Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 30 juli 2010, 22:44   #81
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door xrc Bekijk bericht
Oei Raf...
Oei wat?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 23:16   #82
C uit W
Perm. Vertegenwoordiger VN

C uit W's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Ik mag geen persoonlijke voorkeur hebben, nee? Of ik moet die voor mezelf houden?
Oud 30 juli 2010, 23:36   #83
Fozzie
Minister-President

Fozzie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Ik mag geen persoonlijke voorkeur hebben, nee? Of ik moet die voor mezelf houden?
U mag een persoonlijke voorkeur hebben, en wij mogen het feit dat u geweld prefereert boven een uiting van liefde achterlijk vinden.
U moet uw mening helemaal niet voor uzelf houden, net zoals wij onze mening over uw mening ook niet voor onszelf moeten houden.

Prefereert u ook een man die een vrouw in elkaar klopt boven een man die zijn liefde aan zijn vrouw toont?
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "

Laatst gewijzigd door Fozzie : 30 juli 2010 om 23:37.
Fozzie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 23:45   #84
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door C uit W Bekijk bericht
Je handtekening past iets te goed onder je post om ze niet te herhalen.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 30 juli 2010, 23:58   #85
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
[veelpostersmodus]
En hoeveel Islamieten in die 10%
[/veelpostermodus]

(mijn eigen nu)
10% is eigenlijk vrij weinig, hoewel het 10% te veel is. Ik vrees dat dit cijfer in veel andere Europese landen toch ietsjes hoger zal zijn...

Maatschappelijke vooroordelen die al eeuwen bestaan, kan je niet zomaar laten verdwijnen, hé...
Dat homo's sociaal niet aanvaard werden pakweg 30 of 40 jaar geleden zal niemand ontkennen. Maar werden ze toen ook afgeperst en inééngeslagen indien zij hun geaardheid niet verstopten ? D�*t denk ik niet.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 00:04   #86
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raf Bekijk bericht
Goed zo! Ik verdraag zelf ook geen opdringerige types en hoewel die onder de holebi's gelukkig maar een kleine minderheid uitmaken, zijn ze er spijtig genoeg wel...

Langs de andere kant... Je kan maar pas zeker weten dat je het niet lekker vindt als je het geprobeerd hebt hé.
Al eens vrouwen geprobeerd ?
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 00:17   #87
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Al eens vrouwen geprobeerd ?
Yeps, wasn't realy my cup of tea Nu ja, een groot aantal mannen is ook niet echt mijn smaak.
"The Bible contains 6 admonishments to homosexuals and 362 admonishments to heterosexuals. That doesn't mean that God doesn't love heterosexuals. It's just that they need more supervision. "
Oud 31 juli 2010, 00:46   #88
Fozzie
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Dat homo's sociaal niet aanvaard werden pakweg 30 of 40 jaar geleden zal niemand ontkennen. Maar werden ze toen ook afgeperst en inééngeslagen indien zij hun geaardheid niet verstopten ? D�*t denk ik niet.
Er zijn nogthans gevallen gekend van mensen van Vlaamse origine die holebi's af persten en/of in elkaar geslagen werden. Helaas durfden de slachtoffers toen meestal niet naar de politie te stappen, omdat de politie toen ook niet bepaald een holebi-vriendelijk imago had of omdat ze bang waren dat door een proces in gang te zetten het bekend zou worden dat ze holebi waren.

Af en toe kwam het wel tot een klacht en zelfs veroordeling: Xavier Buisseret (Vlaams Belang-mandataris) werd in 1989 veroordeeld voor opzettelijke slagen en verwondingen aan holebi's http://books.google.be/books?id=Vg0M...20homo&f=false
Oud 31 juli 2010, 04:35   #89
Nierika
Europees Commissaris

Nierika's schermafbeelding

Standaard

Hier gaat het dus over:

Eén op tien Nederlanders vindt anno 2010 nog steeds dat "gevangenschap homoseksuelen tot inkeer zal brengen" en dat "de formele rechten van homo's moeten worden afgepakt.

Vijf pagina's posts later is het alweer duidelijk dat nogal wat mensen hier geen graten in zien.

Als hetero die het geen lor kan schelen welke seksuele voorkeur mijn medemens er op nahoudt, kan ik dit enkel betreuren.

Het is niet bepaald een troost dat sommigen (mogelijk ook diezelfden die de eersten zullen zijn om de onveiligheid in de maatschappij aan te klagen) eerder twee mannen elkaar de harses willen zien inslaan, dan twee mannen te zien kussen.

Het tweede blijkt immers onkieser te zijn voor deze neanderthalers.

Zien jullie zelf niet in wat een duistere, inquisitoire opvattingen jullie er op nahouden?

What the fuck is wrong with you people?
Maar juist omdat ik weinig van de menselijke gesteldheid, de tijden van voorspoed, de partiële vooruitgang verwacht, schijnen de pogingen tot wederaanvang en voortzetting mij evenzovele wonderen toe die de ontzaglijke massa van de kwalen, mislukkingen, zorgeloosheid en dwaling bijna goedmaken. De catastrofen en de ruïnes zullen komen; de wanorde zal zegevieren, maar de orde zal dit ook van tijd tot tijd.

Marguerite Yourcenar, Hadrianus' gedenkschriften (1951)

Laatst gewijzigd door Nierika : 31 juli 2010 om 04:37.
Nierika is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 08:34   #90
Vlaamse Leeuwin
Minister-President

Vlaamse Leeuwin's schermafbeelding

Standaard

Ik kan enkel maar instemmen met de post boven mij.

Live! Laugh! Love! If that doesn't work... ...LOAD! AIM! SHOOT! (repeat if you missed)
Vlaamse Leeuwin is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 08:55   #91
Alboreto

Alboreto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hier gaat het dus over:

Eén op tien Nederlanders vindt anno 2010 nog steeds dat "gevangenschap homoseksuelen tot inkeer zal brengen" en dat "de formele rechten van homo's moeten worden afgepakt.

Vijf pagina's posts later is het alweer duidelijk dat nogal wat mensen hier geen graten in zien.

Als hetero die het geen lor kan schelen welke seksuele voorkeur mijn medemens er op nahoudt, kan ik dit enkel betreuren.

Het is niet bepaald een troost dat sommigen (mogelijk ook diezelfden die de eersten zullen zijn om de onveiligheid in de maatschappij aan te klagen) eerder twee mannen elkaar de harses willen zien inslaan, dan twee mannen te zien kussen.

Zien jullie zelf niet in wat een duistere, inquisitoire opvattingen jullie er op nahouden?

2

10% van de Nederlanders zijn achterlijk.

Laatst gewijzigd door Alboreto : 31 juli 2010 om 08:57.
Alboreto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 09:01   #92
hurricane
Europees Commissaris

hurricane's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door the_dude Bekijk bericht
10 % religieuze fanatiekelingen lijken mij een te verwachten aantal.
2

Het lijkt me ook duidelijk dat het uit die hoek moet komen.
hurricane is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 09:08   #93
Henri1
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Het bewijst alleen dat de Nederlands helemaal niet zo tolerant zijn dan ze de buitenwereld willen laten geloven ?
Henri1 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 09:44   #94
roodhaar
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door hurricane Bekijk bericht
2

Het lijkt me ook duidelijk dat het uit die hoek moet komen.

*kuch*

Citaat:
Op 26 maart 1985 werden militanten van de homobeweging aangevallen door een knokploeg van het Vlaams Blok, terwijl ze pamfletten uitdeelden aan een school in Edegem. Aanvoerder van de knokploeg was Xavier Buisseret één van de stichters van het Vlaams Blok. In het partijblad schreef hij zelf volgend verslag van de actie: ‘Een drietal geslachtslozen begon op zeker ogenblik pamfletten uit te delen. Enkele maar, want ze waren erg vlug afgepakt. Een kleine streling, een paar korte rukken en tot afscheid nog een gouden voetafdruk op hun werkterrein. Proper werk: ze zijn verwittigd. Komen ze terug, wij ook. Maar we blijven niet vriendelijk.’ Buisseret werd voor deze gewelddadige actie veroordeeld door het Hof Van Beroep te Antwerpen.
en als kers op de taart

Citaat:
In oktober 1997 werd Xavier Buisseret veroordeeld tot zes maanden met uitstel voor de aanranding van twee minderjarige meisjes
.

Laatst gewijzigd door roodhaar : 31 juli 2010 om 09:46.
roodhaar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 10:14   #95
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nierika Bekijk bericht
Hier gaat het dus over:

Oud 31 juli 2010, 11:54   #96
Raven

Raven's schermafbeelding

Standaard

Misschien dat de mens homoseksualiteit instinctief aanvoelt als een mentaal onherstelbare afwijking die zich kan uiten in gevaar voor de kinderen (ontvoering, verkrachting of zelfs moord ) waardoor men geneigd is deze bevolkingscategorie te mijden of zelfs afkeurend te bejegenen. Ons gedrag moet immers in de evolutie worden gezocht... dat er zoveel zich toch negatief opstellen tegenover homoseksualiteit heeft mogelijks een bijzonder valabele reden?
Oud 31 juli 2010, 12:00   #97
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door roodhaar Bekijk bericht
*kuch*

en als kers op de taart
Soms heb ik de indruk dat sommige linksen heimwee hebben naar de tijd dat het niet alleen moslims waren...
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 12:12   #98
Den Duisteren Duikboot

Den Duisteren Duikboot's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
Misschien dat de mens homoseksualiteit instinctief aanvoelt als een mentaal onherstelbare afwijking die zich kan uiten in gevaar voor de kinderen (ontvoering, verkrachting of zelfs moord ) waardoor men geneigd is deze bevolkingscategorie te mijden of zelfs afkeurend te bejegenen. Ons gedrag moet immers in de evolutie worden gezocht... dat er zoveel zich toch negatief opstellen tegenover homoseksualiteit heeft mogelijks een bijzonder valabele reden?
Er speelt ook wel een "recent" cultureel gegeven mee. De dualiteit van homoseksualiteit en heteroseksualiteit is een vrij jong verschijnsel. In het verleden werd iedereen als heteroseksueel beschouwd (zonder dat die term werd gehanteerd) en viel "homoseksueel" gedrag onder de noemer "onzedelijk gedrag" (sodomie). Vandaag wordt homoseksualiteit als een volwaardige variant gezien, en heeft de afkeer voor het gedrag zich verplaatst naar de gehele persoon (homoseksualiteit als essentie i.p.v. gedrag). Dat heeft een zekere wederzijdse vervreemding teweeggebracht. Terwijl homoseksueel gedrag vroeger nog wel eens werd getolereerd in bepaalde instituties (bijv. de inwijding van jonge knapen in de seksualiteit), staat het vandaag geheel op zichzelf, a-functioneel en losgekoppeld van een heteroseksuele levensstijl.
Den Duisteren Duikboot is offline   Met citaat antwoorden
Oud 31 juli 2010, 12:17   #99
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht

Wou je de prijs voor de hatelijkste post?
Je post zal scoren, da's zeker.
Oud 31 juli 2010, 12:22   #100
Raf
Secretaris-Generaal VN

Raf's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Den Duisteren Duikboot Bekijk bericht
Soms heb ik de indruk dat sommige linksen heimwee hebben naar de tijd dat het niet alleen moslims waren...
Zijn het nu dan wèl alleen moslims? Waaruit blijkt dat, pray tell?
Stuyckisme 1: "Positieve discriminatie is immers ook racisme"
Stuyckisme 2: "Iemand op mijn werk probeerde me wijs te maken dat onze prins in Wallonië altijd al als prince Philippe door het leven ging."

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door duveltje382 Bekijk bericht
Als daar ne knappe gast zit mss,lieft met een strak kontje ......
De langverwachte outing van duveltje382
Raf is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:44.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be