![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Het grappige is dat men steeds naar het leven ( of het ontstaan ervan ) verwijst met als summum de mens zelve om te verwijzen naar een doel, een planmatig iets, dat wel ergens de interventie van een schepper zou moeten duiden. Naast de kleine 'vergetelheid' dat dit dan toch op z'n minst ook voor die schepper zou moeten gelden tenzij men zich in nog meer in 'bochten' moet wringen dan aanvankelijk schijnbaar nodig waren, is het nu net zo dat er niks doelmatig te duiden valt in het leven, de ontwikkeling, en naar alle waarschijnlijkheid het ontstaan ervan... zelfs de exacte gedefinieerde grens ontbreekt. Als je überhaupt een schepper of wat dan ook wilt zien achter alles dan zou ik dat voor mij persoonlijk uitmaken in de vermeende blauwdruk van het geheel eerder dan me storten op die fauna en flora. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Staatssecretaris
|
![]() Citaat:
Fred. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | ||
Minister-President
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Minister
|
![]() Ik geloof ook wel dat het over dezelfde God gaat, zeker in de monotheïstische godsdiensten. Maar hoe kan je zeker zijn dat zijn profeet Christus en niet Mohammed is? Het is nogal moeilijk om je dan tot een van deze godsdiensten met volle overtuiging en zekerheid te werpen. Geloven is altijd een kwestie van, nou ja, geloven.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Alleen lijkt het mij weinig waarschijnlijk dat die boodschappers naar de mens stuurde met verschillende versies van zijn werkwijze en zijn wetten.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |