![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Hoe krekeliger u reageert, des te meer heb ik het gevoelen dat ik kort bij de waarheid zit.
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() U wenst op Duitstaligen te kunnen stemmen, ik wens op Jack Lang te kunnen stemmen. Uw wens is volwassen en verstandig, de mijne is "pueriel". Waarom komen we, zoals steeds, niet te weten.
![]() |
#85 |
Banneling
|
![]() U houdt nogal van plagiaat heb ik zo de indruk, maar u zit verkeerd. Dat is niet krekelig antwoorden. Dat is een nuchtere analyse op basis van de onzinnigheden die u hier nu aan het debiteren bent.
Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2010 om 16:28. |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() U doet weer uw best om netjes te antwoorden. Het blijft naast de kwestie en een persoonlijk aanvalletje, maar toch: goed zo!
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Overigens zou ik, for the sake of discussion, nog steeds graag vernemen waarom mij het recht zou moeten ontzegd worden op de wonderlijk welsprekende Nicolas Sarkozy of de coole Mark Rutte te kunnen stemmen.
#88 |
Banneling
|
![]() Als u dit eenvoudig gegeven nog altijd niet snapt binnen het onderwerp dat wij nu bediscussiëren, dan heeft de goede God u op bepaalde vlakken toch niet erg begiftigd. Ik zou zelfs durven stellen dat Hij u stiefmoederlijk heeft behandeld. Maar eilaas, u kunt er ook niets aan doen.
Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2010 om 16:43. |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als ik spreek over een federale kieskring in België en dat ik het perfect logisch zou vinden dat een Waal in België op een Vlaming zou moeten kunnen stemmen of omgekeerd, komt u met uw idiotieën af door te stellen dat u ook op Obama zou willen stemmen. Met zulke onnozele praat zijn we natuurlijk ver van huis. Bovendien -en dat is eerder kwalijk te noemen en zelfs verontrustend- vindt u deze associaties nog niet eens zo slecht. Tja, als men in dit bedenkelijk geestelijk stadium is beland, dan zal men de mosterd nooit vinden natuurlijk. Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2010 om 17:00. |
|
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#92 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Doet U zo maar of is er echt een probleem ? |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Sta je me toe mijn reactie in te houden tot ook System zo ver komt?
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 5 juli 2010 om 17:05. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2010 om 17:06. |
|
![]() |
![]() |
#95 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() We gaan er, mits enig Socratisch wroetwerk, nog komen. Nu nog een antwoord op de vraag: waarom zouden Di Rupo en Reynders wel mogen deelnemen aan de verkiezingen in Vlaanderen en Rutte of Sarkozy niet? Met andere woorden: wat voor belang heeft een grens als het over democratie gaat?
#99 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Voorlopig beste man leven we nog altijd in een statenverband. En elke staat heeft zo zijn inwoners en zijn systeem. En wanneer ooit alle staten zullen worden opgeheven en de wereld één grote democratie wordt, ja dan komt uw droom in zicht. Voorzover uw droom natuurlijk uitvoerbaar wordt en vooral werkbaar kan zijn in een wereld van meer dan X miljard mensen... Maar daar ging het initieel niet over. Het ging over een mogelijke federale kieskring in België. Niet over uw irreele filosfische bespiegelingen over democratie. |
|
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, maar ik herhaal, een federale kieskring die wordt ingeschoven in een grondwet die verder gekenmerkt blijft door belangenconflicten, alarmbellen, pariteiten en andere grendels is voor ons Vlamingen helemaal geen aanwinst. Daar bedank ik feestelijk voor. Trouwens, een federale kieskring is slechts zinvol wanneer er ook federale (dus de deelstaten overkoepelende) partijen bestaan. Welnu die zijn er in la Belgique niet meer. De vroegere unitaire partijen zijn allemaal gesplitst. De oorzaak daarvan was niet de (gebrekkige en onvolledige) staatshervormingen van de voorbije decennia. Neen, de ware reden was dat we in deze artificiële staat met twee naties leven met een totaal verschillende mentaliteit en totaal verschillende sociaal-economische preferenties. Wij zijn Duitsland niet. Ook al is er een verschil in mentaliteit tussen de diverse Duitse deelstaten, toch voelen ze zich allemaal in voldoende mate Duitser en zijn er voldoende items waar ze het allemaal over eens zijn. Bij ons moet je die met een vergrootglas zoeken. Dit pogen te lijmen met een federale kieskring is een krampachtige poging de Belgische realiteit te erkennen en in werkelijkheid een stap achteruit.