Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 juni 2010, 17:01   #81
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
En wat wil dat zeggen?

Ken je klassiekers...
Dehaene?
Oud 24 juni 2010, 17:21   #82
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Leterme is een man zonder kloten, hij heeft een vrouw alle kastanjes uit het vuur laten halen.

Dat die vrouw nu gebroken is, vind ik erg.
niet gebroken.
Ze deed waarvoor ze werd aangesteld (de voor Leterme bestemde rammeling opvangen) en wordt nu koudweg afgevoerd.
De rest is toneel.

Laatst gewijzigd door filosoof : 24 juni 2010 om 17:22.
filosoof is offline  
Oud 24 juni 2010, 18:09   #83
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Dehaene?
Dehaene, Martens, Coppieters,...
Oud 24 juni 2010, 18:10   #84
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
niet gebroken.
Ze deed waarvoor ze werd aangesteld (de voor Leterme bestemde rammeling opvangen) en wordt nu koudweg afgevoerd.
De rest is toneel.
Dat lijkt er wel op ja.
Oud 24 juni 2010, 19:27   #85
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Ik dacht niet dat de erfenisrechten in Wallonië en Brussel lager lagen.
In de praktijk komen ze voor de meeste gevallen wel degelijk iets lager uit, o.a. dank zij aftrek voor de familiewoning.

Hoeveel betalen de erfgenamen voor hun erfenis?
fonne is offline  
Oud 24 juni 2010, 19:52   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
In de praktijk komen ze voor de meeste gevallen wel degelijk iets lager uit, o.a. dank zij aftrek voor de familiewoning.

Hoeveel betalen de erfgenamen voor hun erfenis?
Is het in Brussel en Wallonië ook zo dat men de erfenis voor de rechte lijn splitst in roerende en onroerende goederen, en voor beiden apart begint in de laagste schaal ?

Dat is toch een flink voordeel voor wie in Vlaanderen woont.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 24 juni 2010, 19:53   #87
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door respublica Bekijk bericht
http://www.deredactie.be/cm/vrtnieuw...hyssen_ontslag
Thyssens neemt volgens VRT zeker ontslag. Ik vind het wel eigenaardig dat dit meer dan een week geduurd heeft, normaal neemt de voorzitter op de dag van de verkiezingen ontslag, als hij al ontslag neemt;
Misschien doet ze het "op zijn vrouwtjes" ?

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 24 juni 2010 om 19:54.
Europese Vlaming is offline  
Oud 24 juni 2010, 19:58   #88
Europese Vlaming
Provinciaal Gedeputeerde

Europese Vlaming's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Renesse Bekijk bericht
En wat wil dat zeggen?

Ken je klassiekers...
Dehaene?
De nieuwe mode volgen misschien? Zoals een oud wijnmerk met een nieuw etiket voorzien: pak gewoon de nieuwe versie, Dehaene junior? Zoals het gebeurde met De Croo junior, De gucht junior en vele anderen ...

"La Belgique de papa" is dus voorgoed weg, lol

Laatst gewijzigd door Europese Vlaming : 24 juni 2010 om 20:02.
Europese Vlaming is offline  
Oud 24 juni 2010, 20:11   #89
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Is het in Brussel en Wallonië ook zo dat men de erfenis voor de rechte lijn splitst in roerende en onroerende goederen, en voor beiden apart begint in de laagste schaal ?

Dat is toch een flink voordeel voor wie in Vlaanderen woont.
Het voornaamste verschil is dat in Wallonië er specifieke tarieven gelden voor erfenis met familiewoning, in zover die niet te duur is. Maar huizen zijn in Wallonië nog wat goedkoper dan in Vlaanderen, dus de meeste huizen vallen daar onder. De kans dat je in Vlaanderen van het 3% stelsel geniet omdat je woning minder dan 50.000€ geschat wordt is eerder klein. Rijke luizen zijn in Wallonië wel slechter af. Laat ons maar zeggen dat het stelsel van Wallonië wat socialer is dan het Vlaamse.
fonne is offline  
Oud 24 juni 2010, 20:54   #90
kenzo
Lokaal Raadslid

kenzo's schermafbeelding

Standaard

ik heb een vraagje...

na de val van de regering riepen vele mensen (media) dat Leterme geen premier meer mocht worden en zijn verantwoordelijkheid moest nemen...
Iedereen was tevreden met MT op de senaatslijst... Gelukkig geen Leterme voor het premierschap...
Dat duurde enkele dagen tot ze weer gingen lutsen of YL toch zeker geen ambitie had...

Toen bleek dat MT tijdens de campagne de volle laag kreeg van de verantwoordelijkheid (DeCroo kon schitterend doen alsof hij niets met dat beleid te maken had, terwijl zijn partij zelfs 11 jaar heeft mogen klungelen, met als gigantische blunder het day after debat, maar ik dwaal af... ) begon plots iedereen te klagen dat YL niet zelf zijn verantwoordelijkheid nam. Dat hij niet in de debatten naar voor kwam om zijn beleid te verdedigen (iets waar ze dus eerst van zeiden dat dat zijn plaats niet was)
CD&V leidt de verwachte nederlaag, YL houdt relatief stand in West Vlaanderen...
Na een week achter de schermen gekonkelfoes neemt MT ontslag en opeens krijgt YL terug de volle laag over zich omdat hij niet de senaatslijst trok...
Hoe komt dit?
En ik vel hier geen waardeoordeel over YL, ik vraag me gewoon af waarom de media vooral zowel warm als koud blaast over deze persoon? De 3 jaar stilstand zijn toch niet alleen aan hem te wijten? Franstalig België en de messen in de rug van open VLD hebben toch ook meegespeeld??

Of zie ik dit verkeerd???

Het is wellicht niet mijn meest intelligente tussenkomst zit al een week in de verbouwingen en ben A. niet helemaal up to date en B. doodop
Toch bedankt voor eventuele zinnige bedenkingen lol
kenzo is offline  
Oud 24 juni 2010, 22:47   #91
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kenzo Bekijk bericht
ik heb een vraagje...

na de val van de regering riepen vele mensen (media) dat Leterme geen premier meer mocht worden en zijn verantwoordelijkheid moest nemen...
Iedereen was tevreden met MT op de senaatslijst... Gelukkig geen Leterme voor het premierschap...
Dat duurde enkele dagen tot ze weer gingen lutsen of YL toch zeker geen ambitie had...

Toen bleek dat MT tijdens de campagne de volle laag kreeg van de verantwoordelijkheid (DeCroo kon schitterend doen alsof hij niets met dat beleid te maken had, terwijl zijn partij zelfs 11 jaar heeft mogen klungelen, met als gigantische blunder het day after debat, maar ik dwaal af... ) begon plots iedereen te klagen dat YL niet zelf zijn verantwoordelijkheid nam. Dat hij niet in de debatten naar voor kwam om zijn beleid te verdedigen (iets waar ze dus eerst van zeiden dat dat zijn plaats niet was)
CD&V leidt de verwachte nederlaag, YL houdt relatief stand in West Vlaanderen...
Na een week achter de schermen gekonkelfoes neemt MT ontslag en opeens krijgt YL terug de volle laag over zich omdat hij niet de senaatslijst trok...
Hoe komt dit?
En ik vel hier geen waardeoordeel over YL, ik vraag me gewoon af waarom de media vooral zowel warm als koud blaast over deze persoon? De 3 jaar stilstand zijn toch niet alleen aan hem te wijten? Franstalig België en de messen in de rug van open VLD hebben toch ook meegespeeld??

Of zie ik dit verkeerd???

Het is wellicht niet mijn meest intelligente tussenkomst zit al een week in de verbouwingen en ben A. niet helemaal up to date en B. doodop
Toch bedankt voor eventuele zinnige bedenkingen lol
't is nochtans een goede evaluatie van de situatie. Uiteindelijk was Marianne Thyssen twee jaar voorzitster (sinds Mei 2008) en heeft ze de verantwoordelijkheid gehad over 1) het voortdoen met Yves Leterme en het opblazen van het kartel zomer 2008; 2) het aan de macht brengen van Herman Van Rompuy (eind 2008); 3) de stoelendans na de regionale verkiezingen (midden 2009) en 4) het terug aan de macht helpen van een geamputeerde Yves Leterme (eind 2009) die zijn mond moest houden en het communautaire aan JL Dehaene overlaten, met het gekende gevolg.
In hoeverre was Yves Leterme hiervoor verantwoordelijk, en in hoever was hij slachtoffer van de interne afrekeningen binnen de partij? Ik stel mij hier toch echt wel vragen bij.

Laatst gewijzigd door fonne : 24 juni 2010 om 22:50.
fonne is offline  
Oud 25 juni 2010, 05:32   #92
Jantje
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ook Vervotte wil Thyssen niet opvolgen als CD&V-voorzitter
Na Steven Vanackere past ook Inge Vervotte voor het CD&V-voorzitterschap. "Ik ben geen kandidaat. Vandaag niet, morgen niet en ik laat mij niet overtuigen", zegt de aftredend minister van Overheidsbedrijven in De Standaard.

Marianne Thyssen nam woensdag ontslag als CD&V-partijvoorzitter. Voorlopig neemt Wouter Beke het van haar over, na de regeringsonderhandelingen volgen voorzittersverkiezingen. Vervotte en Vanackere, die gisteren al zei geen ambitie te hebben om voorzitter te worden, werden vaak genoemd als mogelijke kandidaat-voorzitters. (belga/tw)
Na de vele ministerpostjes is Inge blijkbaar toch nog niet bereid om verantwoordelijkheid te dragen. Hopelijk word de airhostess/vakbondsdelegee nu samen met Leterme terug afgevoerd en verdwijnt ze uit de politiek.
Jantje is offline  
Oud 25 juni 2010, 06:56   #93
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ze deed het nochtans "Op z'n vrouwtjes".
Henri1 is offline  
Oud 25 juni 2010, 06:58   #94
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
1 woord: eindelijk!

en wie gaat het nu overnemen? ik hoop dat Kris Peeters zich niet laat overhalen om dat te doen nu... Ik zou vandeurzen terug voorzitter maken.
dat zachtgekookte eitje liep de hele tijd achter BDW aan.
azert is offline  
Oud 25 juni 2010, 07:00   #95
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Leterme is een man zonder kloten, hij heeft een vrouw alle kastanjes uit het vuur laten halen.

Dat die vrouw nu gebroken is, vind ik erg.
gebroken???
Die mag nu weer naar het EU parlement om haar pree op te strijken.

ze hebben haar gewoon gevraagd om toch even iets te doen voor de partij.
azert is offline  
Oud 25 juni 2010, 07:00   #96
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
dat zachtgekookte eitje liep de hele tijd achter BDW aan.
Vandeurzen is de Bleiter van CD&V.
Henri1 is offline  
Oud 25 juni 2010, 07:03   #97
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
niet gebroken.
neen
ze gaat zelf weg
born2bewild is offline  
Oud 25 juni 2010, 07:04   #98
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Max van Dietschland Bekijk bericht
Er is inderdaad een groep rond Peeters en een groep rond Leterme, maar de perceptie dat de groep rond Peeters Vlaamsgezinder zou zijn dan de groep rond Leterme is dikke zever. Gewoon stemmingmakerij van de regimemedia.

Het is gewoon een machtstrijd tussen het ACW en de middenstandszuil binnen die partij.

Jo Vandeurzen bijvoorbeeld zit in de groep Leterme en Herman Van Rompuy zit in de groep Peeters. Wie is er Vlaamsgezinder ? Uiteraard zitten in de groep Leterme ook Belgicisten, maar dus evengoed in de middenstandszuil van Peeters.

Eigenlijk is Bart Dewever één van de weinigen die echt weet hoe de vork aan de steel zit binnen die partij. Welke groep was er het meest voor het kartel ? Welke groep heeft de strategie van de "Rustige Vastheid" meest gesteund ?
Het probleem zit inderdaad daar.
Een groot deel van de kiezer van cd&v is ACW maar de top is vooral middenstand.
Probleem voor het ACW: door de democratisering van het onderwijs, hebben alle arbeiderskinderen kunnen studeren en hun knappe koppen zijn dus geen arbeider of lagere bediende meer.
Het ACW heeft het moeilijk om nog valable kandidaten te leveren en sommigen hebben dan nog de neiging om naar Groen te trekken (de kleur is alvast juist.)
azert is offline  
Oud 25 juni 2010, 07:05   #99
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door born2bewild Bekijk bericht
neen
ze gaat zelf weg
Jij was daar in die achterkamer vergadering ?
Henri1 is offline  
Oud 25 juni 2010, 07:05   #100
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Jij was daar in die achterkamer vergadering ?
jij niet?
born2bewild is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be