Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 1 augustus 2010, 23:57   #81
den dinges
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Cdude Bekijk bericht
Mijn gedacht ...als je 24op 24 tusseb 4 muren zit kan de kleinste wrevel tot een uitbarsting leiden.
Zeer juist. Blijf al maar eens ergens in een kamer opgesloten zitten met iemand die je echt graag ziet gedurende een paar weken en je zal zien dat er al heibel van komt. En stel je dan voor dat je maandenlang opgesloten moet zitten met mensen waarvor je niet de minste sympatie hebt en/of die je van haar noch pluim kent...Dat is om zot te worden.

Laatst gewijzigd door den dinges : 1 augustus 2010 om 23:59.
den dinges is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 06:13   #82
Bhairav
Perm. Vertegenwoordiger VN

Bhairav's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Wacht gerust, hoor.

Je gewoon aan de wet houden zoals iedereen volstaat al lang om er niet terecht te komen.
Niet iedereen heeft evenveel zelfcontrole. IK vraag mij soms af of gij daar ook mee sukkelt.
Bhairav is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 06:45   #83
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik zit ook in zo'n systeem. Ik moet 8 maanden per jaar verplicht voor de staat werken.
he ik ook, we doen het zogezegd uit vrije wil, terwijl ik langs geen kanten akkoord ben hoe die geslepen bende omgaat met mijn geld die ik moet afdragen.
brother paul is nu online   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 07:04   #84
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
Je gewoon aan de wet houden zoals iedereen volstaat al lang om er niet terecht te komen.
Ja, dat zien we aan al die politici die geld verbrandden, augusta's kochten, milieuboxen aankochten, villa's renoveerden, ... aan de bankdirecteuren van KBlux, Dexia, ... aan al die ceo's die betrapt werden op prijsvorming ed maar uit de gevangenis weten te blijven, ....
Je moet wel van zeer slechte wil zijn om te ontkennen dat we een klassenjustitie hebben en dat je vooral achter de tralies geraakt als je dom of geestelijk gehandicapt bent.
In bijna niets verschilt de huidige maatschappij van de middeleeuwen. Enkel wat uiterlijkheden, materialistische kenmerken verschillen waar iedereen zich dan op blind staart en waardoor we denken dat onze huidige maatschappij zoveel vooruitstrevender is.

Laatst gewijzigd door Scherven A. Mok : 2 augustus 2010 om 07:09.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 07:09   #85
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
Ja, dat zien we aan al die politici die geld verbrandden, augusta's kochten, milieuboxen aankochten, villa's renoveerden, ... aan de bankdirecteuren van KBlux, Dexia, ... aan al die ceo's die betrapt werden op prijsvorming ed maar uit de gevangenis weten te blijven, ....
Je moet wel van zeer slechte wil zijn om te ontkennen dat we een klassenjustitie hebben en dat je vooral achter de tralies geraakt als je dom of geestelijk gehandicapt bent.
Als een winkelier verkeerd teruggeeft en hij corrigeert de boel, dan moet die volgens u ook best een weekje brommen of zo ?
Als een politieker door het rood rijdt, dan is dat ook niet fair zeker dat hij zijn boete kan betalen en die sukkelaar zijn boete niet kan betalen ?

De enige klasses die ik zie zijn deze

1° de klasse van de ambtenaren, die ons in het gareel houden met 80% lasten op onze dienstenarbeid , terwijl zij daarvoor het dubbeldik pensioen krijgen dan ik (21%btw+45%belasting+33%socialelasten+12%sociale lastenbis)

2° de klasse ondernemers die volledig op kosten van hun firma leven, en elke euro drie keer royaler kunnen laten rollen.
Oud 2 augustus 2010, 07:23   #86
Scherven A. Mok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
Als een winkelier verkeerd teruggeeft en hij corrigeert de boel, dan moet die volgens u ook best een weekje brommen of zo ?
Als een politieker door het rood rijdt, dan is dat ook niet fair zeker dat hij zijn boete kan betalen en die sukkelaar zijn boete niet kan betalen ?

De enige klasses die ik zie zijn deze

1° de klasse van de ambtenaren, die ons in het gareel houden met 80% lasten op onze dienstenarbeid , terwijl zij daarvoor het dubbeldik pensioen krijgen dan ik (21%btw+45%belasting+33%socialelasten+12%sociale lastenbis)

2° de klasse ondernemers die volledig op kosten van hun firma leven, en elke euro drie keer royaler kunnen laten rollen.
(Eerst en vooral ik was bezig mijn post te veranderen nog voor er iemand op geantwoord had, excuses)

Brother Paul hoe kom je er toch bij van zulk een voorbeeld te gebruiken. Natuurlijk is een winkelier die per ongeluk verkeerd terug geeft geen crimineel. Waar insinueer of zeg ik zoiets belachelijk ?

Over de verkeersboete van politici ga ik zwijgen want het is niet de eerste en laatste keer dat zoiets toch gebeurd. Er zijn genoeg flikken die in zulke gevallen aan zelfcorrectie doen. Al geef ik toe dat van tijd een flik dat eens niet doet en dan een politieker of andere flik in benauwde schoentjes weet te brengen (cfr Gent).

Dat van die ambtenaren. Wel Ik zie niet in wat dat er mee te maken heeft. Er zijn ongetwijfeld departementen waar er inderdaad op uw kosten wordt gelanterfanterd maar en dat wordt altijd dood gezwegen die heb je in de privé evengoed. Postjes voor bewezen diensten. En een pak van de nieuwe ambtenaren zijn ofwel straatvegers, klusjesmannen, ... mensen die anders zouden doppen omdat ze door de private markt werden uitgestoten ofwel hoog opgeleide mensen die wel degelijk de maatschappij draaiende houden achter de schermen.

Dat van sommige ondernemers kan ik alleen maar onderschrijven al wil ik daar bij toe voegen dat het misschien toch vooral om kaders gaat en minder over ondernemers met een eigen zaak.

Maar al bij al begrijp ik niet goed wat uw argumenten bij deze discussie komen doen. Dat zijn inderdaad dingen die beter zouden kunnen in de onze samenleving maar die weinig of niets te zien hebben met klasse justitie of niet. En die mijn argument (ttz voorbeelden) dat er wel degelijk sprake is van klassenjustitie niet ontkrachten.
Scherven A. Mok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 07:49   #87
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bhairav Bekijk bericht
Niet iedereen heeft evenveel zelfcontrole.
Dan moeten ze ook maar voor de gevolgen daarvan opdraaien.

Citaat:
IK vraag mij soms af of gij daar ook mee sukkelt.
Geen probleem mee.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 07:50   #88
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Scherven A. Mok Bekijk bericht
In bijna niets verschilt de huidige maatschappij van de middeleeuwen. Enkel wat uiterlijkheden, materialistische kenmerken verschillen waar iedereen zich dan op blind staart en waardoor we denken dat onze huidige maatschappij zoveel vooruitstrevender is.
Deze post slaat nergens op.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 08:14   #89
Bebob
Provinciaal Statenlid

Standaard

Citaat:
De gevangenen staan hier alleen maar op hun rechten.
Iemand in elkaar slaan voor een kwak mayonaise, waar gaat het naartoe in onze maatschappij?

Moet het volledige gevangenisregime niet herbekeken worden?
Moeten we daar nu echt een zaak van gaan maken? De ene kerel geeft den andere slaag om één of andere stomme reden,...

Gebeurt vaak genoeg ze
Bebob is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 09:12   #90
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bebob Bekijk bericht
Moeten we daar nu echt een zaak van gaan maken? De ene kerel geeft den andere slaag om één of andere stomme reden,...

Gebeurt vaak genoeg ze
Ondertussen 3 cipiers die werkonbekwaam geslagen zijn.
Oud 2 augustus 2010, 09:14   #91
Inno
Minister-President

Inno's schermafbeelding

Standaard

Als de cipiers geen seks hebben met hun gevangen worden ze in elkaar geklopt. Wat zal er gebeuren met die crimineel? Nog vroeger vrijlaten?
Inno is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 09:31   #92
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Ondertussen 3 cipiers die werkonbekwaam geslagen zijn.
Eerst was het er een, nu 3 voor die mayo?
Cdude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 09:33   #93
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Eerst was het er een, nu 3 voor die mayo?
Ik schrijf nergens dat ......
Oud 2 augustus 2010, 09:33   #94
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Zeer juist. Blijf al maar eens ergens in een kamer opgesloten zitten met iemand die je echt graag ziet gedurende een paar weken en je zal zien dat er al heibel van komt. En stel je dan voor dat je maandenlang opgesloten moet zitten met mensen waarvor je niet de minste sympatie hebt en/of die je van haar noch pluim kent...Dat is om zot te worden.
Hell is being locked up in a room with friends.
Oud 2 augustus 2010, 09:39   #95
guido 007
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Cipiers afgetuigd omwille van mayonaise en drugs

HBVL 02-08-2010 07:24 In de gevangenis van Hasselt hebben zich twee ernstige gevallen van agressie voorgedaan. Twee vrouwelijke cipiers zijn afgelopen zondag minstens een week werkonbekwaam na een controle op drugs in een cel. Vorige zondag heeft een gedetineerde een gevangenisbewaker twee weken werkonbekwaam geslagen omdat hij niet genoeg mayonaise kreeg.

Bij een controle afgelopen zondag merkten twee vrouwelijke cipiers dat een gedetineerde een soort poeder aan het versnijden was in zijn cel. Rond 15 uur 30 gingen ze de cel binnen maar de man schopte keet. Een cipier kreeg een zware slag op het hoofd, de andere werd tegen de knie geschopt.

De gevangene, die zit voor pooierschap en verkrachting, slaagde er nog in het poeder in de wc door te spoelen maar kon door andere cipiers overmeesterd worden.

Vorig zondag - traditioneel frietendag - ging de 22-jarige Nabil uit Maaseik (foto) ging door het lint omwille van een portie mayonaise. De gevangenisbewaker liep meerdere verwondingen op aan hoofd en schouder en werd in het ziekenhuis verzorgd en is twee weken werkongeschikt. De gedetineerde nam enkele jaren geleden nog deel aan het VRT-programma ‘Het Rechte Pad’.
http://www.hbvl.be/nieuws/binnenland...n-drugs-2.aspx
Oud 2 augustus 2010, 09:43   #96
Cdude
Banneling

Standaard

Citaat:
In de cel van een pooier/verkrachter die dope zit te versnijden ga je niet met 2 vrouwen binnen mr met een peleton oproer met schild.
Dat zijn paar man die gevangene tegen muur duwen en buiten dragen.

AMATEURS, schuld van het gevangeniswezen
Oud 2 augustus 2010, 10:14   #97
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Vergeten?

Gestolen door de cipiers bedoel je.

Nu, over het bericht zelf, neem er nota van dat men over de refter spreekt. In de Belgische gevangenissen eten de gevangenen op hun cel, want er zijn geen refters.

De enige plaats in de Belgische gevangenissen die onder de noemer "refter" vallen zijn plaatsen in de annex, waar een deel van de geinterneerden zitten. Een afgesloten stuk waar de mentaal gestoorden dus enige vrije omgang hebben. Daar staat soms een tafelvoetbal en een TV, alsook een paar tafels waar men dan aan eet, vandaar de naam refter.

De gewone gevangenen kopen langs de kantine zelf mayonaise, die zijn het gewoon dat de voorziene potten met mayonaise pootjes hebben gekregen.
Ok, bedankt Xeno. Ik had al een vermoeden dat er iets niet klopte. De klagers over gebrek aan mayonaise zijn dus een beetje zot en niet echt verantwoordelijk voor hun daden.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 10:28   #98
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Ik denk niet dat ze die nog mayonaise bij zijn frieten gaan geven...

ik vraag mij trouwens af of die de komende 6 maand nog friet gaat krijgen...

Nu ja de cipiers kunnen eens in zijn soep pissen, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 10:32   #99
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
In de cel van een pooier/verkrachter die dope zit te versnijden ga je niet met 2 vrouwen binnen mr met een peleton oproer met schild.
Dat zijn paar man die gevangene tegen muur duwen en buiten dragen.

AMATEURS, schuld van het gevangeniswezen
Sorry , maar vrouwen in een mannengevang dat is om shit vragen he, ... dat weet ge gewoon zeker dat dat verkeerd loopt.

Of ze worden verkracht, of ze worden afgeklopt, al dan niet in die volgorde, ...
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 augustus 2010, 10:42   #100
brother paul
Secretaris-Generaal VN

Standaard

man, allochtoon en slaat de cipier in elkaar voor een potje mayo, in feite tochwel goed belg geworden vind je niet ? Hij gaat voor de belgische keuken in al zijn details.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 08:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be