![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
excuseer ? Ik ben echt niet met je mee hoor ![]() Wat bedoel je nu ? Wat met die norm ? Refereer je hier naar wat de 'norm' ( statistisch ofzo ? ) is voor seksuele voorkeur ? Wat is de relevantie ? Bedoel je dat die 'norm' dan maar moet doorgedrukt ( in therapie ) worden teneinde verdere problemen te voorkomen ofzo ? Laatst gewijzigd door praha : 1 augustus 2010 om 23:39. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Dáár gaat/ging het zelfs niet over..... je wijkt hier in feite af
De vraag is wat de huidige consensus is hoe men mensen die in de knoop liggen met hun homoseksuele geaardheid in de toegepaste psychologie, aldus gebaseerd op de meest gangbare kennis ( die uiteraard nog voor verandering vatbaar is ) ervan, behandeld. Nu mag het nog zo zijn dat er op theoretisch vlak over de oorzaken wat gepalaverd wordt, zelfs dat er plots een nieuwe doorbraak gemaakt wordt, met de nodige consequenties naar een alternatieve behandelingswijze dan nog zal dit niet onmiddellijk in praktijk worden gezet..... net omdat het geen exacte wetenschap is. |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Gaan ze me daarvoor nu ook van school gooien omdat ze zich daaraan storen? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Savatage : 1 augustus 2010 om 23:56. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik vind/vond eerlijk gezegd van wel.
Niet die bewuste post van je was hier het keerpunt maar zowat al je eerere posts daar waar je alternatieve zienwijzen en het feit dat het geen exacte wetenschap betreft gebruikt als alibi om dan ook maar effe de consensus betreffende toegepaste behandelingswijze _ wat hier uiteindelijk toch hetgeen is wat ze wilt gaan doen_ dan maar naar wel believen uit te voren. Jij sprak toch eerder in deze post bv toch over dat ze niet de intentie had om te preken maar wel om op te voeden volgens haar normen. Terwijl ze kiest voor een opleiding om dat te doen volgens de gangbare normen |
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik vroeg jou waarom je er 'norm' bijsleurt ... ( Okay... ik deed dat ook al maar zuiver in de betekenis van wat men denkt te weten en hoe te handelen = consensus dus ) .... net omdat ik vermoed dat jij wat anders bedoelde onder 'norm' maar zelfs in mijn stoutste dromen had ik niet kunnen vermoeden ( ik lieg hier hoor ![]() Kun je me verklappen wat het conform bijbrengen van een ethiek _ gesteld het vermeend ontbreken van een vermeend juiste ethiek_ te maken heeft met de huidige psychotherapeutische behandelingswijzen ? Uiteindelijk ging het daar toch over. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Bij deze wacht ik dus nog steeds op dat antwoord. Ook op die bronnen naar die beruchte wetenschappelijke consensus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
U noemde die consensus, de norm. U ging daarbij in de fout. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() uiteraard !
Wollig omdat het 1) een erg rekbaar begrip is 2) weinig te maken heeft met psychotherapie... buiten misschien het ontwaren dat een bepaalde persoon net mede die problemen ervaart omwille van de maatschappelijke reacties. Citaat:
Ik benadrukte net het verschil in een theoretische kennis die men denkt te hebben over het ontstaan van psychische problemen _dat is dus al niet gelijkwaardig met een consensus ivm het bestaan van homoseksualiteit_ en het toepassen van therapie om die problemen op te lossen. Hiermede geef je wederom aan dat je aan 't af wijken bent...zoals ik al zei Citaat:
Dit is pas een vb van wollige uitleg. Als iedere deftige fundering ontbreekt , zoals jij komt te claimen_ dan staat het natuurlijk op gelijke voet of iedere vergelijking/ongelijkheid onbepaald tot nader order... of wat had je nu gedacht ? En van wanneer doet ethiek er nu weer toe. Citaat:
Ik gebruikte enkel norm in een andere betekenis waarvan de context reeds duidelijkheid verschafte dat het ging over de betekenis als standaard/afspraak en niet in de levenbeschouwelijke betekenis zoals jij in jouw reactie erop deed .... en dat noem jij dan in de fout gaan ? Laatst gewijzigd door praha : 3 augustus 2010 om 19:27. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
1) je zult moeten zorgen dat je de studies haalt en dan moet je jezelf _indien je er al een totaal andere visie op nahoudt_ op een mening of een vrij te maken betoog na toch voornamelijk moeten houden aan de stof die ze u inlepelen 2) Als je later aan de hand van die studies een job ( bv dokter ) wenst uit te oefenen die net vereist dat je netjes de consensus van die materie moet toepassen dan zal je dat moeten doen al denk je er het uwe over |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | ||||
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik bedoel dat je niet moet verwachten te slagen voor een examen Wereldoorlog II als je antwoord op de vraag een overzicht te geven van de Shoah "het was een hoax" is...
Laatst gewijzigd door lombas : 4 augustus 2010 om 09:36. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel nu dat de dame in kwestie burgerlijk ir studeerde, mag ze dan ook uitgesloten worden van de universiteit of bent u enkel deze mening toegedaan omdat ze psychologie studeert en dus wel beter zou moeten weten? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |