Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 27 mei 2004, 23:09   #81
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door dorus
Deze moet wel héél erg raak geweest zijn.

Vexi, hoofd koel en de voeten warm houden, jongen! Niet meteen beginnen schelden, dat is pas raaskallen!
Mooie agrumentatie: nik, noppes, nada...

In woede wegvegen. Arme, arme Vexi!
Maar, ego te absolvo a peccatis tuis.....
Ach Dorus... als ik niet beter moest weten.
Slaap lekker en draai nog wat rondjes...

Argumentatie?
Je zou nog geen argumentatie herkennen als die op je schoot zat.

Oud 28 mei 2004, 00:07   #82
dorus
Banneling

dorus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door de Vexille
Citaat:

Vexi, hoofd koel en de voeten warm houden, jongen! Niet meteen beginnen schelden, dat is pas raaskallen!

Argumentatie?

Pijnlijk, erg pijnlijk.
dorus is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 00:23   #83
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Argumentatie?

SPIJTIG, dat twee forumgebruikers van wie ik de commentaren en bijdragen bij de meest intelligente op het forum reken en ten zeerste apprecieer, hier zo te keer gaan tegen mekaar...

Kan ik bemiddelen?
Oud 28 mei 2004, 07:36   #84
headinajar
Banneling

headinajar's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door straddle
SPIJTIG, dat twee forumgebruikers van wie ik de commentaren en bijdragen bij de meest intelligente op het forum reken en ten zeerste apprecieer, hier zo te keer gaan tegen mekaar...

Kan ik bemiddelen?
Zijn ze in de leer gegaan bij Raf en Illwill
headinajar is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 07:46   #85
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Weerleg die vermeende onzin dan gewoon!
Dat heb ik reeds gedaan, vele posts terug...
Oud 28 mei 2004, 08:00   #86
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Volksstormer
Ik hekel alleen het dwangmatige gelijkheidsstreven en de ongezonde gerichtheid op alles wat 'zwak' wordt geacht, wat niets met 'uitroeiing' te maken heeft.

Zolang iedereen zijn plaats kent, is er immers geen probleem!
Je kan mensen niet in een bepaalde plaats dwingen. De geschiedenis heeft keer op keer bewezen dat dat niet werkt. Dat leidt steeds tot opstand tegen uw "elite".
Mensen willen vrij zijn om zichzelf te kunnen ontplooien. Wie nu de sterkste is en wie niet is van geen enkel belang. Het enige wat van belang is, is dat mensen kunnen leven zoals ze dat wensen, eten op hun bord hebben, zichzelf kunnen amuseren zoals ze willen, hun talenten en ambities kunnen bevestigen en hun steentje kunnen bijdragen in de maatschappij. Nationalisme, een of andere hiërarchische rangorde, raciale of culturele trots of wat dan ook, zijn van geen enkel belang. Een mens heeft die kunstmatige ingebeelde ideeën niet nodig om gelukkig te zijn. Ik zou zelfs meer zeggen, die ideeën leiden tot conflicten en miserie.
Oud 28 mei 2004, 09:22   #87
Attiladehun
Banneling

Standaard

Ik ben het hier zo goed als volledig eens met headinajar; alleen 'culturele trots' vind ik niet per definitie een negatief concept. Trots zijn op de cultuur waar je uit voortkomt, hoeft toch niet per se slecht of bedreigend voor anderen te zijn? Ik bedoel, men heeft het toch ook altijd over het 'respecteren' van de andersoortige culturen.
En wat betreft 'het recht van de sterkste'... ik pleit voor het 'recht van de zwakste'. De geschiedenis leert dat de hegemonie van de 'sterken' dikwijls leidt tot velerlei miserie. Waarom dan niet eens een hegemonie van de 'zwakkeren'? Misschien hebben 'zwakkere' mensen (bijv. overgevoeligen, depressieven, ongevaarlijke en aangename gekken) wel meer oog voor de pure menselijkheid, zonder bijgedachten aan macht of geld... Misschien zijn zij psychologisch labiel, maar emotioneel eerlijker en loyaler, misschien zijn ze ook niet zo stom als ze er soms uitzien.
Wie weet...
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 09:39   #88
de Vexille
Parlementsvoorzitter

de Vexille's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Kan ik bemiddelen?
Straddle, doe geen moeite.

Ik zal in de toekomst geen tweede keer de fout maken om met mijnheer Dorus nog in discussie te treden.

It's simply beneath myself, dear sir.
Oud 28 mei 2004, 09:39   #89
Mitgard
Banneling

Mitgard's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door headinajar

Je kan mensen niet in een bepaalde plaats dwingen. De geschiedenis heeft keer op keer bewezen dat dat niet werkt. Dat leidt steeds tot opstand tegen uw "elite".
Mensen willen vrij zijn om zichzelf te kunnen ontplooien. Wie nu de sterkste is en wie niet is van geen enkel belang. Het enige wat van belang is, is dat mensen kunnen leven zoals ze dat wensen, eten op hun bord hebben, zichzelf kunnen amuseren zoals ze willen, hun talenten en ambities kunnen bevestigen en hun steentje kunnen bijdragen in de maatschappij. Nationalisme, een of andere hiërarchische rangorde, raciale of culturele trots of wat dan ook, zijn van geen enkel belang. Een mens heeft die kunstmatige ingebeelde ideeën niet nodig om gelukkig te zijn. Ik zou zelfs meer zeggen, die ideeën leiden tot conflicten en miserie.
wat een onzin.
wat een schaamteloze aanslag op de realiteit.
Mitgard is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 09:46   #90
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Ik ben het hier zo goed als volledig eens met headinajar; alleen 'culturele trots' vind ik niet per definitie een negatief concept. Trots zijn op de cultuur waar je uit voortkomt, hoeft toch niet per se slecht of bedreigend voor anderen te zijn?
Neen dat niet. Ik ben niet tegen culturele trots. Ik vind alleen dat het niet zo belangrijk is en dat het zeker geen oorlogen waard is.

Citaat:
Ik bedoel, men heeft het toch ook altijd over het 'respecteren' van de andersoortige culturen.
En wat betreft 'het recht van de sterkste'... ik pleit voor het 'recht van de zwakste'. De geschiedenis leert dat de hegemonie van de 'sterken' dikwijls leidt tot velerlei miserie. Waarom dan niet eens een hegemonie van de 'zwakkeren'? Misschien hebben 'zwakkere' mensen (bijv. overgevoeligen, depressieven, ongevaarlijke en aangename gekken) wel meer oog voor de pure menselijkheid, zonder bijgedachten aan macht of geld... Misschien zijn zij psychologisch labiel, maar emotioneel eerlijker en loyaler, misschien zijn ze ook niet zo stom als ze er soms uitzien.
Wie weet...
Ik ben het hier in grote lijnen mee eens. Ik vind trouwens ook dat het onderscheid dat sommigen maken tussen "zwakkeren" en "sterkeren" nogal kunstmatig is. Iedereen ziet "zwak" en "sterk" op een andere manier en het is ook niet echt van belang.
Ik heb ook de indruk dat Volksstormer, Mitgard en zeker Cynicus mensen meer als biologische machines aanzien dan emotionele zelfbewuste en intelligente wezens.
Oud 28 mei 2004, 09:48   #91
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Mitgard
wat een onzin.
Dat het schaamteloze aanslag is op Uw realiteit kan ik best aannemen.
Oud 28 mei 2004, 09:51   #92
straddle
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Citaat:

Kan ik bemiddelen?
Straddle, doe geen moeite.

Ik zal in de toekomst geen tweede keer de fout maken om met mijnheer Dorus nog in discussie te treden.

It's simply beneath myself, dear sir.

de Vexille,

Je hebt je als een ridder opgesteld en jezelf niks te verwijten. Ik verwijt jou niks, hoor. Voor mij zijn uw stukken en uw benaderingsmethode, zelfs indien het tegengestelde visies betreft, nog steeds een voorbeeld voor het forum!!

Tot later nog maar eens!
Oud 28 mei 2004, 10:01   #93
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
wat een onzin.
Dat het schaamteloze aanslag is op Uw realiteit kan ik best aannemen.
ah, heeft ieder recht op zijn eigen realiteit misschien?
heb je aan de weed gezeten ofzo?
qua hippie-love & peace- gezever konden je vorige posts wel tellen anders.
Oud 28 mei 2004, 10:15   #94
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
tja, als de argumenten op geraken... moet je maar met zulke zever beginnen zeker...
Damned communist hippies!
Oud 28 mei 2004, 10:25   #95
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
tja, als de argumenten op geraken... moet je maar met zulke zever beginnen zeker...
voor iets wat een natuurlijke wetmatigheid is, daar zijn niet eens zoveel argumenten voor nodig.
Oud 28 mei 2004, 10:35   #96
Attiladehun
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Attiladehun
Ik ben het hier zo goed als volledig eens met headinajar; alleen 'culturele trots' vind ik niet per definitie een negatief concept. Trots zijn op de cultuur waar je uit voortkomt, hoeft toch niet per se slecht of bedreigend voor anderen te zijn?
Neen dat niet. Ik ben niet tegen culturele trots. Ik vind alleen dat het niet zo belangrijk is en dat het zeker geen oorlogen waard is.

Citaat:
Ik bedoel, men heeft het toch ook altijd over het 'respecteren' van de andersoortige culturen.
Wie weet...
Ik ben het hier in grote lijnen mee eens. Ik vind trouwens ook dat het onderscheid dat sommigen maken tussen "zwakkeren" en "sterkeren" nogal kunstmatig is. Iedereen ziet "zwak" en "sterk" op een andere manier en het is ook niet echt van belang.
Ik heb ook de indruk dat Volksstormer, Mitgard en zeker Cynicus mensen meer als biologische machines aanzien dan emotionele zelfbewuste en intelligente wezens.
Volledig mee eens; daarom dat ik die begrippen ook tussen aanhalingstekens plaatste.
Attiladehun is offline   Met citaat antwoorden
Oud 28 mei 2004, 10:40   #97
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

voor iets wat een natuurlijke wetmatigheid is, daar zijn niet eens zoveel argumenten voor nodig.
Voor het "uitzuiveren" van zogezegd genetisch "zwakkeren" en genetisch "slechten" bestaat geen enkel ethisch argument. Maar helaas zal ethiek en menselijkheid niet echt iets zijn waar U wakker van ligt.
Oud 28 mei 2004, 10:57   #98
Mitgard
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

Voor het "uitzuiveren" van zogezegd genetisch "zwakkeren" en genetisch "slechten" bestaat geen enkel ethisch argument. Maar helaas zal ethiek en menselijkheid niet echt iets zijn waar U wakker van ligt.
o jawel, ik wil de mensheid net helpen.
en als jij een beetje intelligenter was, hoefde ik zoveel moeite niet te doen om jou dat alles duidelijk te maken.
Oud 28 mei 2004, 10:59   #99
headinajar
Banneling

Standaard

Citaat:
Citaat:

o jawel, ik wil de mensheid net helpen.
en als jij een beetje intelligenter was, hoefde ik zoveel moeite niet te doen om jou dat alles duidelijk te maken.
Dat is een goeie... "de mensheid helpen"
U wil de mensheid helpen door hun fundamentele biologische vrijheden af te nemen.

Wat je schijft is voor mij trouwens zeer duidelijk hoor. En ik ben er absoluut tegen!
Oud 28 mei 2004, 11:10   #100
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Citaat:

Kan ik bemiddelen?
Zijn ze in de leer gegaan bij Raf en Illwill
Pfff je hebt nog niets gezien.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:32.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be