Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juni 2010, 23:17   #81
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alice Bekijk bericht
Jammer dat je zoveel vooroordelen hebt. Waarom zou ik niet uit belangstelling die vragen aan jou stellen en waarom denk je dat die intentie onzuiver zou zijn?
Betrek ik religie erbij of gaat met om een religieus gebod?
Een moslim mag met en niet moslima trouwen, die kookt dan toch ook niet persé halal? Waarom stelt het probleem zich dan wanneer een moslima met en niet moslim trouwt?
U zegt dat ik vooroordelen heb?
Een mening is niet gelijk aan een vooroordeel hoor.
Jij weet ook niet wat je wil hoor.

Je typt 'jammer dat je zoveel vooroordelen hebt' en reactie's hierboven zeg je dat je mn mening begrijpt en nu vertel je weer dat een mening niet gelijk is aan een vooroordeel.

Ik kan dat soort vragen altijd verwachten van jou. Ik ben zeker en vast niet op de hoogte van uw intentie maar ik heb zo een zwaar vermoeden dat jij inderdaad geen zuivere intentie hebt. Verder heb ik niets tegen een vlaming of één of andere nationaliteit maar ik verkies een moslim om mn leven mee te delen, verder maak ik er geen woorden aan vuil.
Oud 30 juni 2010, 23:23   #82
Kallikles
Secretaris-Generaal VN

Kallikles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Je typt 'jammer dat je zoveel vooroordelen hebt' en reactie's hierboven zeg je dat je mn mening begrijpt en nu vertel je weer dat een mening niet gelijk is aan een vooroordeel.
Het was inderdaad weer hilarisch.

Citaat:
Ik kan dat soort vragen altijd verwachten van jou. Ik ben zeker en vast niet op de hoogte van uw intentie maar ik heb zo een zwaar vermoeden dat jij inderdaad geen zuivere intentie hebt.
Hoe zouden wij nu toch tot dergelijke vermoedens komen...

Citaat:
Verder heb ik niets tegen een vlaming of één of andere nationaliteit maar ik verkies een moslim om mn leven mee te delen, verder maak ik er geen woorden aan vuil.
Je verkiest? Je verkiest? Tante Alice zal wel kiezen voor jou!
de bruine pest is de islam. Het is de meest boosaardige ideologie sinds het nazisme.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles
Mogelijk zijn het hebben van verbale kwaliteiten niet uw grootste talent.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Andev
Waarom zou ik moeten weten wat "multivariaatanalyse" betekent???
De mensen, steeds meer en meer, hebben lak aan dat soort gelul.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mike Godwin
By all means, compare these shitheads to Nazis.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy
Ja ik heb gezegd dat ik de moord op duizenden Nigerianen, omdat het zwarten zijn, goedpraat.
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gipsy over Europa's moslims
Naft er over en een stekske.
Kallikles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juni 2010, 23:29   #83
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kallikles Bekijk bericht
Citaat:
Het was inderdaad weer hilarisch.
Inderdaad, hilarisch. Moet er echt om lachen.

Citaat:
Hoe zouden wij nu toch tot dergelijke vermoedens komen...
Goeie vraag.

Citaat:
Je verkiest? Je verkiest? Tante Alice zal wel kiezen voor jou
Ik heb geen papegaaien en assistentes nodig. Ik heb mn eigen opinies en ben niet op mijn mond gevallen, godzijdank.
Oud 30 juni 2010, 23:32   #84
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik heb geen papegaaien en assistentes nodig. Ik heb mn eigen opinies en ben niet op mijn mond gevallen, godzijdank.

Sommigen denken blijkbaar dat ze iets kunnen winnen met dat slijmballerige gedoe ...
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 09:30   #85
IronChef
Minister-President

IronChef's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht

Sommigen denken blijkbaar dat ze iets kunnen winnen met dat slijmballerige gedoe ...
Je begrijpt het weer eens niet.
Oud 1 juli 2010, 09:41   #86
alice
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:

Ik kan dat soort vragen altijd verwachten van jou. Ik ben zeker en vast niet op de hoogte van uw intentie maar ik heb zo een zwaar vermoeden dat jij inderdaad geen zuivere intentie hebt. Verder heb ik niets tegen een vlaming of één of andere nationaliteit maar ik verkies een moslim om mn leven mee te delen, verder maak ik er geen woorden aan vuil.
U geeft helaas geen antwoord op mijn vraag! Ik kan begrijpen dat je uit persoonlijk overwegingen ervoor kiest te trouwen met iemand van dezelfde overtuigingen.
Maar wanneer dit een gebod is heeft u helemaal geen persoonlijke keuze maar onderwerpt u uzelf aan een gebod, wat voor u wel maar voor uw broerder niet telt, volgens mij heeft u dan geen gelijke rechten en worden uw mensenrechten niet erkent want u kent geen vrije partnerkeuze.
Wat is er fout aan mijn redenering?
Gezien het onderwerp van de topic zie ik niet in wat u wilt bedoelen met "dit soort vragen" u zit op een discussieforum, dus mag u reactie en vragen verwachten!
Doet u voor iemand's nationaliteit er gewoon niet toe omdat vooral het moslim zijn de identiteit bepaalt?
Dan komt het er toch op neer dat u enkel kunt ( en wilt) trouwen met een moslim?
Is dit geen discriminatie?
alice is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 09:45   #87
Vette Pois(s)on

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

EN leeft Moroo nog?
Vette Pois(s)on is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 10:31   #88
cheverrant
Partijlid

Standaard Toppunt van integratie ? Moureaux (71) trouwt 35- jarige marokkaanse

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Snerror Bekijk bericht
Volgens de Sharia/Koran, noem het wat je wil, is dit wel verboden. Dit geld voor alle moslims.
Frieten met curryworst eten is ook verboden voor moslims (wel, alleszins de curryworst want gemaakt van varkensvlees)... Een aantal jaren geleden, in de tijd toen er nog frietkoten bestonden in Antwerpen, stond ik daar eens aan te schuiven en ergens voor mij in de rij stond een jonge Marokkaan die frieten met curryworst vroeg. De dienster achter de toonbank begon hem meteen te ondervragen daarover: mag dat wel ? Je weet toch wel dat varkensvlees verboden is voor moslims, enz.
De klant antwoordde dat het zijn zaak was wat voor voedsel hij at en niemand anders zaak. Hij had daarmee een goed punt.
Wie zijn wij om te zeggen wat een Marokkaan mag of niet mag eten ? Wie zijn wij om te zeggen dat een gelovige Rooms-katholiek geen vlees mag eten op een vrijdag ? Iedereen eet wat hij wil, ten allen tijde. Als een Marokkaan een curryworst wil eten, waarom hem daarover ondervragen ? De vraag kwam van iemand die ooit eens iets opgevangen heeft over moslim-geloof, -gebruiken en -gewoonten... Ook moslims passen zich aan aan de maatschappij waarin zij leven. Maar elke keer als zij erover ondervraagd worden, zullen zij terug geneigd worden om zich af te keren van aanpassing.
cheverrant is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 10:37   #89
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kodo Kodo Bekijk bericht
Je kunt er van op aan dat hij zich tot de islam heeft moeten bekeren. Anders is met een Marokkaanse niet mogelijk! Maar dat wordt niet officieel geregistreerd, kan in een donker achterkamertje plaatsvinden en we zullen het dus wellicht nooit vernemen. Maar neem het van mij aan! Kodo Kodo kan het weten.
Ervaringsexpert terzake?
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 10:44   #90
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Net wat ik dacht, het is niet jullie doel om harmonisch samen te leven.
Eerder jullie cultuur/levenswijze opdringen. Als dat niet gebeurd is het direct discriminatie.
Puur hypocrisie als je het mij vraagt.
http://en.wikipedia.org/wiki/Straw_man
Oud 1 juli 2010, 10:52   #91
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Volgens de Sharia/Koran, noem het wat je wil, is dit wel verboden. Dit geld voor alle moslims.
Behalve voor alle moslims die er hun botten aan vegen.
Oud 1 juli 2010, 11:23   #92
Snerror
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door cheverrant Bekijk bericht
Frieten met curryworst eten is ook verboden voor moslims (wel, alleszins de curryworst want gemaakt van varkensvlees)... Een aantal jaren geleden, in de tijd toen er nog frietkoten bestonden in Antwerpen, stond ik daar eens aan te schuiven en ergens voor mij in de rij stond een jonge Marokkaan die frieten met curryworst vroeg. De dienster achter de toonbank begon hem meteen te ondervragen daarover: mag dat wel ? Je weet toch wel dat varkensvlees verboden is voor moslims, enz.
De klant antwoordde dat het zijn zaak was wat voor voedsel hij at en niemand anders zaak. Hij had daarmee een goed punt.
Wie zijn wij om te zeggen wat een Marokkaan mag of niet mag eten ? Wie zijn wij om te zeggen dat een gelovige Rooms-katholiek geen vlees mag eten op een vrijdag ? Iedereen eet wat hij wil, ten allen tijde. Als een Marokkaan een curryworst wil eten, waarom hem daarover ondervragen ? De vraag kwam van iemand die ooit eens iets opgevangen heeft over moslim-geloof, -gebruiken en -gewoonten... Ook moslims passen zich aan aan de maatschappij waarin zij leven. Maar elke keer als zij erover ondervraagd worden, zullen zij terug geneigd worden om zich af te keren van aanpassing.
Het ging hier niet over eten. Iedereen eet wat hij wil idd maar dat wil niet zeggen dat iedereen zich daaraan moet aanpassen.
Heb ik ooit beweerd dat marokkanen geen curryworst mogen eten?

Het feit dat je een boek als absolute waarheid beschouwd mag ook van mij, vinden dat ongelovige varkens afgemaakt mogen worden mag ook van mij (staat er zo in he, ik weet het, afgezaagd, maar zo is het. + de Koran wordt niet in twijfel getrokken).

Dit zorgt er natuurlijk voor dat die ongelovige varkens zich bedreigd gaan voelen en een zekere haat gaan koesteren jegens de mensen die geloven.

Ik heb dan het gevoel dat ik hier alleen nog sta omdat die gelovigen niet bij machte zijn om ons ongelovige varkens allemaal af te maken, dat is de enige reden dat ze het niet doen. Maar wat als ze wel bij machte zijn?

Laatst gewijzigd door Snerror : 1 juli 2010 om 11:23. Reden: Typo
Snerror is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 11:34   #93
NOEKIE
Schepen

Standaard

Citaat:
Wat een grap. Moslimas met een hoofddoek liggen plat op hun buik voor manneleijke moslims en een pedofeet. Ze onderwerpen zich voor de mannelijke garde in de islam. Ze hebben geen enkel recht op een eigen mening. De enige bedoeling die men hier uit leest is dat jij niets aanneemt van niet gelovige vrouwen. Vrouwen die jij als minderwaardig beschouwt. Je uit dagelijks door het dragen van die hoofddoek hoe je onderdrukt bent door de islam. Je uit dagelijks door het dragen van die hoofddoek dat je niet gelovige vrouwen minderwaardig vind. Je geeft de mannelijke garde van de islam alle recht om niet gelovige vrouwen minderwaardig te behandelen.

De hoofddoek is het symbool van onderdrukking. De dragers van die doeken roepen dagelijks hierdoor op dat hun mannelijke helft aan sexueel geweld mag doen tov de niet dragers. Dat is mijn mening. Ik ben niet de enige die deze mening heeft. Moslimas met hoofddoek mogen nog veel gaan bleiten bij de sossen en groenen moderatoren op dit forum. Ik heb recht op mijn mening. Lang leve de vrije meningsuiting. Daaronder valt spijtig genoeg ook het vuile geroep van mannelijke moslims op niet dragers van de hoofddoek. De handtastelijkheden moet men bewijzen. Slachtoffers van de islam hebben weinig in de pap te brokken.

Laatst gewijzigd door NOEKIE : 1 juli 2010 om 11:36.
NOEKIE is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 13:45   #94
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Begrijpelijk. Jij wel misschien? En hoe zit het dan met de kinderen? Gewoon zelf laten bepalen wat ze doen? Ik kan me niet voorstellen dat een gelovige vrouw haar kinderen 'het geloven' niet zal meegeven.
Uiteraard moet je je kinderen zelf laten bepalen wat ze doen op dat vlak. Religie is iets zeer persoonlijks en mag door niemand opgedrongen worden aan iemand anders ook niet door de ouders. Dat is de evidentie zelve.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 13:59   #95
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Uiteraard moet je je kinderen zelf laten bepalen wat ze doen op dat vlak. Religie is iets zeer persoonlijks en mag door niemand opgedrongen worden aan iemand anders ook niet door de ouders. Dat is de evidentie zelve.
..niet voor gelovigen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 14:00   #96
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Frieten met curryworst eten is ook verboden voor moslims Ook moslims passen zich aan aan de maatschappij waarin zij leven. Maar elke keer als zij erover ondervraagd worden, zullen zij terug geneigd worden om zich af te keren van aanpassing.
Doet me wat denken aan Bart Kaell
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 14:23   #97
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Van mij mogen die gasten eten wat ze willen maar ze moeten er niet hypocriet over doen. Ooit heb ik Marc Bousoufa in een frietkot gezien tijdens de Ramadam over de middag. 3 dagen erna zag je hem op tv tijdens de opwarming voor een wedstrijd nog rap een boterhammeke eten met als uitleg dat het Ramadam was en hij niet mocht eten overdag...
2 weken geleden dan liep hij zo zat als een kanon rond in een discotheek in Las Vegas en bij terugkeer vertelt hij de kranten dat hij in LA aan het strand lag.

Kom er dan voor uit dat je een salonmoslim bent hé, net zoals de meeste Vlamingen salonkatholieken zijn.
fox is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 14:34   #98
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
EN leeft Moroo nog?
LOL! Wat een triestige vraag!!
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 juli 2010, 14:38   #99
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Men zou gerust zijn met Tante Alice als assistente om zogezegd een partner te ""verkiezen"". LOL!

Maar ja papegaai is haar wezenlijke eigenschap en ze kan niet zonder. Alles wat ze kan doen, is de standpunten van extreemrechts en islambashers nazeggen.

Al haar 6.681 posts zijn identiek ... en ja, wij moeten haar begrijpen, misschien wordt ze daar gelukkig van, wie weet?

Laatst gewijzigd door porpo : 1 juli 2010 om 14:52.
Oud 1 juli 2010, 14:51   #100
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Van mij mogen die gasten eten wat ze willen maar ze moeten er niet hypocriet over doen. Ooit heb ik Marc Bousoufa in een frietkot gezien tijdens de Ramadam over de middag. 3 dagen erna zag je hem op tv tijdens de opwarming voor een wedstrijd nog rap een boterhammeke eten met als uitleg dat het Ramadam was en hij niet mocht eten overdag...
2 weken geleden dan liep hij zo zat als een kanon rond in een discotheek in Las Vegas en bij terugkeer vertelt hij de kranten dat hij in LA aan het strand lag.

Kom er dan voor uit dat je een salonmoslim bent hé, net zoals de meeste Vlamingen salonkatholieken zijn.
En dan roepen ze nog dag en nacht "islamisering"? Een boodschap die ze misbruiken om hun politieke doeleinden te steunen. Ongelooflijk!!
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 02:10.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be