![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
The right of a people under occupation to resist through all means, including armed struggle, is fundamental and inviolable, and we will not allow our rights to be liquidated under the slogan of "security" or "stability". Volksfront voor de Bevrijding van Palestina
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Goed, terug naar die boer(en). De laatste keer dat ik hooi maakte had ik 80 pakken van ongeveer 30are. Er is hier ergens sprake van 5 hectare die naar "de botten" ( ![]() Oppakken verdomme, manu militari van de bezette grond verwijderen. 'k Zou eens willen zien hoeveel uur het zou duren indien eentje van ons zijn/haar auto en caravan zomaar ergens zou neerplanten. Voor 't zelfde geld staat het crapuul morgen om mijn weide.... ![]() ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Minister-President
|
![]() Gisteren op het Journaal de woorvoerder van de zigeuners bezig gehoord...
Zijn die mensen ECHT religieus geïnspireerd?
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Aaigendoem es diefstal!
![]() |
#89 |
Minister-President
|
![]()
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() België is al een tijdje dood en het enige wat BDW moet doen is dat aantonen. Zie ook Peumans schat kans op akkoord over staatshervorming op fifty-fifty.
Overigens, ik weet niet of het in Groot-Luik al doorgedrongen is, maar BDW zijn taak zit erop, er is nu een preformateur aan het werk. BDW is wel nog mede-onderhandelaar voor de N-VA. Maar dat geheel terzijde.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 28 juli 2010 om 08:06. |
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als boer zou ik het wel weten, ... in het holst van de nacht ga ik toch mijn terrein moeten bemesten ofwel het weinige gras dat er nog staat afrijden met den hakselaar, ... 800 PK en 3 a 4 meter breed, dat is soms lastig om te manouvreren, als die caravan dan net in de weg staat, ja hij moet daar dan maar niet staan he... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toestemming van de eigenaar van de weide ?
Dan krijgt die onmiddellijk de milieuinspectie op zijn dak: hij baat op landbouwgrond een economische camping uit; er is geen riolering bla bla ..., om van de fiscus nog maar te zwijgen. Je moet als huismoeder eens trachten om een mini-camping in je grote tuin op te zetten, om een kleine cent bij te verdienen ... Je moet als mobilhome-eigenaar eens trachten te parkeren in eenderwelke kustgemeente 's avonds, terwijl je in een restaurant zit te eten ... onmiddellijk verdacht van illegaal kamperen en overnachten en zowel een boete als het risico om getakeld te worden zit er in. Anderzijds, die zigeuners kennen genoeg hun verplchtingen en mogelijkheden. Ze weten perfekt welke gemeentes een zigeunerkamp hebben, voor hoeveel caravans, voor welke voorwaarden (huisvuilzakken ... maximum zoveel dagen ...).
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) Laatst gewijzigd door De schoofzak : 28 juli 2010 om 08:11. |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Er was ooit een tijd dat wij bekend stonden als een gastvrij volk. Wat is er met ons gebeurd?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme" ![]() Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging." ![]() De langverwachte outing van duveltje382 |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De wereld is veranderd, er zijn mensen opgedoken die zich zelf tot gast benoemen en vinden dat ze recht hebben op alles waar ze zin in hebben. Dat is dodelijk voor de spontane gastvrijheid.
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ze gingen spullen verkopen, huis aan huis, vaak dinges die de boerinnen inderdaad éénmaal per jaar nodig hadden; of repareerden pannen edm (scharesliep ...) ze kochten/verkochten paarden, onderhielden paardengebitten ... Later, als de paarden zeldzaam werden op de boerderijen, gingen ze handel drijven in tweedehandsauto's. Nu gaan die oudere auto's recht de boot op naar Afrika ... We zijn ondertussen volgebouwd in Vlaanderen, zodanig dat zelfs een buitenverblijf in een natuurgebied problematisch geworden is. (Dat zie je ook in Frankrijk: de boswachters zullen niet toestaan dat je wildkampeert, zelfs niet in mobilhome, in deze kwetsbare gebieden ...)
Vlaanderen is niet van iedereen. Vlaanderen is enkel van hen die een inspanning doen om ertoe te behoren. De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd. Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA) |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
als ge "uitgenodigd" zijt,... als ge ongevraagd ergens gaat staan , zijt ge wat ze bij ons zeggen "ne gestampten boer" als ge daarbij dan nog eens de arrogantie vertoont, dat ge dat gedrag als volkomen normaal beschouwd, dan verdient ge eigenlijk ne schop tegen uw glockenspiel. Ik ben er vrij zeker van dat als die mannen dien eigenaar zouden bellen en vragen of ze daar mogen staan, dien boer zal zeggen, als mijn gras afgereden is, en jullie betalen zoveel en kuisen den boel weer op, dat dat geen probleem zal zijn. In het waasland vliegen er veel van die ballons rond, wel die moeten ergens landen, en landen dan ook op den boer zijn veld, ... die mannen betalen altijd de schade als die er is, en blijven beleefd of geven den boer iets als die van zijn oren komt maken. Buiten een paar uitzonderingen die het zo beu waren of met cowboys in aanraking kwamen dat ze er eens een paar keer op geschoten hebben. Moraal van het verhaal kent uwe wereld he, ... vraagt dat gewoon eerst vriendelijk, discusieer de voorwaarden en regel iets. Nee, hop wij zetten onze caravan erop en wij blijven hier staan, terwijl de flikken langs de kant in hun broek staan te kakken van schrik... Laatst gewijzigd door Herr Flick : 28 juli 2010 om 08:27. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#99 |
Minister-President
|
![]() En uw adres is? Kwestie dat de zigeuners weten waar naartoe...
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() |
![]() |
![]() |