Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 29 juli 2010, 22:39   #81
suqar_7loe
Perm. Vertegenwoordiger VN

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Bedankt voor je visie.
Graag gedaan. Als u nog vragen, opmerkingen hebt dan roept u maar.

Citaat:
Op die laatste vraag wil ik wel antwoorden, maar das een redelijk persoonlijk en lang verhaal, en ik weet niet of iedereen daar in geïnteresseerd is. Bij elke holebi zal dat ook wel wat anders liggen. Voor wie niet geïnteresseerd is in persoonlijke verhalen, die slaan best de rest van deze post over.
Je mocht me ook gewoon een pb sturen hoor. Maar bedankt voor je verhaal.

Citaat:
Wat betekent 'La iellaha IellahLaah'?
De islamitische geloofsgetuigenis. Degene die deze getuigenis uitspreekt met het hart is een moslim en of deze nu holebi, dief, verkrachter is doet er niet zo zeer toe. Zoals de geleerde zei: aan de rest kan gewerkt worden.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 29 juli 2010 om 22:42.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 29 juli 2010, 23:36   #82
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Je mocht me ook gewoon een pb sturen hoor. Maar bedankt voor je verhaal.
Oh, ik word af en toe gevraagd in scholen om een getuigenis te geven, dus is het niet de eerste keer dat ik mijn verhaal vertel (wel de eerste keer dat ik het kort samen gevat uit typ). "Hoe kwam je tot het besef dat je homo bent als ik mag vragen?" is de meest voorkomende vraag (tweede meest voorkomende is "hoe reageerden je ouders?", na een tijdje worden de vragen voorspelbaar, lol). Het is niet iets dat ik per se geheim wil houden. Wie er om vraagt mag het lezen/horen, wie het niet interesseert slaat die passage maar over of luistert maar even niet. Er staat trouwens niets in waarmee mensen van kwade wil me nu nog mee kunnen kwetsen of zo. En door het hier te zetten bereik ik mogelijk iets meer mensen dan u alleen

Aangezien u zelf andere holebi's kent zijn er wellicht aspecten die herkenbaar zijn vanuit hun verhalen (met andere details natuurlijk)

Als ik door mijn verhaal te vertellen maar 1 iemand heb kunnen in zien dat achter het woord "homo" ook er persoon schuilt met gevoelens zoals iedereen, of als ik maar 1 persoon heb kunnen doen in zien dat het geen "keuze" is (zoals ook niemand bewust er voor kiest om hetero te zijn), of 1 persoon daarmee zijn eigen anti-holebi-uitspraken/-daden in vraag stelt of (wat mij betreft het allerbelangrijkste) 1 holebi-jongere die met zichzelf in de knoop ligt heb geholpen op zijn weg naar zelfaanvaarding,... wel dan wil ik het gerust nog 1000 keer vertellen (forum is dan wel handiger, gewoon copy-paste )

Ik heb vroeger in mijn moeilijke periode veel steun gehad van andere holebi's, door op mijn beurt andere holebi's te helpen betaal ik mijn "schuld" terug.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 19:36   #83
porpo
Europees Commissaris

porpo's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fozzie Bekijk bericht
Door mensen te gaan uit schelden (om wat voor reden dan ook) creert men onrust en wanorde, en doet men die mensen onrecht aan. Volgens de Islam was dat verboden dacht ik.
Het is allezins niet echt "vredevol", en ik dacht gehoord te hebben dat de Islam vrede na streeft.
Je hebt gelijk, maar ik zeg zelf -in mijn bovenstaande reacties- nergens dat je islamitisch mag, moet of zou uitschelden/wanorde stichten. Ik spreek over een mening, geen promotie van deze mening, en realisatie is afhankelijk van veel factoren maar niet alles wat (on)gunstig is, is ook wettelijk.

Ik ben in ieder geval geen egoïst, hetgeen ik voor mezelf of mijn kinderen niet wil, wil ik ook niet voor anderen. Ik vind veel liberale dames schijnheilig, hypocriet en arrogant. "Je mag mij geen hoer noemen, nee; ik ben geen hoer", schreeuwen ze, maar tegelijk roepen ze dat "hoer zijn een persoonlijke keuze moet blijven", dus als een meisje in prostitutie wil werken, dan is dit haar keuze. Nee! Wat gij voor u zelf niet wilt, moet je voor een andere ook niet willen. Je kan die vrouw inderdaad niet dwingen om geen hoer te zijn, maar je kan nog steeds een milieu en omgeving creëren waarin een hoer zich niet thuis/goed voelt, waarin ze beseft dat ze verkeerd bezig is, waarin ze veel andere dingen beseft. Dit kan je doen door een revolutie in je cultuur, evolutie in de normen zoals "minderwaardigheid van een hoer" als normaal beleven zodat het een nieuwe norm wordt, een aanpassing in de wet enzovoorts enz..

Laatst gewijzigd door porpo : 30 juli 2010 om 19:37.
porpo is offline   Met citaat antwoorden
Oud 1 augustus 2010, 04:01   #84
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door porpo Bekijk bericht
Je hebt gelijk, maar ik zeg zelf -in mijn bovenstaande reacties- nergens dat je islamitisch mag, moet of zou uitschelden/wanorde stichten. Ik spreek over een mening, geen promotie van deze mening, en realisatie is afhankelijk van veel factoren maar niet alles wat (on)gunstig is, is ook wettelijk.

Ik ben in ieder geval geen egoïst, hetgeen ik voor mezelf of mijn kinderen niet wil, wil ik ook niet voor anderen. Ik vind veel liberale dames schijnheilig, hypocriet en arrogant. "Je mag mij geen hoer noemen, nee; ik ben geen hoer", schreeuwen ze, maar tegelijk roepen ze dat "hoer zijn een persoonlijke keuze moet blijven", dus als een meisje in prostitutie wil werken, dan is dit haar keuze. Nee! Wat gij voor u zelf niet wilt, moet je voor een andere ook niet willen. Je kan die vrouw inderdaad niet dwingen om geen hoer te zijn, maar je kan nog steeds een milieu en omgeving creëren waarin een hoer zich niet thuis/goed voelt, waarin ze beseft dat ze verkeerd bezig is, waarin ze veel andere dingen beseft. Dit kan je doen door een revolutie in je cultuur, evolutie in de normen zoals "minderwaardigheid van een hoer" als normaal beleven zodat het een nieuwe norm wordt, een aanpassing in de wet enzovoorts enz..
Het ging over holebi's, niet over prostitutie.
Waarom zou er een milieu of omgeving moeten gecreëerd worden waa een holebi of prostitue zich niet thuis of goed voelt? Waarom zou een holebi moeten beseffen dat hij/zij "verkeerd" bezig is? Is er iets verkeerds aan holebi zijn dan?

Wat je voor jezelf niet wil, moet je voor een andere ook niet willen. Volledig mee akkoord. Dus waarom zou er een milieu of omgeving moeten gecreëerd worden waa een holebi/moslim/prostitué(e) zich niet thuis of goed voelt? Waarom zou een holebi/moslim/prostitué(e) moeten beseffen dat hij/zij "verkeerd" bezig is? Is er iets verkeerds of minderwaardig aan holebi/moslim/hoer zijn dan? Aan welke aanpassingen in de wet dacht je dan.

Be carefull for what you wish for, wat jij holebi's toe wenst kan ook perfect toegepast worden op moslims. Voordat je nog iets post over holebi's, vervang eens telkens het woord "holebi" door "moslim" of "porpo". Als je dan nog akkoord gaat, dan mag je het posten, anders zeg je dingen die in strijd zijn met je eigen stelling "wat je voor jezelf niet wil, moet je voor een andere ook niet willen".

Of misschien iets simpelder: al het negatieve dat jij holebi's toe wenst (mijzelf incluis) dat wens ik jou ook toe. Al het positieve dat jij holebi's toe wenst wens ik jou en alle andere moslims toe.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 06:02   #85
longhorn
Minister-President

longhorn's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Klopt. Ik vind het een onrecht. Laat mij mijn geloof belijden en ik laat u uw ding ding. Holebi's zijn ook maar mensen wat maakt mij nu beter dan hen. Laat die mensen toch in hun waarde.

Een moslim die een andere moslim bestrijdt vind ik toch wel het laagste van het laagste. Men roept dat holebi zijn een zonde is.. Kan goed zijn maar een moslim weet dat hij/zij zelf een zondaar is. De ene geeft toe aan zn homo-gevoelens, de andere pleegt overspel, de andere steelt. Ieder mens heeft zo zn mankementen. Waarom moeten we de homo's dan onrecht aandoen en de andere zondaren niet? Bij mijn weten treedt je niet buiten de oevers van de islam als je toegeeft aan deze homo-gevoelens.

Doe een ander niet wat jij niet zou willen aangedaan worden. Er lopen bekrompen vlamingen rond die af en toe het lef hebben om te roepen dat je het terug moet afbollen naar uw eigen land. Ok, volgens de theorie moet ik me dan schuil houden thuis en daar het geloof belijden. Vergeet het!

Ik vind helemaal niets gunstig aan de situatie waarin een holebi wordt uitgescholden, verre van zelfs. De moslims worden zelf van alle kanten aangevallen dus snap ik niet waarom ze daar geen lessen uit trekken.

Een hele goede vriendin van mij gaf me onlangs toe dat ze lesbisch is geworden. Tja, dat is haar keuze en die accepteer ik. Toen ik mijn geloof begon te praktiseren waren het de holebi's die aan mijn kant stonden en constant in de verdediging schoten. Ik zal het dan ook nooit accepteren dat een andere bekrompen ziel de holebi's onrecht aandoet.
Interessant. Ben jij een uitzondering of denkt een meerderheid aan jonge, Vlaamse moslima's die jij kent, zoals jij? Hoe zit met de jonge mannelijke moslims?
longhorn is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 09:04   #86
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
U doet maar.

Ik keur dat soort gedrag af, dus zo belangrijk vind ik het niet om te weten of het over een allochtoon of autochtoon gaat. Waar ik mij meer aan stoor is het feit dat mensen direct roepen dat het om een 'moslim' gaat. Mensen doen alsof ze de gehele islamitische maatschappij kennen. Alsof de islamitische religie ons beveelt om een ander onrecht aan te doen. Het forum stinkt hier werkelijk naar de moefti's die geen kaas gegeten hebben over de islam. In dit topic, met de nadruk op 'kaas'.
90% van de moslims wereldwijd keuren dit gedrag wel goed...
Ook in de bijbel staat iets van 'de andere wang aanbieden' , een regel die 0% van de bijbelvretende christenen volgt...religie versterkt het groepsgevoel , de kleingeestigheid en de verzuring tegen het anders zijn, ook al staan er mischien nobeler regeltjes in die boekjes, zo goed als geen volgelingen geraken zo ' verlicht'...

Het siert u dat u dit afkeurt maar ...Er zijn miljoenen moslims die uw 'tolerantie' tegenover homo's afkeuren...

Laatst gewijzigd door Eigenzinnig : 2 augustus 2010 om 09:08.
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 09:07   #87
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:

Zoals we van u mogen verwachten..een dictaat om andersdenkenden te 'bekeren' naar uw religieuze normen...
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 10:29   #88
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Tja, lang leve de multiculturele verrijking he ...

De meeste homo's hier op het forum zie ik enkel voor nog meer islamisering pleiten. Ze moeten het maar weten.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 12:39   #89
liberalist_NL
Secretaris-Generaal VN

liberalist_NL's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Tja, lang leve de multiculturele verrijking he ...

De meeste homo's hier op het forum zie ik enkel voor nog meer islamisering pleiten. Ze moeten het maar weten.
Veel homo's zijn aan de progressieve kant van het politieke spectrum te vinden, omdat zij het meest hun belangen behartigen vanuit principiële standpunten. Helaas hoeren die partijen zich ook uit aan agressieve migrantengemeenschappen.
liberalist_NL is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 14:35   #90
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door longhorn Bekijk bericht
Interessant. Ben jij een uitzondering of denkt een meerderheid aan jonge, Vlaamse moslima's die jij kent, zoals jij? Hoe zit met de jonge mannelijke moslims?
De meeste Vlaamse moslima's die ik ken denken er ook zo over. Ik heb vriendinnen die anti-holebi's zijn maar ten allen tijde respect opbrengen voor deze groep en nooit over zouden gaan tot verbaal geweld.

De jonge vlaamse, mannelijke moslims die denken daar ook zo over denk ik/hoop ik?

De (mannelijke) allochtoon die kan er anders over denken..

Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat een moslima verbaal geweld gebruikt tegenover een andere groep.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 augustus 2010 om 14:36.
Oud 2 augustus 2010, 14:40   #91
Dixie
Secretaris-Generaal VN

Dixie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik heb trouwens nog nooit meegemaakt dat een moslima verbaal geweld gebruikt tegenover een andere groep.
nog nooit een betoging van BOEH meegemaakt blijkbaar ...
zijn. Belg pas of geen , maakt geen verschil,
enkel nodig voor het één en ander te bekomen.
Dixie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 14:40   #92
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
De meeste Vlaamse moslima's die ik ken denken er ook zo over. Ik heb vriendinnen die anti-holebi's zijn maar ten allen tijde respect opbrengen voor deze groep en nooit over zouden gaan tot verbaal geweld.
Hoe kan je nu als gelovige TEGEN iets zijn wat je schepper schiep?
Het is een test...
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 14:41   #93
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Dixie Bekijk bericht
nog nooit een betoging van BOEH meegemaakt blijkbaar ...
Jawel. BOEH zit trouwens vol van de autochtone vrouwen.

Was er dan sprake van verbaal geweld?

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 2 augustus 2010 om 14:44.
Oud 2 augustus 2010, 14:43   #94
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Hoe kan je nu als gelovige TEGEN iets zijn wat je schepper schiep?
Het is een test...
De schepper schept en test. Het gevoel is geen probleem. Toegeven aan de holebi gevoelens en handelen naar deze gevoelens is een zonde.
Oud 2 augustus 2010, 14:49   #95
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

pixelpower's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Wetenschappelijk onderzoek toont ook aan dat pedofilie bij dieren voorkomt maar ik mag hopen dat we het daarom ook niet bij mensen toelaten.
Waarom? Is een mens geen dier dan?

pixelpower is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 14:50   #96
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Waarom? Is een mens geen dier dan?

Der is zoiets als 'intellect'
Oud 2 augustus 2010, 14:51   #97
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door MaGNiFiCaT Bekijk bericht
De vraag is of zij hun gedrag inspireren vanuit de Koran? Ik denk dat het gewoon wat onopgevoede, wereldvreemde bruten zijn die zich vervelen, en hun zielige plezier halen in wat primitieve spelletjes als mensen pesten enzo.
Ze denken hun gedrag dan te kunnen rechtvaardigen door een bepaalde zin in de koran te gaan letterlijk te interpreteren.
jep, zo is het.

mensen proberen altijd hun eigen wandaden en wereldbeelden te rechtvaardigen door iets anders.
Oud 2 augustus 2010, 14:59   #98
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Der is zoiets als 'intellect'
Dus hoe intelligenter hoe minder homo men mag zijn? Waar staat die wet geschreven? Is dat een natuurwet of eentje van onze genus?

En vanaf welk niveau wordt je als diersoort intelligent bestempeld? Of zie je het simpel (mens = slim, de rest = dom)?
Oud 2 augustus 2010, 15:01   #99
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Dus hoe intelligenter hoe minder homo men mag zijn? Waar staat die wet geschreven? Is dat een natuurwet of eentje van onze genus?

En vanaf welk niveau wordt je als diersoort intelligent bestempeld? Of zie je het simpel (mens = slim, de rest = dom)?
Ik bezie dat inderdaad simpel. Hetgeen mij onderscheid van een dier/beest is het intellect.
Oud 2 augustus 2010, 15:03   #100
pixelpower
Provinciaal Gedeputeerde

Standaard

Citaat:
Om kotsmisselijk van te worden. Hier druipt het opdringen van je overtuigingen aan anderen gewoon vanaf.

Morgen beslis je ineens dat "gamen" niet in je kraam past (hee wacht, heb ik zoiets niet onlangs gelezen in de pers? lol!). En ineens, omdat het jou niet past, vind je dat je de anderen ook moet ontmoedigen om te gamen.

Bah!

J.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 06:29.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be