Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Themafora > Maatschappij en samenleving
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn.

Antwoord

Discussietools
Oud 12 oktober 2010, 12:42   #81
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door discuz Bekijk bericht
Dikke zever, met alle respect.

Ik heb jarenlang in een kantoorsituatie gewerkt en mij evenlang afgevraagd waar dat goed voor was. Trek alle verloren tijd eens af met vergaderingen, flauw gezever, intriges en roddel met collega's en bazen, en je zal zien dat er weinig productieve tijd overblijft.

Voor de overgrote meerderheid van ons wordt werk solo gepresteerd, en als we gerust gelaten worden.

Zeker nu, en zeker voor iedereen die z'n dagen bij een computerscherm en een telefoon slijt is 'den buro' een anachronisme dat kan tellen.
Wij zijn de mensen die ervoor zorgen dat u voor uw bureau uw tijd kunt verslijten of dat ook van thuis of desnoods terwijl ge op Dingo jacht zijt in Australie.

Als die infrastructuur dus uitvalt, kunnen wij uitrukken, wij zijn tijdens de kerstperiode bvb ook aan wachttijden gebonden om het mogelijk te maken dat er een paar eikels onder de kerstboom de mailkes op hun blackberry kunnen lezen.

Ge moet mij trouwens ook niet het tijdverschijten leren kennen tijdens allerlei meetings die voor de minste zever worden ingelegd, zegt mij gewoon even wat ge wilt of wat er moet gebeuren, het kan zijn dat terwijl ge uw uitleg begint te doen ik al een oplossing heb.
Herr Flick is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 12:44   #82
Steve_M
Perm. Vertegenwoordiger VN

Steve_M's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Ik zal uwe raad eens doorgeven aan een vriendin ... Veel te braaf meiske, ze heeft zich nu eens een paar keer niet meer laten doen, maar ik schrok er echt van dat uitgerekend zij in zo een situatie geraakt was.
Zeg, verpest het eens niet voor je medemannen.
Steve_M is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 12:46   #83
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Steve_M Bekijk bericht
Zeg, verpest het eens niet voor je medemannen.
In dit geval verpest ik het met alle plezier
Oud 12 oktober 2010, 12:46   #84
Steve_M

Standaard

Citaat:
Dikke zever, met alle respect.

Ik heb jarenlang in een kantoorsituatie gewerkt en mij evenlang afgevraagd waar dat goed voor was. Trek alle verloren tijd eens af met vergaderingen, flauw gezever, intriges en roddel met collega's en bazen, en je zal zien dat er weinig productieve tijd overblijft.

Voor de overgrote meerderheid van ons wordt werk solo gepresteerd, en als we gerust gelaten worden.

Zeker nu, en zeker voor iedereen die z'n dagen bij een computerscherm en een telefoon slijt is 'den buro' een anachronisme dat kan tellen.
Dat hangt toch wel af van wat er op 'den buro' moet gepresteerd worden. Ik zal een voorbeeldje nemen waarmee ik vertrouwd ben: uitgeverijen. Moet jij maar eens proberen een boek uitgegeven te krijgen zonder vergaderingen. Pas op, ik ben het er wel mee eens dat er op bureaus ontzettend veel tijd verscheten wordt, maar dat heeft weinig te maken met het feit of er nu mannen dan wel vrouwen werken (ik heb zelf een jaar als enige jongeman gewerkt tussen 43 vrouwen, ik weet dus waarover ik spreek).
Oud 12 oktober 2010, 12:57   #85
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Wij zijn de mensen die ervoor zorgen dat u voor uw bureau uw tijd kunt verslijten of dat ook van thuis of desnoods terwijl ge op Dingo jacht zijt in Australie.

Als die infrastructuur dus uitvalt, kunnen wij uitrukken, wij zijn tijdens de kerstperiode bvb ook aan wachttijden gebonden om het mogelijk te maken dat er een paar eikels onder de kerstboom de mailkes op hun blackberry kunnen lezen.

Ge moet mij trouwens ook niet het tijdverschijten leren kennen tijdens allerlei meetings die voor de minste zever worden ingelegd, zegt mij gewoon even wat ge wilt of wat er moet gebeuren, het kan zijn dat terwijl ge uw uitleg begint te doen ik al een oplossing heb.
Akkoord, en ik ben u dankbaar voor uw noeste arbeid. Voor al diegenen in uw geval is hun auto of camionette hun buro. Maar ik ben er zeker van dat uw oversten redenen genoeg vinden om u toch te pas en te onpas op hun kantoor te ontvangen.

Laatst gewijzigd door discuz : 12 oktober 2010 om 13:17.
discuz is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 12:58   #86
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Goeie!
Oud 12 oktober 2010, 13:05   #87
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Akkoord, en ik ben u dankbaar voor uw noeste arbeid. Voor al diegenen in uw geval uw hun auto of camionette uw buro. Maar ik ben er zeker van dat uw oversten redenen genoeg vinden om u toch te pas en te onpas op hun kantoor te ontvangen.
Ja daarvoor zijn het dan ook managers he ... die mensen moeten hun ook nuttig maken en daarvoor vinden ze dan maar allerhande meetings uit...

Alhoewel ik na verloop van tijd een vermogen heb ontwikkeld om daar zo veel mogelijk onderuit te komen...
Oud 12 oktober 2010, 13:11   #88
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Dat hangt toch wel af van wat er op 'den buro' moet gepresteerd worden. Ik zal een voorbeeldje nemen waarmee ik vertrouwd ben: uitgeverijen. Moet jij maar eens proberen een boek uitgegeven te krijgen zonder vergaderingen. Pas op, ik ben het er wel mee eens dat er op bureaus ontzettend veel tijd verscheten wordt, maar dat heeft weinig te maken met het feit of er nu mannen dan wel vrouwen werken (ik heb zelf een jaar als enige jongeman gewerkt tussen 43 vrouwen, ik weet dus waarover ik spreek).
Wel laat eens kijken:
1) auteur schrijft en mailt zijn manuscript naar uitgever
2) uitgever leest, geeft opmerkingen en mailt dat naar een redacteur
3) redacteur leest, geeft opmerkingen en mailt dat naar de uitgever en de auteur
4) auteur wijzigt manuscript en mailt finale versie door naar uitgever
5) uitgever mailt manuscript naar zetter
6) zetter mailt drukklaar bestand naar uitgever
7) uitgever mailt drukklaar bestand naar drukkerij
8) drukkerij stuurt boeken naar verkoopkanaal
9) uitgever maakt reclame
10) Profit!

Als er bij een van deze stappen nog gediscuteerd moet worden dan kan dat perfect via telefoon, video, Skype, etc. Dit is nu werkelijk een situatie waar er geen twee mensen fysiek op dezelfde plaats dienen te zijn.

Behalve dan voor het strelen van het ego van de auteur of de uitgever, tenminste.
Oud 12 oktober 2010, 13:14   #89
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Ja daarvoor zijn het dan ook managers he ... die mensen moeten hun ook nuttig maken en daarvoor vinden ze dan maar allerhande meetings uit...

Alhoewel ik na verloop van tijd een vermogen heb ontwikkeld om daar zo veel mogelijk onderuit te komen...
De laatste jaren is een ook nog een andere groep die heel veel werk voor zichzelf moeten uitvinden, de 'HUMAN RESOURCES'. Voor hoeveel verpiste uren is al die evaluatie-crap en afgeleiden niet verantwoordelijk?
Oud 12 oktober 2010, 13:22   #90
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Soms moet je wel degelijk gewoon ook altijd beschikbaar zijn. Als je belangrijke infrastructuur beheert bvb.

In sommige jobs , posities of bedrijven of organisaties wordt dat nu eenmaal verwacht, je wordt daar ook naar betaald uiteraard maar dat is eigen aan de job. Om 3 uur `s nachts tijdens uwe conge sms kes krijgen van t monitoring systeem hoort daar overigens ook bij.
Juist. Beschikbaarheid is een mes dat langs twee kanten snijdt. Enerzijds zelf je werktijd bepalen is leuk. Anderzijds kan de baby niet wachten om eten te krijgen.
Rudy is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 13:47   #91
the_dude
Eur. Commissievoorzitter

the_dude's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Raven Bekijk bericht
er zijn ook veel mannen die aan de top willen maar er niet geraken...

Bovendien zijn er te weinig gehandicapten aan de top, te weinig homos, te weinig allochtonen, te weinig achterlijken, te weinig terminaal zieken...

Ironisch is trouwens dat uit onderzoeken net bleek dat het vrouwen zijn die andere vrouwen tegenhouden zich te ontplooien & hogerop te raken in de hierarchie. Het zogenaamde "koninginnenbij effect"

http://www.rooswoltering.nl/www.roos...%20Krengen.pdf

u vergat nog de competente sociaal voelende mens, daarvan zijn er toch ook wel een serieus stuk te weinig in die "top"functies.
the_dude is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 13:56   #92
Steve_M

Standaard

Citaat:
Wel laat eens kijken:
1) auteur schrijft en mailt zijn manuscript naar uitgever
2) uitgever leest, geeft opmerkingen en mailt dat naar een redacteur
3) redacteur leest, geeft opmerkingen en mailt dat naar de uitgever en de auteur
4) auteur wijzigt manuscript en mailt finale versie door naar uitgever
5) uitgever mailt manuscript naar zetter
6) zetter mailt drukklaar bestand naar uitgever
7) uitgever mailt drukklaar bestand naar drukkerij
8) drukkerij stuurt boeken naar verkoopkanaal
9) uitgever maakt reclame
10) Profit!

Als er bij een van deze stappen nog gediscuteerd moet worden dan kan dat perfect via telefoon, video, Skype, etc. Dit is nu werkelijk een situatie waar er geen twee mensen fysiek op dezelfde plaats dienen te zijn.

Behalve dan voor het strelen van het ego van de auteur of de uitgever, tenminste.
Zonder redactievergaderingen (er zitten altijd meerdere boeken in de pijplijn) en vergaderingen met de interface tussen uitgeverij en zetters/drukkerijen kom je helemaal nergens. En natuurlijk moet je soms het ego van de auteur strelen. Dan zwijg ik nog van het tijdverlies dat je oploopt doordat iemand niet antwoordt op zijn mail en/of telefoon, terwijl je iemand fysiek kan aanspreken als je in hetzelfde kantoor zit.
Oud 12 oktober 2010, 14:05   #93
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De laatste jaren is een ook nog een andere groep die heel veel werk voor zichzelf moeten uitvinden, de 'HUMAN RESOURCES'. Voor hoeveel verpiste uren is al die evaluatie-crap en afgeleiden niet verantwoordelijk?
Ja en die moeten zichzelf ook niet evalueren he, ...

ik heb zoiets van wil je mij promotie geven, goed, maar laat mij anders gewoon met rust en als het niet goed is zeg het dan. En lig zo geen debiele spelletjes te organiseren om aan te tonen hoe slecht je wel niet bent, of dat je moet "veranderen" of dat je moet "praten" met je collega`s gelukkig blijf ik van die crap hier redelijk bespaard.

Ik ken er echter die in allerhande manipulatieve spelletjes uit hun tent worden gelokt om van alles tegen of over hun collega`s te zeggen.

rattengedrag wordt dus op sommige plaatsen gepromoot. Daar moet ge als baas toch ook de vliegenden ... van krijgen... ? Hoe kunt ge nu met een team werken dat vol ratten zit die mekaar de strot willen afbijten ?
Oud 12 oktober 2010, 17:29   #94
discuz
Minister

Standaard

Citaat:
Zonder redactievergaderingen (er zitten altijd meerdere boeken in de pijplijn) en vergaderingen met de interface tussen uitgeverij en zetters/drukkerijen kom je helemaal nergens. En natuurlijk moet je soms het ego van de auteur strelen. Dan zwijg ik nog van het tijdverlies dat je oploopt doordat iemand niet antwoordt op zijn mail en/of telefoon, terwijl je iemand fysiek kan aanspreken als je in hetzelfde kantoor zit.
Ik begrijp je punt, en ik wil hier niet te ver off-topic gaan, maar een deel van de nood tot overtollig overleg vloeit voort uit het kunstmatig creëren van jobniveaus. Als je een paar mensen hebt die elk een paar boeken van A tot Z opvolgen zal je volgens mij efficiënter werken. Niet alleen dat, er zullen in planning en budget zo geen kemels geschoten worden als je de full picture hebt.
Oud 12 oktober 2010, 18:55   #95
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Ja zo zit dat nu eenmaal je kan niet verwachten dat als je projectleider wil spelen je zomaar kan gaan thuisblijven, of niet beschikbaar zijn, dat brengt de job nu eenmaal mee. Als ze mij in t weekend bellen kan ik ook afkomen, voor wat hoort wat he.
Telewerken is niet gelijk aan niet beschikbaar zijn. In onze moderne maatschappij hebben we telefoon, internet en PC!

Waarom zouden projectleiders niet 4/5 kunnen werken? Dat is gewoon een kwestie van werkorganisatie.

Bij ons wordt er in het week-end alleen in noodgevallen iemand opgebeld. Dan is het niet de projectleider. Die kan toch niets doen. Dan bellen ze eerder de mensen van het systeem. Die zijn ook om beurt van wacht.
artisjok is offline   Met citaat antwoorden
Oud 12 oktober 2010, 19:16   #96
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
@ Steve.

Ik kan je best volgen in je redenering. Mannen die niet hun potje kunnen koken zouden best zwijgen. Ik heb nooit leren koken, wassen, ed.

Ik vrees, beste Steve, dat uw feminisme zich beperkt tot clichés.

Tussen mijn vrouw en mij bestaan er sinds iets meer dan 25 jaar ongeschreven afspraken.

Stel je eerst eens de vraag of je vrouw het eens zou zijn dat jij tijd vrijmaakt voor de kinderen, een jaartje of twee, of zo, terwijl je vrouw zich uitslooft op de werkvloer.
Steve ... er wordt voor minder gescheiden, tegenwoordig.
Die mentaliteit dat is zo typisch.
Toen mijn man thuisbleef bij de kinderen, en zich dus thuis uitsloofde; kreeg hij dikwijls de opmerking.
"Blijf jij thuis nietsdoen, en laat jij je onderhouden door je vrouw die zich buitenshuis moet werken"
Oud 12 oktober 2010, 19:21   #97
artisjok
Banneling

Standaard

Citaat:

Bij ons zijn het toch niet degene met een hogere functie die zorgen dat dit dag en nacht blijft draaien.
Oud 12 oktober 2010, 19:22   #98
Nynorsk
Secretaris-Generaal VN

Nynorsk's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door artisjok Bekijk bericht
Toen mijn man thuisbleef bij de kinderen, en zich dus thuis uitsloofde; kreeg hij dikwijls de opmerking.
"Blijf jij thuis nietsdoen, en laat jij je onderhouden door je vrouw die zich buitenshuis moet werken"
Niet alle, maar wel veel vrouwen werken dat tegen.
Ik mij heelder dagen gaan uitsloven buitenshuis terwijl m'n partner bij de kinderen kan zijn? No way, ik wil OOK bij die kinderen zijn.
Oud 12 oktober 2010, 19:27   #99
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Van dergelijke toespelingen lig je toch niet meer wakker, neem ik aan.
Mag ik zo onbeleefd zijn de vraag te stellen wie de vraag stelde, wat dat onderhouden betreft ?
Meer zelfs. Ik ben er ondertussen pertinent van overtuigd dat heel wat kersverse moeders het niet zouden smaken dat hun partner zich geroepen voelt tijd vrij te maken voor het kindje terwijl moeke zich buitenshuis uitslooft.
Maar, je bent een uitzondering, uit duizenden. Zo begrijp ik het ondertussen wel.

Laatst gewijzigd door Rudy : 12 oktober 2010 om 19:27.
Oud 12 oktober 2010, 19:33   #100
Rudy
Secretaris-Generaal VN

Rudy's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Waarom zouden projectleiders niet 4/5 kunnen werken? Dat is gewoon een kwestie van werkorganisatie.
Ambitieuze mensen werken geen 4/5. Wie gebruik maakt van tijdskrediet heeft daar nu eenmaal een reden voor. Al was het maar om wat tijd te kunnen vrijmaken voor zichzelf.
Antwoord

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 12:09.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be