Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juni 2010, 15:11   #81
onnoembaar
Schepen

onnoembaar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Met VL nummerplaten naar de 'vlaamse' kust rijden en alles is opgelost..
Dit heet enggeestig extremisme...ik krijg daar 'koude' rillingen van..
Nee, het Belgische kust noemen en blijven die B koesteren helpen wel zeker...
onnoembaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 15:12   #82
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met VL nummerplaten naar de 'vlaamse' kust rijden en alles is opgelost..
Dit heet enggeestig extremisme...ik krijg daar 'koude' rillingen van..
Wel, hij heeft toch een ietsepietske gelijk.
Hoe meer "Vlaams" we zouden zien, hoe beter.

Maar de manier waarop hij dat formuleert, en de vegen die hij uit de pan geeft aan iemand die nog maar een klein beetje minder doet, dan dat meneer vindt dat wij moeten doen ... is contraproductief.

Meneer is een erg onvriendelijke Vlaming.
(wat overigens zijn recht is, maar wel vreselijk ambetant om mee samen te leven, mijn gedacht;
laat me weten als hij ergens eens deelneemt aan een Vlaamse actie, dan kan ik thuisblijven; ik zal mijn steentje wel bijdragen zonder zijn gezaag aan mijn kop).

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 15:16   #83
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Ik volg niemand die dweept 'met de kracht van symbolen'..doet me teveel denken aan Nurembergse meetings of Moskouse 1 mei parades..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 15:17   #84
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door onnoembaar Bekijk bericht
Het gaat niet om "goede" Vlaming maar consequente Vlaming...Als je verkondigd dat je een Vlaamse republiek wilt, handel dan ernaar of ga bij een andere partij.
Neen, als we vlak voor de verkiezingen zijn dan wilt elke politieker geciteerd worden of ergens in een forum verschijnen...Als het hen opbrengt dan is een openbaar FB-profiel prima maar o-wee als ze de keerzijde eens ontdekken...
Dan moet je maar niet de politiek ingaan en overlaten aan mensen die weten waar ze mee bezig zijn...
Zou BDW ooit "Belgische kust" schrijven? En het nieteens gauw veranderen in Vlaams?(dat gaat met Facebook hoor!)
Ik klaag enkel maar het gebrek aan Vlaamse reflex aan bij de N-VA met die FB pagina als voorbeeld...de helft van de N-VA onderkast loopt er maar wat bij Belg te wezen...
Ze moesten ook een examen en diploma verplicht maken aan al diegenen die op een verkiezingslijst willen staan...Als ze aan al de kandidaten van de N-VA zouden vragen wat de "frontpartij" was dan zouden ze het niet eens weten...Gebuisd, niet op de lijst van N-VA ! Iet of wat Vlaamse reflex en kennis van onze geschiedenis is een vereiste...En geen B op de wagen.

Ja, en

-elke CD&V er moet elke week naar de kerk
-elke VB'er moet per jaar minstens 5 illegalen persoonlijk op een vliegtuig zetten.
-elke SPA'er moet minstens 50% van het nettoloon afgeven aan goeie doelen.
-elke VLD'er moet verzaken aan zijn recht op sociale zekerheid.
-elke GROEN'er moet dagelijks te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer naar het werk.
fox is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 15:19   #85
Pericles
Secretaris-Generaal VN

Pericles's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fox Bekijk bericht
Ja, en

-elke VB'er moet per jaar minstens 5 illegalen persoonlijk op een vliegtuig zetten.
-elke GROEN'er moet dagelijks te voet, met de fiets of met het openbaar vervoer naar het werk.
Ik ga daar mee akkoord. Ik ben ter beschikking om 5 illegalen mee op het vliegtuig te zetten.
Waar kan ik mij aanmelden ?
Zijn de SP-A-ers ook akkoord ?
Pericles is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 15:20   #86
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik volg niemand die dweept 'met de kracht van symbolen'..doet me teveel denken aan Nurembergse meetings of Moskouse 1 mei parades..
Dat denk jij.
Maar aangezien niks menselijks je vreemd is, zou je nog erg verschieten van sommige invloeden ...

maar wel akkoord: als het er zo vingerdik opligt, dan hebben we onze Vlaamse anti-overheidsreflex.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
Oud 29 juni 2010, 15:20   #87
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

En als ik nu als fervente Bilbao-fan de 'B' van Bilbao op mijn auto wil plakken? Ja ja, in Bilbao rijdt redelijk wat volk met een 'B' op de auto rond.

http://www.bilbao.net/nuevobilbao/js...a=E&color=rojo
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 15:23   #88
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ja, en

Ik protesteer.

Ik wil ook iets doen.
Jij discrimineert de nva-sympathisanten.

Oud 29 juni 2010, 15:24   #89
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Wel, hij heeft toch een ietsepietske gelijk.
Hoe meer "Vlaams" we zouden zien, hoe beter.

Maar de manier waarop hij dat formuleert, en de vegen die hij uit de pan geeft aan iemand die nog maar een klein beetje minder doet, dan dat meneer vindt dat wij moeten doen ... is contraproductief.

Meneer is een erg onvriendelijke Vlaming.
(wat overigens zijn recht is, maar wel vreselijk ambetant om mee samen te leven, mijn gedacht;
laat me weten als hij ergens eens deelneemt aan een Vlaamse actie, dan kan ik thuisblijven; ik zal mijn steentje wel bijdragen zonder zijn gezaag aan mijn kop).
Weet je hoeveel impact die actie van het VB heeft gehad, het gratis verspreidden van Leeuwenvlaggen en stickers ?
Symbolen zijn enorm krachtig...Je creëert er de sfeer mee dat Vlaanderen onze natie is...Hoe kunnen we ooit onafhankelijk worden als zelfs N-VA leden nog Belgisch denken?
Ik heb een goed hart maar een slecht karakter....Hoe vriendelijk werd er gereageerd op deze draad?
Oud 29 juni 2010, 15:25   #90
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
De hele markt draait om de kracht van symbolen...
Oud 29 juni 2010, 15:27   #91
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Je had de discussie anders moeten inleiden. Ik heb die facebook-pagina niet nodig om te weten dat heel wat flaminganten (N-VA, VB of iets anders) rondrijden met leeuw en een B. Dat ze spreken over de Belgische kust enzovoort.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Oud 29 juni 2010, 15:27   #92
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De schoofzak Bekijk bericht
Ik protesteer.

Ik wil ook iets doen.
Jij discrimineert de nva-sympathisanten.
Wel die mogen het woord Belgie nooit meer gebruiken en die moeten de B op hun auto vervangen door een VL. 1 keer per jaar moeten deze VL'ers hun auto overdag voor het hoofdkwartier van het FDF parkeren.
Oud 29 juni 2010, 15:28   #93
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
De hele markt draait om de kracht van symbolen...
... niet die van een overtuiging?

Laatst gewijzigd door Txiki : 29 juni 2010 om 15:28.
Oud 29 juni 2010, 15:29   #94
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Ja, en

Als ik naar de tandarts ga verwacht ik dat die man/vrouw een diploma heeft, een bekwaamheidsattest...Zelfs als je een auto wilt besturen heb je een bekwaamheidsbewijs nodig maar niet als je een land/gemeente wilt besturen? Het is nog zo gek niet om dit te verwachten van onze beleidsmakers...
Oud 29 juni 2010, 15:31   #95
onnoembaar
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
... niet die van een overtuiging?
Verkoopt Red-Bull goed vanwege zijn lekkere smaak of vanwege de verpakking,de hype, de uitstraling....?
Oud 29 juni 2010, 15:38   #96
fox
Secretaris-Generaal VN

fox's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Als ik naar de tandarts ga verwacht ik dat die man/vrouw een diploma heeft, een bekwaamheidsattest...Zelfs als je een auto wilt besturen heb je een bekwaamheidsbewijs nodig maar niet als je een land/gemeente wilt besturen? Het is nog zo gek niet om dit te verwachten van onze beleidsmakers...
En de bekwaamheid van een NVA'er om het land te besturen hangt uiteraard af van het feit of hij Vlaamse kust gebruikt in plaats van Belgische kust. Ook de VL achteraan op de auto is een indicatie voor de bekwaamheid van de persoon in kwestie.
Oud 29 juni 2010, 15:41   #97
jovad
Vreemdeling

Standaard

Citaat:
Verkoopt Red-Bull goed vanwege zijn lekkere smaak of vanwege de verpakking,de hype, de uitstraling....?
Dan is het er de laatste jaren, alleen maar op vooruit gegaan met de verpakking, de hype, de uitstraling van het merk "Vlaanderen". 10 jaar geleden moest ik me met hand en tand verdedigen als ik zei dat ik een nationalist maar geen racist was... niemand begreep dat... nu daarentegen zijn ze het allemaal.
Symbolen zijn belangrijk maar, weet je, diegenen die het gebruiken is nog veel belangrijker. Face it: het Vlaams Belang heeft de Vlaamse zaak 20 jaar kwaad gedaan, juist omwille van de associatie die ze maakten tussen hun controversiele, ondertussen zelfs juridisch-gestaafde racistishe boodschap en hun Vlaamse symbolen. Zeker hun raid op de ijzertoren destijds was een enorm triestig dieptepunt. Nu ben ik echt oprecht blij dat die eigen-volk-eerst geur van onze "fiere" vlaamse leeuw af is.
jovad is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 15:44   #98
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Muggezifterij ten top.
En dan zeggen ze van de Vlaams-Nationalisten dat ze eng en bekrompen denken. Ik denk dat onnoembaar een onnoembaar verkeerd beeld heeft van een Vlaams-Nationalist.

Ik ben een Vlaams-nationalist in hart en nieren, ik heb een B op mijn wagen omdat dit verplicht is, zeker als je naar het buitenland gaat.
Heel veel van hen zijn wel eng en bekrompen. Vieze blikken en al het einde van de wereld omdat ze Frans aan de Kust horen. De groei van het Vlaams-Nationalisme moet zowiezo de Franstaligen dwingen om massaal naar Vlaanderen te gaan. Hoe meer Franstaligen in Vlaanderen, hoe beter!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 15:45   #99
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Mooi voorbeeld...het hypen van een slecht smakend waardeloos product door marketingtechnieken...is dat net zoals de vlaamse republiek ?
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juni 2010, 15:49   #100
Everytime
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
mag een echte Vlaams-nationalist in feite een andere taal spreken dan het Nederlands?
Nee, hij kan zelf Vlaanderen niet verlaten!
Everytime is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 13:42.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be