![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Gouverneur
|
![]() je kan mischien ook eens de vraag stellen... waarom !
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Verder zie ik in een aantal commentaren op dit forum een generaliserende opvatting over berichten van een 'Europees Joods Congres'. Ik heb nog geen informatie over dat EJC gevonden waaruit blijkt dat zij representatief zijn voor alle Europese joden. Maar ik heb op dit forum genoeg commentaren gelezen van mensen die maar wat graag DENKEN dat een EJC of een 'Joodse Lobby' alle joden in Europa of in de wereld vertegenwoordigt. Dit graag willen geloven van zoiets zonder enig bewijs zie ik als een uiting van bewuste of onbewuste diepgewortelde Jodenhaat. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
|
![]() @ Piero: inderdaad even onnadenkend van mij, dat had ik moeten zien en is je commentaar ten deze terecht.
Echter: Veel mensen trekken de term 'Zionisme' uit het verband. En de Joden in Israël kun je niet vergelijken met de Joden in de VS of in Europa. Maar in ieder geval niet met die uit de VS want de Israëli's zelf hebben de gloeiende pest aan deze lui en zij verwoorden meestal niet wat de 'Sabra' echt voor ogen staat. Vandaar dat ik trachtte een onderscheid te maken.
![]() |
#84 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | ||
|
![]() Citaat:
Waarom zou hij? Er bestaan alleen maar extremistische moslims Bro ![]()
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 september 2010 om 20:34. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() The Wall Street Journal vat de situatie mooi samen:
Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Inderdaad: men mag de Israël-lobby niet met zoveel woorden benoemen, men mag op Israël geen kritiek hebben en men mag geen slecht woord zeggen over de schijnheilige en volstrekt ongenuanceerde houding van Joden met betrekking tot Israël want anders volgen er sancties.
Wat me bevreemdt is dat het hele proces om De Gucht te demoniseren precies illustreert wat hij aanklaagt: de macht van de Joodse lobby en hun onvermogen om met kritiek om te gaan.
Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 7 september 2010 om 21:29. |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 |
Burger
|
![]() Pas op waar ge u voeten zet, want voor ge het zelf door hebt trapt ge op ne jood zijn tenen
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
|
![]() @ MvA - Dat laatste uit deze (jouw) alinea "de macht van de Joodse lobby en hun onvermogen om met kritiek om te gaan." is dus tekenend voor de beide Semitische stammen die na WWII line recta tegenover elkaar staan.
Feitelijk maken ze gebruik van dezelfde argumentatie. We zullen derhalve afwachten tot de zaak escaleert. Waarvan ik hoop dat zoiets eerder nu gebeurt dan dat het conflict zich nog langer voortsleept. D tijd van het begrip is voorbij. Het Israël van nu is in volkomen tegenspraak met wat ik zag in de 70er jaren. Aan de andere zijde is evenmin iets verbeterd. Samenvattende: in de middeleeuwen zagen territoriumoorlogen zich uitgestrekt over vele decennia, tenslotte kwam er een zegevierend uit de bus. Inmiddels heb ik voor beide partijen geen goed woord meer over en ik hoop dat ze het spoedig ter fine van een vergelijk uitvechten.
![]() |
#90 | ||
|
![]() Citaat:
Ik voel me ook niet op de teentjes getrapt als iemand het heeft over extremistische moslims. Dat zouden de joden ook eens moeten doen: de zionistische terreurstaat Israël bannen en opkomen voor het onderdrukte volk.
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
|
||
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
|
![]() Citaat:
Laten we deze uitspraak inkaderen.
Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 september 2010 om 22:21. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]()
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Hij had het niet over mensen van 1 religie. Of denkt u dat alle Joden religieus zijn?
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Zijn 'gematigde Joden' volgens u altijd en noodzakelijkerwijze religieus? Vormen de Joden de facto een religieuze groep?
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ja, in dit geval worden ze allemaal in één religieuze groep gestoken. KDG maakt geen onderscheid tussen de gelovige en niet-gelovige Joden in zijn uitspraken.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() |
![]() |
![]() |