![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Minister
|
![]() Het is niet zozeer een kwestie van IQ, het is een kwestie van aandacht. Waar gaat je aandacht naartoe. Naar al die borden om toch maar geen boete te krijgen, of naar het verkeer? Voor mij is de keuze vanzelfsprekend.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Minister
|
![]() Ik kom nog altijd dergelijke net aangeplante bomenrijen langs onze wegen tegen. Ongelooflijk dat we dat nog altijd doen. Je zou denken dat het besef er zou moeten zijn dat bomen niet langs doorgaande wegen thuishoren. Plant er hagen, zoals in Engeland, maar nooit bomen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Niets meer federaal.
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() ik zoek nog altijd een INTEGRATIE tussen de GPS - databank met maximumsnelheden - en mijn CRUISE control, die zorgt dat ik nergens te snel rijd, en mij gewoon kan concentreren op het verkeer.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Minister
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
#87 | |
|
![]() Citaat:
Ik doe het nu met de gewone gps. Die waarschuwt wanneer ik te snel rij. Voor mij is dat voldoende.
![]() |
![]() |
#88 | |
|
![]() Citaat:
Verkeer is een kwestie van kijken, kwestie van een goede kijk-techniek. In Nederland besteden ze daar bij de opleiding veel meer aandacht aan dan bij ons met de gekende gevolgen. Indien ge borden mist (in dat felle rood-wit), dan zult ge ook andere weggebruikers missen en dat is nefast voor de rijveiligheid. Dus goed kijken is de boodschap.
The difference between stupidity and genius is that genius has its limits (Albert Einstein) Laatst gewijzigd door Alboreto : 11 september 2010 om 21:06. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Die is trouwens ook maar een back-up, want het meiske moet zelden zeggen dat ik te rap rijd. Maar mocht ik ooit geflitst worden, dan ga ik daar niet van wakker liggen en gewoon mijn boete betalen.
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard, dit is in Dorne, gehucht van Opoeteren, Opoeteren dat deel uitmaakt van Maaseik.
Ik zeg nogmaals, ik heb niets tegen die dertig als de kinderenvan of naar school gaan. Maar meestal werken ze dan met elektronische borden, hier dus niet. Gemeentes zouden de toegang naar de scholen moeten herbekijken, is het niet mogelijk om de toegangsweg elders te leggen? Of zoals in Opoeteren, de weg van doorgaand verkeer omleggen, zodat er geen conflict is met doorgaand verkeer en schoolgaande kinderen.
N-VA: De kracht van verandering! Verandering begint in je eigen gemeente of stad. Laatst gewijzigd door guido 007 : 12 september 2010 om 06:31. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gisteren bijna een moeder met kind onder de auto gekregen. Ze wandelen naast de weg, aan het zebrapad gekomen, besluit de moeder over te steken. Ze doet dit zonder te kijken. Mooie verkeersopvoeding dat ze daar aan haar kind van 4 of 5 jaar gaf.
![]() |
#93 | |
|
![]() Citaat:
1) ge neemt overal 70 en ge neemt de slachtoffers er maar bij die vallen door onaangepaste snelheden op plaatsen waar lagere snelheden meer aangewezen zijn. 2) Ge neemt overal 30 Persoonlijk pas ik mijn snelheid nog veel meer aan dan dat borden het aangeven. Aan zebrapaden, kruispunten, plaatsen met veel fietsers, ... Ik zie dus het probleem niet echt. Met de auto rijden is wel iets meer dan de gas, rem en stuur kunnen bedienen.
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En geef eerlijk toe, 30 km/u om middernacht .......
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Veel van die probleempjes met snelheidsbeperkingen kan men oplossen met een soepele wetgeving en aangepaste electronische signalisatie ... Zone 30 kan 's nachts makkelijk zone 50 worden aan scholen . Zo ook voor andere plaatsen waar een snelheidsbeperking soms vrij ridicuul is . 70/u blijven rijden op een baan die als autosnelweg kan dienen is 's nachts ook niet nuttig . Om de signalisatie aan te passen is het waarschijnlijk niet echt een probleem, daar komen ze wel uit .. Maar om de wetgeving aan te passen , om te gaan uitzoeken waar en wanneer de signalisatie moet worden aangepast is al wat anders ... Om dan nog maar te zwijgen over inderdaa zaken als gps en zo... ![]() |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dit is: - Een zeer gemakkelijke "oplossing". - Eigenlijk een schaamlapje waarachter ze zich kunnen verbergen, we kunnen maw niet zeggen dat ze niets gedaan hebben.
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Wat is er goedkoper, een flitspaal zetten en de slechte situatie bestendigen bij een gevaarlijke bocht, of die bocht wegwerken ? Bovendien naar marketing toe, ligt het goed, je zegt dat je iets doet, terwijl je infeite niets doet... |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() idd.
Zou het (stijgend) aantal flitspalen per inwoner in verscheidene landen enige invloed kunnen hebben op de verkeersveiligheidsevolutie ? In Be werkten de eerste flitspalen begin 1997, dus sinds 1996 kan men een evolutie maken, norm verkeersdoden/inwoner. Even statistisch ![]() Land : flitspalen/milj inw | verkeersdoden/100.000 inw | evolutie 13 jaar verkeersdoden/inw Jaren : 1996 >> 2009 België: 156,9 | 13,3 >> 8,8 | - 33,8 % Oostenrijk: 122,6 | 12,9 >> 7,6 | - 41 % Nederland: 87,1 | 8,1 >> 4,4 | - 45,6 % Duitsland: 42,7 | 10,7 >> 5,1 | - 52,3 % Denemarken: 1,8 | 9,9 >> 5,5 | - 44,6 % (DK had vóór 2009 geen flitspalen) Spanje: 27,3 | 14 >> 5,6 | - 60 % Portugal: 3,1 | 21,2 >> 6,9 | - 67,5 % Oordeel zelf navenant de evolutie... Rechtevenredig gezien ? mmh, lijkt eerder bijna omgekeerd... Bronnen: http://www.scdb.info/de/software-statistik/ stats.oecd.org / variable: < fatalities > inwoners -via Wiki- naar statistieken per land. ook: Citaat:
De vuile waarheid over ICE (vanaf 1 min 35") https://www.youtube.com/watch?v=mk-LnUYEXuM Nederlandse versie: https://www.youtube.com/watch?v=kekJgcSdN38 Laatst gewijzigd door Micele : 12 september 2010 om 21:13. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Jammer dat men geen rekening gehouden heeft met de koppigheid van de vlaming.
![]() |
![]() |
#100 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() En politici die het als alibi gebruiken om extra belastingen te innen.
|
![]() |
![]() |