![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Nog een leuke anekdote voor het slapengaan: vandaag stond plots de directrice aan de deur van mijn klaslokaal. De les was net gedaan, en ik was mij aan het klaarmaken voor de middagpauze. Ze vroeg mij - in het Nederlands (had ik van haar echt nog niet vaak gehoord)! - of het meeviel. Ik antwoordde naar waarheid: o jawel hoor, ik kan echt niet klagen. Toen viel haar oog op een aantal boeken die op mijn bureau lagen: over "Zoogdieren", "Vissen" en "Vogels" (2 delen), en dat bleek haar wel te bevallen. Ik legde haar uit dat ik in de vierde klas o.a. het thema 'de natuur' wilde aanbrengen, en dat vond ze goed. Ik voegde er aan toe dat ik ook het verhaal "Van Den Vos Reynaerde" wilde gebruiken (ik heb een boekje met CD), en dat ontlokte bij haar goedkeurend gemompel. Ik kan niet ontkennen dat dat mij aangenaam verraste. Daarna vroeg ik haar hoe het haar ging, en zij klaagde wat over het vele werk bij de inschrijvingen. Zij nam afscheid, maar vermeldde nog dat ze ook de papieren die mij de storting van mijn loon op het einde van de maand moesten garanderen nog op tijd had weten te verzenden. Ik ga toch nog maar wat stoefen ![]() - ik help regelmatig bij de surveillance van de speelplaats (dat is normaal gezien het werk van de éducatrices, maar die zijn maar wat dankbaar voor de hulp die ze van mij krijgen) en ik ben de énige leerkracht die dat doet - ik help het onderhoudspersoneel bij het proper houden van de speelplaats, de gangen, de klaslokalen - ik draai er mijn hand niet voor om om tijdens mijn 'vrije uren' collega's een handje toe te steken - ik ben meestal de eerste leerkracht die met z'n leerlingen de trappen opgaat en zijn lokaal binnenstapt - ik geef vrijwillig bijles aan leerlingen die dat nodig hebben - ik ben begonnen aan de uitbouw van een collectie boeken in het Nederlands, het Duits en het Engels - ... (ik kan nog wel een tijdje blijven doorgaan, maar ik vermoed dat je ondertussen wel begrepen hebt dat ik me hier serieus 'onmisbaar' aan het maken ben ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() Laatst gewijzigd door djimi : 17 september 2010 om 00:44. |
|
![]() |
![]() |
#82 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Ik gebruikte niet voor niets de ' ' - tekentjes, hé, daiwa.
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#85 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ben nl. een dolle mina, een echte mannen-haatster ![]()
"There's No Such Thing As Society!" ONLY I CAN HELP YOU! I AM your Protector and I WILL protect you. Whether you like it or not: I'M COMING TO PROTECT YOU! YOUR BODY, MY CHOICE, FOREVER! HANG MIKE PENCE!!! ![]() |
|
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ken één van de makers ervan en zal langs die weg eens proberen om een copie te krijgen.
![]() |
#87 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]()
![]() |
#88 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#89 | |
|
![]() Citaat:
Daar heerst volgens mij een soort van embargo op.
![]() |
#90 | |
|
![]() Citaat:
Als ik mij niet vergis gaat het over Jacques Vierendeels, in het voorjaar overleden. Décès du journaliste Jacques Vierendeels
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#92 |
|
![]() uh oh ....
![]()
#93 |
Parlementslid
|
![]() Weet iemand waar de fameuze beelden van Sorcieres de Commines online te vinden zijn? Ik heb ze nog nooit gezien, en kan ze ook niet vinden.
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Parlementslid
|
![]() Citaat:
Uiteindelijk, als enkelen tot het besluit zouden komen dat de Vlamingen verkeerd zitten en overdrijven, hebben ze evengoed hun opdracht uitgevoerd. |
|
![]() |
![]() |
#95 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Rappers uit Komen....in het Frans, of course.
http://www.youtube.com/watch?v=lK-XgEs_hzU RAF in de mix (http://www.myspace.com/raf7780) Behoorlijk goede rapper , dat ook nog. Laatst gewijzigd door Eberhard Leclerc : 17 september 2010 om 09:39. |
![]() |
![]() |
#96 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De plaatselijke hoodies, bewegende beelden uit Komen, in het Frans.
http://www.youtube.com/watch?v=XEbXwLK1dbs Le son de la frontière (21.000 hits) 2009 |
![]() |
![]() |
#97 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#98 |
Eur. Commissievoorzitter
|
![]() ^^ En hij spamde verder... Is er geen forum voor liefhebbers van dat soort ""muziek""?
|
![]() |
![]() |
#99 |
Europees Commissaris
|
![]() Eigenlijk zouden velen onder ons zich vaker op glad ijs mogen begeven. Geen haat propaganderen, maar op z'n minst haat tegengaan. Óók al vind die haat zich tegen Vlamingen plaats.
Vroeger, tijdens de Kleine IJstijd hadden Vlamingen een schaatserscultuur. We 'hoeven' niet in de vorm van luidkeels gebrul en gemolesteer van Franstalige mensen op komen voor die kinderen daar? Hoe schaapachtig kan je anders zijn. Op het forum van Le Soir werd trouwens eens verteld dat de faciliteiten in Komen tenminste nagevolgd worden, itt. de Vlaamse. Ik heb dit verhaal een jaar terug aan verteld en krijg 5 duimen omlaag en geen enkele omhoog. Ik had toen echter niet de beelden om het aan te tonen. Ik ben niet gaan schelden op Walen, maar ik heb wel gezegd dat het wel leek alsof ik met Franstalige Voorposters aan het praten was. Misschien was dát erover. Toch ben ik vrij zeker dat, indien ik veel beleefder en kalmer was, dat ik wellicht niet meteen gecensureerd zou worden, maar na een tijd wel. Sommige forummers die ik als beleefde mensen ervaar (zoals vlijmscherp en Hallebarde) zijn er immers ook gebannen. Verder is ook djimi er gebannen en hij is nochtans ook geen haatprediker.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 17 september 2010 om 15:20. |
![]() |
![]() |
#100 |
Europees Commissaris
|
![]() Trouwens, het bruutweg schelden op Boches is iets wat men in Frankrijk deed vlak na de Eerste Wereldoorlog ('un enfant boche ne boira pas de lait français' tegen een Duitse moeder met een zuigeling). Er zijn betere manieren bepaalde Fransen uit een bepaald tijdperk na te apen hoor...
Zelke denkbeelden hebben zelfs voor oorlogen geleid in het verleden (Duitsers tegen Polen bijvoorbeeld, omdat ze geloofden dan hun land ontstolen werd tussen hun kernland en Oostpruisen; en de Slavische cultuur moest vernield worden). Wat een haat. Trouwens, mij viel als kind al op dat Germaans sneller uitgemaakt wordt voor 'extremist' dan Romaans. Vlamingen worden zo niet geacht voor zichzelf op te komen, terwijl men hetzelfde van Franstaligen als normaal beschouwt ook al blaast men het op of verkoopt men leugens (zoals dat meisje met haar 'messteken' of het feit dat in Vlaamse scholen kinderen enkel Nederlands mogen spreken, en dan doen alsof dat dan abnormaal is; in Franstalige scholen spreekt men toch ook enkel Frans?). Indien een Vlaming hetzelfde zou reageren zou hij vaak terecht/soms onterecht, als 'zeur', 'nationalist' of zelfs 'extremist' aanzien worden.
Vermijd woordenwisselingen met kletskousen: elk kreeg een tong, maar weinigen verstand. Disticha Catonis Laatst gewijzigd door Scarabaeida : 17 september 2010 om 15:34. |
![]() |