Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 25 augustus 2010, 17:58   #81
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Uiteraard is het syndicaat niet opgezet met leden die het syndicaat onderuit willen helpen.

Nochtans zijn er die dat doen.
Daar gaat het niet over. Het ging erover dat er weldegelijk gediscrimineerd wordt om grond van politieke overtuiging.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 17:58   #82
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ik weet niet van waar die verhalen komen. Ik ben nooit gesyndiceerd geweest en mijn carrière verloopt zoals ik ze gepland heb.
Niemand vroeg daar ooit naar.
Ik heb een collega die VB-lid is, geen probleem.
Ik heb een directeur gehad die opkwam voor de nva, geen probleem.

Die "collega"toestanden zijn van 20 jaar geleden.
Neen. Ze zijn nog zeer actueel.

Paulus.
Oud 25 augustus 2010, 18:17   #83
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
Daar gaat het niet over. Het ging erover dat er weldegelijk gediscrimineerd wordt om grond van politieke overtuiging.

Paulus.
Kan je dat aantonen/concretiseren of zo iets.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 18:46   #84
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Kan je dat aantonen/concretiseren of zo iets.
Is al aangetoond. http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=76

Of ga je ontkennen dat bijvoorbeeld de vakbonden, de Vlaams Belang-militanten openlijk hun lidmaatschap teniet doen?

Ze zijn er zelfs trots op.

Als dat geen "discriminatie op grond van politieke overtuiging" heet, mag je mij eens vertellen hoe dat dan wel zou heten. De vakbond moet zich niet met politiek bezig houden maar met de verzuchtingen van haar leden. Voor de politiek hebben we politieke partijen.

Bovendien is net not-done wat de vakbonden doen. Ze horen de mening van hun leden te vertegenwoordigen en te verdedigen ipv "wie-anders-denkt-dan-wij (wij = de top ipv de basis) " uit te sluiten.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 25 augustus 2010 om 18:49.
Oud 25 augustus 2010, 19:43   #85
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Is al aangetoond. http://forum.politics.be/showpost.ph...8&postcount=76

Of ga je ontkennen dat bijvoorbeeld de vakbonden, de Vlaams Belang-militanten openlijk hun lidmaatschap teniet doen?

Ze zijn er zelfs trots op.

Als dat geen "discriminatie op grond van politieke overtuiging" heet, mag je mij eens vertellen hoe dat dan wel zou heten. De vakbond moet zich niet met politiek bezig houden maar met de verzuchtingen van haar leden. Voor de politiek hebben we politieke partijen.

Bovendien is net not-done wat de vakbonden doen. Ze horen de mening van hun leden te vertegenwoordigen en te verdedigen ipv "wie-anders-denkt-dan-wij (wij = de top ipv de basis) " uit te sluiten.

Paulus.
Neen, dat is geen discriminatie op grond van politieke overtuiging.
Dat is het niet aanvaarden van leden die niet eens de basisprincipes van de vakbond kunnen aanvaarden.
Oud 25 augustus 2010, 19:52   #86
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, dat is geen discriminatie op grond van politieke overtuiging.
Dat is het niet aanvaarden van leden die niet eens de basisprincipes van de vakbond kunnen aanvaarden.
U zegt basisprincipes, maar u bedoelt de principes van de top.

Basisprincipes zijn per definitie, principes van de basis en niet deze van de top.

Dus wel discriminatie. Want de top dient de basis te vertegenwoordigen. Zeker bij een vakbond.

Het is de top die de principes van de basis niet aanvaardt en niet omgekeerd. En daar gaat het serieus mis met de vakbonden.

Paulus.

Laatst gewijzigd door Paulus : 25 augustus 2010 om 19:53.
Oud 25 augustus 2010, 20:22   #87
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
U zegt basisprincipes, maar u bedoelt de principes van de top.

Basisprincipes zijn per definitie, principes van de basis en niet deze van de top.

Dus wel discriminatie. Want de top dient de basis te vertegenwoordigen. Zeker bij een vakbond.

Het is de top die de principes van de basis niet aanvaardt en niet omgekeerd. En daar gaat het serieus mis met de vakbonden.

Paulus.
Neen; ik bedoel de basisprincipes die reeds gelden van bij het oprichten van de vakbond(en).

"Net als bij de vorige verkiezingen sloot het ABVV een aantal VB militanten uit de vakbond. Het ABVV doet dat op basis van zijn statuten (artikel 44 ter) die duidelijk stellen: “ Er is binnen het ABVV geen plaats voor racistische, seksistische, fascistische ideeën en gedragingen, noch plaats voor vreemdelingenhaat. Het lidmaatschap van het ABVV is onverenigbaar met het militeren voor of de toetreding tot extreem rechtse partijen of bewegingen”.

Wie lid wordt van een vakbond betaalt niet alleen lidgeld maar onderschrijft ook de ideologische beginselen en doelstellingen van die organisatie. De doelstellingen en beginselen van het ABVV staan haaks op die van het VB."
http://www.abvv.be/code/nl/PersBeric.../c04_07e02.htm
Oud 25 augustus 2010, 20:30   #88
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen; ik bedoel de basisprincipes die reeds gelden van bij het oprichten van de vakbond(en).

"Net als bij de vorige verkiezingen sloot het ABVV een aantal VB militanten uit de vakbond. Het ABVV doet dat op basis van zijn statuten (artikel 44 ter) die duidelijk stellen: “ Er is binnen het ABVV geen plaats voor racistische, seksistische, fascistische ideeën en gedragingen, noch plaats voor vreemdelingenhaat. Het lidmaatschap van het ABVV is onverenigbaar met het militeren voor of de toetreding tot extreem rechtse partijen of bewegingen”.

Wie lid wordt van een vakbond betaalt niet alleen lidgeld maar onderschrijft ook de ideologische beginselen en doelstellingen van die organisatie. De doelstellingen en beginselen van het ABVV staan haaks op die van het VB."
http://www.abvv.be/code/nl/PersBeric.../c04_07e02.htm
Ach je weet niet eens waarover je praat.

Dat werd helemaal niet beslist bij de oprichting van het ABVV, maar na de eerste 'zwarte' zondag en het in werking stellen van het cordon sanitaire.

En de leden?

Die stonden er bij en keken er naar.

Paulus.
Oud 25 augustus 2010, 20:35   #89
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik lach met dit soort onderzoeken en ik zal je zeggen waarom.

Een kort tijdje geleden werkte ik nog voor een overheidsbedrijf. Geen mens die er publiekelijk durft voor uit komen dat hij of zij pro Vlaams Belang is, want dit zou inderdaad je carriere wel eens ernstig kunnen beschadigen. Zeker weten. Men verzwijgt dan ook liever.

Intussen ken ik er een paar die net als ik hier zitten te forummen. Vrijwel één van de weinige veilige plekken waar een mens zijn gedacht eens kwijt kan.

En in het kieshokje natuurlijk.

Zo gaat dat in Belgiestan.

Paulus.
Wij komen uit 2 verschillende werelden..toen ik 20 jaar geleden militant werd in een amerikaans privé bedrijf, werden vakbondslui nog beschouwd als 'parasiterende teken' die op alle mogelijke (wettelijke) manieren mochten gepest en getreiterd worden..
VB leden hadden geen hinder van hun openlijk lidmaatschap, vakbondsleden daarentegen mochten een carriere vergeten..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 25 augustus 2010, 21:08   #90
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Wij komen uit 2 verschillende werelden..toen ik 20 jaar geleden militant werd in een amerikaans privé bedrijf, werden vakbondslui nog beschouwd als 'parasiterende teken' die op alle mogelijke (wettelijke) manieren mochten gepest en getreiterd worden..
VB leden hadden geen hinder van hun openlijk lidmaatschap, vakbondsleden daarentegen mochten een carriere vergeten..
Die mensen hadden jullie door?
Oud 25 augustus 2010, 21:44   #91
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
Respect.

Paulus.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:36.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be