Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Staatsinrichting
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Staatsinrichting Vlaanderen versus Wallonië? Een unitaire, federale, confederale staat of meteen Vlaanderen onafhankelijk. Dit is het forum bij uitstek voor discussies over de Belgische staatsinrichting.

Antwoord

Discussietools
Oud 7 september 2010, 22:14   #81
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
Geachte Gwylan,

uw belangstelling voor mijn hersenspinsel verheugt mij.
Ik ben u erg dankbaar voor de scherpzinnigheid waarmee u enkele onvolkomenheden ervan opmerkt.
De door u gestelde vragen wil ik graag uitgebreid beantwoorden.
Gezien het late avonduur ben ik daar vandaag tot mijn grote spijt evenwel niet meer toe in staat.
Ik hoop dat ik er morgen de tijd voor vind.

Ik wens u van harte vele aangename vlieguren,

erkentelijk,

djimi
Neem rustig de tijd, mijnheer djimi : het komt echt niet op enkele dagen of weken aan. Welgemeende initiatieven terdege uitwerken vergt tijd, dat is nu eenmaal niet anders.

Ik wens u een aangename en rustgevende avond en nacht toe.

Laatst gewijzigd door Gwylan : 7 september 2010 om 22:23.
Gwylan is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 07:55   #82
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Neem rustig de tijd, mijnheer djimi : het komt echt niet op enkele dagen of weken aan. Welgemeende initiatieven terdege uitwerken vergt tijd, dat is nu eenmaal niet anders.

Ik wens u een aangename en rustgevende avond en nacht toe.
Sta mij toe een poging te doen. Ik vermoed, maar het is aan eender wie vrij mij daarin te verbeteren, dat het volgende een belangrijk onderdeel is van het idee. Kennelijk denken veel Franstaligen en/of Brusselaars dat zij niet welkom zijn in Vlaanderen. Kennelijk denken zij dat Vlaanderen het slecht met hen voor heeft. Dat is nochtans wat de media verkopen. Dit soort gedachten belemmerd hen bij het deelnemen aan Vlaanderen, haar cultuur, haar taal, haar verenigingsleven. En niet onbelangrijk, haar politieke leven, getuige de teruglopende aantallen Nederlandstalige stemmers in Brussel. Welnu, dat is uiteraard niet terecht, en mijns inziens probeert djimi hier een tegengeluid te laten horen. Hij tracht Frans-, en anderstaligen te laten zien dat Vlaanderen meer is dan accentloos Nederlands spreken, dat het een pragmatische hardwerkende, internationale, open samenleving is die bereid is iedereen op te nemen die zich enigszins positief opstelt en niet als rabiate anti-vlaming tekeer gaat.
Dit is zijn poging om de mensen die ten gronde open staan voor Vlaanderen en de cultuur der Lage Landen, maar zich wellicht belemmerd voelen door een Franstalig carcan in Brussel los te weken van die destructieve cyclus en ze te verleiden om hier met beide voeten in te stappen, met volle teugen van te genieten en te verrijken en aan bij te dragen. Eea vrij volgens het adagium van Eberhard "wij zijn met 23 miljoen, en u bent óók welkom"

welnu, schiet maar af als ik er ver naast zit.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 10:22   #83
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Sta mij toe een poging te doen. Ik vermoed, maar het is aan eender wie vrij mij daarin te verbeteren, dat het volgende een belangrijk onderdeel is van het idee. Kennelijk denken veel Franstaligen en/of Brusselaars dat zij niet welkom zijn in Vlaanderen. Kennelijk denken zij dat Vlaanderen het slecht met hen voor heeft. Dat is nochtans wat de media verkopen. Dit soort gedachten belemmerd hen bij het deelnemen aan Vlaanderen, haar cultuur, haar taal, haar verenigingsleven. En niet onbelangrijk, haar politieke leven, getuige de teruglopende aantallen Nederlandstalige stemmers in Brussel. Welnu, dat is uiteraard niet terecht, en mijns inziens probeert djimi hier een tegengeluid te laten horen. Hij tracht Frans-, en anderstaligen te laten zien dat Vlaanderen meer is dan accentloos Nederlands spreken, dat het een pragmatische hardwerkende, internationale, open samenleving is die bereid is iedereen op te nemen die zich enigszins positief opstelt en niet als rabiate anti-vlaming tekeer gaat.
Dit is zijn poging om de mensen die ten gronde open staan voor Vlaanderen en de cultuur der Lage Landen, maar zich wellicht belemmerd voelen door een Franstalig carcan in Brussel los te weken van die destructieve cyclus en ze te verleiden om hier met beide voeten in te stappen, met volle teugen van te genieten en te verrijken en aan bij te dragen. Eea vrij volgens het adagium van Eberhard "wij zijn met 23 miljoen, en u bent óók welkom"

welnu, schiet maar af als ik er ver naast zit.
Dank u, mijnheer Hollander.

Elk initiatief of project dat ertoe strekt Vlaanderen beter te doen kennen als een hartelijke, open en gastvrije samenleving, juich ik toe.

Ik twijfel overigens geen seconde aan de goede en oprechte bedoelingen van mijnheer djimi, laat dat duidelijk wezen.

De efficiëntie van een initiatief wordt in grote mate bepaald door de klaarheid van de doelstelling en de gerichtheid van de aanpak.

Voor wat onderhavig initiatief betreft is noch het ene, noch het andere mij tot dusver geheel duidelijk, ondanks uw gewaardeerde uitleg.

De kans is groot dat dit louter aan mij ligt : ik heb de vervelende gewoonte om de sprekende inhoud van voorliggende teksten uit te pluizen. Dat roept bij mij dikwijls vragen op die anderen reeds door de meer algemene teneur van de tekst beantwoord menen te zien.
Bovendien wordt mijn perspectief ongetwijfeld deels gekruid door mijn eigen aard en cultuur. Ik hoop dat men mij dat kan vergeven.

Cordiale groeten,

G.
Oud 8 september 2010, 10:53   #84
Hollander
Perm. Vertegenwoordiger VN

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Dank u, mijnheer Hollander.

Elk initiatief of project dat ertoe strekt Vlaanderen beter te doen kennen als een hartelijke, open en gastvrije samenleving, juich ik toe.

Ik twijfel overigens geen seconde aan de goede en oprechte bedoelingen van mijnheer djimi, laat dat duidelijk wezen.

De efficiëntie van een initiatief wordt in grote mate bepaald door de klaarheid van de doelstelling en de gerichtheid van de aanpak.

Voor wat onderhavig initiatief betreft is noch het ene, noch het andere mij tot dusver geheel duidelijk, ondanks uw gewaardeerde uitleg.

De kans is groot dat dit louter aan mij ligt : ik heb de vervelende gewoonte om de sprekende inhoud van voorliggende teksten uit te pluizen. Dat roept bij mij dikwijls vragen op die anderen reeds door de meer algemene teneur van de tekst beantwoord menen te zien.
Bovendien wordt mijn perspectief ongetwijfeld deels gekruid door mijn eigen aard en cultuur. Ik hoop dat men mij dat kan vergeven.

Cordiale groeten,

G.
wel, ik ben blij dat mijn verhaal heeft geholpen, al is het wellicht weinig. Dat kan twee dingen betekenen. Ofwel ik leg het niet helemaal goed uit, dat is dan een beperking van mij. Ofwel ik heb het zelf niet goed begrepen, in welk geval het ook een beperking van mijn kant is. In beide gevallen excuses mijnerzijds en er is maar één oplossing en dat is dat de Bedenker zélf spreekt.

overigens ben ik wel benieuwd naar wat je bedoelt met je op één na laatste zin.
Hollander is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 13:42   #85
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
wel, ik ben blij dat mijn verhaal heeft geholpen, al is het wellicht weinig. Dat kan twee dingen betekenen. Ofwel ik leg het niet helemaal goed uit, dat is dan een beperking van mij. Ofwel ik heb het zelf niet goed begrepen, in welk geval het ook een beperking van mijn kant is. In beide gevallen excuses mijnerzijds en er is maar één oplossing en dat is dat de Bedenker zélf spreekt.

overigens ben ik wel benieuwd naar wat je bedoelt met je op één na laatste zin.

Hier is-ie dan weer, de Bedenker

Uit je - tot nu toe - op één na laatste bijdrage leidt Hij af dat je het wel degelijk goed hebt begrepen.

Helaas moet de Bedenker binnen een kwartiertje vertrekken, en weet Hij niet of Hij vanavond op tijd terug thuis zal zijn om nog wat verdere verduidelijking te verschaffen.

Alle gekheid op een stokje: ik ga door met dit 'initiatief', en hoop tegen de volgende regionale verkiezingen (die voor de Brusselse Raad, dus) klaar te zijn om mij en mijn medestanders aan het oordeel van de kiezer te onderwerpen.

Tot het zover is (en uiteraard ook later) is kritiek en steun steeds van harte welkom.

Vriendelijke groeten aan allen,

djimi

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!
djimi is offline   Met citaat antwoorden
Oud 8 september 2010, 13:56   #86
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
......overigens ben ik wel benieuwd naar wat je bedoelt met je op één na laatste zin.
Een rijmpje, dan maar.

Als ik, van waar ik woon, naar Leiden wil gaan
zie ik op ’t eind elfhonderd kilometer op het tellertje staan.

Geen reden tot beklag : van waar ik voor de eerste keer
het levenslicht aanzag, is’t vierhonderd kilometers méér.

Da’s beulenwerk, vanuit mijn zuidelijker zwerk…
Oud 9 september 2010, 21:08   #87
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sneta Bekijk bericht
Als liberaal denk ik dat het principe van het "welbegrepen eigenbelang" de beste motor tot integratie is.

Zolang franstaligen er geen belang bij hebben om NL te leren kan je hen proberen te verleiden zoveel je wil.
Djimi's idee is goed hoor, want tot nu toe komen we 'aggressief' over terwijl het eigenlijk de bange hond is die snauwt naar alles dat vreemd is zonder te durven bijten als het moet.
Maar Djimi, zoiets werkt alleen als we eerst en vooral zelfrespect opbrengen. Nadat we spreekwoordelijk twee prestigieuze operazalen hebben neergepoot en bloeiend krijgen kunnen we een cultuurhuisje voor de ander bouwen en een kijkje gaan nemen. Figuurlijk natuurlijk. Zoals we nu bezig zijn: we kijken niet om naar onze cultuur, onze taal lijkt niet goed genoeg voor liedjes... en dan bijna verliefd naar de ander kijken doet ons eigen 'erfgoed' geen respect en dwingt het geen respect af.
Burry is offline   Met citaat antwoorden
Oud 9 september 2010, 21:20   #88
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Trouwens Djimi, is je initiatief ook niet iets voor Kaal?
Oud 9 september 2010, 21:30   #89
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
Djimi's idee is goed hoor, want tot nu toe komen we 'aggressief' over terwijl het eigenlijk de bange hond is die snauwt naar alles dat vreemd is zonder te durven bijten als het moet.
Maar Djimi, zoiets werkt alleen als we eerst en vooral zelfrespect opbrengen. Nadat we spreekwoordelijk twee prestigieuze operazalen hebben neergepoot en bloeiend krijgen kunnen we een cultuurhuisje voor de ander bouwen en een kijkje gaan nemen. Figuurlijk natuurlijk. Zoals we nu bezig zijn: we kijken niet om naar onze cultuur, onze taal lijkt niet goed genoeg voor liedjes... en dan bijna verliefd naar de ander kijken doet ons eigen 'erfgoed' geen respect en dwingt het geen respect af.
Ik denk dat ik het nodige zelfrespect opbreng. Ik denk ook dat ik - zolang ik gewoon mezelf blijf - respect afdwing.

Maar daar gaat het hier niet om, natuurlijk.

Ik vind dat de Frans- en anderstalige Vlamingen van Brussel en omgeving bepaalde onvervreemdbare rechten hebben, en ik wil die helpen afdwingen.

De Frans- en anderstalige Vlamingen van Brussel en omgeving hebben ondermeer recht op een aangepast onderwijs voor hun kinderen: tweetalige crèches NL/taal X, tweetalige kleuterscholen NL/taal X, tweetalig lager onderwijs (nog steeds NL/taal X), en dan middelbaar onderwijs NL met een lessen-pakket taal, geschiedenis en cultuur van de gebruikers van taal X.

Dit moet het die kinderen mogelijk maken zich perfect in Vlaanderen te integreren.

De Frans- en anderstalige Vlamingen van Brussel en omgeving hebben er ook alle belang bij dat de band tussen Brussel en z'n Vlaamse hinterland zo stevig mogelijk is. Dat kan niet als Brussel op Vlaanderen als een bedreiging blijft overkomen. De Frans- en anderstalige Vlamingen van Brussel en omgeving hebben dan ook andere politieke vertegenwoordigers nodig, en wel dringend.
Zij hebben politieke vertegenwoordigers nodig die zich willen inzetten voor hartelijke relaties tussen hun stad en Vlaanderen.

De Frans- en anderstalige Vlamingen van Brussel en omgeving hebben er niks bij te winnen dat Brussel deel gaat uitmaken van een armlastig ééntalig Frans land (met wat schamele en zelden correct toegepaste faciliteiten voor anderstaligen).

Een aansluiting van Brussel bij Frankrijk is al helemaal niet wenselijk.

Er moet een 'organisatie' (bijvoorbeeld een politieke partij) komen die deze boodschap bij alle Frans- en anderstalige Vlamingen van Brussel en omgeving uitdraagt.

Alle hulp is welkom.

Oud 9 september 2010, 21:31   #90
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Trouwens Djimi, is je initiatief ook niet iets voor Kaal?
Dat is een goede tip,

bedankt daarvoor,

djimi

Oud 12 september 2010, 13:42   #91
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Bad Attila's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
De Frans- en anderstalige Vlamingen van Brussel en omgeving hebben er ook alle belang bij dat de band tussen Brussel en z'n Vlaamse hinterland zo stevig mogelijk is. Dat kan niet als Brussel op Vlaanderen als een bedreiging blijft overkomen. De Frans- en anderstalige Vlamingen van Brussel en omgeving hebben dan ook andere politieke vertegenwoordigers nodig, en wel dringend.
Zij hebben politieke vertegenwoordigers nodig die zich willen inzetten voor hartelijke relaties tussen hun stad en Vlaanderen.
Djimi, ik was eventjes aan het denken (gebeurt niet zo vaak, dus van profiteren )

Dat is goed en wel, maar je vergeet een deel van het verhaal volgens mij: het beeld van Brussel in Vlaanderen is ook vijandig, soms terecht, maar vaak ook zeer onterecht. En dat beeld wordt nu eenmaal teruggekaatst naar Brussel en naar de Franstalige Brusselaars. De Rand speelt daar uiteraard een zeer belangrijke rol in. Ik altijd het gevoel gehad dat de Franstalige Brusselaars die regio als een soort laboratorium beschouwen van "wat zal er met ons gebeuren als Brussel Vlaams wordt". En wat zij zien, zijn pesterijen, vijandigheden, TAKacties, enz. Een vijandig beeld dus. Uiteraard springen de Franstalige politici daarop maar meestal doet Vlaanderen er alles aan om die politici ook "gelijk" te geven.

Maar het gaat verder dan dat. Als De Wever de afschaffing van het Brussels Gewest eist (terecht of onterecht, daar spreek ik mij hier niet over uit ), dan kunt ge u afvragen welk BEELD hij van zichzelf geeft aan de Franstalige Brusselaars, zeker als je weet hoe gevoelig zoiets in Brussel ligt. En zo heb je bij de Franstaligen een perceptie dat heel Vlaanderen eigenlijk "anti-Brussels" is en schikken zich daarnaar. Met dan de perverse gevolgen dat ALLES wat Vlaanderen doet door een negatieve bril wordt gelezen en dat er nul komma nul vertrouwen in Vlaanderen is.

Dat probleem gaat je niet zomaar opzij kunnen zetten met "objectieve" politici, daar gaan veel andere factoren moeten meespelen, ook vanuit Vlaanderen zelf.
Oud 12 september 2010, 14:13   #92
Burry
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Ik altijd het gevoel gehad dat de Franstalige Brusselaars die regio als een soort laboratorium beschouwen van "wat zal er met ons gebeuren als Brussel Vlaams wordt". En wat zij zien, zijn pesterijen, vijandigheden, TAKacties, enz. Een vijandig beeld dus.
Gelijk, maar het mogelijke einde van hun politieke privileges zien ze ook als een pesterij en dat is het niet.
Oud 12 september 2010, 14:46   #93
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Gelijk, maar het mogelijke einde van hun politieke privileges zien ze ook als een pesterij en dat is het niet.
Dat bedoel ik dus...
Oud 12 september 2010, 14:55   #94
Kawadude
Provinciaal Gedeputeerde

Kawadude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dat is goed en wel, maar je vergeet een deel van het verhaal volgens mij: het beeld van Brussel in Vlaanderen is ook vijandig, soms terecht, maar vaak ook zeer onterecht. En dat beeld wordt nu eenmaal teruggekaatst naar Brussel en naar de Franstalige Brusselaars. De Rand speelt daar uiteraard een zeer belangrijke rol in. Ik altijd het gevoel gehad dat de Franstalige Brusselaars die regio als een soort laboratorium beschouwen van "wat zal er met ons gebeuren als Brussel Vlaams wordt". En wat zij zien, zijn pesterijen, vijandigheden, TAKacties, enz. Een vijandig beeld dus. Uiteraard springen de Franstalige politici daarop maar meestal doet Vlaanderen er alles aan om die politici ook "gelijk" te geven.

Maar het gaat verder dan dat. Als De Wever de afschaffing van het Brussels Gewest eist (terecht of onterecht, daar spreek ik mij hier niet over uit ), dan kunt ge u afvragen welk BEELD hij van zichzelf geeft aan de Franstalige Brusselaars, zeker als je weet hoe gevoelig zoiets in Brussel ligt. En zo heb je bij de Franstaligen een perceptie dat heel Vlaanderen eigenlijk "anti-Brussels" is en schikken zich daarnaar. Met dan de perverse gevolgen dat ALLES wat Vlaanderen doet door een negatieve bril wordt gelezen en dat er nul komma nul vertrouwen in Vlaanderen is.
BDW's voorstel om Brussel te co-beheren door Wallonië en Vlaanderen is inderdaad een andere visie dan de franstalige Brusselaars hebben over Brussel (of over franstalig België in 't algemeen).

De Rand beschouwen als wat zou gebeuren indien Brussel Vlaams zou worden, strookt niet met de idee van co-beheer (de Rand is Vlaams, Brussel niet). In dat opzicht is dat een intellectueel oneerlijke vergelijking.

Spijtig genoeg gebruiken de Brusselse franstalige politici de Waalse politici in hun spelletje tegen Vlaanderen. Het slechte beeld over Vlaanderen in Wallonië wordt vooral door Brussel gecreëerd, niet door Vlaamse politici in Vlaanderen.

Het creëren van een Brusselse Gemeenschap met vertegenwoordigers van de 3 Gewesten zou daarin kunnen helpen.

Gelukkig gaan er soms stemmen op om niet zomaar in het WalloBrux-verhaal te geloven, maar deze zijn eerder uitzonderlijk en worden niet op algemeen applaus onthaald (cfr. reacties op het artikel):

http://www.lalibre.be/actu/elections...s-de-sens.html
Kawadude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 15:57   #95
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Djimi, ik was eventjes aan het denken (gebeurt niet zo vaak, dus van profiteren )

Dat probleem gaat je niet zomaar opzij kunnen zetten met "objectieve" politici, daar gaan veel andere factoren moeten meespelen, ook vanuit Vlaanderen zelf.
Als Brussel kan bewijzen dat ze 500 miljoen euro / jaar extra nodig hebben om er te komen, kan je twee zaken doen:
- Ieder jaar opnieuw 500 miljoen Euro aan Brussel geven.
- Vragen aan Brussel of er niets te doen is aan het uitgavebeleid. Moeten er in Brussel 700 politieke mandaten zijn? Moeten er zoveel burgemeesters in Brussel zijn? Zou het schoentje niet eerder daar wringen?
Oud 13 september 2010, 11:58   #96
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
BDW's voorstel om Brussel te co-beheren door Wallonië en Vlaanderen is inderdaad een andere visie dan de franstalige Brusselaars hebben over Brussel (of over franstalig België in 't algemeen).

De Rand beschouwen als wat zou gebeuren indien Brussel Vlaams zou worden, strookt niet met de idee van co-beheer (de Rand is Vlaams, Brussel niet). In dat opzicht is dat een intellectueel oneerlijke vergelijking.
Misschien, maar zo is het nu eenmaal.
Om de Franstalige Brusselaars en de Vlaamse Franstaligen ertoe aan te zetten zich "Vlaamse burgers" te voelen (wat het einddoel is van iemand als Djimi), is er vééél meer nodig dan het Eigen Groot Gelijk te verkondigen.

De eerste stap zou moeten zijn: "waarom heeft Vlaanderen zo'n negatief imago bij de Franstaligen in Brussel en de Rand?". En daarbij zou men moeten vermijden om te oordelen en te beoordelen, en zou men beter proberen te begrijpen zodat men oplossingen kan zoeken en vinden.

Citaat:
Spijtig genoeg gebruiken de Brusselse franstalige politici de Waalse politici in hun spelletje tegen Vlaanderen. Het slechte beeld over Vlaanderen in Wallonië wordt vooral door Brussel gecreëerd, niet door Vlaamse politici in Vlaanderen.
Met oogkleppen gaat men ook niet ver geraken. Vlaanderen heeft altijd al een probleem gehad met zelfkritiek: Vlamingen zijn altijd de braven en de anderen de stouten. En als er iets gebeurt, is het nooit de schuld van Vlaanderen, maar altijd van een ander. En als er iets ernstigs gebeurt, is het nooit niet zo erg want Vlaanderen kan geen zware fouten maken.

Pas op hoor, ik zeg ook niet dat Vlaanderen alle schuld heeft, verre van zelfs, maar erkennen dat men ook deels schuldig is aan zijn eigen imago zou al een tweede stap kunnen zijn.

Weet je, als Leterme doodleuk gaat vertellen dat Franstaligen intellectueel niet in staat zijn om Nederlands te leren, dan ligt de oorzaak van de rel eerst bij Leterme zelf, niet bij de Brusselse pers/politici. Want zonder deze communicatieBLUNDER, is er gewoon geen rel.

Als een kandidaat van de UF met eieren wordt bekogeld in Halle omdat hij Franstalige verkiezingsaffiches komt plakken, wat perfect, maar dan ook perfect wettelijk is en al decennia gebeurt, dan moet je niet verbaasd zijn dat de reacties negatief zijn. En ja, het Eigen Groot Gelijk is dat die UF'er maar Nederlandstalige affiches moet komen plakken, maar daarmee zijt ge vet in de Franstalige publieke opinie. Neen, de Franstaligen zien dat een kandidaat geen campagne kan voeren naar zijn eigen kiespubliek toe terwijl een rechter hem dan nog gelijk heeft gegeven. Dat is wat zij zien en dat is de visie van Vlaanderen: wouaw, wat een democratie zeg!

Laatst gewijzigd door Bad Attila : 13 september 2010 om 11:59.
Bad Attila is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 12:09   #97
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"waarom heeft Vlaanderen zo'n negatief imago bij de Franstaligen in Brussel en de Rand?".
'Vlaanderen' heeft niet zozeer een negatief imago (Franstaligen gaan er en masse wonen), wél de Vlaming.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 13 september 2010 om 12:10.
Eberhard Leclerc is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 14:27   #98
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
"waarom heeft Vlaanderen zo'n negatief imago bij de Franstaligen in Brussel en de Rand?".
Lees hun militante pers en je weet genoeg.
Zeno! is offline   Met citaat antwoorden
Oud 13 september 2010, 14:28   #99
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Attila, ik denk dat jij een erg waardevolle bijdrage zou kunnen leveren aan djimi's initiatief/beweging.
Oud 13 september 2010, 16:17   #100
Bad Attila
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Attila, ik denk dat jij een erg waardevolle bijdrage zou kunnen leveren aan djimi's initiatief/beweging.
Daarom dat ik probeer zo inhoudelijk mogelijk te posten in deze thread.
Verder ga ik momenteel niet omdat het idee van Djimi nog veel te onduidelijk en niet concreet is. Maar ik probeer zeker mijn steentje bij te brengen (of af en toe een kassei in het gezicht smijten ).

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:24.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be