Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Algemeen > Buitenland
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2010, 18:42   #81
Hoogmoed
Gouverneur

Hoogmoed's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Hahaha, wat grappig...
Precies of je wist niet wat ik bedoelde...Ontken je dat de joden reeds duizenden jaren vervolgd worden ?
je kan mischien ook eens de vraag stellen... waarom !

Divide et impera .... Panem et circenses

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door rikbe Bekijk bericht
Verschiet dan niet als ze met een blauw oog thuis komen. 97% van de bevolking is geen Moslim.
Hoogmoed is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 19:17   #82
Piero
Perm. Vertegenwoordiger VN

Piero's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door D'ARTOIS Bekijk bericht
Kijk, kijk, warempel wordt de Amerikaanse chatagedoos weer eens opengetrokken.
Bilijf maar weg Obama, en vergeet je criminele ACTA niet mee te nemen.

De Gucht toont hiermee zijn gelijk aan. De VS gaat schuil onder een massieve Joodse lobby. Dit is weer het andere uiterste.
De uitdrukking 'joodse lobby' is racistisch en generaliserend. De Gucht mag spreken van een Israël lobby of van een Zionistische lobby en dan is hij specifiek. Ook zijn typering 'gematigde jood' is racistisch en generaliserend. Hij wekt de indruk dat alle joden in de wereld dezelfde politieke houding aannemen en Israël onvoorwaardelijk steunen. Dat is dom en gevaarlijk en onwaardig voor een Euro-politicus. Een consequentie van zijn opvatting is dat de VS geleid worden door een geperverteerd ras, de joden. Hij is in wezen anti-Amerikaans en ik vraag mij af of hij Nazi-sympathieën heeft.

Verder zie ik in een aantal commentaren op dit forum een generaliserende opvatting over berichten van een 'Europees Joods Congres'. Ik heb nog geen informatie over dat EJC gevonden waaruit blijkt dat zij representatief zijn voor alle Europese joden. Maar ik heb op dit forum genoeg commentaren gelezen van mensen die maar wat graag DENKEN dat een EJC of een 'Joodse Lobby' alle joden in Europa of in de wereld vertegenwoordigt. Dit graag willen geloven van zoiets zonder enig bewijs zie ik als een uiting van bewuste of onbewuste diepgewortelde Jodenhaat.
Piero is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 19:52   #83
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ Piero: inderdaad even onnadenkend van mij, dat had ik moeten zien en is je commentaar ten deze terecht.
Echter: Veel mensen trekken de term 'Zionisme' uit het verband. En de Joden in Israël kun je niet vergelijken met de Joden in de VS of in Europa. Maar in ieder geval niet met die uit de VS want de Israëli's zelf hebben de gloeiende pest aan deze lui en zij verwoorden meestal niet wat de 'Sabra' echt voor ogen staat. Vandaar dat ik trachtte een onderscheid te maken.
Oud 7 september 2010, 20:30   #84
Moslim!
Parlementslid

Moslim!'s schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Piero Bekijk bericht
De uitdrukking 'joodse lobby' is racistisch en generaliserend. De Gucht mag spreken van een Israël lobby of van een Zionistische lobby en dan is hij specifiek. Ook zijn typering 'gematigde jood' is racistisch en generaliserend. Hij wekt de indruk dat alle joden in de wereld dezelfde politieke houding aannemen en Israël onvoorwaardelijk steunen. Dat is dom en gevaarlijk en onwaardig voor een Euro-politicus. Een consequentie van zijn opvatting is dat de VS geleid worden door een geperverteerd ras, de joden. Hij is in wezen anti-Amerikaans en ik vraag mij af of hij Nazi-sympathieën heeft.

Verder zie ik in een aantal commentaren op dit forum een generaliserende opvatting over berichten van een 'Europees Joods Congres'. Ik heb nog geen informatie over dat EJC gevonden waaruit blijkt dat zij representatief zijn voor alle Europese joden. Maar ik heb op dit forum genoeg commentaren gelezen van mensen die maar wat graag DENKEN dat een EJC of een 'Joodse Lobby' alle joden in Europa of in de wereld vertegenwoordigt. Dit graag willen geloven van zoiets zonder enig bewijs zie ik als een uiting van bewuste of onbewuste diepgewortelde Jodenhaat.
Yakov Rabkin mag omwille van de opvatting dat het zionisme wel eens zou kunnen indruisen tegen het jodendom in heel wat synagogen niet meer binnen. Zoiets is schering en inslag in de joodse gemeenschap geworden. Er bestaat jammer genoeg heel weinig ruimte voor nuancering vanuit de joodse gemeenschap over de politieke situatie, jood zijn = zionist zijn en pro israel zijn, dat is een deel geworden van de joodse identiteit. Ik ben het deels met u eens maar ik zie u nergens protesteren over de term 'gematigde moslim' die nochtans veel gebruikt wordt op dit forum.
Moslim! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 20:34   #85
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Moslim! Bekijk bericht
Ik ben het deels met u eens maar ik zie u nergens protesteren over de term 'gematigde moslim' die nochtans veel gebruikt wordt op dit forum.
²

Waarom zou hij? Er bestaan alleen maar extremistische moslims Bro

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 september 2010 om 20:34.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 20:52   #86
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Savatage's schermafbeelding

Standaard

The Wall Street Journal vat de situatie mooi samen:

Citaat:
BRUSSEL - Nadat joodse verenigingen vorige week al kritiek geuit hebben op enkele uitspraken van eurocommissaris Karel De Gucht, roert nu ook The Wall Street Journal zich in het debat.

In een editoriaal dat dinsdag verscheen, trekt The Wall Street Journal vergelijkingen tussen De Gucht en de extreem-rechtse Oostenrijker Jörg Haider en vraagt ze zich af waarom de EU zo licht over de uitspraken van een van haar topcommissarissen gaat.

In het kader van de heropgestarte vredesgesprekken tussen Israël en de Palestijnen, stelde De Gucht vorige week op de VRT-radio dat de joodse lobby in de VS niet te onderschatten is. Hij zei ook dat het 'zelfs met een gematigde Jood' niet gemakkelijk is om over de kwestie 'een rationeel gesprek te voeren'.

De Gucht excuseerde zich intussen, terwijl ook de Europese Commissie zich distantieerde. De Commissie uitte echter geen openlijke kritiek, en dat stuit The Wall Street Journal tegen de borst. 'Catherine Ashton, het hoofd van de Europese diplomatie die sinds dag één van haar mandaat een trouwe volgeling is van het Europese 'anti-Israëlrefrein', zei dat ze ervan overtuigd was dat de commissaris (De Gucht) niemand wilde bruskeren', sneert de krant.

Vergeleken met zaken uit het verleden - zoals het Europese 'cordon sanitaire' rond Oostenrijk bij de regeringsdeelname van de extreem-rechtse Jörg Haider - valt de reactie van de EU dit keer wel erg magertjes uit, oordeelt de krant. Ze roept commissievoorzitter Barroso daarom op alsnog 'actie te ondernemen'. Anders zou de Amerikaanse president Barack Obama de aangekondigde EU-VS-top wel eens links kunnen laten liggen, luidt het nog.
Savatage is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 21:29   #87
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

ministe van agitatie's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Savatage Bekijk bericht
The Wall Street Journal vat de situatie mooi samen:
Inderdaad: men mag de Israël-lobby niet met zoveel woorden benoemen, men mag op Israël geen kritiek hebben en men mag geen slecht woord zeggen over de schijnheilige en volstrekt ongenuanceerde houding van Joden met betrekking tot Israël want anders volgen er sancties.

Wat me bevreemdt is dat het hele proces om De Gucht te demoniseren precies illustreert wat hij aanklaagt: de macht van de Joodse lobby en hun onvermogen om met kritiek om te gaan.

Laatst gewijzigd door ministe van agitatie : 7 september 2010 om 21:29.
ministe van agitatie is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 21:49   #88
Compare
Burger

Compare's schermafbeelding

Standaard

Pas op waar ge u voeten zet, want voor ge het zelf door hebt trapt ge op ne jood zijn tenen
Compare is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 21:56   #89
D'ARTOIS

D'ARTOIS's schermafbeelding

Standaard

@ MvA - Dat laatste uit deze (jouw) alinea "de macht van de Joodse lobby en hun onvermogen om met kritiek om te gaan." is dus tekenend voor de beide Semitische stammen die na WWII line recta tegenover elkaar staan.
Feitelijk maken ze gebruik van dezelfde argumentatie.

We zullen derhalve afwachten tot de zaak escaleert. Waarvan ik hoop dat zoiets eerder nu gebeurt dan dat het conflict zich nog langer voortsleept. D tijd van het begrip is voorbij. Het Israël van nu is in volkomen tegenspraak met wat ik zag in de 70er jaren.
Aan de andere zijde is evenmin iets verbeterd.
Samenvattende: in de middeleeuwen zagen territoriumoorlogen zich uitgestrekt over vele decennia, tenslotte kwam er een zegevierend uit de bus.
Inmiddels heb ik voor beide partijen geen goed woord meer over en ik hoop dat ze het spoedig ter fine van een vergelijk uitvechten.
Oud 7 september 2010, 22:07   #90
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Compare Bekijk bericht
Pas op waar ge u voeten zet, want voor ge het zelf door hebt trapt ge op ne jood zijn tenen
Dat zou idioot zijn..

Ik voel me ook niet op de teentjes getrapt als iemand het heeft over extremistische moslims. Dat zouden de joden ook eens moeten doen: de zionistische terreurstaat Israël bannen en opkomen voor het onderdrukte volk.
Oud 7 september 2010, 22:17   #91
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door ministe van agitatie Bekijk bericht
Inderdaad: men mag de Israël-lobby niet met zoveel woorden benoemen, men mag op Israël geen kritiek hebben en men mag geen slecht woord zeggen over de schijnheilige en volstrekt ongenuanceerde houding van Joden met betrekking tot Israël want anders volgen er sancties.
Een commissaris voor de EU moet zijn job aanpakken met gevoel voor verantwoordelijkheid, en niet alle mensen van 1 religie op een hoopje gooien of er zomaar uitspraken over doen.

Citaat:
Wat me bevreemdt is dat het hele proces om De Gucht te demoniseren precies illustreert wat hij aanklaagt: de macht van de Joodse lobby en hun onvermogen om met kritiek om te gaan.
Lol, De Gucht heeft zichzelf vaak genoeg belachelijk gemaakt de voorbije jaren. Ze beginnen die man nu niet zomaar voor dit ene voorval "te demoniseren".
Oud 7 september 2010, 22:20   #92
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Een commissaris voor de EU moet zijn job aanpakken met gevoel voor verantwoordelijkheid, en niet alle mensen van 1 religie op een hoopje gooien of er zomaar uitspraken over doen.
Grappig om dit net uit jouw mond te horen.

Laten we deze uitspraak inkaderen.

Laatst gewijzigd door suqar_7loe : 7 september 2010 om 22:21.
suqar_7loe is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 22:23   #93
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Ik was net hetzelfde aan het denken.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 7 september 2010, 22:24   #94
suqar_7loe

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Ik was net hetzelfde aan het denken.
Oud 7 september 2010, 22:30   #95
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij had het niet over mensen van 1 religie. Of denkt u dat alle Joden religieus zijn?

Oud 7 september 2010, 22:35   #96
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Hij had het niet over mensen van 1 religie. Of denkt u dat alle Joden religieus zijn?
Citaat:
Hij zei ook dat het 'zelfs met een gematigde Jood' niet gemakkelijk is om over de kwestie 'een rationeel gesprek te voeren'.
Oud 7 september 2010, 22:36   #97
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht

Een kinderhand is snel gevuld.
Oud 7 september 2010, 22:40   #98
ministe van agitatie
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Hij zei ook dat het 'zelfs met een gematigde Jood' niet gemakkelijk is om over de kwestie 'een rationeel gesprek te voeren'.
Zijn 'gematigde Joden' volgens u altijd en noodzakelijkerwijze religieus? Vormen de Joden de facto een religieuze groep?

Oud 7 september 2010, 22:41   #99
Savatage
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Zijn 'gematigde Joden' volgens u altijd en noodzakelijkerwijze religieus? Vormen de Joden de facto een religieuze groep?
Ja, in dit geval worden ze allemaal in één religieuze groep gestoken. KDG maakt geen onderscheid tussen de gelovige en niet-gelovige Joden in zijn uitspraken.
Oud 7 september 2010, 22:46   #100
Steve_M

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ja, in dit geval worden ze allemaal in één religieuze groep gestoken. KDG maakt geen onderscheid tussen de gelovige en niet-gelovige Joden in zijn uitspraken.
Maak jij doorgaans een onderscheid tussen Marokkaanse straatschoffies en moslims?
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:35.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be