Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Immigratie en integratie
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Immigratie en integratie Het forum bij uitstek voor discussies over thema's zoals vreemdelingenbeleid, integratie versus assimilatie, (verplichte) inburgering,...

Antwoord

Discussietools
Oud 12 september 2010, 16:34   #81
duveltje382
Secretaris-Generaal VN

duveltje382's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Ja, het is een arme zelfstandige, hé, meer een caritatieve vereniging waar junkie's te werk gesteld worden. Die heilige man geeft alles weg, en is dus zelf arm nu...
duveltje382 is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 16:35   #82
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den dinges Bekijk bericht
Bestaat er geen Partij van de Landlopers ?

Ook een van de ruziestokers namelijk de NVA.
Wisord is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 16:37   #83
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Wisord Bekijk bericht
Heb je de moeite gedaan de discussie te volgen ???... Het punt dat ik aanhaalde waar jij op reageerde was ivm groot verlof in de zomermaanden .
En de post waar jij toen op reageerde ging over kerstdag:

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Alberto
Een bedrijf met 700 werknemers waarvan 10% moslim is, 70 mensen gaan op Kerstdag dit bedrijf recht houden???
Neen, het bedrijf sluit zijn deuren met Kerstdag en de moslimekes moeten zich daar maar naar aanpassen of.... ze kunnen ook terugkeren naar een moslimland waar ze hun verlofdagen kunnen pakken wanneer het voor hen uitkomt.
Dat is niet vergelijkbaar met de zomervakantie, omdat je dan een interimmer kan inwerken die dan verschillende opeenvolgende vakantiegangers kan vervangen. Met een interimmer die een dag komt kan je in de meeste bedrijven weinig aanvangen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 16:39   #84
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
de volledige hout en bouw, de metaal.... de chemie, de elektriciteitsindustrie, enkel de mensen in ploegen doen verder, de dagmensen....allemaal verlof.

Den bouw ja , hoeveel bedrijven in de metaal en de chemie doen dit ?? Ik ken er geen enkel . Dat zullen dan wel geen bedrijven zijn met +- 700 werknemers waar jij over sprak .

En dan nog is iemand die met het suikerfeest verlof vraagt vervangbaar door een interimcolega [punt]
Oud 12 september 2010, 16:41   #85
Steve_M

Standaard

Citaat:
Den bouw ja , hoeveel bedrijven in de metaal en de chemie doen dit ?? Ik ken er geen enkel . Dat zullen dan wel geen bedrijven zijn met +- 700 werknemers waar jij over sprak .

En dan nog is iemand die met het suikerfeest verlof vraagt vervangbaar door een interimcolega [punt]
Mag ik je vragen in hoeveel bedrijven jij eigenlijk al gewerkt hebt?
Oud 12 september 2010, 16:43   #86
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
En de post waar jij toen op reageerde ging over kerstdag:

Dus dan mag ik nu ook over pasen beginnen OMG. zeveraar.
Oud 12 september 2010, 16:44   #87
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Mag ik je vragen in hoeveel bedrijven jij eigenlijk al gewerkt hebt?

En jij ....know it all?
Oud 12 september 2010, 16:46   #88
alberto
Minister-President

alberto's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Iemand die met het suikerfeest verlof vraagt is een dag verlof extra kwijt.

Alle bedrijven in de metaal en chemie en energie, zoals ik al zei, enkel de ploegdiensten blijven doorwerken.
Ook in den bouw 2,3,4 mans bedrijven nemen ze allemaal verlof op Kerstdag en Nieuwjaar, en is er collectief verlof in de zomer.
alberto is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 september 2010, 16:46   #89
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dus dan mag ik nu ook over pasen beginnen OMG. zeveraar.
Wat begrijp je precies niet over het verschil tussen een weken durende vakantieperiode en een feestdag? Voel je je beter nu je mij een zeveraar hebt genoemd? Heb je daarmee je sterkste argumenten aangehaald? Pasen valt trouwens altijd op een zondag, dus dan stelt het probleem zich niet.
Oud 12 september 2010, 16:49   #90
Steve_M

Standaard

Citaat:
En jij ....know it all?
Vier. En een paar interims. Nu jij weer. Maar ik heb het gevoel dat de argumenten een beetje op zijn. Ik zal het anders nog eens herhalen: voor een enkele dag is een interimmer volstrekt nutteloos. Zelfs in een gemiddelde verkoopsfunctie kan zo iemand niets komen doen: h/zij kent het product niet, kent de prijzen niet, kan niet met de kassa werken ... En dan heb ik hebt nog niet over jobs waarin het weken of zelfs maanden duurt voor je echt vlot meedraait.

Laatst gewijzigd door Steve_M : 12 september 2010 om 16:49.
Oud 12 september 2010, 16:51   #91
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Wat begrijp je precies niet over het verschil tussen een weken durende vakantieperiode en een feestdag? Voel je je beter nu je mij een zeveraar hebt genoemd? Heb je daarmee je sterkste argumenten aangehaald? Pasen valt trouwens altijd op een zondag, dus dan stelt het probleem zich niet.

Wat zit jij nu steeds te k*tkammen over die 2 weken en die feestdag . Het punt is dat ik denk dat iemand die verlof wil omwille van famillieaangelegenheden "in dit geval suikerfeest " moet kunnen krijgen . Iedereen is vervangbaar .
Oud 12 september 2010, 16:55   #92
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Wat zit jij nu steeds te k*tkammen over die 2 weken en die feestdag . Het punt is dat ik denk dat iemand die verlof wil omwille van famillieaangelegenheden "in dit geval suikerfeest " moet kunnen krijgen . Iedereen is vervangbaar .
Als je een verlofdag wil, eender welke reden dan moet je die aanvragen aan je werkgever en als die vindt dat het kan zal je die krijgen anders niet, een ziekenbriefje daarentegen kan niet de bedoeling zijn om verlof te krijgen omdat het je toevallig uitkomt, in dit geval het suikerfeest.
Oud 12 september 2010, 16:56   #93
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Vier. En een paar interims. Nu jij weer. Maar ik heb het gevoel dat de argumenten een beetje op zijn. Ik zal het anders nog eens herhalen: voor een enkele dag is een interimmer volstrekt nutteloos. Zelfs in een gemiddelde verkoopsfunctie kan zo iemand niets komen doen: h/zij kent het product niet, kent de prijzen niet, kan niet met de kassa werken ... En dan heb ik hebt nog niet over jobs waarin het weken of zelfs maanden duurt voor je echt vlot meedraait.

Aan uw buikgevoelens hecht ik weinig belang , BTW ooit al eens in een delhaize geweest in de zomermaanden ?? Het barst daar van de jobstudenten zelfs achter de kassa .
Oud 12 september 2010, 16:56   #94
Steve_M

Standaard

Citaat:
Ik zit daarover te k*tkammen omdat het twee verschillende zaken zijn. Voor een langdurige afwezigheid of opeenvolgende vakantie is het zinvol een interimmer op te leiden en in te zetten. Voor een enkele dag is quasi niemand vervangbaar. Iemand die drie dagen verlof wil met carnaval, moet die dat ook kunnen krijgen "omwille van familieleden"? Of iemand die zich graag met zijn schoonbroer een stuk in zijn kloten zuipt na de voetbal op zondagavond?
Oud 12 september 2010, 16:58   #95
Steve_M

Standaard

Citaat:
Aan uw buikgevoelens hecht ik weinig belang , BTW ooit al eens in een delhaize geweest in de zomermaanden ?? Het barst daar van de jobstudenten zelfs achter de kassa .
In de zomermaanden, nadat die jobstudenten een opleiding hebben gekregen om er dan een maand te werken. Dan zwijg ik nog over het feit dat alles dan twee keer zo lang duurt, omdat ze alles nog moeten uitzoeken en om de tien minuten een collega moeten roepen. En dan gaat het om aan de kassa zitten, met alle respect voor kassiersters.
Oud 12 september 2010, 16:59   #96
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In de zomermaanden, nadat die jobstudenten een opleiding hebben gekregen om er dan een maand te werken. Dan zwijg ik nog over het feit dat alles dan twee keer zo lang duurt, omdat ze alles nog moeten uitzoeken en om de tien minuten een collega moeten roepen. En dan gaat het om aan de kassa zitten, met alle respect voor kassiersters.
Een opleiding krijgen ze niet hoor. Alles wordt 1e keer uitgelegd en dan mag je uw plan trekken.
Oud 12 september 2010, 17:00   #97
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door alberto Bekijk bericht
Als je een verlofdag wil, eender welke reden dan moet je die aanvragen aan je werkgever en als die vindt dat het kan zal je die krijgen anders niet, een ziekenbriefje daarentegen kan niet de bedoeling zijn om verlof te krijgen omdat het je toevallig uitkomt, in dit geval het suikerfeest.

Regels zijn er nu eenmaal om te overtreden anders waren er geen regels nodig . Als de persoon in kwestie een dag verlof niet krijgt en hij heeft deze echt nodig maar krijgt die niet dan is het normaal dat hij een andere methode gebruikt om deze wel te krijgen . Dat is normaal anders moet je bedrijven maar omvormen tot gevangenissen .

Laatst gewijzigd door Wisord : 12 september 2010 om 17:02.
Oud 12 september 2010, 17:00   #98
suqar_7loe

suqar_7loe's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zo werkt het natuurlijk niet. Als je zelf wil kiezen welke feestdagen je vrij krijgt, dan word je niet extra gecompenseerd om te werken op andere dagen. Kerstdag is dan een gewone dag.

Daarnaast kunnen de meeste werkgevers helemaal niets doen met werknemers die op kerstdag komen werken, aangezien de meeste bedrijven dan gewoon sluiten. Organisatorisch lijkt me dat allemaal niet zo handig.
Een bijna onmogelijke situatie. Ik blijf wel thuis op kerstavond.
Oud 12 september 2010, 17:05   #99
Wisord
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door suqar_7loe Bekijk bericht
Een bijna onmogelijke situatie. Ik blijf wel thuis op kerstavond.

Ik verdien die dagen met 1 dag werken het loon waar ik anders een week voor werk ... daarna neem ik een last minute naar de zon .
Oud 12 september 2010, 17:05   #100
alberto
Minister-President

Standaard

Citaat:
Regels zijn er nu eenmaal om te overtreden anders waren er geen regels nodig . Als de persoon in kwestie een dag verlof niet krijgt en hij heeft deze echt nodig maar krijgt die niet dan is het normaal dat hij een andere methode gebruikt om deze wel te krijgen . Dat is normaal anders moet je bedrijven maar omvormen tot gevangenissen .
Niemand verplicht u om te gaan werken, dan kan je doen en laten wat je wil, achteraf niet komen klagen dat je te weinig hebt en niet toe komt.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 16:27.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be