![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum! |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Die jobverhuis cultuur bestaat alleen yuppies in onze contreien.. Ik heb trouwens bijna 20 jaar met collectief (bedrijfs)vervoer gereden..nu niet meer omdat het zo goed als verdwenen is.. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#82 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Ik ga altijd met de auto naar het zwembad. Buiten de spits, kan ik lekker doorscheuren en sta ik daar op vijf minuten. Mijn baantjes trekken, hop terug in de auto met mijn natte kop en vijf minuten later ben ik weer thuis. Ik zou dat ook kunnen lopen, maar dan ben ik veel meer tijd kwijt.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik ken persoonlijk niemand die al gecarjackt is. inbraken in onbewaakte auto's, ja, maar je laat dat gerief er niet inzitten eh. ik ken er een aantal die al dingen gestolen zijn op de trein (waarvan 2 personen die zo hun laptop zijn kwijtgespeeld, en ene die er flink voor moeten vechten heeft en een week niet kon gaan werken). er staan dus heel persoonlijke gegevens op die laptops eh. niet alleen van jezelf, maar belangrijker: van je cliënten. ik vind het absoluut te vermijden dat je die dingen open en bloot in 't openbaar meeneemt. Beveiligen met paswoorden is ook niet waterdicht. Eén van m'n ex-collega's is haar laptop gewoon gepikt terwijl ze er in de trein op zat te werken. Gewoon, woef, vanonder haar neus gesnokt. Ik wil dat echt nie meemaken zenne ![]() Uitsluiten kun je natuurlijk nooit. En hij kan ook thuis gepikt worden.
![]() |
![]() |
#84 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Héél in 't begin was er een verplaatsingsprobleem maar geen kinderen. Toen ben ik 2 of 3 jaar gaan wonen waar zij werkte. In Turnhout. Geen prettige periode. De school werd ook zo gekozen: in functie van haar werk. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
![]() Ja, toen ik terug naar Brussel verhuisde hebben we 'logies' bij de metrostations gezocht en gevonden. "metro + supermarkt dichtbij waren de éérste vereisten. Laatst gewijzigd door filosoof : 4 oktober 2010 om 15:49. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Reken de gerust de reële prijs van het OV door aan zijn gebruikers, ipv dat zoals vandaag te gebruiken als een bodemloze put voor belastingsgelden. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 | ||
Banneling
|
![]() Citaat:
Citaat:
Als 't kan neem ik liever 't OV. Vooral sinds ik enkele malen verkeersagressie meemaakte en ook eens een gesprongen linker voorband heb moest wisselen langs een drukke baan na donker (tgv wéér eens te veel overuren die dag) met de vrachtwagens op 20 cm achter mij. ![]() D�*n pas weet je wat "onveiligheidsgevoel" écht is. Dan toch liever 10' wachten op bus of tram en een stuk te voet. J�*, allochtonen mogen er gerust bij. ![]() Laatst gewijzigd door filosoof : 4 oktober 2010 om 15:40. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#90 |
Banneling
|
![]() Ik vermoed dat véél van degenen die elke dag aanschuiven op de Ring juist die yuppies zijn, die liever een blinkende job en blinkende auto tonen aan hun wereld dan de bus te nemen of te verhuizen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
![]() |
![]() |
#92 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Weet je hoeveel energie jij verbruikt door op forums berichten te posten per jaar?
Laatst gewijzigd door illwill : 4 oktober 2010 om 15:58. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#93 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Derdehands. Denk niet dat je een nieuwe auto kunt kopen voor 4000 euro eh.
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() deuren kunnen op slot...
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Het zou mij een gelukkiger mens maken om dichter bij m'n familie te wonen, eerlijk gezegd. Dan woon ik nog verder van 't werk dan nu. Maar nu zie ik m'n familie nauwelijks, omdat het zo ver is. Helemaal geïsoleerd zitten in een dorp waar je niemand kent is toch ook niet alles. Maar als je een partner hebt moet je toch kiezen eh: ofwel woon je dicht bij het ene werk, ofwel dicht bij het andere. Tenzij je niet samenwoont, natuurlijk. Kinderen zou ik niet iedere keer van school willen veranderen. Iedere keer weer verhuizen, weer nieuwe vriendschappen,... De invloed van goeie lange-termijnvriendschappen op kinderen is heel groot, en ik zou hen dat niet willen ontnemen.
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Dus volgens mij bestaat er ook zoiets als sociale migratie: definitie: een migratiestroom die op gang komt door de sociale systemen die een land voert, waarbij een 'persoon' zijn netto inkomen maximaliseert |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Op voorwaarde dat het Openbaar Vervoer in verhouding dezelfde kosten moet betalen. Ook subsidies voor het OV schaffen we af. In Hasselt zijn de bussen gratis, dit is iets wat dus niet kan.
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ge moet ook niet te rap uit den bocht gaan, anders pakt ge nen schrik. Als ge diene schrik hebt, moet ge zo rap mogelijk terug in de wagen kruipen.
![]() |
![]() |
#99 |
|
![]() OV heeft wel een positieve externaliteit, dus subsidie is wel te recthvaardigen. Maar het moet inderdaad redelijk zijn. Een kostendekkingsgraad van pakweg 2/3 is zeker haalbaar. (Nu haalt De Lijn maar een procent of 5...)
![]() |
#100 | |
|
![]() Citaat:
Men doet altijd of openbaar vervoer het ideaal is. Maar die verbruiken ook brandstof, en geen klein beetje. Ook als er maar 3 passagiers op die bus zitten. Men zou er beter aan doen werkgelegenheid maar ook ontspanning te decentraliseren. Een grote activiteit, denk aan rimpelrock, waarvoor mensen van heel ver moeten koen krijgt veel subsidie. De plaatselijke vereniging die een kleine activiteit organiseert moet dat meestal bekostigen met verdiensten uit eet-avonden enz.. Men zou beter die megaprojecten heel hoog belasten voor de overlast die ze bezorgen. En die inkomsten uitdelen aan projecten 'dicht bij huis'. |
|
![]() |
![]() |