![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Verder in het artikel stond er nog veel belangrijker cijfer voor mij : slechts 15,8% vindt dat België moet blijven bestaan zoals het nu bestaat. De rest van het artikel is heel warrig en ambigu geschreven... Er staat wel nog dat 2/3 meer bevoegdheden wil. Er staat ook nog dat 20.7 % voorstander is van een confederale staat : ik weet niet of je het zo mag interpreteren maar als dat exclusief die 25,7% die voor onafhankelijkheid is, heb je al 46,4% die minstens voor confederalisme is... Laatst gewijzigd door sjarel : 13 september 2010 om 12:38. |
|
![]() |
![]() |
#82 |
Banneling
|
![]() Hebben ze weer 100 vlamingen gevraagd ?..maw 99% heeft geen mening (gekregen)
|
![]() |
![]() |
#83 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
2/ U mag mij "confronteren", maar ik zal enkel op mij nemen wat ik op mij neem. Ik ben niet verantwoordelijk voor wat de N-BA doet en laat. 3/ Wat is "het desinformatieproces"? En hoe doet de N-VA daaraan mee?
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
|
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Gratuïete onzin. Emancipatieprocessen verlopen niet lineair. Af en toe zijn er grote schokken, en volgens mee was vrijdag 3 september 2010 zo'n schok.
Eenmaal een klein gaatje in de dijk, kan het snel gaan.
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dat is één van de euvels die de Vlaamse emancipatie moet wegwerken.
|
![]() |
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
U vergeet de 6% die voorstanders zijn van een unitair België. Dat wil dus zeggen dat er evenveel voorstanders zijn van een status quo in Vlaanderen dan van seperatisme. Dat is het probleem in België. De seperatisten zijn op dit moment te sterk om een regering te vormen en te zwak om er geen te vormen. Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 september 2010 om 14:21. |
|
![]() |
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#89 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
Al de rest is natuurlijk voor meer bevoegdheden voor de regio's waarbij nog eens 20% confederalisten. |
|
![]() |
![]() |
#90 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Bart De Wever: * "In dit land word je als Vlaming staatsman door je eigen overtuiging in de frigo te stoppen zolang de carrière dat vereist. Een staatsman is een man op wie geen staat te maken valt." (2007) * "Je kunt in dit land geen federale regering meer maken die onze welvaart kan redden. Ik doe daar niet meer aan mee." (30.11.23) * "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23) Laatst gewijzigd door E. Gidius : 13 september 2010 om 14:27. |
|
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Waar stel ik dat? Ik zeg gewoon dat er in de enquete ook mensen zijn opgenomen die van België opnieuw een unitaire staat willen maken. 6%
|
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Uiteraard. Dat is wat ik wil zeggen.
|
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Je antwoord handig NIET op die 2/3 die meer bevoegdheden wil he. 66% wil dus zeker NIET weten van een status quo. Je 6% unitaristen mag je als enigen tellen die België willen behouden of nog slechter veranderen...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
![]() |
![]() |
#94 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
De anderen moeten maar wijken. |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Een staatsvorm waar één groep of partij zijn volledig programma doordrukt zonder compromissen, hoe heet jij die?
Laatst gewijzigd door filosoof : 13 september 2010 om 14:55. |
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
doen! Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 september 2010 om 14:45. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 13 september 2010 om 14:46. |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Banneling
|
![]() het zijn deze liliputrers in de opositie (sic) die de kiesdrempel ingevoerd hebben om de NVA weg te houden
mwhoeha heerlijk Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 september 2010 om 14:48. |
![]() |
![]() |
#99 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Nee, hen emanciperen tot zelfbewuste Vlamingen en hen mentaal bevrijden uit het Belgische onderwerpingsdenken. En mocht je de rest van de discussie niet gelezen hebben: dat is dus niet per definitie hetzelfde als Vlaamse onafhankelijkheid.
|
![]() |