![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Burger
|
![]() Citaat:
Ik ben dus op zoek naar goed, toegankelijk materiaal, dat liefst ook zo "objectief" mogelijk is (ik kan zelf wel mijn eigen mening apart toelichten). Bestaat zoiets?
![]() |
#82 | |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() Citaat:
Ik zie Nederland helemaal niet als staatsvijand van Vlaanderen. En de gemiddelde Nederlander ook niet. Mijn ervaring is dat er in NL veel sympathie voor Vlaanderen bestaat. Kan u mij eens wat voorbeelden geven waarom NL de staatsvijand van Vlaanderen zou zijn? |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
dat laatste trekt u dan weer aan bevroeden wij Laatst gewijzigd door born2bewild : 9 september 2010 om 19:31. |
|
![]() |
![]() |
#85 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Jean, je bent enigzins aan het overdrijven hoop ik.
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De belgische geschiedenis van de Vlaming, daar zouden psychologen de volgende vierhonderd jaar klassiek materiaal uit kunnen putten.
![]() |
![]() |
#88 |
Europees Commissaris
|
![]() Hoe ouder de generatie, hoe erger toegetakeld. Vroeger mochten leraren immers lijfstraffen uitvoeren.
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De 'Homo Belgicus Batavophobicus' of zoiets?
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 9 september 2010 om 19:40. |
![]() |
![]() |
#90 |
Europees Commissaris
|
![]() Ik heb ook wel mijn deel van Belgicistische romantiek meegekregen, maar 'echt' patriotisch onderwijs is iets wat ik nooit kende. Trouwens, de dodenherdenking voor de gesneuvelden van 1830 heeft al geen betekenis meer sinds de jaren '80.
Zeeuws-Vlaanderen werd ons ontstolen, de Graafschappenoorlogen tussen Vlaanderen en Holland om Zeeland zijn nog steeds actueel, Vlaams is een aparte taal, ...
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 9 september 2010 om 19:45. |
![]() |
![]() |
#91 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Overigens is het verre van uitzonderlijk dat een staat “opgescheept zit” met een aantal ingezetenen die zich niet echt een “burger van die staat” voelen. Uiteraard vind ik niet dat naar dergelijke situatie moet gestreefd worden, maar we stellen vast dat de realiteit nu eenmaal is wat ze is. Dacht u dat er bijvoorbeeld nu in België geen burgers zijn die zich niet echt “Belg” voelen ? De (al te eenvoudige) logica ware dat eenieder die zich Nederlander voelt in Nederland gaat wonen, elkeen die zich “Frans” voelt naar Frankrijk verhuist, en iedereen die zich “Marokkaans” voelt in Marokko woont, om slechts een paar voorbeelden te noemen. Welnu, we weten allen dat dit niet zo is. Wat zou uw “oplossing” voor dit gegeven (of “probleem”, zoals u het omschrijft) dan wel zijn, wetend dat in eender welke democratische staat (zoals – naar ik hoop - ook Vlaanderen zal zijn, eens onafhankelijk) mensen mogen denken, voelen en vinden wat ze willen, zolang ze de wet niet overtreden (en dan nog) ? Laatst gewijzigd door Gwylan : 9 september 2010 om 23:29. |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Maar ik kan me voorstellen dat na jaren belgicistische hersenspoeling, dat verschil jou onbekend is. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
|
![]() Citaat:
Dezelfde redenering gaat op voor jou...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uw ollanderhaat is het gevolg van 180 jaar Belgisch separatisme en heerschappij. Ik ben misschien ook gehersenspoeld, in die zin dat een aantal mensen onder andere op dit forum me net dat hebben doen inzien.
|
![]() |
![]() |
#96 |
|
![]() Als Nederlander denk ik 'Waar hebben die Eddy en Jantje het in hemelsnam over? Welke verschrikkingen hebben mijn voorvaderen ''de Vlamingen'' toch aangedaan?'' En hoezo ''De Vlamingen''?
|
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik kan me vergissen maar ik herinner me een artikel overlaatst waarin omwille van gemeenten in overzeese gebieden er beslist werd meer talen als 5 talen officieel te erkennen waaronder Engels en talen gesproken op een paar eilanden.
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
![]() Is het niet zo dat we momenteel "vechten" voor onze onafhankelijkheid? Wel, als we die bekomen, kan je je aansluiten bij, of kiezen voor, een partij die de aanslujiting bij Nederland pleit. Eens zien hoeveel stemmen die zullen halen. Laten we het democratisch houden, ok?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. Laatst gewijzigd door EddyBal : 10 september 2010 om 07:40. |
|
![]() |
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door Zwartengeel : 10 september 2010 om 07:53. |
|
![]() |