetje overal.
Op zich ben ik het groene gedachtengoed niet ongenegen,
maar in hun zelfgenoegzaamheid en gelijkhebberigheid
schieten ze hun doel ver voorbij.
Ook aan het feit dat ze voortdurend bijna zonder enige vorm van kritiek
pal achter het multicul-model gaan staan kan ik me mateloos "ergeren".
(Vandaar mijn stoute opmerking over VvdG & GL.)

Overigens kan je de opmerking ivm zelfgenoegzaamheid/gelijkhebberigheid
voor de meeste (om niet te zeggen ALLE) politieke partijen maken.

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 8 juli 2010 om 09:42.
Oud 8 juli 2010, 11:01   #96
Piero

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ook het CDA is sterk gedaald. Die trend heeft veel te maken met de roemruchte "puinhopen van paars", maar vrij weinig met paars zelf. Zelfs in Groot Brittannië worden verminderd traditionele partijen langzaam populairder.
De seksschandalen van de kerk hebben in het zuiden natuurlijk ook een rol gespeeld bij het verlies van het CDA. De kiezers beginnen in te zien dat er iets mis is met het instituut kerk en dat het eerder een gevaar is voor de samenleving dan een zegen voor de mensheid. Men wil daar niet meer mee geïdentificeerd worden. Het geloof dat de kerk met behulp van een christelijke politieke partij ooit Gods Koninkrijk op aarde zal kunnen stichten is tanende. Dit is een enorme trendbreuk.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 10 juli 2010, 09:58   #97
Felix (be)
Staatssecretaris

Standaard

Wat ouder kritisch stuk uit een onverdachte bron mbt de aanstelling van Willink:
Bea is alles behalve neutraal

Citaat:
...
Tijdens de persconferentie legde de heer Tjeenk Willink uit dat de koningin hiermee wilde voorkomen een politieke keuze te moeten maken.
...
Sinds jaar en dag is Tjeenk Willink lid van de PvdA... Wie bij hoog en bij laag beweert dat de heer Tjeenk Willink onpartijdig is, praat recht wat krom is. Partijdigheid voor een informateur is geen schande, maar in dit geval wordt bij herhaling geprobeerd om de partijdigheid te ontkennen.
Ten tweede heeft de vorstin slechts één informateur benoemd.
Tjeenk Willink is vertrouweling van de koningin en weet precies wat hare majesteit graag wil. Doordat hij nu alleen moet opereren, is het gevaar levensgroot dat hij de persoonlijke voorkeur van de koningin in zijn advies een grote rol zal toekennen.
...
Koningin Beatrix heeft voor een verrassing gezorgd op het Binnenhof. Maar wie goed kijkt, ziet dat de argumentatie achter haar keuze niet zuiver is. Wat zou daar de reden van zijn?
Het antwoord op de laatste vraag staat in de berichten 78 & 88.
Maar daar hoor je de "traditionele" Nederlandse pers niet of nauwelijks over,
en ook de leden van politics.be snurken rustig verder.
Hup Holland Hup!

Laatst gewijzigd door Felix (be) : 10 juli 2010 om 10:12.
Oud 17 juli 2010, 21:16   #98
AAA
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik ben VVD'er en Paars Plus is de enige mogelijke coalitie. De PVV weigert te regeren (tot 8 maal toe ging hij niet in op Ruttes voorstel om te onderhandelen) en het CDA en de PvdA kunnen niet samen in 1 kabinet. Bovendien heeft het CDA 20 zetels verloren en wil de CDA-achterban geen coalitie met de PVV. Wilders is gewoon een calimero.
Ik ken wel wat VVD'ers en die zijn het meer dan 200% ONeens met jouw. De VVD gaat zijn eigen ondergang tegenmoet als ze aan dit communistische kabinet mee werken....
AAA is offline   Met citaat antwoorden
Oud 17 juli 2010, 23:20   #99
Adam Smith
Europees Commissaris

Adam Smith's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Holland kiest voor paars, Wallonië kiest voor paars. Terwijl Vlaanderen en Duitsland eerder centrum rechts stemmen. Dat is een vaststelling.
Wat Duitsland betreft ben ik nog niet zo zeker, Schwarz-Gelb (wij zouden zeggen Rooms-Blauw) zit in zwaar weer, ze zijn al wat bondslanden kwijt en zijn niet meer zeker van een meerderheid in de Bondsraad.
Oud 17 juli 2010, 23:24   #100
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

Paars plus gaat er simpelweg komen. GL voor het eerst in de regering. Femke loopt rond met de big smile van McDonalds en ijslollies. Kat in het bakje.

Het naderende onheil kunnen we op onze vingers gaan natellen:

1) einde hypotheekaftrek. Als gevolg daarvan zullen de huizenprijzen in recordtempo zakken en de afgifte van hypotheken wordt nog moeilijker.

2) De kat wordt bovenop het spek gebonden. Subsidies voor de meest onzinnige doeleinden zullen over de vloermat rollen. Links is aan zet.

3) Dat gat dat de linkse gelduitdelers gaan maken moet op enigerlei wijze worden gedicht. Dus komen er nieuwe belastingen.

Gaat dit goedkomen? Nee dus. Er moet dus dringend een nieuwe partij komen die voor de volgende verkiezingen voor een juiste balans kan zorgen, zodat alle partijen op scherp blijven staan.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:20.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be