Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 17 september 2010, 00:43   #81
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kawadude Bekijk bericht
Dat is inderdaad de basis om elkaar te begrijpen en elkaar iets bij te leren.

Ik kan er niet genoeg de nadruk op leggen hoezeer ik je projecten steun, maar ik kan me niet van de indruk ontdoen dat je werkgever -via inspecties- gaat vaststellen dat je subversieve onderwerpen in je lesmateriaal gebruikt, waardoor de waardering voor je werk (door hen voor wie het voor jou belangrijk is op werkgebied) wel eens minder goed ingeschat zal worden dan door je leerlingen zelf.

Niet dat ik je wil demotiveren, maar een realiity check van tijd tot tijd kan geen kwaad, me dunkt.
Er zijn werkgevers genoeg die mijn talrijke gebreken door de vingers zullen willen zien

Nog een leuke anekdote voor het slapengaan:

vandaag stond plots de directrice aan de deur van mijn klaslokaal. De les was net gedaan, en ik was mij aan het klaarmaken voor de middagpauze.

Ze vroeg mij - in het Nederlands (had ik van haar echt nog niet vaak gehoord)! - of het meeviel. Ik antwoordde naar waarheid: o jawel hoor, ik kan echt niet klagen.

Toen viel haar oog op een aantal boeken die op mijn bureau lagen: over "Zoogdieren", "Vissen" en "Vogels" (2 delen), en dat bleek haar wel te bevallen. Ik legde haar uit dat ik in de vierde klas o.a. het thema 'de natuur' wilde aanbrengen, en dat vond ze goed.

Ik voegde er aan toe dat ik ook het verhaal "Van Den Vos Reynaerde" wilde gebruiken (ik heb een boekje met CD), en dat ontlokte bij haar goedkeurend gemompel. Ik kan niet ontkennen dat dat mij aangenaam verraste.

Daarna vroeg ik haar hoe het haar ging, en zij klaagde wat over het vele werk bij de inschrijvingen. Zij nam afscheid, maar vermeldde nog dat ze ook de papieren die mij de storting van mijn loon op het einde van de maand moesten garanderen nog op tijd had weten te verzenden.

Ik ga toch nog maar wat stoefen :

- ik help regelmatig bij de surveillance van de speelplaats (dat is normaal gezien het werk van de éducatrices, maar die zijn maar wat dankbaar voor de hulp die ze van mij krijgen) en ik ben de énige leerkracht die dat doet

- ik help het onderhoudspersoneel bij het proper houden van de speelplaats, de gangen, de klaslokalen

- ik draai er mijn hand niet voor om om tijdens mijn 'vrije uren' collega's een handje toe te steken

- ik ben meestal de eerste leerkracht die met z'n leerlingen de trappen opgaat en zijn lokaal binnenstapt

- ik geef vrijwillig bijles aan leerlingen die dat nodig hebben

- ik ben begonnen aan de uitbouw van een collectie boeken in het Nederlands, het Duits en het Engels

- ...

(ik kan nog wel een tijdje blijven doorgaan, maar ik vermoed dat je ondertussen wel begrepen hebt dat ik me hier serieus 'onmisbaar' aan het maken ben )

YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!!

Laatst gewijzigd door djimi : 17 september 2010 om 00:44.
djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 01:23   #82
daiwa
Secretaris-Generaal VN

daiwa's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door djimi Bekijk bericht
(ik kan nog wel een tijdje blijven doorgaan, maar ik vermoed dat je ondertussen wel begrepen hebt dat ik me hier serieus 'onmisbaar' aan het maken ben )
Even sarcastisch doen, niet persoonlijk hoor djimi.

Het kerkhof ligt vol met ''onmisbaren''.
daiwa is offline  
Oud 17 september 2010, 01:51   #83
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Er zijn werkgevers genoeg die mijn talrijke gebreken door de vingers zullen willen zien

Nog een leuke anekdote voor het slapengaan:

vandaag stond plots de directrice aan de deur van mijn klaslokaal. De les was net gedaan, en ik was mij aan het klaarmaken voor de middagpauze.

Ze vroeg mij - in het Nederlands (had ik van haar echt nog niet vaak gehoord)! - of het meeviel. Ik antwoordde naar waarheid: o jawel hoor, ik kan echt niet klagen.

Toen viel haar oog op een aantal boeken die op mijn bureau lagen: over "Zoogdieren", "Vissen" en "Vogels" (2 delen), en dat bleek haar wel te bevallen. Ik legde haar uit dat ik in de vierde klas o.a. het thema 'de natuur' wilde aanbrengen, en dat vond ze goed.

Ik voegde er aan toe dat ik ook het verhaal "Van Den Vos Reynaerde" wilde gebruiken (ik heb een boekje met CD), en dat ontlokte bij haar goedkeurend gemompel. Ik kan niet ontkennen dat dat mij aangenaam verraste.

Daarna vroeg ik haar hoe het haar ging, en zij klaagde wat over het vele werk bij de inschrijvingen. Zij nam afscheid, maar vermeldde nog dat ze ook de papieren die mij de storting van mijn loon op het einde van de maand moesten garanderen nog op tijd had weten te verzenden.

Ik ga toch nog maar wat stoefen :

- ik help regelmatig bij de surveillance van de speelplaats (dat is normaal gezien het werk van de éducatrices, maar die zijn maar wat dankbaar voor de hulp die ze van mij krijgen) en ik ben de énige leerkracht die dat doet

- ik help het onderhoudspersoneel bij het proper houden van de speelplaats, de gangen, de klaslokalen

- ik draai er mijn hand niet voor om om tijdens mijn 'vrije uren' collega's een handje toe te steken

- ik ben meestal de eerste leerkracht die met z'n leerlingen de trappen opgaat en zijn lokaal binnenstapt

- ik geef vrijwillig bijles aan leerlingen die dat nodig hebben

- ik ben begonnen aan de uitbouw van een collectie boeken in het Nederlands, het Duits en het Engels

- ...

Buiten dat laatste zinnetje ben je een kerel naar mijn hart (en nee... ik ben niet homofiel )

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 17 september 2010, 06:13   #84
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door daiwa Bekijk bericht
Even sarcastisch doen, niet persoonlijk hoor djimi.

Het kerkhof ligt vol met ''onmisbaren''.

Ik gebruikte niet voor niets de ' ' - tekentjes, hé, daiwa.

djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 06:14   #85
djimi
Secretaris-Generaal VN

djimi's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Buiten dat laatste zinnetje ben je een kerel naar mijn hart (en nee... ik ben niet homofiel )
Gelukkig voor jou, Jazeker, want indien je wél homofiel zou zijn, zou ik je toch moeten teleurstellen.

Ik ben nl. een dolle mina, een echte mannen-haatster

djimi is offline  
Oud 17 september 2010, 07:16   #86
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tracht via de VRT aan die reportage 'de heksen van Komen' te geraken ... beelden die tot de verbeelding spreken én het absurde/onmenselijke van opgehitste extremiteiten pijnlijk duidelijk maken...
Op youtube is deze reportage helaas niet te vinden.

Ik ken één van de makers ervan en zal langs die weg eens proberen om een copie te krijgen.
Oud 17 september 2010, 07:44   #87
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Everytime Bekijk bericht
Walen hebben zeker en vast hetzelfe "onthaal" in Vlaanderen gehad..........
Zoals de hysterische heisa over dat meisje dat met een mes gestoken was omdat ze Franstalig was, en achteraf alles bleek uitgevonden te hebben om wat aandacht te krijgen van haar mama?
Oud 17 september 2010, 07:44   #88
stab
Perm. Vertegenwoordiger VN

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Dank je wel, E. Gidius.

Mijn (30) leerlingen van de klas 6.2 hebben als jaartaak gekregen: een spreekbeurt (+ mondeling examen) over een aspect van de "Vlaamse Ontvoogding" in de periode 1830-2010.

Ik zal ook "Het Schooltje van Komen" als mogelijk onderwerp voorstellen.
Riskant.
Oud 17 september 2010, 07:46   #89
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
tracht via de VRT aan die reportage 'de heksen van Komen' te geraken ... beelden die tot de verbeelding spreken én het absurde/onmenselijke van opgehitste extremiteiten pijnlijk duidelijk maken...
Dat zal niet lukken.
Daar heerst volgens mij een soort van embargo op.
Oud 17 september 2010, 07:51   #90
stab

stab's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Op youtube is deze reportage helaas niet te vinden.

Ik ken één van de makers ervan en zal langs die weg eens proberen om een copie te krijgen.
Ere aan wie ere toekomt: het was een Franstalige (mss Waalse) journalist die de doc gemaakt heeft .
Als ik mij niet vergis gaat het over Jacques Vierendeels, in het voorjaar overleden.
Décès du journaliste Jacques Vierendeels
Oud 17 september 2010, 07:52   #91
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door stab Bekijk bericht
Ere aan wie ere toekomt: het was een Franstalige (mss Waalse) journalist die de doc gemaakt heeft .
Als ik mij niet vergis gaat het over Jacques Vierendeels, in het voorjaar overleden.
Décès du journaliste Jacques Vierendeels
Ik denk dat er ook een Vlaamse cameraman bij betrokken was.
Oud 17 september 2010, 08:56   #92
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik ben nl. een dolle mina, een echte mannen-haatster
uh oh ....
Hollander is offline  
Oud 17 september 2010, 09:16   #93
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Weet iemand waar de fameuze beelden van Sorcieres de Commines online te vinden zijn? Ik heb ze nog nooit gezien, en kan ze ook niet vinden.
Rogge is offline  
Oud 17 september 2010, 09:23   #94
Rogge
Parlementslid

Rogge's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik wil hen niet vertellen wat er gebeurd is/nog gebeurt, omdat ik onvermijdelijk een eigen gekleurd perspectief zou aanbrengen.

Maar ik heb al een aantal leerlingen er toe aangezet zich beter te informeren, en dat vind ik al een stap in de goede richting.
Mooi initiatief. Vooral het feit dat je hen het zelf laat opzoeken. Ze steken er wellicht meer van op, en zo vermijd je bovendien verwijten van indoctrinatie e.d.
Uiteindelijk, als enkelen tot het besluit zouden komen dat de Vlamingen verkeerd zitten en overdrijven, hebben ze evengoed hun opdracht uitgevoerd.
Rogge is offline  
Oud 17 september 2010, 09:37   #95
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

Rappers uit Komen....in het Frans, of course.

http://www.youtube.com/watch?v=lK-XgEs_hzU

RAF in de mix (http://www.myspace.com/raf7780)

Behoorlijk goede rapper , dat ook nog.

Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 september 2010 om 09:39.
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 17 september 2010, 09:46   #96
Eberhard Leclerc
Secretaris-Generaal VN

Eberhard Leclerc's schermafbeelding

Standaard

De plaatselijke hoodies, bewegende beelden uit Komen, in het Frans.

http://www.youtube.com/watch?v=XEbXwLK1dbs
Le son de la frontière (21.000 hits) 2009
Eberhard Leclerc is offline  
Oud 17 september 2010, 09:52   #97
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eberhard Leclerc Bekijk bericht
De plaatselijke hoodies, bewegende beelden uit Komen, in het Frans.

http://www.youtube.com/watch?v=XEbXwLK1dbs
Le son de la frontière (21.000 hits) 2009
Mooie rap, maar ik mis de mooie meiden die men gewoonlijk tentoon,stelt
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 17 september 2010, 09:53   #98
Zeno!
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

^^ En hij spamde verder... Is er geen forum voor liefhebbers van dat soort ""muziek""?
Zeno! is offline  
Oud 17 september 2010, 15:09   #99
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Ja djimi. Nu begeef je je op glad ijs jong.
Eigenlijk zouden velen onder ons zich vaker op glad ijs mogen begeven. Geen haat propaganderen, maar op z'n minst haat tegengaan. Óók al vind die haat zich tegen Vlamingen plaats.
Vroeger, tijdens de Kleine IJstijd hadden Vlamingen een schaatserscultuur.

We 'hoeven' niet in de vorm van luidkeels gebrul en gemolesteer van Franstalige mensen op komen voor die kinderen daar? Hoe schaapachtig kan je anders zijn.

Op het forum van Le Soir werd trouwens eens verteld dat de faciliteiten in Komen tenminste nagevolgd worden, itt. de Vlaamse. Ik heb dit verhaal een jaar terug aan verteld en krijg 5 duimen omlaag en geen enkele omhoog.
Ik had toen echter niet de beelden om het aan te tonen. Ik ben niet gaan schelden op Walen, maar ik heb wel gezegd dat het wel leek alsof ik met Franstalige Voorposters aan het praten was. Misschien was dát erover.

Toch ben ik vrij zeker dat, indien ik veel beleefder en kalmer was, dat ik wellicht niet meteen gecensureerd zou worden, maar na een tijd wel. Sommige forummers die ik als beleefde mensen ervaar (zoals vlijmscherp en Hallebarde) zijn er immers ook gebannen. Verder is ook djimi er gebannen en hij is nochtans ook geen haatprediker.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 17 september 2010 om 15:20.
Scarabaeida is offline  
Oud 17 september 2010, 15:22   #100
Scarabaeida
Europees Commissaris

Standaard

Trouwens, het bruutweg schelden op Boches is iets wat men in Frankrijk deed vlak na de Eerste Wereldoorlog ('un enfant boche ne boira pas de lait français' tegen een Duitse moeder met een zuigeling). Er zijn betere manieren bepaalde Fransen uit een bepaald tijdperk na te apen hoor...

Zelke denkbeelden hebben zelfs voor oorlogen geleid in het verleden (Duitsers tegen Polen bijvoorbeeld, omdat ze geloofden dan hun land ontstolen werd tussen hun kernland en Oostpruisen; en de Slavische cultuur moest vernield worden). Wat een haat.

Trouwens, mij viel als kind al op dat Germaans sneller uitgemaakt wordt voor 'extremist' dan Romaans. Vlamingen worden zo niet geacht voor zichzelf op te komen, terwijl men hetzelfde van Franstaligen als normaal beschouwt ook al blaast men het op of verkoopt men leugens (zoals dat meisje met haar 'messteken' of het feit dat in Vlaamse scholen kinderen enkel Nederlands mogen spreken, en dan doen alsof dat dan abnormaal is; in Franstalige scholen spreekt men toch ook enkel Frans?). Indien een Vlaming hetzelfde zou reageren zou hij vaak terecht/soms onterecht, als 'zeur', 'nationalist' of zelfs 'extremist' aanzien worden.

Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 17 september 2010 om 15:34.
Scarabaeida is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:54.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be