![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Democratie = bevolking kiest zijn leiders
Monarchie = bevolking heeft NIKS te protokollen want de grote baas is baas door erfopvolging. De twee systemen kunnen niet bij elkaar bestaan. Ofwel leef je in een democratie, ofwel leef je in een monarchie. Een democratische monarchie = contradicio in terminis. Leve de republiek! Op het schavot met die schooiers!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Staatssecretaris
|
![]() OK, ik zeg dat democratie niet mag worden vervuild met verwijzingen naar een niet democratisch systeem. U antwoord is dan als ik het goed begrijp: Men mag niet over monarchie praten met het oog op de toetsing aan de democratische beginselen omdat de monarchie niets te maken heeft met democratie.
Wat wilt dat dan zeggen? Voor zo ver ik weet wordt ons 'democratisch systeem' geleid door een monarch. Hoe kan je dan zeggen dat het er niets mee heeft te maken? Het maakt er inherent deel van uit. Ze zitten samen in één en hetzelfde systeem. Maar men mag de democratische legitimiteit van de koning niet in vraag stellen omdat hij niet democratisch is. Is dat wat u wilt zeggen? Omdat de monarchie niet democratisch is, mag het systeem dus niet aan een democratische toetsing worden onderworpen. Ik wil u geen woorden in de mond leggen. Maar aangezien u erg kort van stof bent, zie ik mij genoodzaakt om in te vullen wat u open laat.
![]() |
#83 |
Staatssecretaris
|
![]() Hoe bedoel je?
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
De koning staat symbool voor een kasten systeem van onoverbrugbare ongelijkheid tussen mensen.
![]() |
![]() |
#86 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
En het feit dat jij hem geen ondemocratisch symbool vindt is jou goed recht. De nazi zal ook geen probleem hebben met het hakenkruis. Maar dat belet mij niet om die symbolen allebei even hard te bestrijden.
![]() Laatst gewijzigd door Pieter B : 20 juni 2010 om 01:28. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() De koning is de best betaalde dopper van het land , afschaffen die monarchie .... heeft hij geen werk dan zal hij net als de rest eerst moeten werken voor een uitkering.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]() Een ander aspect van de rol van de koning ligt in zijn dagdagelijkse bezigheden
waarbij hij bij ministers bemiddelt in naam van burgers die op hem een beroep doen om gerechtigheid te bekomen in hun contacten met het politiek en administratief systeem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De laatste keer een Belgische Koning voet bij stuk hield, op religieuze gronden nietwaar, omdat dat volgens die koning het beste was voor zijn onderdanen, werd is gek verklaard voor de dagen die de regering Dehaene (een Christen Vlaamse Partij)nodig had om het wetsvoorstel qua abortus erdoor te drukken. 1) De koning bleek ook maar een gehersenspoelde Vatikaan marionet.(na 30 jaar + perfect demostreren dat het zo was) 2) De politici konden hem gewoon aan de kant zetten als een volle vuilbaak wachtende op de vuilkar.
De meeste mensen gaan naar het werk om geld te krijgen, niet om het te verdienen. Laatst gewijzigd door maddox : 20 juni 2010 om 02:54. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik denk niet dat er veel Belgen waren die het niet eens waren met Boudewijn. Veel Belgen respecteerden de moed die Boudewijn had. De politieke oplossing vond ik slim gevonden en een beetje komisch ook ![]() Vergeet ook niet dat Fabiola ook een rol speelde. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Oh, Onze Koning Heilige, de onschuld zelve die de moord op zijn eigen onderdanen uit Kongo kon verhapstukken zelfs bevelen, maar geen doden van onschuldige foetussen kon toestaan.
Uiteindelijk zijn Boudewijn en Albert 1 de meest standvastige en minst kloterige koningen in de 180 jaar België. Maar desondanks mijn eigen opinie over die 2 mannen, zijn het beiden zeer overbetaalde asielzoekers. Waarom kregen zij miljarden BEF van de Belgische overheid, terwijl de pensioenkassen leeggeroofd werden, de infrastruktuur op zijn sovjets aangelegd en de echte belangrijke dingen uitverkocht aan Frankrijk?
![]() |
#94 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Ik ben het met jou eens maar niet met jouw taal en toon ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als mijn toon in schrijven je tegenstaat; Tja, je hebt altijd de keuze dingen niet te lezen. In mijn ogen is de Belgische monarchie even nuttig als een vuurstenen vuistbijl.
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Elkaar proberen te begrijpen kan helpen he Maddox ![]() Ik vermoed als we elkaar in de ogen konden zien dat het wel best zou kunnen meevallen ![]() In tegenstelling met een ander bericht hier of 'Vlaanderen is om zeep' gaan we die TS toch niet gelijk gaan geven he ![]() Niet meer met elkaar praten of niet meer naar elkaar luisteren en leren te begrijpen, dan zou idd. alles om zeep zijn. Laatst gewijzigd door Tejokus : 20 juni 2010 om 04:34. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En waarom ook voor familieleden zo verdomd goed betaald? Waarom geen examens uitschrijven, en dan uit de geslaagde kandidaten iemand door het volk laten verkiezen?
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Om zijn functie te vervullen kan de koning vanzelfsprekend rekenen op de steun van het hele bestuurs- en administratief apparaat van het land. Sinds de oprichting van de monarchie in België wordt algemeen aanvaard dat de koning de mogelijkheid moet krijgen vrij te beschikken over persoonlijke medewerkers en materiële middelen. Hiertoe voorziet de grondwet in een Civiele Lijst. Dat is geen salaris maar als het ware een institutioneel budget waarmee hij zijn medewerkers vergoedt, de koninklijke residenties onderhoudt, zijn persoonlijke uitgaven dekt, alsook de onthaal- en representatiekosten. In diezelfde context ontstond het Huis van de koning, met vier afdelingen die alle medewerkers van de koning omvatten: het departement van de grootmaarschalk (representatie), het Kabinet van de koning (politiek, administratie, public relations), het Militair Huis (betrekkingen met de strijdkrachten en de minister van Landsverdediging) en de Civiele Lijst (financiën en beheer van het Huis). |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |