Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Mobiliteit & verkeersveiligheid
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Mobiliteit & verkeersveiligheid Een nieuw themaforum!

Antwoord

Discussietools
Oud 4 oktober 2010, 14:15   #81
Eigenzinnig
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Ik werk om te leven.
Waar ik woon heb ik zeer veel sociale contacten en voel ik me goed. Ik zou niet weten waarom ik zou moeten verhuizen, zeker niet voor een job.
²

Die jobverhuis cultuur bestaat alleen yuppies in onze contreien..

Ik heb trouwens bijna 20 jaar met collectief (bedrijfs)vervoer gereden..nu niet meer omdat het zo goed als verdwenen is..
Eigenzinnig is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 14:21   #82
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Ja, mensen lach niet, ze nam snel de auto om op tijd te komen op de fitnes waar ze aan haar conditie ging gaan werken samen met de kinderen.
Ik ga altijd met de auto naar het zwembad. Buiten de spits, kan ik lekker doorscheuren en sta ik daar op vijf minuten. Mijn baantjes trekken, hop terug in de auto met mijn natte kop en vijf minuten later ben ik weer thuis. Ik zou dat ook kunnen lopen, maar dan ben ik veel meer tijd kwijt.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 14:40   #83
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwitser Bekijk bericht
Vind ik wel een beetje een vreemd argument. Alsof er niks uit auto's gestolen wordt.
je steekt dat in een afgesloten koffer, het zit in een voertuig in beweging.
ik ken persoonlijk niemand die al gecarjackt is.
inbraken in onbewaakte auto's, ja, maar je laat dat gerief er niet inzitten eh.

ik ken er een aantal die al dingen gestolen zijn op de trein (waarvan 2 personen die zo hun laptop zijn kwijtgespeeld, en ene die er flink voor moeten vechten heeft en een week niet kon gaan werken).
er staan dus heel persoonlijke gegevens op die laptops eh. niet alleen van jezelf, maar belangrijker: van je cliënten. ik vind het absoluut te vermijden dat je die dingen open en bloot in 't openbaar meeneemt. Beveiligen met paswoorden is ook niet waterdicht.

Eén van m'n ex-collega's is haar laptop gewoon gepikt terwijl ze er in de trein op zat te werken. Gewoon, woef, vanonder haar neus gesnokt. Ik wil dat echt nie meemaken zenne In de koffer van m'n auto zit hij dan toch een pak veiliger terwijl ik me verplaats.

Uitsluiten kun je natuurlijk nooit. En hij kan ook thuis gepikt worden.
Oud 4 oktober 2010, 15:04   #84
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Nynorsk Bekijk bericht
je steekt dat in een afgesloten koffer, het zit in een voertuig in beweging.
ik ken persoonlijk niemand die al gecarjackt is.
inbraken in onbewaakte auto's, ja, maar je laat dat gerief er niet inzitten eh.

ik ken er een aantal die al dingen gestolen zijn op de trein (waarvan 2 personen die zo hun laptop zijn kwijtgespeeld, en ene die er flink voor moeten vechten heeft en een week niet kon gaan werken).
er staan dus heel persoonlijke gegevens op die laptops eh. niet alleen van jezelf, maar belangrijker: van je cliënten. ik vind het absoluut te vermijden dat je die dingen open en bloot in 't openbaar meeneemt. Beveiligen met paswoorden is ook niet waterdicht.

Eén van m'n ex-collega's is haar laptop gewoon gepikt terwijl ze er in de trein op zat te werken. Gewoon, woef, vanonder haar neus gesnokt. Ik wil dat echt nie meemaken zenne In de koffer van m'n auto zit hij dan toch een pak veiliger terwijl ik me verplaats.

Uitsluiten kun je natuurlijk nooit. En hij kan ook thuis gepikt worden.
Of gewoon op je werk, tijdens een hygiënische pauze.
filosoof is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 15:09   #85
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door brother paul Bekijk bericht
zieje filosoof, daarom dat ze ALLE kostenZOVEEL mogelijk moeten inbouwen in de brandstof

Stel u voor: 1 euro diesel + 0.3euro rijtaks + 0.3euro omnium verzekering + 0.3euro CO2taks

Dan zou Mr zeggen, ik rij naar de kust voor 40euro, en de trein is even duur.
En via de brandstofaccijns is er direct rekeningrijden: wie meer rijdt met een prestigebak betaalt ook meer. Geen poorten, geen ingebouwde GPS, geen volledige administratie etc nodig.
Oud 4 oktober 2010, 15:18   #86
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
en mevrouw filosoof? ook iedere keer van werk veranderd dicht bij jouw locatie? de kinderen iedere keer van school veranderd?
Ik zocht mijn eerste werkgever oa in functie van de gemeente waar mijn vrouw werkte. en veranderde zo weinig mogelijk: jobhoppen is voor yuppies IMHO.
Héél in 't begin was er een verplaatsingsprobleem maar geen kinderen. Toen ben ik 2 of 3 jaar gaan wonen waar zij werkte. In Turnhout. Geen prettige periode.
De school werd ook zo gekozen: in functie van haar werk.
Oud 4 oktober 2010, 15:20   #87
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
luxebeest.
de mijne heeft me rond de 4000 euro gekost en gaat al bijna 5 jaar mee, en is nog steeds in goeie conditie.
5 jaar? Nieuw dus. De onze is 12 en is nog steeds in goeie conditie. Ik gebruik 'm nooit, dus is 't ongeveer die van mijn vrouw.

Ja, toen ik terug naar Brussel verhuisde hebben we 'logies' bij de metrostations gezocht en gevonden. "metro + supermarkt dichtbij waren de éérste vereisten.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 oktober 2010 om 15:49.
Oud 4 oktober 2010, 15:27   #88
Sfax
Banneling

Standaard

Citaat:
Het OV laat hier een kans liggen. Bij mij hier in Zwitserland is dat toch anders. Vooraan in de trein een speciale gezins wagen met speeltuin. Instap op perronniveau en veel ruimte voor kinderwagens. WC's met een luierverversingstafel, en geen enkel treinbegeleider die je zal proberen wijs te maken dat je niet mag eten op de trein...
(Overigens in België mag je ook gewoon eten op de trein hoor...)
Het probleem in België is dat OV te goedkoop is. Geen wonder dat het dan ook niet veel waard is.
Voila

Reken de gerust de reële prijs van het OV door aan zijn gebruikers, ipv dat zoals vandaag te gebruiken als een bodemloze put voor belastingsgelden.
Sfax is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 15:39   #89
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door From_Vlaanderen Bekijk bericht
Ik rij nooit tegen mijn goesting met de wagen. Echt niet.
Citaat:
Ik rijd ook nooit tegen mijn goesting met een auto hoor
Bedankt!
Als 't kan neem ik liever 't OV.
Vooral sinds ik enkele malen verkeersagressie meemaakte en ook eens een gesprongen linker voorband heb moest wisselen langs een drukke baan na donker (tgv wéér eens te veel overuren die dag) met de vrachtwagens op 20 cm achter mij.
D�*n pas weet je wat "onveiligheidsgevoel" écht is.

Dan toch liever 10' wachten op bus of tram en een stuk te voet. J�*, allochtonen mogen er gerust bij.

Laatst gewijzigd door filosoof : 4 oktober 2010 om 15:40.
Oud 4 oktober 2010, 15:45   #90
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
²

Ik heb trouwens bijna 20 jaar met collectief (bedrijfs)vervoer gereden..nu niet meer omdat het zo goed als verdwenen is..
Ik vermoed dat véél van degenen die elke dag aanschuiven op de Ring juist die yuppies zijn, die liever een blinkende job en blinkende auto tonen aan hun wereld dan de bus te nemen of te verhuizen.
Oud 4 oktober 2010, 15:56   #91
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hoe deden de mensen het vroeger dan toen ze nog geen of later misschien maar één auto hadden. Waarom volharden de mensen er koppig in om toch maar steeds weer de auto te nemen, desnoods ten koste van alles en iedereen. Is het opvoeding? Is het gewoonte? Is het tunnel vision of bekrompenheid?

Hieronder een mooi voorbeeld waartoe dat kan leiden en hoe de mensen zelfs in deze situaties gewoon blijven doorrijden alsof er niets aan de hand is. Vindt u dit ook zo verbluffend?

http://www.parstimes.com/news/archiv...pollution.html

Ik kan niet anders voor mijn werk....
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 15:57   #92
illwill
Secretaris-Generaal VN

illwill's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Blue Sky Bekijk bericht
Hoe deden de mensen het vroeger dan toen ze nog geen of later misschien maar één auto hadden. Waarom volharden de mensen er koppig in om toch maar steeds weer de auto te nemen, desnoods ten koste van alles en iedereen. Is het opvoeding? Is het gewoonte? Is het tunnel vision of bekrompenheid?

Hieronder een mooi voorbeeld waartoe dat kan leiden en hoe de mensen zelfs in deze situaties gewoon blijven doorrijden alsof er niets aan de hand is. Vindt u dit ook zo verbluffend?

http://www.parstimes.com/news/archiv...pollution.html

Men keek ook minder tv....so?

Weet je hoeveel energie jij verbruikt door op forums berichten te posten per jaar?

Laatst gewijzigd door illwill : 4 oktober 2010 om 15:58.
illwill is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 16:08   #93
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
5 jaar? Nieuw dus. De onze is 12 en is nog steeds in goeie conditie. Ik gebruik 'm nooit, dus is 't ongeveer die van mijn vrouw.

Ja, toen ik terug naar Brussel verhuisde hebben we 'logies' bij de metrostations gezocht en gevonden. "metro + supermarkt dichtbij waren de éérste vereisten.
IK heb 'm 5 jaar.
Derdehands.
Denk niet dat je een nieuwe auto kunt kopen voor 4000 euro eh.
Oud 4 oktober 2010, 16:09   #94
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Of gewoon op je werk, tijdens een hygiënische pauze.
deuren kunnen op slot...
Oud 4 oktober 2010, 16:24   #95
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik zocht mijn eerste werkgever oa in functie van de gemeente waar mijn vrouw werkte. en veranderde zo weinig mogelijk: jobhoppen is voor yuppies IMHO.
Héél in 't begin was er een verplaatsingsprobleem maar geen kinderen. Toen ben ik 2 of 3 jaar gaan wonen waar zij werkte. In Turnhout. Geen prettige periode.
De school werd ook zo gekozen: in functie van haar werk.
Sja. Ik ben nu wel alleen, maar als ik iedere keer moest verhuizen...

Het zou mij een gelukkiger mens maken om dichter bij m'n familie te wonen, eerlijk gezegd. Dan woon ik nog verder van 't werk dan nu. Maar nu zie ik m'n familie nauwelijks, omdat het zo ver is. Helemaal geïsoleerd zitten in een dorp waar je niemand kent is toch ook niet alles.

Maar als je een partner hebt moet je toch kiezen eh: ofwel woon je dicht bij het ene werk, ofwel dicht bij het andere. Tenzij je niet samenwoont, natuurlijk. Kinderen zou ik niet iedere keer van school willen veranderen. Iedere keer weer verhuizen, weer nieuwe vriendschappen,... De invloed van goeie lange-termijnvriendschappen op kinderen is heel groot, en ik zou hen dat niet willen ontnemen.
Oud 4 oktober 2010, 17:37   #96
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Eigenzinnig Bekijk bericht
²

in feite is dat niet juist: iemand die wil steuntrekken verhuist best naar wallonie bvb. Veel minder kans op controle, veel betere service, veel minder kans op werk, goedkoper wonen dus je houdt netto meer over.

Dus volgens mij bestaat er ook zoiets als sociale migratie: definitie: een migratiestroom die op gang komt door de sociale systemen die een land voert, waarbij een 'persoon' zijn netto inkomen maximaliseert
brother paul is offline   Met citaat antwoorden
Oud 4 oktober 2010, 18:44   #97
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En via de brandstofaccijns is er direct rekeningrijden: wie meer rijdt met een prestigebak betaalt ook meer. Geen poorten, geen ingebouwde GPS, geen volledige administratie etc nodig.
Op voorwaarde dat het Openbaar Vervoer in verhouding dezelfde kosten moet betalen. Ook subsidies voor het OV schaffen we af. In Hasselt zijn de bussen gratis, dit is iets wat dus niet kan.
Oud 4 oktober 2010, 20:18   #98
From_Vlaanderen
Secretaris-Generaal VN

From_Vlaanderen's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Bedankt!
Als 't kan neem ik liever 't OV.
Vooral sinds ik enkele malen verkeersagressie meemaakte en ook eens een gesprongen linker voorband heb moest wisselen langs een drukke baan na donker (tgv wéér eens te veel overuren die dag) met de vrachtwagens op 20 cm achter mij.
D�*n pas weet je wat "onveiligheidsgevoel" écht is.

Dan toch liever 10' wachten op bus of tram en een stuk te voet. J�*, allochtonen mogen er gerust bij.
Als ge nooit uit den bocht gaat, dan is dat een teken dat ge niet rap genoeg gaat.
Ge moet ook niet te rap uit den bocht gaan, anders pakt ge nen schrik. Als ge diene schrik hebt, moet ge zo rap mogelijk terug in de wagen kruipen.
Oud 6 oktober 2010, 12:21   #99
Zwitser

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door guido 007 Bekijk bericht
Op voorwaarde dat het Openbaar Vervoer in verhouding dezelfde kosten moet betalen. Ook subsidies voor het OV schaffen we af. In Hasselt zijn de bussen gratis, dit is iets wat dus niet kan.
OV heeft wel een positieve externaliteit, dus subsidie is wel te recthvaardigen. Maar het moet inderdaad redelijk zijn. Een kostendekkingsgraad van pakweg 2/3 is zeker haalbaar. (Nu haalt De Lijn maar een procent of 5...)
... repeat ...
Zwitser is offline   Met citaat antwoorden
Oud 6 oktober 2010, 16:48   #100
pajoske

pajoske's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
OV heeft wel een positieve externaliteit, dus subsidie is wel te recthvaardigen. Maar het moet inderdaad redelijk zijn.
Beperkte subsidie in beperkte gebieden. Maar zonder de autobestuurder die geen mogelijkheid op OV heeft te straffen door hem overdreven te belasten.
Men doet altijd of openbaar vervoer het ideaal is. Maar die verbruiken ook brandstof, en geen klein beetje. Ook als er maar 3 passagiers op die bus zitten.

Men zou er beter aan doen werkgelegenheid maar ook ontspanning te decentraliseren. Een grote activiteit, denk aan rimpelrock, waarvoor mensen van heel ver moeten koen krijgt veel subsidie. De plaatselijke vereniging die een kleine activiteit organiseert moet dat meestal bekostigen met verdiensten uit eet-avonden enz..
Men zou beter die megaprojecten heel hoog belasten voor de overlast die ze bezorgen. En die inkomsten uitdelen aan projecten 'dicht bij huis'.
pajoske is offline   Met citaat antwoorden
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 21:41.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be