Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 2 oktober 2010, 20:54   #81
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Ik heb zo de indruk dat er aan beide zijden van de taalgrens er wel wat onredelijken rondlopen.
goh, onredelijken.

is het onredelijk om zijn eigen kiezers het zo goed mogelijk te maken?

dat is nochtans wat zowel Dewever en Di Rupo willen doen hoor, alleen moeten ze constateren dat het niet mogelijk is om voor beiden goed te doen.

er moet 20 miljard gevonden worden, iemand zal moeten bloeden en Di Rupo en Dewever proberen om hun eigen kiezers zo weinig mogelijk te laten bloeden, of zelfs helemaal niet.
Oud 2 oktober 2010, 20:57   #82
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Waarom zou Vlaanderen een Magritte museum nodig hebben? Trouwens, van zodra de Walen totaal verarmd zijn in hun Micrallonië kopen we alles voor een appel en een ei terug op
Brugge is eeuwenlang straatarm geweest. Ik heb nooit gehoord van initiatieven van Bruggelingen om zich aan het even wie te verkopen voor geld. Armoede en rijkdom komen en gaan maar Brussel zal blijven bestaan.
solidarnosc is offline  
Oud 2 oktober 2010, 21:03   #83
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Het klassieke afleidingsmaneuver.
Je beseft toch dat je daarmee mijn bewering beaamt
Ik beaam niets, ik gekscheerde. Dat jij dat niet snapt en hieruit afleid dat ik jou zou beamen verwonderd me wel enigszins.
Garry is offline  
Oud 2 oktober 2010, 21:04   #84
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Brugge is eeuwenlang straatarm geweest. Ik heb nooit gehoord van initiatieven van Bruggelingen om zich aan het even wie te verkopen voor geld. Armoede en rijkdom komen en gaan maar Brussel zal blijven bestaan.
't Stort ook.
Garry is offline  
Oud 2 oktober 2010, 21:07   #85
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vlijmscherp Bekijk bericht
goh, onredelijken.

is het onredelijk om zijn eigen kiezers het zo goed mogelijk te maken?

dat is nochtans wat zowel Dewever en Di Rupo willen doen hoor, alleen moeten ze constateren dat het niet mogelijk is om voor beiden goed te doen.

er moet 20 miljard gevonden worden, iemand zal moeten bloeden en Di Rupo en Dewever proberen om hun eigen kiezers zo weinig mogelijk te laten bloeden, of zelfs helemaal niet.
Dat is niet noodzakelijk onredelijk. Daarop doelde ik ook helemaal niet.
Lees de posts die ik citeerde. Indien je dan nog niet weet waarop ik doelde leg ik het wel uit.

p.s. 4 miljard notionele intrestaftrek is 20% (1/5de) van het geld dat ze moeten zoeken.

En geen Belgisch, Vlaamse of Waalse politieker die dit durft te overwegen.
http://forum.politics.be/showthread.php?t=139009
artisjok is offline  
Oud 2 oktober 2010, 21:09   #86
BWarrior
Perm. Vertegenwoordiger VN

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
ook al zou er maar 1% van de Vlamingen voor splitsing zijn, ze gaat er komen.
Een Noord-Koreaanse zienswijze.
BWarrior is offline  
Oud 2 oktober 2010, 21:11   #87
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Een Noord-Koreaanse zienswijze.
niets mee te maken.

België zal niet splitsen omdat 1 entiteit zich onafhankelijk verklaart, maar wel omdat men de komende jaren gewoon geen normale regering meer gaat kunnen vormen zonder communautaire problemen. de meningsverschillen zijn te groot, de toestanden in noord en zuid zijn niet te vergelijken. 1 beleid is gewoon niet meer mogelijk op heel veel zaken. en de zaken waar dat wel mogelijk zou zijn, zullen door de EU al gedaan worden.

op een gegeven moment zal ofwel België echt een lege doos zijn, ofwel gaan we voor jaren onderhandelen om te splitsen om uiteindelijk dat toch te doen.
Oud 2 oktober 2010, 21:18   #88
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
niets mee te maken.

België zal niet splitsen omdat 1 entiteit zich onafhankelijk verklaart, maar wel omdat men de komende jaren gewoon geen normale regering meer gaat kunnen vormen zonder communautaire problemen. de meningsverschillen zijn te groot, de toestanden in noord en zuid zijn niet te vergelijken. 1 beleid is gewoon niet meer mogelijk op heel veel zaken. en de zaken waar dat wel mogelijk zou zijn, zullen door de EU al gedaan worden.

op een gegeven moment zal ofwel België echt een lege doos zijn, ofwel gaan we voor jaren onderhandelen om te splitsen om uiteindelijk dat toch te doen.
Op welk vlak zijn de toestanden in noord en zuid niet te vergelijkingen.

Er ligt nu op de onderhandelingstafel : het kindergeld; delen van justitie; arbeidsbeleid; ziekteverzekering (of is het ziekenzorg); vennootschapsbelasting; op de onderhandelingstafel om te splitsen.

Kies een item en vertel me wat die grote verschillen zin in de toestand noord tegenover zuid.
artisjok is offline  
Oud 2 oktober 2010, 21:43   #89
BWarrior

Standaard

Wie niet kan verdragen dat er in een staat verschillende zienswijzen bestaan, maar integendeel deze verschillen steeds op een eenzijdige manier benadert en ze als voorwendsel gebruikt om de staat - tegen de wil van de meerderheid in dan nog - op te splitsen, is geen democraat.
BWarrior is offline  
Oud 2 oktober 2010, 21:45   #90
Shadowke

Standaard

Citaat:
Wie niet kan verdragen dat er in een staat verschillende zienswijzen bestaan, maar integendeel deze verschillen steeds op een eenzijdige manier benadert en ze als voorwendsel gebruikt om de staat - tegen de wil van de meerderheid in dan nog - op te splitsen, is geen democraat.
in tsjechoslowakije was er geen meerderheid toen het land werd opgesplitst.
in de oude sovjet-unie was er ook geen meerderheid toen het werd opgesplitst.
toch is het gebeurd.

maw je hebt geen meerderheid nodig om een land op te splitsen indien het niet meer werkt.
Shadowke is offline  
Oud 2 oktober 2010, 22:03   #91
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over wie heb je het eigenlijk?
Oud 2 oktober 2010, 22:37   #92
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door speurneus Bekijk bericht
Staat er ergens in de grondwet dat het Vlaanderen geen referenda mag organiseren?
Of was het referendum over de lange wapper misschien ook tegen de grondwet?
Referenda zijn enkel toegelaten op gemeentelijk niveau. Niet bindend. Quorum van 40%.
Vito is offline  
Oud 2 oktober 2010, 22:39   #93
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Eh, ik zie niet in waarom we dat zouden weggeven. Ik stel voor dat we het BIJNA doen zoals met de bibliotheek van Leuven. In plaats van ieder de helft van een reeks, scheuren we gewoon alles in twee stukken. Het linkse stuk voor Wallonië, het rechtse voor Vlaanderen.
Hier heb je duidelijk goed over nagedacht.
Vito is offline  
Oud 2 oktober 2010, 22:40   #94
van Maerlant

van Maerlant's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Democratie heeft niets te maken met een land dat niet meer werkt, Bruno. Dat weet jij even goed als ik.
Love yourself. You have to love yourself. If we don't love ourselves, how can we love others? And when we know what we are, then we can find the truth about others, see what they are, the truth about them. And you know what the truth is, the truth about them, about you, about me. Do you? The truth is we are all perfect. Just as we are.

It’s the one place on earth that Heaven has kissed with melody, mirth and meadow and mist.
van Maerlant is offline  
Oud 2 oktober 2010, 23:48   #95
BWarrior

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door van Maerlant Bekijk bericht
Democratie heeft niets te maken met een land dat niet meer werkt, Bruno. Dat weet jij even goed als ik.
"Een land dat niet meer werkt", u bedoelt politici die garen (en geld) spinnen uit zgn. communautaire "problemen".
BWarrior is offline  
Oud 2 oktober 2010, 23:51   #96
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
beestig
born2bewild is offline  
Oud 3 oktober 2010, 00:07   #97
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Brugge was dan ook niet van zichzelf, maar van een ander. Nogal moeilijk dan om te verkopen he
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 oktober 2010, 00:13   #98
EddyBal

Standaard

Citaat:
Op welk vlak zijn de toestanden in noord en zuid niet te vergelijkingen.

Er ligt nu op de onderhandelingstafel : het kindergeld; delen van justitie; arbeidsbeleid; ziekteverzekering (of is het ziekenzorg); vennootschapsbelasting; op de onderhandelingstafel om te splitsen.

Kies een item en vertel me wat die grote verschillen zin in de toestand noord tegenover zuid.
Er ligt in de feiten, NIKS op tafel. Een akkoord is nog ver te zoeken. Waarover gesproken wordt, is niet noodzakelijk een verworvenheid he. En de verschillen tussen noord en zuid? Wel, zij willen alleen maar onze centen, en wij zijn niet meer bereid ze zomaar af te staan. Buiten dat zijn er nog tal van dingen waar we geen overeenkomst vinden. Asielbeleid, om maar één te noemen.
Als je de verschillen in cultuur en opvattingen en politiek NIEt ziet, ben je wel behoorlijk blind of wil je je blind voordoen. Ik verdenk je ervan dat het dat laatste is
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 3 oktober 2010, 00:16   #99
EddyBal

Standaard

Citaat:
"Een land dat niet meer werkt", u bedoelt politici die garen (en geld) spinnen uit zgn. communautaire "problemen".
Wat stel jij voor Bruno? Dat we ons maar laten blijven uitzuigen? Stel eens iets degelijks voor he.
EddyBal is offline  
Oud 3 oktober 2010, 00:17   #100
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Hier heb je duidelijk goed over nagedacht.
Ik ken mijnen Bijbel he
EddyBal is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 18:11.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be