![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Het omgekeerde is echter waar. De politiek zet de vakbonden onder druk. Het generatiepact is daar een voorbeeld van. Vroeger kwam de regering helemaal niet tussen, in de loonsonderhandelingen. Dat was iets tussen werkgevers en werknemers en zo hoort het ook. Maar ik ruil voor het mogen uitbetalen van de werkloosheidsvergoedingen, waarvoor de vakbonden riant vergoed en gesubsidieerd worden, hebben ze moeten aanvaarden, dat de regering als derde gesprekspartner deelneemt aan de loonsonderhandelingen om federaal niveau. De gevolgen zijn gekend. Eerst de loonnorm, daarna de loonstop en nu binnenkort de afschaffing van het brugpensioen. Stuk voor stuk zaken die geen enkele werknemer wil, maar waarvoor de vakbond in hun naam getekend heeft en zich akkoord heeft verklaard. Citaat:
Het verkeerd dat de vakbonden hun leden een ideologie wil opdringen. Zo staan de drie grootste vakbonden zogezegd achter het solidariteitsprincipe met Wallonië, terwijl in werkkelijkheid hun leden daar lang niet allemaal achterstaan. Zo zijn te tegen het Vlaams Belang en sluiten zij Vlaams Belang militanten uit. Dat is verkeerd. Dat is pure discriminatie op grond van politieke overtuiging. Het is verkeerd van de vakbonden dat de top, die op het hoogste niveau onderhandeld, maar weinig rekening houdt met de kleine man die zij zogezegd vertegenwoordigd. Nu is het zo dat de basis moet luisteren naar de top terwijl het in principe net andersom zou moeten zijn. Wat hun leden willen, dat moeten zij vertegenwoordigen en verdedigen en niet omgekeerd dat de leden die de wil van de top zogezegd vertegenwoordigen. Ongeacht de politieke voorkeur van hun leden, dienen zij elk van hen te beschermen en te verdedigen. Dat is hun bestaansreden en daar hebben ze ook hun bestaansrecht aan te danken. Paulus. |
|||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | ||||
Banneling
|
![]() Citaat:
(Vlaams Blok verkiezingsprogramma 1994) Citaat:
“Privatiseren: alles of niks. Het privé-initiatief dient daar tussen te komen waar het de burger een merkbaar betere service kan leveren tegen een betere prijs. In het algemeen kan men stellen dat de efficiëntie van een privé-bedrijf hoger ligt dan bij een staatsonderneming… De opkomst van talrijke snelpostbedrijven, privé-luchtvaartmaatschappijen en bankinstellingen laten vermoeden dat een privatisering van De Post, Sabena, ASLK achteraf weinig problemen zal opleveren… De vraag is dan ook: welke delen van de dienstverlening gebeuren efficiënter (beter en goedkoper) door privé-maatschappijen dan door de overheid zelf?” (Vlaams Blok partijblad maart 1992) Citaat:
(F. Vanhecke, politics.be, 2004) Citaat:
“Van de kant van de arbeid moeten flexibiliteit en productiviteit zo hoog mogelijk zijn” (Vlaams Blok verkiezingsprogramma 1994) “Een solidaristische gemeenschap is een prestatiegemeenschap die het Vlaams Blok bewust plaatst tegen de begoocheling en vervlakking van de moderne verzorgingsmaatschappij. Prestatie is plicht en alleen prestatie geeft rechten.” (Vlaams Blok Grondbeginselen) “Het Vlaams Blok wil de gelijklopende belangen tussen arbeid en kapitaal benadrukken en streven naar een organische, harmonische volksgemeenschap” (Vlaams Blok partijblad maart 1993) “Staken schaadt, werken baat.” (titel van een artikel in het Vlaams Blok partijblad van oktober 1983) “Wij willen een economisch systeem zonder syndicale complexen.” (Vlaams Blok partijblad januari 1996) De vraag was; dacht ik; wie zal de belangen van de arbeider verdedigen? |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() of leugens?
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Titel van de thread niet gelezen? Hier werden namelijk nogal wat boude beweringen gedaan. Ik citeer er een paar: Citaat:
Citaat:
Citaat:
Paulus. |
||||
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Lees dus toch maar de citaten die ik aanhaalde. Laatst gewijzigd door artisjok : 25 augustus 2010 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Gevormd door 'die partei' mischien ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Een speech over de klassieke vakbonden door een VB mandataris, hier klakkeloos gecopyd &pasted Deze citaten zijn niet weerlegd...de VB top bestaat zo goed als alleen uit extremistische werkgevers of vrije beroepen..met een dito mening.. Zijn de huidige vakbonden perfect en vrij van zonden ?..neen..maar ik wil daarom de 'duivel' nog niet aanstellen als 'openbaar aanklager' |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....45#post4941745 Laatst gewijzigd door artisjok : 25 augustus 2010 om 18:14. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Je ratelde naast de kwestie. Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik veranderde onlangs van werk, genoodzaakt om medische redenen. En kunnen we het nu weer over het onderwerp hebben ipv over mijn persoon? Maar als je echt persoonlijk wil blijven doen, antwoordt dan ook eens op mijn vragen die ik stelde. Ik beantwoorde de uwe ook. Wie heeft u al die nonsens wijsgemaakt? Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 augustus 2010 om 18:55. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Dat je kritisch staat tegen een vakbondstop als militant is een gezonde houding..dat je de duivel gaat aanbidden om God beter te maken, daar is mijn verstand te klein voor.. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
http://forum.politics.be/showthread....45#post4941745 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U praat totaal naast de kwestie en ik kan bijna niet geloven dat u dat niet opzettelijk zou doen. Hoe zou dat toch komen? Paulus. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Laag,...heel laag als je het mij vraagt. Te laag voor mij in elk geval Paulus. Laatst gewijzigd door Paulus : 25 augustus 2010 om 19:17. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() Deze keer moet ik haar gelijk geven...de TS opende met een VB betoog tegen de vakbonden..
|
![]() |
![]() |