Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 11 oktober 2010, 23:11   #81
AsGardSGO
Minister

AsGardSGO's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Burry Bekijk bericht
De typische opmerking van brave Vlamingen: wij kunnen toch niks doen. Als enkeling niet neen, maar als groep wel.

Gewoon voldoende mensen verzamelen en dan zal er wel een impact zijn.
Veel geluk.. ieder huisje heeft hier zijn kruisje wat motivatie om samen nee te zeggen zo goed als vernietigd heeft. En ten tweede we lusten elkaar al rauw (vooral in onze wagen) dus wat zouden we samen nog opkomen voor anderen of het algemeen belang? We leven immers allemaal (veralgemening) in de veronderstelling dat anderen ons toch ook niet zullen helpen en dat het ieder voor zich is.
"If you can"t explain it simply, you don't understand it enough"
- Albert Einstein
AsGardSGO is offline  
Oud 11 oktober 2010, 23:22   #82
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door gehuigert Bekijk bericht
Als politicoloog heeft hij meer recht van spreken dan alle mensen op het forum hier samen. Ik zal zelfs meer zeggen, er komen duizenden mensen met hem in contact en er hebben duizenden mensen meer respect voor zijn mening dan dat meningen hier op het forum gerespecteerd worden.

Professoren dwingen nu eenmaal respect af. Als ge dat spijtig vindt dat ge niet even veel respect krijgt voor uw politieke mening, gaat ge toch opnieuw moeten gaan studeren
En ik die in de waan verkeerde dat dit slechts het forum der intellectuelen was. Want ik dacht nog, een simpel wicht als ik kan daar misschien nog net door de mazen van het alomtegenwoordig intellect glippen, en ook al eens onopvallend haar zegje doen.

Maar nu verneem ik dat men zowaar professor moet zijn om een beetje recht van spreken te hebben.

Nu, dat zou op zich nog niet onoverkomelijk zijn, ware het niet dat men bovendien professor in de politicologie moet wezen.

Tja, dan maar terug naar een forum over breiwerk versassen, zeker ?
Gwylan is offline  
Oud 12 oktober 2010, 00:14   #83
gehuigert
Europees Commissaris

gehuigert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Gwylan Bekijk bericht
En ik die in de waan verkeerde dat dit slechts het forum der intellectuelen was. Want ik dacht nog, een simpel wicht als ik kan daar misschien nog net door de mazen van het alomtegenwoordig intellect glippen, en ook al eens onopvallend haar zegje doen.

Maar nu verneem ik dat men zowaar professor moet zijn om een beetje recht van spreken te hebben.

Nu, dat zou op zich nog niet onoverkomelijk zijn, ware het niet dat men bovendien professor in de politicologie moet wezen.

Tja, dan maar terug naar een forum over breiwerk versassen, zeker ?
Over fysica en kwantummechanica kan ook iedereen zijn zegje doen. Boeken over 'kwantumhealing' (een van de grootste onzin die verkocht wordt onder het mom van exacte wetenschappelijkheid) worden meer verkocht dan boeken over kwantummechanica zelf (waar, volgens die boeken, hun healing toch op gebaseerd is). Iedereen kan zijn zegje doen, daarom is het ook een forum. Maar dat verandert niets aan het feit dat er hier meer cafépraat dan politieke relevantie verkondigd wordt.

Maar als u de pretentie heeft even veel over de politiek te weten dan iemand die er 4 jaar op universitair niveau over gestudeerd heeft, daarna een doctoraat van 3�*4 jaar erover gemaakt heeft, en vervolgens in dat vakgebied professor is geworden, dan denk ik dat je vlug alle media moet gaan contacteren en vragen wie het meeste biedt om je columns of opinieteksten te publiceren. Dergelijk talent is zeldzaam.

]*-~{&O@o._.o@O&}~-*[
gehuigert is offline  
Oud 12 oktober 2010, 00:52   #84
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Txiki Bekijk bericht
Iedereen kan een eventueel einde van België voorspellen... Wauw, moeilijk zeg. Moet ge daarvoor prof zijn?
Ja, maar er was een tijd dat hij het niet open en bloot gedaan zou hebben.
Oud 12 oktober 2010, 00:58   #85
Gwylan
Minister-President

Gwylan's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
......Maar als u de pretentie heeft even veel over de politiek te weten dan iemand die er 4 jaar op universitair niveau over gestudeerd heeft, daarna een doctoraat van 3�*4 jaar erover gemaakt heeft, en vervolgens in dat vakgebied professor is geworden, dan denk ik dat je vlug alle media moet gaan contacteren en vragen wie het meeste biedt om je columns of opinieteksten te publiceren. Dergelijk talent is zeldzaam.
Goh neen, die pretentie heb ik niet, en ik zou bovendien niet weten waar u het haalt dat ik dat ooit zou beweerd hebben. Het ging om uw inschatting omtrent wie of wat hier al dan niet recht van spreken heeft, mijnheer Gehuigert.

Ik vind het overigens erg mooi van u dat u zeer hoog oploopt met vier jaar studie op universitair niveau, plus drie �* vier jaar doctoraatsthesis. Ik sta een beetje versteld van uw bewering als zou dergelijk talent zeldzaam zijn, maar goed, als u het zegt wil ik het graag voor waar acteren.
Gwylan is offline  
Oud 12 oktober 2010, 01:53   #86
filosoof
Banneling

filosoof's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
De man beweert ook dat NVA een linkse partij is.
Daarvoor is hij dan ook een stand up comedian. Met Nieuwjaar de Siegfied Bracke show op VTM, als tegenhanger van Geert Hoste.
filosoof is offline  
Oud 12 oktober 2010, 03:47   #87
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zipper Bekijk bericht
ze kunnen BHV nog niet splitsen, hoe zouden ze het land gaan splitsen.
door de geldkraan dicht te draaien
begrijp je?
born2bewild is offline  
Oud 12 oktober 2010, 03:48   #88
born2bewild
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door filosoof Bekijk bericht
Daarvoor is hij dan ook een stand up comedian. Met Nieuwjaar de Siegfied Bracke show op VTM, als tegenhanger van Geert Hoste.
humor is uw ding niet he "filosoof"
born2bewild is offline  
Oud 12 oktober 2010, 06:35   #89
azert
Perm. Vertegenwoordiger VN

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Siegfried Bracke beweerde wel dat hij het einde van België niet meer zou meemaken, en hij ziet er toch niet terminaal uit
Die mannen beginnen in paniek te geraken.
Zij dachten van nog 30 jaar te kunnen klagen en zagen terwijl ze elk jaar 1 laag stenen van het Belgische huis konden afbreken.
Kassa kassa voor de n-va leden in de parlementaire zetels.

maar nu zien ze dat het volk hun zever over BE werkt niet, te letterlijk neemt en hen opjaagt.

Te vergelijken met 1830: de burgerij die in "opstand" kwam, moest het gewone volk kalmeren bij de rellen want ze begonnen de winkels van de Brusselse burgers te plunderen.

de n-va is de vingers aan het verbranden aan hun eigen succes.
azert is offline  
Oud 12 oktober 2010, 06:36   #90
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door nabat54 Bekijk bericht
Wel ik vraag me dat soms ook af, maar ik denk dat velen die zich "geroepen" voelden om toen op te treden in dat concept "red Belgie" , dit nu niet zo vlotjes meer gaan doen. Maar het is voorlopig afwachtten.

Tevens stel ik vast dat ik in Brussel bijlange niet het aantal 3 kleurs zie hangen als tentijde van Leterme.......zouden de geesten gerijpt zijn ?
die zien dat het wel goedkomt; n-va is nu al meer dan 100 dagen de tanden aan het stukbijten; zonder resultaat.
azert is offline  
Oud 12 oktober 2010, 06:56   #91
speurneus
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Een land splitsen vertrekt vanuit een confederale logica (ieder voor zich), BHV splitsen vanuit een federale logica (iedereen* moet akkoord gaan)

*voldoende mensen, ervan uitgaand mensen van beide landsdelen (niet noodzakelijk maar je weet wat ik bedoel)
Moet er dan tussen de oponenten geen akkoord zijn over de boedelscheiding, Brussel, nieuwe grenzen etc?
speurneus is offline  
Oud 12 oktober 2010, 07:24   #92
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

vlijmscherp's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Niemand kan het einde van België voorspellen. Als België ophoudt te bestaan zal dat op dezelfde manier zijn als het ontstond: en stoemelings.

En volgens mij ook eerder ondanks de Vlaams-nationalisten dan dankzij.
veel kans toe.

het zullen de Franstaligen zijn die de uiteindelijke beslissing nemen, dat is nu toch al vrij duidelijk geworden.
Oud 12 oktober 2010, 07:27   #93
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Geert C Bekijk bericht
Niemand kan het einde van België voorspellen. Als België ophoudt te bestaan zal dat op dezelfde manier zijn als het ontstond: en stoemelings.

En volgens mij ook eerder ondanks de Vlaams-nationalisten dan dankzij.
U mag deze quote van mij gratis gebruiken, maar bronvermelding was sympathiek geweest.
Oud 12 oktober 2010, 07:29   #94
SDG
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
U mag deze quote van mij gratis gebruiken, maar bronvermelding was sympathiek geweest.
SDG is offline  
Oud 12 oktober 2010, 07:41   #95
Herr Flick
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vos is het prototype van iemand die links begonnen is en naarmate ie meer is beginnen te verdienen rechtse standpunten is gaan verkopen als linkse standpunten.
Solidarnosch op een dag zal je ook de de Derby pils ruilen voor Verboden Vrucht of Duvel, ...
Herr Flick is offline  
Oud 12 oktober 2010, 07:51   #96
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
Die mannen beginnen in paniek te geraken.
Zij dachten van nog 30 jaar te kunnen klagen en zagen terwijl ze elk jaar 1 laag stenen van het Belgische huis konden afbreken.
Kassa kassa voor de n-va leden in de parlementaire zetels.

maar nu zien ze dat het volk hun zever over BE werkt niet, te letterlijk neemt en hen opjaagt.

Te vergelijken met 1830: de burgerij die in "opstand" kwam, moest het gewone volk kalmeren bij de rellen want ze begonnen de winkels van de Brusselse burgers te plunderen.

de n-va is de vingers aan het verbranden aan hun eigen succes.
ge moogt gerust zijn, dat komt niet meer goed.
Anna List is offline  
Oud 12 oktober 2010, 07:52   #97
azert

azert's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ge moogt gerust zijn, dat komt niet meer goed.
voor de n-va inderdaad, want na het separatisme mogen ze hun partij opdoeken.
ze hebben hun hand overspeeld.
azert is offline  
Oud 12 oktober 2010, 07:54   #98
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vos is het prototype van iemand die links begonnen is en naarmate ie meer is beginnen te verdienen rechtse standpunten is gaan verkopen als linkse standpunten.
is het einde van België voorspellen nu opeens een rechts standpunt?? hoe leg je dat uit?
Oud 12 oktober 2010, 07:59   #99
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Over fysica en kwantummechanica kan ook iedereen zijn zegje doen. Boeken over 'kwantumhealing' (een van de grootste onzin die verkocht wordt onder het mom van exacte wetenschappelijkheid) worden meer verkocht dan boeken over kwantummechanica zelf (waar, volgens die boeken, hun healing toch op gebaseerd is). Iedereen kan zijn zegje doen, daarom is het ook een forum. Maar dat verandert niets aan het feit dat er hier meer cafépraat dan politieke relevantie verkondigd wordt.

Maar als u de pretentie heeft even veel over de politiek te weten dan iemand die er 4 jaar op universitair niveau over gestudeerd heeft, daarna een doctoraat van 3�*4 jaar erover gemaakt heeft, en vervolgens in dat vakgebied professor is geworden, dan denk ik dat je vlug alle media moet gaan contacteren en vragen wie het meeste biedt om je columns of opinieteksten te publiceren. Dergelijk talent is zeldzaam.
Aangezien de meningen van diverse professoren uiteenlopen en elkaar ook tegenspreken, zie ik niet in waarom die MEER zou waard zijn dan die van Gwylan. Het is maar een mening he. Niets mag haar tegenhouden de mening van een professor, niet als waarheid te aanvaarden, en tegen te spreken.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 12 oktober 2010, 08:00   #100
vlijmscherp
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door azert Bekijk bericht
voor de n-va inderdaad, want na het separatisme mogen ze hun partij opdoeken.
ze hebben hun hand overspeeld.
een partij is een middel, geen doel.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be