Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 7 oktober 2010, 17:36   #81
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Jazeker's schermafbeelding

Stuur een bericht via MSN naar Jazeker
Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Wat een oeverloos gezeik zeg.

BDW staat voor "responsabilisering" van de gewesten + confederalisme.
Hierbij is iedereen in Vlaanderen behalve de 20% mietjes van links (dixit wrattenzwijn De Smet gisterenavond) het mee eens.
Bijgevolg is het én in de feiten én in de woorden dat BDW hier 100% gelijk heeft.

Trouwens: met de uitspraak van "ik spreek voor 80% van de Vlamingen" omzeilt hij handig het CS.
Onze zuiderburen zijn op dat gebied slimmer dan wij: zij zien in dat na het beroven van +/- 15% van het Vlaamse electoraat (per zetel) én de alarmbellen, én de speciale meerderheden, én de grendelwetten, én de paritaire commité's nu plotseling de 12% geëlimineerde VB'ers via BDW terug een stem krijgen.

Uiteraard leidt dit tot blinde frustratie waarvan we hierboven een staaltje te zien krijgen...

Als VB'er zeg ik dus: Go Bart, Go...way to go....
Je laatste zin is hoopgevend. Het begin. Ik hoop enkel dat geen freak Bart ooit neerknalt of dat hij er door zijn zware taak niet onderdoor gaat. Het is nog maar 3 jaar geleden dat hij doodsbedreiging kreeg en zijn kinderen aan de schoolpoort werden bedreigd.

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Flanelcondoom Bekijk bericht
*KNIP* Deze opmerking lijkt mij persoonlijk en onnodig grievend.
Nelle Pastorale Nelle Jazeker Nelle

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Duupje Bekijk bericht
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2010, 17:37   #82
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
U kan geen confederalisme bereiken zonder onafhankelijkheid.
Vertel, Brüno.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2010, 17:40   #83
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Geloof jij nu echt dat 80% "responsabilisering" en "confederalisme" zelfs maar kan uitleggen?
Neen, daar dienen politici als Bart voor. Zijn pree verwacht ik niet omdat hij eens een frietje eet. Maar het begint te dagen. En hoe meer mensen vandaag de dag op straat komen te staan, zal het begrip wel komen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2010, 17:44   #84
Jazeker
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Neen, helemaal niet. Sedert wanneer bepaalt de Grondwet trouwens dat een regering een meerderheid aan zetels in elke taalgroep moet hebben?
Sedert wanneer bepaalt de Grondwet dat de kieskring BHV ongrondwettelijk is?
Sedert wanneer staat confederalisme al in de grondwet (hint: het heeft iets te maken met de cijfers 9139) en is het reeds in voege?

Sorry Doctor, maar u speelt met onze edele delen.

Citaat:

Citaat:
Jep, heil Jazeker.
Jazeker is offline  
Oud 7 oktober 2010, 18:17   #85
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jantje Bekijk bericht
Als de koning straks zegt dat alle partijvoorzitters samen een regering moeten vormen van enkel partijvoorzitters, dan kan geen enkele partijvoorzitter daar iets aan veranderen.
Deze mensen dachten dat ook:
Bijgevoegde afbeelding(e)

Oud 7 oktober 2010, 18:36   #86
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jazeker Bekijk bericht
Je laatste zin is hoopgevend. Het begin. Ik hoop enkel dat geen freak Bart ooit neerknalt of dat hij er door zijn zware taak niet onderdoor gaat. Het is nog maar 3 jaar geleden dat hij doodsbedreiging kreeg en zijn kinderen aan de schoolpoort werden bedreigd.
Ik help het je te hopen J.

Evenwel: bij de demonisering die Filip, Frank en Gerolf al hebben moeten slikken is de bedreiging van BDW klein bier hoor...en het is geen geheim hoe die gasten privé bodyguards moeten inhuren om het linkse krapuul van zich af te houden bij deze of gene lezing/debat/vergadering...u zal het met mij eens zijn dat het niet is omdat het linkse ondemocratische amadakrapuul er in de media niet over bericht dat die aanvallen er niet zijn hé...

Dat neemt niet weg dat ik me ook zeer ongemakkelijk voel als ik die effenaf criminele teksten ivm BDW lees in de regimepers.

Daarenboven moet BDW iets doen aan zijn gezondheid...hij is te snel en te veel verdikt de afgelopen jaren...gisteren nog een foto gezien van in 2007 bij de verkiezingen...man man man...hij zag er tien jaar jonger uit....
Oud 7 oktober 2010, 19:27   #87
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
U kan geen confederalisme bereiken zonder onafhankelijkheid.
Wat u met het eindeloos herhalen van deze analyse over het geslacht der engelen meent te bereiken, is allicht één van de beter bewaarde geheimen van politics.be...
Oud 7 oktober 2010, 19:28   #88
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Neen, helemaal niet. Sedert wanneer bepaalt de Grondwet trouwens dat een regering een meerderheid aan zetels in elke taalgroep moet hebben?
Uw grondwet heeft hier niets mee te zien. Een regering zonder meerderheid in Vlaanderen is de facto een niet-representatieve regering. Illegitiem.
Oud 7 oktober 2010, 19:31   #89
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Bart De Wever onderhandelt wèl met Vlaamse partijen: CD&V, SPA, GROEN, en ook een beetje met VLD.
Of zijn dat aliens ?
Boduo is offline  
Oud 7 oktober 2010, 21:00   #90
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Bart De Wever roept altijd op tot een Vlaams front, maar doet er zelf weinig moeite voor. Als winnaar van de verkiezingen weigert hij met de andere Vlaamse partijen te overleggen. Met 30 procent van de stemmen op zak wilde N-VA geen Vlaams front bouwen. N-VA vreesde namelijk dat ze eerst een kompromis moest sluiten met de andere Vlaamse partijen vooraleer ze een tweede kompromis met de franstalige partijen moest sluiten. N-VA vond namelijk dat de verliezers van de verkiezingen hun bek moesten houden en gewoon het programma van de N-VA uitvoeren.
Over de houding van Bart De Wever over andere Vlaamse partijen zegt een franstalige onderhandelaar off the record : "Hij is zeer autoritair en slim. De andere Vlaamse partijen ziet hij als het laagste van het laagste waarbij hij voortdurend herhaalt dat hij eigenlijk tachtig procent van de Vlamingen vertegenwoordigt." Daarmee zit hij eigenlijk de ander Vlaamse partijen die hij nodig heeft voor zijn staatshervorming te schofferen.
Bron?
Vito is offline  
Oud 7 oktober 2010, 21:02   #91
lollysticky
Minister

lollysticky's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Vito Bekijk bericht
Bron?
een belgicist orakelt per definitie
moesten ze in die gazet nu eens de naam van de mensen erbij zetten... DAN hadden we pas leute gehad
Belangrijk voor de forum-ganger: Godwin's Law / Godwin's Rule of Nazi Analogies: "As a Usenet discussion grows longer, the probability of a comparison involving Nazis or Hitler approaches one." Reductio ad Hitlerum/Nazium:"Hitler (or the Nazis) supported X, therefore X must be evil/undesirable/bad."

Laatst gewijzigd door lollysticky : 7 oktober 2010 om 21:03.
lollysticky is offline  
Oud 7 oktober 2010, 21:11   #92
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Doomy Bekijk bericht
Bart De Wever roept altijd op tot een Vlaams front, maar doet er zelf weinig moeite voor. Als winnaar van de verkiezingen weigert hij met de andere Vlaamse partijen te overleggen. Met 30 procent van de stemmen op zak wilde N-VA geen Vlaams front bouwen. N-VA vreesde namelijk dat ze eerst een kompromis moest sluiten met de andere Vlaamse partijen vooraleer ze een tweede kompromis met de franstalige partijen moest sluiten. N-VA vond namelijk dat de verliezers van de verkiezingen hun bek moesten houden en gewoon het programma van de N-VA uitvoeren.
Over de houding van Bart De Wever over andere Vlaamse partijen zegt een franstalige onderhandelaar off the record : "Hij is zeer autoritair en slim. De andere Vlaamse partijen ziet hij als het laagste van het laagste waarbij hij voortdurend herhaalt dat hij eigenlijk tachtig procent van de Vlamingen vertegenwoordigt." Daarmee zit hij eigenlijk de ander Vlaamse partijen die hij nodig heeft voor zijn staatshervorming te schofferen.

Die autoritaire trek is typisch voor de (grotendeels konservatieve) Vlaamse beweging met haar kritiekloze leiderskultus waarbij men de Grote Leider zondermeer volgt en de Grote Leider tegenspreken als heiligschennis wordt beschouwd. ("Ik ben de baas. Gij zult doen wat ik zeg. Het is zo omdat ik het zeg!"). Het is de arrogantie van de macht, zoals de oude tsjeven van de CVP die indertijd hadden.
Als in een onafhankelijk Vlaanderen dit soort autoritaire politiekers met zo'n arrogante minachting voor andersdenkende Vlamingen het voor het zeggen zullen hebben, hoeft het niet te verbazen dat andersdenkende Vlamingen alvast dit soort onafhankelijkheid niet zien zitten. Het verklaart ook waarom er verhoudingsgewijs zo weinig progressieve flaminganten zijn. Voor de konservatieve Vlaamse Beweging zijn die immers enkel goed als nuttige idioten. In die zin zorgen de franstalige partijen voor een tegengewicht waarbij ook de rechten van andersdenkende Vlamingen en zelfs van de progressieve flaminganten worden verdedigd.

N-VA zou het liefst alleen met de PS (de winnaar in franstalig België) onderhandelen, in de veronderstelling dat de 5 andere partijen dan alles zomaar zullen slikken. Als dan blijkt dat andere Vlaamse partijen niet zomaar het programma van de N-VA gaan uitvoeren omdat ze ook stukken van hun eigen programma willen verwezenlijken zijn het dan plots "slechte Vlamingen".
In andere Vlaamse partijen klinkt het dat N-VA een kapitale fout maakt. Met wat meer overleg had CD&V de N-VA sneller kunnen duidelijk maken dat de aanpassing van de financieringswet onvermijdelijk was (want het wat NIET de N-VA maar wel de CD&V die daar eerst mee afkwam), en dat een voorstel van verschillende Vlaamse partijen een stuk gematigder klinkt dan hetzelfde voorstel van de N-VA alleen.

Vergelijk dit met de franstaligen. Die vergaderen altijd wél eerst met elkaar om de violen op elkaar af te stemmen. De PS ziet de andere franstalige partijen wél voor vol aan. En de PS wijst er de N-VA terecht op dat enkel met 2 partijen onderhandelen geen zin heeft als de 5 andere partijen ook nodig zijn voor een staatshervorming, en dat zowiezo niemand zijn volledige programma kan uitvoeren in een demokratie. Het zijn zelfs de franstalige partijen die eisten dat de N-VA de andere Vlaamse partijen die nodig zijn voor een staatshervorming voor vol aanziet in plaats van hen als onmondige kleuters te behandelen, en hen bij de diskussies te betrekken.

Je kan van de PS zeggen en denken wat je wil, maar op dit punt gedraagt ze zich demokratischer en politiek meer volwassen dan de N-VA. Ze verdedigt zelfs de rechten van de andersdenkende Vlamingen. Als je bedenkt dat Bart De Wever ooit half lachend tegen Elio Di Rupo zei dat "VOKA zijn echte baas is" kun je de PS zelfs beschouwen van de verdediger van de belangen van de Vlaamse arbeiders en zelfs van de progressieve flaminganten.

Waarschijnlijk heet PS-er Philippe Moureaux gelijk wanneer hij stelt dat "De Wever alleen een akkoord wil aanvaarden als hij de voorwaarden ervan eenzijdig mag opleggen", en dat het zo natuurlijk niet werkt. Of hoe Bart De Wever kansen mist doordat hij zelf geen Vlaams front wil waarin andersdenkende Vlamingen ook iets in de pap te brokken hebben over hun eigen toekomst.
filosoof is offline  
Oud 7 oktober 2010, 21:14   #93
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Neerknallen? ben je niet wel? Gewoon wachten, wachten dat hij zich doodvreet.

Laatst gewijzigd door filosoof : 7 oktober 2010 om 21:15.
filosoof is offline  
Oud 7 oktober 2010, 21:20   #94
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik dacht al dat ik de volgende editie van de IJzerwake liever afgeschaft zie om met die 5000 personen de zendmast van de VRT tot stof te herleiden, alle blokjes van Belgacom en Telenet te vernielen en elke satellietantenne van de huizen te schieten.

Dan zal de verdoving van de Vlaming wel minderen. Dan zullen oogjes open gaan. Dat is wat moet gebeuren. Ontneem hen brood en spelen. (och... ik ben geen slechterik... brood mogen ze wel hebben)
Dat ruikt naar censuur en terreur.
filosoof is offline  
Oud 7 oktober 2010, 21:22   #95
Vito
Europees Commissaris

Vito's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
een belgicist orakelt per definitie
moesten ze in die gazet nu eens de naam van de mensen erbij zetten... DAN hadden we pas leute gehad
Belgicist, flamingant,...

Ik had graag gehad dat u niet de mensen in hokjes indeelt, maar ik vrees dat ik niet de autoriteit heb om dat op te leggen.
Vito is offline  
Oud 7 oktober 2010, 21:34   #96
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Ik had graag gehad dat u niet de mensen in hokjes indeelt, maar ik vrees dat ik niet de autoriteit heb om dat op te leggen.
Hoe zou je dat dan doen? Hoe zou je dan nog over iemand kunnen praten zelfs?

Want als je nu bijvoorbeeld zegt, BDW dit of dat, dan weet ik automatisch, BDW is N-VA = vakje.

Dus namen zouden dan ook niet meer kunnen gebruikt worden.
Oud 7 oktober 2010, 21:36   #97
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Bla... blabla... blablabla...
bli... blibli... bliblibli...
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.
Txiki is offline  
Oud 7 oktober 2010, 21:52   #98
Txiki
Secretaris-Generaal VN

Txiki's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

't Is ook het ene of het andere: belgicist of flamingant. Iets ertussen bestaat niet.
I have a total irreverence for anything connected with society except that which makes the roads safer, the beer stronger, the food cheaper and the old men and old women warmer in the winter and happier in the summer.

Laatst gewijzigd door Txiki : 7 oktober 2010 om 21:52.
Txiki is offline  
Oud 7 oktober 2010, 23:45   #99
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
't Is ook het ene of het andere: belgicist of flamingant. Iets ertussen bestaat niet.
"stuck in the middle with you" (steelers wheel)
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 7 oktober 2010, 23:49   #100
filosoof
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Dat heb je met nationalisten.
filosoof is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 09:12.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be