Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 juli 2010, 09:05   #81
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Dat het succes van NV-A maar tijdelijk is.
Dus ook de kans op te grote wijzigingen is maar tijdelijk.

Wat snapt U daar weer niet aan ?

Alles is tijdelijk, ook ons bestaan hier.
Maar..........

........... we moeten nog beginnen.
Oud 5 juli 2010, 09:31   #82
Travis66
Europees Commissaris

Travis66's schermafbeelding

Standaard

Hebben de tsjeven hun nederlaag nu nog niet verteert? Ik krijg er haast compassie mee, en dan te denken dat ze de volgende keer NOG kleiner gaan worden Gelijk hun commentaren hier.
Travis66 is offline  
Oud 5 juli 2010, 09:44   #83
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
We moeten niets verdedigen. Ze doen niets wat andere partijen nooit gedaan hebben en het wetsvoorstel van de N-VA werd net door de hypocriete partijen, die nu moord en brand schreeuwen, niet aanvaard.
Toch is deze "gebeurtenis"* een goede indikatie van hoe het net van het establishment zich heel langzaamaan aan het sluiten is rond de NVA.
Het is ontstellend te moeten vaststellen hoe intelligent de schatplichtige regimepers omgaat met de miljarden die ze krijgen om het vel van het Vlaams vijandige establishment te redden.

De pers weet heel goed hoe voorzichtig ze vandaag nog moet zijn met het afkraken van de NVA omdat BDW intelligent genoeg is om zulk een premature aanval perfect te counteren.
Morgen echter zal hij zware compromissen moeten sluiten, al dan niet uitgelokte fouten maken, gesaboteerd worden.
Dan zal blijken hoe intelligent en goed gestruktureeerd het mijnenveld is waar de B nationalisten hem zullen in proberen op te sluiten.

Stalin heeft ooit gezegd: "we zullen het nazibeest laten doodbloeden uit duizend wonden". Dit is nu precies de taktiek die de B nationalisten na het VB ook op de NVA zullen toepassen.

Terwijl ze de NVA in een houdgreep proberen klem te zetten en ze langzaam proberen te versmachten wordt ondertussen een status quo behouden dat enkel en alleen de bevolking verarmt hetgeen ze daarna in en ontegensprekelijke pers ook in de schoenen van de V nationalisten zullen kunnen schuiven.

In het licht van deze gebeurtenissen is het bijgevolg meer dan erg dat een BDW zijn complexen niet kan afwerpen en niet resoluut kiest voor zijn eigen geweten (waar hij het CS verkettert) maar weerom kiest voor de machtsvertrengeling die hem (en daarvoor hoef je geen visionair te zijn) ofwel zijn kop zal kosten ofwel zijn vlaams nationalistische overtuiging (zie Schilz).

*: even on topic: dit voorval is niet meer dan een fait divers en een wettelijke vormhandicap die op de meest onelegante manier moet worden omzeild.
Oud 5 juli 2010, 09:54   #84
Vette Pois(s)on
Perm. Vertegenwoordiger VN

Vette Pois(s)on's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Schrijffouten zoals gewoonlijk).
Naast de kwestie, zoals gewoonlijk
Vette Pois(s)on is offline  
Oud 5 juli 2010, 10:01   #85
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Alles is tijdelijk, ook ons bestaan hier.
Maar..........

........... we moeten nog beginnen.
Pas maar op dat het al niet gedaan is voor jullie moeten beginnen.
Henri1 is offline  
Oud 5 juli 2010, 10:01   #86
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
In het licht van deze gebeurtenissen is het bijgevolg meer dan erg dat een BDW zijn complexen niet kan afwerpen en niet resoluut kiest voor zijn eigen geweten (waar hij het CS verkettert) maar weerom kiest voor de machtsvertrengeling die hem (en daarvoor hoef je geen visionair te zijn) ofwel zijn kop zal kosten ofwel zijn vlaams nationalistische overtuiging (zie Schilz).

*: even on topic: dit voorval is niet meer dan een fait divers en een wettelijke vormhandicap die op de meest onelegante manier moet worden omzeild.
BDW heeft nog NIKS verkozen.We zijn overigens nog geen maand na de verkiezingen en het moet voor de "regimepers",maar ook voor allerlei oude krokodillen echt wel zeer gaan doen dat er eigenlijk weinig of geen nieuwtjes lekken....Dit kost centjes aan de pers die nu ganse bladzijden met hun eigen speculaties moeten vullen (hetgeen wij hier op dit forum geheel gratis doen )

De "rustige informatieronde" heeft ongetwijfeld informatie opgebracht, die tegen woensdag op het bureau van de Koning zal liggen.Het zou me echter verbazen mocht er deze week nog een formatteur aangesteld worden...

Voor zover we begrijpen komt nu een volgend stapje,een voorakkoord tussen PS en NVA..Een MOEILIJKE klus,want het zou betekenen dat beide partijen zich aan elkaar engageren tov mogelijke andere coalitiepartners.BDW denkt waarschijnlijk dat hij deze ruggengraat nodig heeft.(de vorige regering vertoonde niet echt een stevige ruggengraat)

Ik zie dus echt NVA niet in een regering stappen zonder een vastgelegd plan deze keer.Ik zie NVA ook niet blijven in een regering als er "afgeweken" wordt van het plan.De tijd van de "vrije beloftes" is gewoonweg over....vraag maar aan "Yves".

Laatst gewijzigd door kelt : 5 juli 2010 om 10:03.
kelt is nu online  
Oud 5 juli 2010, 10:03   #87
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kelt Bekijk bericht
BDW heeft nog NIKS verkozen.We zijn overigens nog geen maand na de verkiezingen en het moet voor de "regimepers",maar ook voor allerlei oude krokodillen echt wel zeer gaan doen dat er eigenlijk weinig of geen nieuwtjes lekken....Dit kost centjes aan de pers die nu ganse bladzijden met hun eigen speculaties moeten vullen (hetgeen wij hier op dit forum geheel gratis doen )

De "rustige informatieronde" heeft ongetwijfeld informatie opgebracht, die tegen woensdag op het bureau van de Koning zal liggen.Het zou me echter verbazen mocht er deze week nog een formatteur aangesteld worden...

Voor zover we begrijpen komt nu een volgend stapje,een voorakkoord tussen PS en NVA..Een MOEILIJKE klus.

Ik zie dus echt NVA niet in een regering stappen zonder een vastgelegd plan deze keer.Ik zie NVA ook niet blijven in een regering als er "afgeweken" wordt van het plan.De tijd van de "vrije beloftes" is gewoonweg over....vraag maar aan "Yves".
Ik vrees dat, als Bart woensdag geen goed plan bij de Bert kan voorleggen dat de kans groot is dat hij van zijn funtie ontheven zal worden.
Henri1 is offline  
Oud 5 juli 2010, 10:03   #88
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Ik Geef die postjes ook liever aan onbesproken figuren zoals Daerden..
hahaha. Touché.
Oud 5 juli 2010, 10:03   #89
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
hahaha. Touché.
Laat wakker vandaag......
Henri1 is offline  
Oud 5 juli 2010, 10:04   #90
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik vrees dat, als Bart woensdag geen goed plan bij de Bert kan voorleggen dat de kans groot is dat hij van zijn funtie ontheven zal worden.
Principieel IS BDW van zijn funktie als informatteur ontheven het moment dat zijn rapport ingediend is...
kelt is nu online  
Oud 5 juli 2010, 10:12   #91
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij wordt in ieder geval van zijn functie ontheven of dacht je dat Bart informateur zou blijven tot aan de bolgende verkiezingen?
Oud 5 juli 2010, 10:12   #92
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Laat wakker vandaag......
Goeiemorgen!
Ik heb eerst alle posts hier goed doorgelezen. 't Is ideaal voer voor een potje N-VA-bashen, hé.
Ik ben absoluut ontevreden met de demarche van beide excellenties. Te meer daar de N-VA een tijd terug nog stond te zwaaien met haar 20 voorstellen voor een geloofwaardige politiek en dat de kwestie van het beleidsniveau-hoppen daar ook in stond.
Bon, die nota is wel verworpen door de andere partijen, dus de heren Van Rompuy en Gatz moeten niet te hoog van hun toren blazen. De 'traditionele' partijen hebben deze praktijken jarenlang gedaan.
Maar de N-VA heeft hier een unieke kans laten liggen om eindelijk eens daden ipv woorden te laten zien. Spijtig, en dus vind ik heel wat kritiek hier niet meer dan terecht.

Ik heb het dan echter niet over 'Systematische' zure oprispingen. Dat pure gifgroene onverdraagzame jaloezie.
Oud 5 juli 2010, 10:13   #93
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Goeiemorgen!
Ik heb eerst alle posts hier goed doorgelezen. 't Is ideaal voer voor een potje N-VA-bashen, hé.
Ik ben absoluut ontevreden met de demarche van beide excellenties. Te meer daar de N-VA een tijd terug nog stond te zwaaien met haar 20 voorstellen voor een geloofwaardige politiek en dat de kwestie van het beleidsniveau-hoppen daar ook in stond.
Bon, die nota is wel verworpen door de andere partijen, dus de heren Van Rompuy en Gatz moeten niet te hoog van hun toren blazen. De 'traditionele' partijen hebben deze praktijken jarenlang gedaan.
Maar de N-VA heeft hier een unieke kans laten liggen om eindelijk eens daden ipv woorden te laten zien. Spijtig, en dus vind ik heel wat kritiek hier niet meer dan terecht.

Ik heb het dan echter niet over 'Systematische' zure oprispingen. Dat pure gifgroene onverdraagzame jaloezie.

Niet helemaal akkoord.
Oud 5 juli 2010, 10:14   #94
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mooi toch dat ook de "echte" Vlamingen zo "begaan" zijn met onze Franssprekende landgenoten.

En dan zeggen dat er Vlamingen bestaan die onafhankelijk willen worden.
Dat blijkt dus een "kwakkel" te zijn van formaat.
Franstaligen zijn het probleem ook niet, Henri. Het Belgische systeem is het probleem.
Ernst Niessen is offline  
Oud 5 juli 2010, 10:15   #95
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Niet helemaal akkoord.
Dat vermoedde ik al

Maar 't is mijn mening, hé. Er is wel wat te interpreteren rond deze beslissingen. Muyters wil terugvallen op een mandaat en Bourgeois wil federaal minister worden. Toch vind ik dat zwakke argumenten. Maar de andere partijen moeten zwijgen. Zij hebben dit mogelijk gemaakt.
Oud 5 juli 2010, 10:16   #96
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Schrijffouten zoals gewoonlijk).
En jij let op schrijffouten?

Had ik niet achter je gezocht, Henri.
Ernst Niessen is offline  
Oud 5 juli 2010, 10:17   #97
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Dat vermoedde ik al

Maar 't is mijn mening, hé. Er is wel wat te interpreteren rond deze beslissingen. Muyters wil terugvallen op een mandaat en Bourgeois wil federaal minister worden. Toch vind ik dat zwakke argumenten. Maar de andere partijen moeten zwijgen. Zij hebben dit mogelijk gemaakt.
Om federaal minister te worden moet je geen parlementair zijn. Dat argument klopt dus niet.

Muyters daarentegen heeft groot gelijk om zich veilig te stellen. Niet vergeten dat hij, om minister te worden, alle schepen achter zich moest verbranden.

Laatst gewijzigd door guido 007 : 5 juli 2010 om 10:17.
guido 007 is offline  
Oud 5 juli 2010, 10:19   #98
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vette Pois(s)on Bekijk bericht
Naast de kwestie, zoals gewoonlijk
Zie je dat, Henri? Dat is precies wat jij mij nog wel eens verwijt. Een kwestie van de pot en de ketel dus.

Laatst gewijzigd door Ernst Niessen : 5 juli 2010 om 10:19.
Ernst Niessen is offline  
Oud 5 juli 2010, 10:43   #99
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Goeiemorgen!

Niets te bashen. En nog minder zure oprispingen. We zeggen hier gewoon wat is. En wat meer is, u geeft maar precies dezelfde kritiek als ik op heel deze weinig fraaie houding van deze NVA-ers.

Alleen, u noemt uw bijdragen van kritiek dan uitingen van 'ontevredenheid', terwijl wanneer iemand anders maar net hetzelfde zegt, worden deze uitingen plots 'gifgroene onverdraagzame jaloezie'.

Hebt u soms last van vooringenomenheid?

Laatst gewijzigd door system : 5 juli 2010 om 10:50.
system is offline  
Oud 5 juli 2010, 10:48   #100
backfire
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Niets te bashen. En nog minder zure oprispingen. We zeggen hier gewoon wat is. En wat meer is, u geeft maar precies dezelfde kritiek als ik.
We? Jij bent hier woordvoerder of zo?

Citaat:
U noemt uw bijdragen dan uitingen van 'ontevredenheid', terwijl wanneer iemand anders maar net hetzelfde zegt, wordt het plots 'gifgroene onverdraagzame jaloezie'. Hebt u soms last van vooringenomenheid?
Ik vermoed dat dat laatste een retorische vraag was? Ik baseer op AL je uitlatingen jegens N-VA etc. En lees alles er nog maar eens op na: ik zeg bijlange niet hetzelfde als jij.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be