![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
Bekijk resultaten enquête: Hereniging der Nederduytscher landen? | |||
Ja ghaerne! |
![]() ![]() ![]() |
50 | 54,35% |
Neen! |
![]() ![]() ![]() |
42 | 45,65% |
Aantal stemmers: 92. Je mag niet stemmen in deze enquête |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#82 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#83 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Vraagje: hoe zie jij als nederlander de rol van jullie koningshuis na een hereniging? Persoonlijk zie ik er niet te veel in om het hollandse koningshuis cadeau te krijgen als we eindelijk van het onze af zijn. Dat gezegd zijnde, lijkt het me dat Nederland zijn koningshuis niet rap zal willen opgeven, of vergis ik me? Nu ja, nog altijd beter dan Albert en de Walen natuurlijk... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Volgens jouw logica zou de VS nog steeds een kolonie moeten zijn.... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister-President
|
![]() Grappig dat hier over wordt gediscusieerd. Als Nederlander ben ik geheel toevallig op deze site verzeild geraakt. Maar ik heb me speciaal geregistreerd om in dit topic te kunnen reageren.
![]() Ik kan jullie in ieder geval vertellen dat een hereniging met Vlaanderen totaal niet leeft in Nederland. Veel van mijn familie woont in Baarle-Nassau. Zelf kom ik uit Breda, en daarom ben ik regelmatig in Vlaanderen te vinden. Vooral omdat Antwerpen voor mij ongeveer net zo ver weg is als andere grote Nederlandse steden. Maar zelfs voor ons zuiderlingen is het geen onderwerp van gesprek. Niet dat we d'r nou perse op tegen zijn hoor, maar het leeft dus gewoon niet. Zelf zou ik er wel zo voor tekenen. Je ziet nu al dat de middelpuntvliegende krachten in Europa toenemen. Als straks Turkije lid wordt zal dat alleen maar toenemen. Daarom denk ik dat we in Europa moeten beginnen met het vormen van groepjes landen die in veel opzichten met elkaar verwant zijn. Dat soort eenheden die politiek, cultureel en linguistisch met elkaar verwant zijn, kunnen de problemen van deze tijd veel beter aanpakken dan een exploderende unie. |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |||
Vreemdeling
|
![]() Citaat:
Als ik de officieuze bronnen mag geloven, zal de geldsom genoeg zijn om heel de hereniging van te bekostigen en het volk van flink wat "Brood en Spelen" op de koop toe te voorzien. Citaat:
Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
#87 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
in Zeeuws Vlaanderen willen ze zo snel mogelijk aansluiten bij W-VL. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Haalt inwendige kaart van België boven.... Euh zeker dat dat west-vlaanderen is Giserke? Oost-Vlaanderen lijkt me logischer. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Minister-President
|
![]() Voor wanneer zijn die plannen ? Ik zie dat wel zitten!
![]() |
#91 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Voor het Ancien regime behoorden grote stukken van Zeeuws Vlaanderen bij de heerlijkheid van Damme. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Staatssecretaris
|
![]() Vele provincies zouden dan kunnen samensmelten tot:
![]() Oost-Vlaanderen, West-Vlaanderen en Zeeuws-Vlaanderen ![]() Vlaams-Brabant,Antwerpen en Noord-Brabant ![]() Nedelands Limburg en Belgisch Limburg ![]() Noord-Holland, Zuid-Holland ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() De rest van Zeeland kan bij Holland of Vlaanderen ondergebracht worden |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Staatssecretaris
|
![]() ![]() Of zoals de kaart van Tantist: Utrecht kan bij Holland en Zeeland, flevoland, Drenthe en Groningen blijven in hun huidige vorm. |
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]() En Walcheren bij Vlaanderen ![]() En Schouwen Duiveland bij Holland ![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Staatssecretaris
|
![]() Het is misschien tijd voor een referendum in zowel Vlaanderen en Nederland?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |||
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#100 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
De vraag blijft ook of Nederland daar wel mee akkoord gaat. Zelf ben ik de mening toegedaan dat het een historische fout was om Vlaanderen en Nederland destijds te scheiden, maar de twee nu herenigen lijkt mij geen goed idee. Er zijn teveel punten die ons scheiden. Naar mijn gevoel zijn beide volksaarden te verschillend om een hereniging te kunnen verantwoorden. Zuiver historisch en ideologisch dus wel, maar volgens mij niet zinvol in de praktijk. |
|
![]() |
![]() |