Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 25 augustus 2010, 22:27   #81
nabat54
Minister-President

nabat54's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
minder troeven dan VL;

te kleine bevolking;
hun enige echt grote stad Bruxelles is geen echt Waalse stad;
geen zeehavens
nog lang niet volledig doordrongen dat het FR geen wereldtaal is
geen traditie van KMO's

de economische heropstanding moet er komen in tijden van crisis en wereldwijde concurrentie (VL kon in de jaren 60 naar de top klimmen toen het heel Europa voor de wind ging).

VL heeft makkelijk praten wegens veel meer troeven (waar ze zelf weinig verdienste aan hebben).

1. Luxemburg.....mss aansluiten bij la douce France.
2. Tiens en ik die dacht dat er enkel "Belgische" steden bestaan..... wel wel wel.
3. Oostenrijk heeft ook geen zeehavens, er zijn zelfs nog andere landen dan Oostenrijk die geen zeehavens hebben.
4.Onderwijs is al jaren lang in handen van het gewest.......dus tja nu niet komen "bleiten" hé.
5. Toegeven, dus je erkent dat er nood is aan verschillende accenten te plaatsen betreffende arbeid ? Wil je ook noteren dat het van "moetens" was die KMO's.

Je laatse opmerking is wel de klapper, tja Belgie en Wallonie hebben niet kunnen genieten van de "golden sixties" al het geld is naar de Vlamingen gegaan....

Everyone, Republican or otherwise has their own particular part to play. No part is too great or too small, no one is too old or too young to do something. Bobby Sands (1954-1981) on hunger strike in 1981 Long Kesh
The foggy dew http://www.youtube.com/watch?v=28Bq_2soGIA
"Marre des revendications linguistiques flamandes! De la modestie svp quand on a une langue si locale"
SHAME betoging in Brussel op 23/01/2011
Tiocfaidh ár lá
nabat54 is offline  
Oud 25 augustus 2010, 22:28   #82
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Onderwijs is al jaren lang in handen van het gewest
?
BWarrior is offline  
Oud 25 augustus 2010, 22:49   #83
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
2. Tiens en ik die dacht dat er enkel "Belgische" steden bestaan..... wel wel wel.
3. Oostenrijk heeft ook geen zeehavens, er zijn zelfs nog andere landen dan Oostenrijk die geen zeehavens hebben.
4.Onderwijs is al jaren lang in handen van het gewest.......dus tja nu niet komen "bleiten" hé.
5. Toegeven, dus je erkent dat er nood is aan verschillende accenten te plaatsen betreffende arbeid ? Wil je ook noteren dat het van "moetens" was die KMO's.

Je laatse opmerking is wel de klapper, tja Belgie en Wallonie hebben niet kunnen genieten van de "golden sixties" al het geld is naar de Vlamingen gegaan....

Buiten de onbelangrijke uitschuiver over gewest-gemeenschap (sorry BWarrior, was dat de enige inhoudelijke opmerking die je had?), mooie rationele repliek waar niet snel een deftig antwoord op zal komen.

Vooral dat van die KMO's ('t was van moetens en dat beseffen ze nu ook stilletjesaan in franstalig België) was raak!
Kawadude is offline  
Oud 25 augustus 2010, 23:37   #84
BWarrior

Standaard

Wallonië moet een soevereine lidstaat worden binnen een ruimer samenwerkingsverband. De Waalse bevolking heeft ook massaal op partijen gekozen die bereid zijn heel ver te gaan (splitsing SZ, herschrijven financieringswet, overheveling van 30% van het Rijksbudget).
BWarrior is offline  
Oud 26 augustus 2010, 08:24   #85
k9

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Wallonië moet een soevereine lidstaat worden binnen een ruimer samenwerkingsverband. De Waalse bevolking heeft ook massaal op partijen gekozen die bereid zijn heel ver te gaan (splitsing SZ, herschrijven financieringswet, overheveling van 30% van het Rijksbudget).
Waar haal je dat? Er is geen sprake van een splitsing van SZ, men neemt er een heel kleins stukje uit. Herschijven financieringswet? Franstaligen hebben toegeven met absurde voorwaarden in de hoop op afstel. Overhevelen van 30%? Onzin 40% WORD AL door regio's uitgegeven, er komt 9% bij.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 26 augustus 2010, 09:45   #86
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Allez, het discours wordt toch al bijgesteld.

Het laatste obstakel is BHV. Men zegt hier soms dat de N-VA "geen prijs zal betalen". Waarom onderhandelen ze dan?
Ze onderhandelen al 45 (?) dagen.
BHV zou kunnen dé struikelsteen worden.
Mielkit heeft hierover een stukje theater gespeeld wat de "ondehandelingen" niet ten goede komt. Slaande deuren zijn bijna nooit goed in zo'n omstandigheden. Maar ja, haar postje...
Boduo is offline  
Oud 26 augustus 2010, 10:02   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Allez, het discours wordt toch al bijgesteld.

Het laatste obstakel is BHV. Men zegt hier soms dat de N-VA "geen prijs zal betalen". Waarom onderhandelen ze dan?
Dat zijn niet de preciese woorden van het Weverke (niet dat ik ze letterlijk kan citeren hoor):

het Weverke heeft van de eerste dag van de onderhandelingen gezegd dat "de marge om te onderhandelen over bhv voor de nva zeer klein is".

Die nuance lijkt me belangrijk, zelfs al is het verschil zeer klein.
Die nuance lijkt me in overeenstemming te zijn met het resultaat van de verkiezingen: de nva is wel de grootste partij in het parlement, maar helaas niet van die aard dat ze - zelfs aangevuld met de andere V-partij - autoritair het regeerakkoord kan dicteren.

(de LDD is een V-partij, maar uitgestorven)

(de opening die het Weverke hiermee maakt naar de Franstaligen is erg klein. Gelukkig weet Di Pupo om te gaan met kleine openingen ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 26 augustus 2010, 18:57   #88
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht

Lux heeft een niche gevonden door belastingssjoemelaars te helpen (zoals andere kleine landen)

Oostenrijk is een land dat weinig meer voorstelt (van een werelmacht onder Maria-Theresia afgegleden naar 2 keer niets.

Wal is bezig met het VL voorbeeld van KMO's te volgen; dat duurt echter een tijd voor het zichtbaar is.
azert is offline  
Oud 26 augustus 2010, 19:35   #89
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht

Wal is bezig met het VL voorbeeld van KMO's te volgen;
mooi zo.
En nu de hakbijl voor de scheiding aub
born2bewild is offline  
Oud 26 augustus 2010, 19:38   #90
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
Waar haal je dat? Er is geen sprake van een splitsing van SZ, men neemt er een heel kleins stukje uit. Herschijven financieringswet? Franstaligen hebben toegeven met absurde voorwaarden in de hoop op afstel. Overhevelen van 30%? Onzin 40% WORD AL door regio's uitgegeven, er komt 9% bij.
De gezondheidszorgen en de kinderbijslagen zijn 40% van de SZ!
BWarrior is offline  
Oud 26 augustus 2010, 20:49   #91
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Ik verheug me buitengewoon op het uiteen barsten van Belgie.

Dat wordt werkelijk een heuglijke dag.
Oud 26 augustus 2010, 20:54   #92
globalmedia
Minister-President

globalmedia's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht

dan kan je uiteindelijk eeuwig rusten,sus antigoon...
Oud 26 augustus 2010, 21:00   #93
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door globalmedia Bekijk bericht
dan kan je uiteindelijk eeuwig rusten,sus antigoon...
Ja, dan kan ik eindelijk vertrekken uit dit land. De dag dat we zeker zijn dat Belgie helemaal kapot is.
Oud 26 augustus 2010, 21:03   #94
BWarrior

Standaard

Citaat:
Ja, dan kan ik eindelijk vertrekken uit dit land. De dag dat we zeker zijn dat Belgie helemaal kapot is.
BWarrior is offline  
Oud 27 augustus 2010, 10:19   #95
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Het strafste van al is dat inderdaad gans het (on)land B. zal feesten op die dag.
De politiekers nog meest van al.

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)
De schoofzak is offline  
Oud 30 augustus 2010, 14:54   #96
Antoon
Secretaris-Generaal VN

Antoon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Antoon Bekijk bericht
zondagavond 22 augustus en ze staan nog nergens... ... dat is wat ik hiervan maak.
Nu zijn we 8 dagen later, en ik heb de indruk dat ik mij niet vergist heb.

Nu bevestigen ze zelf dat ze nog nergens staan.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be