![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
![]() |
#82 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Ze deed waarvoor ze werd aangesteld (de voor Leterme bestemde rammeling opvangen) en wordt nu koudweg afgevoerd. De rest is toneel. Laatst gewijzigd door filosoof : 24 juni 2010 om 17:22. |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Minister-President
|
![]()
#84 |
Minister-President
|
![]() Dat lijkt er wel op ja.
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Hoeveel betalen de erfgenamen voor hun erfenis? |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is toch een flink voordeel voor wie in Vlaanderen woont.
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
#87 | ||
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 24 juni 2010 om 19:54. |
||
![]() |
![]() |
#88 | |
Provinciaal Gedeputeerde
|
![]() Citaat:
"La Belgique de papa" is dus voorgoed weg, lol ![]() Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 24 juni 2010 om 20:02. |
|
![]() |
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het voornaamste verschil is dat in Wallonië er specifieke tarieven gelden voor erfenis met familiewoning, in zover die niet te duur is. Maar huizen zijn in Wallonië nog wat goedkoper dan in Vlaanderen, dus de meeste huizen vallen daar onder. De kans dat je in Vlaanderen van het 3% stelsel geniet omdat je woning minder dan 50.000€ geschat wordt is eerder klein. Rijke luizen zijn in Wallonië wel slechter af. Laat ons maar zeggen dat het stelsel van Wallonië wat socialer is dan het Vlaamse.
|
![]() |
![]() |
#90 |
Lokaal Raadslid
|
![]() ik heb een vraagje...
na de val van de regering riepen vele mensen (media) dat Leterme geen premier meer mocht worden en zijn verantwoordelijkheid moest nemen... Iedereen was tevreden met MT op de senaatslijst... Gelukkig geen Leterme voor het premierschap... Dat duurde enkele dagen tot ze weer gingen lutsen of YL toch zeker geen ambitie had... Toen bleek dat MT tijdens de campagne de volle laag kreeg van de verantwoordelijkheid (DeCroo kon schitterend doen alsof hij niets met dat beleid te maken had, terwijl zijn partij zelfs 11 jaar heeft mogen klungelen, met als gigantische blunder het day after debat, maar ik dwaal af... ![]() CD&V leidt de verwachte nederlaag, YL houdt relatief stand in West Vlaanderen... Na een week achter de schermen gekonkelfoes neemt MT ontslag en opeens krijgt YL terug de volle laag over zich omdat hij niet de senaatslijst trok... Hoe komt dit? En ik vel hier geen waardeoordeel over YL, ik vraag me gewoon af waarom de media vooral zowel warm als koud blaast over deze persoon? De 3 jaar stilstand zijn toch niet alleen aan hem te wijten? Franstalig België en de messen in de rug van open VLD hebben toch ook meegespeeld?? Of zie ik dit verkeerd??? Het is wellicht niet mijn meest intelligente tussenkomst ![]() ![]() Toch bedankt voor eventuele zinnige bedenkingen lol |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In hoeverre was Yves Leterme hiervoor verantwoordelijk, en in hoever was hij slachtoffer van de interne afrekeningen binnen de partij? Ik stel mij hier toch echt wel vragen bij. Laatst gewijzigd door fonne : 24 juni 2010 om 22:50. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ze deed het nochtans "Op z'n vrouwtjes".
|
![]() |
![]() |
#94 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() dat zachtgekookte eitje liep de hele tijd achter BDW aan.
|
![]() |
![]() |
#95 | |
|
![]() Citaat:
Die mag nu weer naar het EU parlement om haar pree op te strijken. ze hebben haar gewoon gevraagd om toch even iets te doen voor de partij. |
|
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
|
![]() Citaat:
Een groot deel van de kiezer van cd&v is ACW maar de top is vooral middenstand. Probleem voor het ACW: door de democratisering van het onderwijs, hebben alle arbeiderskinderen kunnen studeren en hun knappe koppen zijn dus geen arbeider of lagere bediende meer. Het ACW heeft het moeilijk om nog valable kandidaten te leveren en sommigen hebben dan nog de neiging om naar Groen te trekken (de kleur is alvast juist.) |
|
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|