![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 |
Gouverneur
|
![]() Type zul je bedoelen zekers. Mollosers niet vergelijken met bv herders of jacht honden.
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Gouverneur
|
![]() Citaat:
Hoeveel keer hoor je als je vraagt aan mensen "en wat doe je er zo al mee" die een probleem hond hebben " het antwoord "jamaar we hebben een grote hof "
![]() |
![]() |
#84 | |
Partijlid
|
![]() Citaat:
Toch spreek ik regelmatig over bvb. 'hogere' dieren en 'lagere' dieren. Ik bedoel dan met hogere meer op dieren die over meer ontwikkelde psychische vermogens (lijken) te beschikken (en die vaak ook dichter bij de mens staan). Ik denk ook dat mensen dieren kunnen/mogen bezitten (ik zie bvb niet in waarom het niet of wel levend zijn er iets zou toe doen), maar omdat een mens een zelfbewustzijn heeft kan het ook een moreel oordeel ontwikkelen, empathie voelen. Op vlak van bvb vliegen, of overleven in bepaalde gebieden (woestijn etc.) zijn er dieren die in zo'n opzicht inderdaad superieur zijn aan de mens. Terwijl de mens vaardigheden en eigenschappen heeft die niet eigen zijn aan een dier (bvb motoriek enz.).
“It’s not that we can’t prove the consistency of Arithmetic; it is that Arithmetic can’t prove the consistency of Arithmetic! We certainly can prove the consistency of Arithmetic; but our proof cannot be formalized in Arithmetic itself” Laatst gewijzigd door Antman : 8 september 2010 om 20:43. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() .
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 september 2010 om 22:12. |
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | ||
|
![]() Citaat:
Citaat:
Maar je onderschat vooral het ongeëvenaarde menselijke aanpassingsvermogen. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Effe verzetten eerst.
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Kerkhoven liggen nochtans vol van mensen die zich niet konden aanpassen aan de situaties.
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 8 september 2010 om 22:15. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
|
![]() das nu nie echt moeilijk eh
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]()
![]() |
#93 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#94 |
Minister-President
|
![]() Ooit in een diskussie over eigendomsrecht ook eens zijdelings het eigendomsrecht op leven ter sprake gebracht. Ik kwam tot de konklusie dat op leven geen eigendomsrecht kan gelden; alleen een gebruiksrecht gekoppeld aan een onderhoudsplicht en respekt voor het leven in het algemeen.
Is eigendom diefstal of slavernij? http://91.121.97.41/showthread.php?t=20199 http://91.121.97.41/showpost.php?p=675139&postcount=30 http://91.121.97.41/showpost.php?p=675202&postcount=32 http://91.121.97.41/showpost.php?p=675203&postcount=33 http://91.121.97.41/showpost.php?p=675205&postcount=35
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Dat bestaat allemaal niet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
En wat mensen- en dierenrechten betreft: dierenrechten zijn inderdaad in hoge mate subjektief, maar dit kan je ook zeggen van mensenrechten. Als rechten geen enkele intrensieke waarde hebben, dan kan je zonder ekskuses een gans volk uitmoorden of dieren voor de lol mishandelen.
Solidarnosc : "Typisch voor de meeste rechtse nationalisten. Als het gaat over de rechten van de Vlamingen ten opzichte van de Franstaligen (een arme minderheid, dus zeer dapper!), dan kan het nooit op en is het om 't er radicaalst. Maar als het gaat over de verdediging van de rechten van de Vlaamse werknemer ten opzichte van (buitenlands en binnenlands) kapitaal, dan is een mes in de rug het enigste wat ze die werknemers te bieden hebben. Laatst gewijzigd door Doomy : 9 september 2010 om 00:23. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Als rechten geen intrinsieke waarde hebben, kunnen we egels verkrachten enzo. Dat betekent: Je hebt je constructie, zijnde je rechtssysteem. Dan geef je een bepaalde legitiematie aan dit system. In dit geval zeg je dat als het systeem niet zou gelden, er vreselijke dingen zouden gebeuren, dus moet men het best laten gelden. Maar dan vraag ik mij af: Is een rechtssysteem werkelijk nodig als een tussenconstructie? Tegenwoordig, in deze logocentrische maatschappij kan men pleiten van wel om door anderen begrepen te worden, maar is het voor jezelf nodig? Moet men een consequent raamwerk aanhangen? Waarom niet gewoon zeggen: dit is gewoon goed, dit voelt goed? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De mens is in deze zaak rechter en partij.
en ook. Hoe je behandelt alzo zal je behandeld worden. Verlang geen medelijden van een buitenaardse invasie als je dat medelijden zelf nooit getoond hebt naar andere levende wezens dan die wat je als mens meent te kunnen definiëren. Is het denken in termen van 'lagere diersoorten' en daarbij zichzelf als mens 'hoger' inschatten niet typerend voor ons beperkt menselijk verstandelijk vermogen? Wat met de dolfijnen bijvoorbeeld? Zouden die daarmee akkoord gaan? Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 9 september 2010 om 01:00. |
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
|
![]() Citaat:
Ik begrijp je opmerking trouwens niet echt. De mens is zonder enige twijfel het meest handige en vindingrijke dier ooit, vooral als het op overleven aankomt. Heden staan we, als luxepaardjes, verder verwijderd van de natuur dan vroeger, dat is waar. Indien de situatie ons echter zou verplichten om terug te vallen op de jacht en visvangst, zou men zich veel sneller aanpassen dan je zou denken. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
|
![]() Da's een boutade die nergens op slaat. De meeste mensen overlijden nog steeds aan ziekte, ouderdom, ongevallen enz.
|
![]() |
![]() |