Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 9 oktober 2010, 08:41   #81
Karel Martel B
Perm. Vertegenwoordiger VN

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Hollander Bekijk bericht
Hmm, ik weet niet of NVA meedoet met stemming over BHV nu zij de bal hebben gekregen van de Koning.
Ja, dat gaan de NVA kiezers sympathiek vinden, dat de NVA stemt zoals de PS haar opdraagt.

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline  
Oud 9 oktober 2010, 08:42   #82
Hollander

Hollander's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Ja, dat gaan de NVA kiezers sympathiek vinden, dat de NVA stemt zoals de PS haar opdraagt.
we zullen zien.
Hollander is offline  
Oud 9 oktober 2010, 08:45   #83
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Hmm, ik weet niet of NVA meedoet met stemming over BHV nu zij de bal hebben gekregen van de Koning.

Goeie zet wel, van jullie staatshoofd.
Die hebben mij helemaal niet gekregen van de koning. Ik ben uit mezelf lid geworden!!
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 9 oktober 2010, 08:45   #84
brother paul
Secretaris-Generaal VN

brother paul's schermafbeelding

Standaard

PS
NVA ::
brother paul is offline  
Oud 9 oktober 2010, 09:32   #85
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Op dit moment zie ik maar één ding: hij doet wat de koning hem vraagt en niet wat hij zelf wilt, en schrijft zich daarmee in de strategie van het belgicistisch establishment. Misschien is De Wever slimmer dan ik, maar indien niet is hij met het (zo goed als kritiekloos) aanvaarden van deze "verduidelijkingsopdracht", zijn eerste fout aan het maken.

Weet iemand nog hoe Leterme na 8 maanden belgicistische letermisering het ziekenhuis in ging met een verdraaide maag?

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 oktober 2010 om 09:33.
E. Gidius is offline  
Oud 9 oktober 2010, 09:40   #86
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Die hebben mij helemaal niet gekregen van de koning. Ik ben uit mezelf lid geworden!!
Hollander is offline  
Oud 9 oktober 2010, 09:41   #87
Hollander

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Op dit moment zie ik maar één ding: hij doet wat de koning hem vraagt en niet wat hij zelf wilt, en schrijft zich daarmee in de strategie van het belgicistisch establishment. Misschien is De Wever slimmer dan ik, maar indien niet is hij met het (zo goed als kritiekloos) aanvaarden van deze "verduidelijkingsopdracht", zijn eerste fout aan het maken.

Weet iemand nog hoe Leterme na 8 maanden belgicistische letermisering het ziekenhuis in ging met een verdraaide maag?
ik denk dat Bart zich hier prima mee kan redden.

hij brengt in kaart wat alle partijen écht willen. De conclusie dat er geen overeenstemming mogelijk is zal weer snel gemaakt zijn.
Hollander is offline  
Oud 9 oktober 2010, 09:42   #88
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Karel Martel B Bekijk bericht
Alleen al het ultimatum van de PS maakt dat N-VA niet anders kan dan stemmen voor de agendering.
Oud 9 oktober 2010, 09:48   #89
Sunny
Banneling

Standaard

Citaat:

BDW heeft inmiddels een perscommuniqué rondgestuurd waarin hij zegt dat hij 'vrij is te spreken met wie hij maar wil'.

http://www.lalibre.be//actu/election...i-il-veut.html
Sunny is offline  
Oud 9 oktober 2010, 11:00   #90
EddyBal

Standaard

Citaat:
ik denk dat Bart zich hier prima mee kan redden.

hij brengt in kaart wat alle partijen écht willen. De conclusie dat er geen overeenstemming mogelijk is zal weer snel gemaakt zijn.
Als hij slim is schrijft hij in zijn rapport:

Vlamingen = art 35
Liberalen = art 35

Beste toekomst voor het land én 20 jaar OF LANGER communautaire vrede = art 35

PS wil de staat kraken. Tik ze maar eens op de vingers Sire. Zij willen Uw land splitsen, IK NIET! ZIJ willen ons naar het failliet voeren, IK NIET.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 9 oktober 2010, 11:50   #91
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Tiens tiens. Een « mission » van exact 10 dagen om « te verduidelijken »….

Wat kan De Wever dan wel “verduidelijken” ? Welke vragen kan hij aan de andere partijen stellen die uw roi zelf niet kan stellen ? En waarom precies 10 dagen ?

Wie klaar wil zien in de bedoelingen van uw roi en de andere Franstaligen, legge één en ander eens naast de reactie van de Franstalige partijen op De Wevers opdracht :

(ik citeer)
Le PS, le cdH et Ecolo ont affiché leur volonté de reprendre les négociations "sans repartir d'une page blanche" ce que semble suggérer la mission royale de dix jours. Les trois partis francophones insistent par ailleurs sur le fait que le retour �* la confiance "suppose également que les partis impliqués dans les discussions institutionnelles refusent de déposer ou de traiter en urgence toute proposition de loi visant �* la scission unilatérale de l'arrondissement de BHV".

Bedenk daar bij even op welke datum het parlementair reces een einde neemt, en u hebt niet eens meer een tekeningetje nodig…
Gwylan is offline  
Oud 9 oktober 2010, 11:52   #92
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Tiens tiens. Een « mission » van exact 10 dagen om « te verduidelijken »….

Wat kan De Wever dan wel “verduidelijken” ? Welke vragen kan hij aan de andere partijen stellen die uw roi zelf niet kan stellen ? En waarom precies 10 dagen ?

Wie klaar wil zien in de bedoelingen van uw roi en de andere Franstaligen, legge één en ander eens naast de reactie van de Franstalige partijen op De Wevers opdracht :

(ik citeer)
Le PS, le cdH et Ecolo ont affiché leur volonté de reprendre les négociations "sans repartir d'une page blanche" ce que semble suggérer la mission royale de dix jours. Les trois partis francophones insistent par ailleurs sur le fait que le retour �* la confiance "suppose également que les partis impliqués dans les discussions institutionnelles refusent de déposer ou de traiter en urgence toute proposition de loi visant �* la scission unilatérale de l'arrondissement de BHV".

Bedenk daar bij even op welke datum het parlementair reces een einde neemt, en u hebt niet eens meer een tekeningetje nodig…
De N-VA heeft dringend openbare volkssteun nodig. Nu, de volgende drie dagen tot op het moment dat de agendering in het parlement aan bod komt.

Que fait-on?
Oud 9 oktober 2010, 12:30   #93
Gwylan
Minister-President

Standaard

Citaat:
De N-VA heeft dringend openbare volkssteun nodig. Nu, de volgende drie dagen tot op het moment dat de agendering in het parlement aan bod komt.

Que fait-on?
Op vreedzame wijze kan « het volk » op dit ogenblik weinig doen, denk ik.

Maar het N-VA heeft ongetwijfeld steun aan de paar “polls” van de voorbije weken : daar moet op zichzelf weliswaar niet veel meer waarde gehecht worden dan aan het papier waarop ze zijn afgedrukt, maar ze geven wel een algemene “tendance” aan : de kiezers vallen het N-VA niet af, wel integendeel.

De Wever wordt op zeer doorzichtige wijze onder druk gezet door het Belgisch establishment, maar dat weet hij zelf natuurlijk ook. De Wever en zijn N-VA zullen over enkele dagen moeten kiezen :

• een Belgische federale regeringsmeerderheid mogelijk maken, of
• zich aan het eigen verkiezingsprogramma houden, inzonderheid voor wat BHV betreft, of
• een halfwassen houding aannemen, genre onthouding

Als het N-VA voor de eerste of derde mogelijkheid kiest, krijgt het bij een volgende verkiezing kloppen. Ook dat weet De Wever. Hoe dan ook : op dit ogenblik ligt de keuze bij hem ; niet bij het volk.

Eens zien of hij ook nu voet bij stuk houdt en rechtlijnig weet te blijven. Ik denk het wel, eerlijk gezegd. Zoniet geeft hij alle krediet die hij inmiddels bij de kiezers heeft opgebouwd zomaar gratis weg : dat ware extreem veel dommer dan we van De Wever gewend zijn...
Gwylan is offline  
Oud 9 oktober 2010, 12:38   #94
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
Eens zien of hij ook nu voet bij stuk houdt en rechtlijnig weet te blijven. Ik denk het wel, eerlijk gezegd. Zoniet geeft hij alle krediet die hij inmiddels bij de kiezers heeft opgebouwd zomaar gratis weg : dat ware extreem veel dommer dan we van De Wever gewend zijn...
Na 30 jaar politiek bezig geweest zijn in en om de Vlaamse beweging, hou ik toch maar mijn hart vast. We hebben al alles gezien.

Als De Wever het dinsdag goed aanpakt, wordt hij echt een historische politieke figuur. Pakt hij het slecht aan, dan zal zijn lot een pak wreder zijn dan dat van Leterme.

Er is geen weg tussen.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 9 oktober 2010 om 12:39.
E. Gidius is offline  
Oud 9 oktober 2010, 12:48   #95
kelt
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Hetgeen we al konden vermoeden is er nu uit....BDW heeft blijkbaar laten doorschemeren dat hij de SpA niet helemaal vertrouwt.

Begrijp:Als "Vlamingen onder elkaar" eens willen spreken,dan kan gevreesd worden dat de SpA dat "brieft" naar de PS...

In dat geval dreigen NVA en CD&V in een...minderheidspositie.....te zitten..(groen! zullen we maar helemaal declasseren)

Laatst gewijzigd door kelt : 9 oktober 2010 om 12:51.
kelt is offline  
Oud 9 oktober 2010, 13:40   #96
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Na 30 jaar politiek bezig geweest zijn in en om de Vlaamse beweging, hou ik toch maar mijn hart vast. We hebben al alles gezien.

Als De Wever het dinsdag goed aanpakt, wordt hij echt een historische politieke figuur. Pakt hij het slecht aan, dan zal zijn lot een pak wreder zijn dan dat van Leterme.

Er is geen weg tussen.
Indien de N-VA zou weigeren het wetsvoorstel te agenderen, gaat ze geheid de weg van de VU op. De CD&V kan dan zelfs eventueel nogmaals inroepen 'dat de grondwet geen vodje papier is' en er daar m.i. zelfs nog mee wegkomen.
SDG is offline  
Oud 9 oktober 2010, 15:03   #97
Karel Martel B

Karel Martel B's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door SDG Bekijk bericht
Indien de N-VA zou weigeren het wetsvoorstel te agenderen.
Wat kunnen ze daar mee winnen?

Dat ze maar een halve zwartepiet krijgen toegeschoven wanneer de onderhandelingen mislukken, in plaats van een ganse?

Liberals say that guns are for killing people because that’s what they use them for.
Karel Martel B is offline  
Oud 9 oktober 2010, 16:39   #98
EddyBal

Standaard

Politiclub.lesoir Gennez : « Je pense que Bart De Wever a demandé lui-même cette mission au Roi »
EddyBal is offline  
Oud 9 oktober 2010, 16:40   #99
Gwylan
Minister-President

Standaard

Nou, erg moeilijk zal De Wever het niet hebben met een mogelijke clarificatie, vermits Milquet inmiddels in naam der Francofielen de boel voor alle zekerheid bij voorbaat heeft opgeblazen.

Ik citeer uit uw Franstalige kranten :

Les trois partis francophones restent tout �* fait disponibles pour un accord équilibré mais il faut un changement d'attitude de la N-VA, qui doit faire preuve de respect vis-�*-vis des francophones et de leurs attentes, a affirmé la présidente du cdH Joëlle Milquet samedi dans Le Soir.

Kortom, de Franstaligen eisen van De Wever een changement d'attitude radical.

Allez, dat ziet er al goed uit om De Wever er van te overtuigen – voor zover nog nodig - dat zijn partij de agendering van een mogelijk wetsvoorstel inzake de splitsing van BHV moet stemmen…

Laatst gewijzigd door Gwylan : 9 oktober 2010 om 16:43.
Gwylan is offline  
Oud 9 oktober 2010, 16:44   #100
Shadowke

Standaard

conclusie: een akkoord over 10 dagen om de Vlaamse en Franstalige partijen dichter bij elkaar te brengen, zal er niet zijn.

beste Bère, je hebt nog 10 dagen, nu nog negen, om je boeltje bijeen te pakken en naar je woning in de Provence te trekken om daar te gaan rentenieren.

Laatst gewijzigd door Shadowke : 9 oktober 2010 om 16:45.
Shadowke is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 00:59.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be