Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 juli 2010, 15:33   #81
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pajoske Bekijk bericht
Zo zijn er anders veel vrees ik. Vandaar het sukses van Vlaams nationalistische partijen.
Maar als je probeert aan te tonen dat het sprookje Vlaanderen lang niet zo mooi is dan men wil laten geloven krijg je direct het stempel Vlamingen-hater.
Als de SPa er niet in slaagde om de vele gepensioneerden te lokken met € 200extra per maand, dan denk ik dat de mensen wel zo verstandig zouden geweest zijn om niet voor de N-VA te stemmen om gelijkaardige redenen.
Oud 13 juli 2010, 15:34   #82
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als de SPa er niet in slaagde om de vele gepensioneerden te lokken met € 200extra per maand, dan denk ik dat de mensen wel zo verstandig zouden geweest zijn om niet voor de N-VA te stemmen om gelijkaardige redenen. Ondertussen stel ik vast dat de N-VA overwinning jou nog steeds een serieuze kater bezorgt. Ga eens te rade bij een psychiater.
Oud 13 juli 2010, 15:58   #83
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door quercus Bekijk bericht
Als de SPa er niet in slaagde om de vele gepensioneerden te lokken met € 200extra per maand, dan denk ik dat de mensen wel zo verstandig zouden geweest zijn om niet voor de N-VA te stemmen om gelijkaardige redenen.
De gepensioneerden zouden er geen 200€ bijkrijgen. Die 200€ is er voor de mensen die vandaag werken en daarvoor zelf zullen voor mogen bijdragen.
solidarnosc is offline  
Oud 13 juli 2010, 19:27   #84
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
... als je probeert aan te tonen dat het sprookje Vlaanderen lang niet zo mooi is dan men wil laten geloven krijg je direct het stempel Vlamingen-hater.
Dat is dus een schoolvoorbeeld van een onrechtvaardige behandeling.

Een échte, niet in sprookjes gelovende en bijgevolg genade noch medelijden kennende Vlamingenhater zou het object zijner negatieve emotie alleen maar aansporen tot minder geduld bij het nastreven der onafhankelijkheid, daarbij watertandend en kwijlend uitkijkend naar de barre ellende waarin het object der negatieve emotie bij het bereiken van het doel onvermijdelijk terecht zal komen (een échte gelooft immers niet in sprookjes).

Zie eens hoe hij zich lekker in de handen wrijft, de Vlamingenhater!
Bemerk de gemene grijns op z'n smoel!

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline  
Oud 13 juli 2010, 21:23   #85
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Denkt U nu echt dat U in een zelfstandig Vlaanderen 6.000 Euro meer per jaar gaat krijgen ?

Als U dat echt denkt: Arme Vlaming......
Met 3.000€ ben ik al tevreden. De rest kunnen ze spenderen aan het herstellen van alle fouten van België: de laagste pensioenen van Europa, mensen onder de armoedegrens, onderinvesteringen en misinvesteringen in de spoorwegen, een behoorlijk arbeidsbeleid, versnelde goedkeuring van levensreddende geneesmiddelen, een inhaalbeweging voor de implementatie van de Europese reglementeringen, tijdelijke nationalizatie van Franse banken, energie en water om ze daarna op de Vlaamse beurs te brengen voor de kleine Vlaamse aandeelhouders, een nieuwe luchthaven zo ver mogelijk van Brussel, ... er is meer dan genoeg te doen om er eindelijk een coherente natie van te maken hoor.
fonne is offline  
Oud 13 juli 2010, 21:23   #86
Jaani_Dushman
Secretaris-Generaal VN

Jaani_Dushman's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Henri1 Bekijk bericht
Denkt U nu echt dat U in een zelfstandig Vlaanderen 6.000 Euro meer per jaar gaat krijgen ?

Als U dat echt denkt: Arme Vlaming......
Fijn zo. Dan zal ook de doorsnee Waal jaarlijks geen 6.000 euro moeten inleveren in zijn zelfstandig Wallonië.
Ik hoop dat hiermee de laatste koudwatervrees voor meer Waalse autonomie bij onze zuiderburen weggenomen is.
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability".
Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
Jaani_Dushman is offline  
Oud 13 juli 2010, 21:25   #87
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo zijn er anders veel vrees ik. Vandaar het sukses van Vlaams nationalistische partijen.
Maar als je probeert aan te tonen dat het sprookje Vlaanderen lang niet zo mooi is dan men wil laten geloven krijg je direct het stempel Vlamingen-hater.
Sprookje? Kijk naar Slovenie, Estland, Slowakije. Zijn dat sprookjes. Misschien wel, maar dan echt gebeurde. Maar natuurlijk is er eerst héél véél puin te ruimen om de zaken op orde te krijgen. Een absurdistan in een goed werkende staat omvormen zal toch wel een paar jaartjes tijd vragen.
fonne is offline  
Oud 13 juli 2010, 21:49   #88
pajoske
Perm. Vertegenwoordiger VN

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Sprookje? Kijk naar Slovenie, Estland, Slowakije. Zijn dat sprookjes. Misschien wel, maar dan echt gebeurde. Maar natuurlijk is er eerst héél véél puin te ruimen om de zaken op orde te krijgen. Een absurdistan in een goed werkende staat omvormen zal toch wel een paar jaartjes tijd vragen.
Met sprookje Vlaanderen bedoel ik niet de staat Vlaanderen, maar de belofte dat Vlaanderen een land van melk en honing zal worden.
pajoske is offline  
Oud 13 juli 2010, 22:13   #89
GZV
Provinciaal Statenlid

GZV's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Met sprookje Vlaanderen bedoel ik niet de staat Vlaanderen, maar de belofte dat Vlaanderen een land van melk en honing zal worden.
wie heeft dat beloofd?.
GZV is offline  
Oud 13 juli 2010, 23:26   #90
George
Staatssecretaris

George's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar George
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door giserke Bekijk bericht
Neen, die 6.000€ zou investeerd worden in de uitbouw van een degelijke sociale zekerheid voor de Vlamingen.
LOL, ik dacht dat de Vlaming moest inleveren. Die €6000 is voor de bedrijven in de hoop dat ze ermee iet of wat tewerkstelling creëren. die extra werknemers kunnen ze dan verder pluimen. Hoe je het ook draait of keert, De werkende mens van vandaag kan niet de pensioenen van de huidige gepensioneerden betalen en sparen voor z'n eigen pensioen. Daarnaast is er nog eens de gezondheidszorg, werkeloosheidsuitkeringen, leeflonen, overbodige en inefficiënte administraties die op hun beurt overbodige en inefficiënte aanbestedingen doen. De werknemer die als hij zijn job niet verliest toch fors loon moet inleveren bij willekeurige herstructureringen binnen de onderneming kan dat niet blijven betalen.

Dus wat je noemt de uitbouw van.. is eigenlijk de uitholling van..

Lamzakl
George is offline  
Oud 14 juli 2010, 07:27   #91
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door George Bekijk bericht
LOL, ik dacht dat de Vlaming moest inleveren. Die €6000 is voor de bedrijven in de hoop dat ze ermee iet of wat tewerkstelling creëren. die extra werknemers kunnen ze dan verder pluimen. Hoe je het ook draait of keert, De werkende mens van vandaag kan niet de pensioenen van de huidige gepensioneerden betalen en sparen voor z'n eigen pensioen. Daarnaast is er nog eens de gezondheidszorg, werkeloosheidsuitkeringen, leeflonen, overbodige en inefficiënte administraties die op hun beurt overbodige en inefficiënte aanbestedingen doen. De werknemer die als hij zijn job niet verliest toch fors loon moet inleveren bij willekeurige herstructureringen binnen de onderneming kan dat niet blijven betalen.

Dus wat je noemt de uitbouw van.. is eigenlijk de uitholling van..
bron?
Shadowke is offline  
Oud 14 juli 2010, 07:29   #92
quercus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kun je één Vlaamse politicus citeren die zoiets letterlijk heeft gezegd? De kop van jut, Bart De Wever in ieder geval niet.
Oud 14 juli 2010, 07:29   #93
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het zal er toch al dichter bij komen dan het huidige on-land Belgie.
En ook al kan je niet alle dromen waarmaken, dat zal ons niet beletten om te blijven dromen en ons er hard voor in te zetten het toch voor een stuk waar te maken.
fonne is offline  
Oud 14 juli 2010, 17:19   #94
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
wie heeft dat beloofd?.
Dat vraag ik me ook af. Misschien Pajoske zelf, maar wijst hij dat als masochist gewoon af...
Oud 14 juli 2010, 17:22   #95
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door GZV Bekijk bericht
wie heeft dat beloofd?.
Niemand. Dat is gewoon een variant van de bekende tactiek van discussie- en debatvervuiling 'leg een ander woorden in de mond en ga vervolgens je zelf verzonnen stelling aanvallen'. Stropopredenering.

Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 14 juli 2010 om 17:28.
Zwartengeel is offline  
Oud 14 juli 2010, 17:33   #96
Renesse
Minister-President

Renesse's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Niemand. Dat is gewoon een variant van de bekende tactiek van discussie- en debatvervuiling 'leg een ander woorden in de mond en ga vervolgens je zelf verzonnen stelling aanvallen'. Stropopredenering.
Ongelofelijk hoe je bijna al die belgicistische argumenten kan ontmaskeren als sofismen.
Oud 14 juli 2010, 23:46   #97
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Het zal er toch al dichter bij komen dan het huidige on-land Belgie.
En ook al kan je niet alle dromen waarmaken, dat zal ons niet beletten om te blijven dromen en ons er hard voor in te zetten het toch voor een stuk waar te maken.
Stel je eens voor dat we al die jaren NIET gestroopt waren door de Franstaligen!!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 15 juli 2010, 08:56   #98
plakker
Minister

plakker's schermafbeelding

Standaard

11 Juli zat ik in Nederland
Dus voor het eerst de Vlaamse feestdag niet gevierd
plakker is offline  
Oud 15 juli 2010, 11:07   #99
Bert Deckers
Parlementsvoorzitter

Bert Deckers's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Tommm Bekijk bericht
Gisteren (11 juli) heb ik toevallig heel wat kilometers afgelegd. En wat me opviel in de 5 gemeenten die ik doorkruist heb: ik heb exact 1 Vlaamse vlag gezien... Als mensen dan toch zo lauw staan tegenover Vlaanderen dan waarom zo veel stemmen voor Vlaamsnationalistische partijen? Is het omdat, zoals mijn buurman stellig beweerde, dat mensen dat De Wever geen seperatist is maar zo bestempeld wordt door die "kwaadaardige" media of was het wat we vroeger met het VB zagen een foertstem. Wat niet verbazend is na het hemeltergende geklungel van Leterme...
Uw bezorgdheid (?) klopt deels. Doch, een Vlaams Leeuwenvlag ophangen is nog steeds geen automatisch gegeven. Vele mensen associëren de Vlaamse vlag als een extremistisch symbool. En neen, dit komt niet omdat het Vlaams Blok/Belang dit symbool zou geclaimd hebben, maar wel omdat de media dit jaren in de hand heeft gewerkt. De laatste jaren zijn ze wat bijgedraaid, maar het zal nog enkele jaren duren vooraleer het besef er zal zijn en de durf om toe te geven dat de Vlaamse Leeuw effectief een symbool is van alle Vlamingen.

Laatst gewijzigd door Bert Deckers : 15 juli 2010 om 11:08.
Bert Deckers is offline  
Oud 15 juli 2010, 14:48   #100
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bert Deckers Bekijk bericht
Uw bezorgdheid (?) klopt deels. Doch, een Vlaams Leeuwenvlag ophangen is nog steeds geen automatisch gegeven. Vele mensen associëren de Vlaamse vlag als een extremistisch symbool. En neen, dit komt niet omdat het Vlaams Blok/Belang dit symbool zou geclaimd hebben, maar wel omdat de media dit jaren in de hand heeft gewerkt. De laatste jaren zijn ze wat bijgedraaid, maar het zal nog enkele jaren duren vooraleer het besef er zal zijn en de durf om toe te geven dat de Vlaamse Leeuw effectief een symbool is van alle Vlamingen.
Over welke leeuw hebben we het nu? De leeuw die steevast door de Vlaamse Beweging wordt gebruikt of de officiële van de Vlaamse gemeenschap. Het zou helpen mocht men die laatste gebruiken tenminste als men het als symbool wil gebruiken van een gemeenschap en niet als symbool van een bepaalde politieke agenda.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:53.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be