Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Binnenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora.

Antwoord

Discussietools
Oud 2 september 2010, 19:43   #81
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Is het de bedoeling om het kindergeld te verminderen of af te schaffen?

Denk jij serieus dat er veel mensen zullen kiezen voor meer kinderen omdat ze 25 euro per maand meer krijgen per kind?

Ik vraag me dus nog steeds af waarom N-VA het kindergeld wil splitsen.
Misschien heeft Blue Sky nog niet stilgestaan bij WIE nu precies zijn voordeel zou doen bij dergelijk scenario: de Vlamingen of de kroostrijke allochtone families? Of is dat net uw doel, Blue Sky? Je kunt het ook omkeren he: meer bij het eerste kind en minder tot niets bij de daaropvolgende kinderen. Het eerste is toch het duurste kind (prijzen van baby-uitzet al eens bekeken?)
kizzy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 19:50   #82
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door kizzy Bekijk bericht
Misschien heeft Blue Sky nog niet stilgestaan bij WIE nu precies zijn voordeel zou doen bij dergelijk scenario: de Vlamingen of de kroostrijke allochtone families? Of is dat net uw doel, Blue Sky? Je kunt het ook omkeren he: meer bij het eerste kind en minder tot niets bij de daaropvolgende kinderen. Het eerste is toch het duurste kind (prijzen van baby-uitzet al eens bekeken?)
Wie heeft er wel al stilgestaan bij wat de bedoeling is van het splitsen van het kindergeld?
Wie wil splitsen en waarom?
Weet jij dit?
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 20:16   #83
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Ik ben me er wel van bewust hoor dat het vooral allochtonen zijn die veel kinderen op de wereld zetten. Als het aan mij zou liggen dan kregen ze kindergeld tot en met 3 kinderen (of eventueel 2) en daarna zou het gedaan zijn.

Ik hoorde overigens voor het eerst over de aanvullende kinderbijslag die de NVA wilde net voor de verkiezingen. Misschien was het wel de bedoeling op die manier stemmen van de CD&V, de gezinspartij, af te snoepen.

Laatst gewijzigd door Blue Sky : 2 september 2010 om 20:22.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 20:38   #84
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Ik hoorde overigens voor het eerst over de aanvullende kinderbijslag die de NVA wilde net voor de verkiezingen. Misschien was het wel de bedoeling op die manier stemmen van de CD&V, de gezinspartij, af te snoepen.
Dat slaagt echt nergens op dat mensen een man die zoiets voorstelt intelligent kunnen noemen. Veel kinderen maken zorgt ervoor dat er verhoudingsgewijs minder pensioenen betaald moeten worden, oké, maar als we allemaal zoals De Wever kweken tot vier kinderen, dan zou dat een verdubbeling van elke generatie per generatie betekenen. Dat kan uiteraard niet blijven duren.

Het mag duidelijk zijn dat veel weten niet gelijk staat aan intelligent zijn, zonder afbreuk te willen doen aan De Wever op zich. Enkel in zijn politieke ideeën kan hij wel eens kortzichtig zijn.
Robinus V is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 20:53   #85
Blue Sky
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Robinus V Bekijk bericht
Dat slaagt echt nergens op dat mensen een man die zoiets voorstelt intelligent kunnen noemen. Veel kinderen maken zorgt ervoor dat er verhoudingsgewijs minder pensioenen betaald moeten worden, oké, maar als we allemaal zoals De Wever kweken tot vier kinderen, dan zou dat een verdubbeling van elke generatie per generatie betekenen. Dat kan uiteraard niet blijven duren.

Het mag duidelijk zijn dat veel weten niet gelijk staat aan intelligent zijn, zonder afbreuk te willen doen aan De Wever op zich. Enkel in zijn politieke ideeën kan hij wel eens kortzichtig zijn.
Mensen zijn ook kortzichtig hé, dat wordt keer op keer opnieuw bewezen. Eerst moeten er doden vallen vooraleer men actie onderneemt. Mensen zijn ook vakidioten; ze zijn soms erg bekwaam in hun vak, maar gaan ze daarbuiten, dan slaan ze de bal volledig mis.

Met betrekking tot die aanvullende kinderbijslag, ik weet ook niet of je daar echt een redenering moet achter zoeken hoor, maar ik heb de vraag eens gesteld aan de NVA en zal hun antwoord hier posten.
Blue Sky is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 21:05   #86
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wie heeft er wel al stilgestaan bij wat de bedoeling is van het splitsen van het kindergeld?
Weet jij dit?
De bedoeling is om gans de Sociale Zekerheid te splitsen. Maar men moet ergens beginnen nietwaar?

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 21:08   #87
De schoofzak
Secretaris-Generaal VN

De schoofzak's schermafbeelding

Standaard

Voor mij is het overduidelijk waarom de nva de kinderbijslag wou splitsen, en die speciale bijslag destijds invoerde.

Het is een speerpunt voor de sociale zekerheid.
En een snoepje voor de verkiezingen enz. De mensen laten zich vangen voor een snoepje. Tuurlijk, want met azijn vang je geen vliegen.

Voor de rest is het "op staatsniveau" eigenlijk niks waard, die kinderbijslag. (peanuts tegenover de som van geboortepremie, inkomen tijdens zwangerschapsverlof, korting op belasting van arbeidsinkomen wegens kinderlast, inkomen tijdens opvang van eerste levensjaar, kosten kinderopvang, kosten onderwijs van kleuter, lager ...btw-voet op kinderverzorgingsproducten, kinderkledij ...)

De grendel-grondwet moet wijken om eindelijk de broodnodige veranderingen te kunnen doorvoeren. Nadien kan de grondwet herstemd worden. Dat is nog gebeurd.

Ik heb de partij gesticht op drie lijnen: Vlaams en Europees, vrij en verantwoordelijk, en sterk en sociaal. Vandaag is dat de grondstroom in Vlaanderen. Geert Bourgeois (N-VA)

Laatst gewijzigd door De schoofzak : 2 september 2010 om 21:10.
De schoofzak is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 21:22   #88
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Met betrekking tot die aanvullende kinderbijslag, ik weet ook niet of je daar echt een redenering moet achter zoeken hoor, maar ik heb de vraag eens gesteld aan de NVA en zal hun antwoord hier posten.
Ik wacht in alle spanning af... Niet dat één in mijn ogen dom idee doorslaggevend zou zijn voor het al dan niet mijn stem uitbrengen voor de N-VA. Hun asociale mening op andere punten is genoeg om mij af te schrikken.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
De bedoeling is om gans de Sociale Zekerheid te splitsen. Maar men moet ergens beginnen nietwaar?

Paulus.
Wat mij betreft mogen op de financiering na alle bevoegdheden gesplitst worden. Het is niet de wil van de N-VA om de sociale zekerheid te splitsen die me zorgen baart, maar wel de invulling die ze daaraan willen geven in Vlaanderen, zoals hun 'welbekende' invulling van de kinderbijslag.

Als jij daar graag voor stemt, dan doe je dat maar, he. Laat de democratie maar spelen. Toch moet je weten dat een stem voor N-VA ook een stem voor het aanmoedigen van het kweken als konijnen inhoudt, wat allesbehalve duurzaam is. Laten we hopen dat ze zelf de gevolgen op lange termijn kunnen inzien en dat in hun programma schrappen.
Oud 2 september 2010, 22:01   #89
Paulus
Secretaris-Generaal VN

Paulus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Wat mij betreft mogen op de financiering na alle bevoegdheden gesplitst worden. Het is niet de wil van de N-VA om de sociale zekerheid te splitsen die me zorgen baart, maar wel de invulling die ze daaraan willen geven in Vlaanderen, zoals hun 'welbekende' invulling van de kinderbijslag.

Als jij daar graag voor stemt, dan doe je dat maar, he. Laat de democratie maar spelen. Toch moet je weten dat een stem voor N-VA ook een stem voor het aanmoedigen van het kweken als konijnen inhoudt, wat allesbehalve duurzaam is. Laten we hopen dat ze zelf de gevolgen op lange termijn kunnen inzien en dat in hun programma schrappen.
Ik heb zo ergens een vermoeden dat het ook gedaan zal zijn voor Marrokkanen en Turken om kindergeld te krijgen voor kinderen die ze in hun thuisland hebben.

En ja laat de democratie maar spelen. Ik denk dat eer meerderheid in Vlaanderen dat geld liever aan eigen kinderen besteedt zou zien.

Natuurlijk kan NVA dat zo niet verkopen, of ze worden door de pers en links van racisme beschuldigd, maar we zullen zien.

Paulus.
Paulus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 2 september 2010, 22:43   #90
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Weet jij dit?
Vreedzame scheiding: eerst alles splitsen, dan afzonderlijke staten oprichten. Eenvoudig, toch.
Oud 2 september 2010, 22:47   #91
kizzy
Gouverneur

Standaard

Citaat:
Ik ben me er wel van bewust hoor dat het vooral allochtonen zijn die veel kinderen op de wereld zetten. Als het aan mij zou liggen dan kregen ze kindergeld tot en met 3 kinderen (of eventueel 2) en daarna zou het gedaan zijn.

Dus zou de meer bij het eerste kind tot minder of niets-strategie nog niet zo slecht zijn, toch? Men zal alleszins niet kunnen zeggen dat hier hoofzakelijk één groep mee geviseerd zou worden. Eenieder die een 'normaal' kinderaantal heeft, zou gesteund worden. Wie de onweerstaanbare drang voelt om halve scholen te bevolken, zal daarvoor zelf de financiële gevolgen moeten dragen.
Er is immers ook een probleem van overbevolking aan de gang he.
Oud 3 september 2010, 05:19   #92
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Vreedzame scheiding: eerst alles splitsen, dan afzonderlijke staten oprichten. Eenvoudig, toch.
Maar voor de verkiezingen moest de N-VA haar "Vlaanderen onafhankelijk" afzwakken tot "confederatie". Waarom toch? Heeft de N-VA schrik dat de meerderheid van de Vlamingen nog altijd geen onafhankelijk Vlaanderen wil?
Blijkbaar toch nog niet zo eenvoudig.
Oud 3 september 2010, 17:31   #93
Robinus V
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Paulus Bekijk bericht
En ja laat de democratie maar spelen. Ik denk dat eer meerderheid in Vlaanderen dat geld liever aan eigen kinderen besteedt zou zien.
Voor zo ver ik weet zijn de inwoners van het Vlaamse deel van het land maar goed voor 60% van het totaal aantal inwoners.

Ik weet niet welke verkeerde definitie van democratie jij hanteert, maar bij een democratie beslist ten minste 50%+1 en niet 30%+1.
Oud 3 september 2010, 18:21   #94
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar voor de verkiezingen moest de N-VA haar "Vlaanderen onafhankelijk" afzwakken tot "confederatie". Waarom toch? Heeft de N-VA schrik dat de meerderheid van de Vlamingen nog altijd geen onafhankelijk Vlaanderen wil?
Blijkbaar toch nog niet zo eenvoudig.
Goed gezien van Philippe Moureau; als de VL niet meer willen samenleven dan moeten ze maar vertrekken.

En dan zullen de VL zeggen; ja maar we willen eigenlijk niet hoor want Bruxelles zal niet meeleven en daarzonder heeft het geen zin.

Straks staat BDW met zijn broek op zijn enkels: dreigen en je dreigement niet hard kunnen maken => je maakt je hopeloos belachelijk.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 18:26   #95
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Goed gezien van Philippe Moureau; als de VL niet meer willen samenleven dan moeten ze maar vertrekken.

En dan zullen de VL zeggen; ja maar we willen eigenlijk niet hoor want Bruxelles zal niet meeleven en daarzonder heeft het geen zin.

Straks staat BDW met zijn broek op zijn enkels: dreigen en je dreigement niet hard kunnen maken => je maakt je hopeloos belachelijk.
De meerderheid van de Vlamingen wil dit sowieso niet.
Er is nog veel werk te verzetten om een meerderheid van de Vlamingen te overtuigen van een onafhankelijk Vlaanderen.
Oud 3 september 2010, 18:28   #96
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Er is nog veel werk te verzetten om een meerderheid van de Vlamingen te overtuigen van een onafhankelijk Vlaanderen.
maar nogal wat VL die BDW enkel van tv kennen; zijn zo dom om voor hem te stemmen en dus voor een kat in een zak te stemmen.
azert is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 18:37   #97
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Toch moet je weten dat een stem voor N-VA ook een stem voor het aanmoedigen van het kweken als konijnen inhoudt, wat allesbehalve duurzaam is.
Hé Robinus valt even uit zijn rolletje van waardige universalist...
Oud 3 september 2010, 18:40   #98
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Maar het werk om de quasi-totaliteit van de Vlamingen te overtuigen dat de Belgisch-Brusselse staat niet meer werkt, is vandaag wel afgemaakt.

We kunnen op naar de volgende stap.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 3 september 2010 om 18:43.
E. Gidius is offline   Met citaat antwoorden
Oud 3 september 2010, 18:41   #99
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
maar nogal wat VL die BDW enkel van tv kennen; zijn zo dom om voor hem te stemmen en dus voor een kat in een zak te stemmen.
Ja, ik weet het.
BDW weet dat ook; en zal geen enkel voorstel aanvaarden. Geen akkoord is voor BDW en N-VA het voordeligst.
Oud 3 september 2010, 18:43   #100
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Maar het werk om de quasi-totaliteit van de Vlamingen te overtuigen dat de Belgisch-Brusselse staat niet werkt, is vandaag wel afgemaakt.
Dat is ook de strategie van BDW en zijn N-VA.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 11:03.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be