Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 13 september 2010, 12:37   #81
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...&kanaalid=1612

Op de vraag of Vlaanderen onafhankelijk moet worden, antwoordt nog altijd 59,3 procent negatief. Met 25,7 procent maken de aanhangers van onafhankelijkheid ongeveer een kwart van de bevolking uit, terwijl 15 procent geen mening heeft.
-----------------

Gezien de politieke impasse verbazen deze cijfers me.
Om te beginnen vind ik dat eigenlijk ontzettend veel. 1 op 4 kiest nu al radicaal voor onafhankelijkheid terwijl er nog veel tussenoplossingen mogelijk zijn om België leefbaarder te maken. 26% wil nu al geen gebruik meer maken van die mogelijkheden...

Verder in het artikel stond er nog veel belangrijker cijfer voor mij :
slechts 15,8% vindt dat België moet blijven bestaan zoals het nu bestaat.

De rest van het artikel is heel warrig en ambigu geschreven... Er staat wel nog dat 2/3 meer bevoegdheden wil.

Er staat ook nog dat 20.7 % voorstander is van een confederale staat : ik weet niet of je het zo mag interpreteren maar als dat exclusief die 25,7% die voor onafhankelijkheid is, heb je al 46,4% die minstens voor confederalisme is...

Laatst gewijzigd door sjarel : 13 september 2010 om 12:38.
sjarel is offline  
Oud 13 september 2010, 12:43   #82
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Hebben ze weer 100 vlamingen gevraagd ?..maw 99% heeft geen mening (gekregen)
Eigenzinnig is offline  
Oud 13 september 2010, 12:53   #83
Ernst Niessen
Europees Commissaris

Ernst Niessen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Pericles Bekijk bericht
Verhofstadt verkocht ook lucht. Het duurde even voordat de kiezer dat door had.
U wilt toch niet zeggen dat Bart De Wever op één hoop moet worden gegooid met Guy Verhofstadt?
Ernst Niessen is offline  
Oud 13 september 2010, 14:07   #84
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Tja, de NV-A doet volgens mij blijkbaar mee aan het desinformatieproces , u manisfesteert zich als NV-A kiezer , u pleit voor stopzetting van het desinformatieproces en ik confronteer u vervolgens met de praktijken terzake van de NV-A.
1/ Ik heb in 2010 N-VA gestemd maar ik ben niet getrouwd met die partij, noch zal ik ooit met een partij getrouwd zijn. Partij zijn in mijn ogen instrumenten meer niet.

2/ U mag mij "confronteren", maar ik zal enkel op mij nemen wat ik op mij neem. Ik ben niet verantwoordelijk voor wat de N-BA doet en laat.

3/ Wat is "het desinformatieproces"? En hoe doet de N-VA daaraan mee?
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline  
Oud 13 september 2010, 14:09   #85
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
26% in 180 jaar dus nog eens 180 jaar te gaan.
Gratuïete onzin. Emancipatieprocessen verlopen niet lineair. Af en toe zijn er grote schokken, en volgens mee was vrijdag 3 september 2010 zo'n schok.

Eenmaal een klein gaatje in de dijk, kan het snel gaan.
* "Wie lokaal een bestuur maakt met PVDA sluit zichzelf uit voor een coalitie met N-VA. Daar ga ik na de verkiezingen zeer principieel in zijn." (2.11.23)
E. Gidius is offline  
Oud 13 september 2010, 14:12   #86
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Om zijn kiezers te behouden zal Bart toch met een ander verhaal moeten komen dan "we moeten de Vlaming emanciperen".
U blijft alles op een/de partij(en) schuiven.

Dat is één van de euvels die de Vlaamse emancipatie moet wegwerken.
E. Gidius is offline  
Oud 13 september 2010, 14:20   #87
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Om te beginnen vind ik dat eigenlijk ontzettend veel. 1 op 4 kiest nu al radicaal voor onafhankelijkheid terwijl er nog veel tussenoplossingen mogelijk zijn om België leefbaarder te maken. 26% wil nu al geen gebruik meer maken van die mogelijkheden...

Verder in het artikel stond er nog veel belangrijker cijfer voor mij :
slechts 15,8% vindt dat België moet blijven bestaan zoals het nu bestaat.

De rest van het artikel is heel warrig en ambigu geschreven... Er staat wel nog dat 2/3 meer bevoegdheden wil.

Er staat ook nog dat 20.7 % voorstander is van een confederale staat : ik weet niet of je het zo mag interpreteren maar als dat exclusief die 25,7% die voor onafhankelijkheid is, heb je al 46,4% die minstens voor confederalisme is...

U vergeet de 6% die voorstanders zijn van een unitair België. Dat wil dus zeggen dat er evenveel voorstanders zijn van een status quo in Vlaanderen dan van seperatisme. Dat is het probleem in België. De seperatisten zijn op dit moment te sterk om een regering te vormen en te zwak om er geen te vormen.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 13 september 2010 om 14:21.
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2010, 14:24   #88
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
U vergeet de 6% die voorstanders zijn van een unitair België. Dat wil dus zeggen dat er evenveel voorstanders zijn van een status quo in Vlaanderen dan van seperatisme. Dat is het probleem in België. De seperatisten zijn op dit moment te sterk om een regering te vormen en te zwak om er geen te vormen.
U vergeet hier even die 2/3 die meer bevoegdheden wil? Makkelijkshelve voeg jij die bedrieglijk bij status quo?
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 13 september 2010, 14:26   #89
sjarel
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
U vergeet hier even die 2/3 die meer bevoegdheden wil? Makkelijkshelve voeg jij die bedrieglijk bij status quo?
Ik denk dat hij bedoelt dat 26% voor onafhankelijkheid is en 22% (15.7% voor status quo +6% unitaristen) voor status quo of meer België.
Al de rest is natuurlijk voor meer bevoegdheden voor de regio's waarbij nog eens 20% confederalisten.
sjarel is offline  
Oud 13 september 2010, 14:26   #90
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
U vergeet de 6% die voorstanders zijn van een unitair België. Dat wil dus zeggen dat er evenveel voorstanders zijn van een status quo in Vlaanderen dan van separatisme. Dat is het probleem in België. De separatisten zijn op dit moment te sterk om een regering te vormen en te zwak om er geen te vormen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 13 september 2010 om 14:27.
E. Gidius is offline  
Oud 13 september 2010, 14:28   #91
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Waar stel ik dat? Ik zeg gewoon dat er in de enquete ook mensen zijn opgenomen die van België opnieuw een unitaire staat willen maken. 6%
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2010, 14:29   #92
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door sjarel Bekijk bericht
Ik denk dat hij bedoelt dat 26% voor onafhankelijkheid is en 22% (15.7% voor status quo +6% unitaristen) voor status quo of meer België.
Al de rest is natuurlijk voor meer bevoegdheden voor de regio's waarbij nog eens 20% confederalisten.
Uiteraard. Dat is wat ik wil zeggen.
solidarnosc is offline  
Oud 13 september 2010, 14:34   #93
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waar stel ik dat? Ik zeg gewoon dat er in de enquete ook mensen zijn opgenomen die van België opnieuw een unitaire staat willen maken. 6%
Je antwoord handig NIET op die 2/3 die meer bevoegdheden wil he. 66% wil dus zeker NIET weten van een status quo. Je 6% unitaristen mag je als enigen tellen die België willen behouden of nog slechter veranderen...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 13 september 2010, 14:36   #94
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
http://www.nieuwsblad.be/article/det...&kanaalid=1612

Op de vraag of Vlaanderen onafhankelijk moet worden, antwoordt nog altijd 59,3 procent negatief. Met 25,7 procent maken de aanhangers van onafhankelijkheid ongeveer een kwart van de bevolking uit, terwijl 15 procent geen mening heeft.
-----------------

Gezien de politieke impasse verbazen deze cijfers me.
J�*, en dan? "Ze" hebben al "gelijk" (in hun eigen ogen dan toch) sinds Hendrik Conscience De Leeuw van Vlaanderen schreef.

De anderen moeten maar wijken.
filosoof is offline  
Oud 13 september 2010, 14:38   #95
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Misschien wel ja. Op voorwaarde dat we niet eerst decennialang omwille van het compromis door de vallei van de schande moeten. En daar vrees ik toch wel een beetje voor.
Een staatsvorm waar één groep of partij zijn volledig programma doordrukt zonder compromissen, hoe heet jij die?

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 september 2010 om 14:55.
filosoof is offline  
Oud 13 september 2010, 14:43   #96
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
J�*, en dan? "Ze" hebben al "gelijk" (in hun eigen ogen dan toch) sinds Hendrik Conscience De Leeuw van Vlaanderen schreef.

De anderen moeten maar wijken.
eens vanonder de kerktoren komen daar is nog niemand ziek van geworden
doen!

Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 september 2010 om 14:45.
born2bewild is offline  
Oud 13 september 2010, 14:45   #97
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Inderdaad, alleen wordt er binnen de Vlaamse "meerderheid" opositie gevoerd door Groen en SP.A.
Ga met zo mensen naar de oorlog.
Opositie verbieden dan maar?

Laatst gewijzigd door filosoof : 13 september 2010 om 14:46.
filosoof is offline  
Oud 13 september 2010, 14:48   #98
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
het zijn deze liliputrers in de opositie (sic) die de kiesdrempel ingevoerd hebben om de NVA weg te houden

mwhoeha heerlijk

Laatst gewijzigd door born2bewild : 13 september 2010 om 14:48.
born2bewild is offline  
Oud 13 september 2010, 14:53   #99
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Another Jack Bekijk bericht
Ja, het zullen slechte vragen geweest zijn...
En slechte ondervraagden.
Het wordt tijd dat vlaamsnationalistische leiders zich een beter volk zoeken om te leiden.
filosoof is offline  
Oud 13 september 2010, 14:54   #100
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Nee, hen emanciperen tot zelfbewuste Vlamingen en hen mentaal bevrijden uit het Belgische onderwerpingsdenken. En mocht je de rest van de discussie niet gelezen hebben: dat is dus niet per definitie hetzelfde als Vlaamse onafhankelijkheid.
Zwartengeel is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:14.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be