![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Een eventuele Vlaamse republiek zal geen vijf jaar bestaan als puur "onafhankelijke" staat. Hij zal meteen geconfronteerd worden met de noodzaak om zeer dicht bij het Noorden aan te schurken. Ondertussen ben ik de klein-Vlaamsnationalisten bijzonder dankbaar voor het schitterende voorbereidingswerk dat ze vandaag aan het verrichten zijn. Vader des vaderlands Bart De Wever verdient een staande ovatie op het volgende N-VA congres.
Georges-Louis Bouchez: "Wie zijn zij om te denken dat ze morele waarden hebben die superieur zijn aan die van ons?" Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 oktober 2010 om 12:55. |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#83 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Opinies BELGIAN JOURNAL: ONGECENSUREERD, NON-CONFORMISTISCH, BELGISCH Hoe grappig Vlaams-nationalisten kunnen zijn: een mooi voorbeeld ![]() Omtrent de nederlaag van "Hallebarde" "Shadowke" geeft eens commentaar bij een bericht uit het dagblad Le Soir... ![]() FONNE, of het verlies van een laatste greintje geloofwaardigheid... BREEK DE CENSUUR Een Vlaamse held :bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag::bevlag: |
|
![]() |
![]() |
#84 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Maar naar de kern van de zaak posten, dat zit er niet meer in?
![]() |
#85 | |
|
![]() Citaat:
![]()
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen. |
|
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik zou graag hebben dat u me de kans geeft om u te laten inzien dat dat een gevaarlijk en al te minimalistisch standpunt is.
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
U echter, bent eerder van diegenen die aan idolencultus doet. U lijdt aan een 'Deweverke-hysterie' zoals sommigen vroeger aan een 'Letermeke-hysterie' leden. Met alle gevolgen vandien natuurlijk. |
|
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() Zoals ik reeds zei, ik heb -vermoedelijk- niet altijd gelijk, maar met een zeker vaste regelmaat. En dan bedoel ik de 'regelmaat van een goede klok'.
|
![]() |
![]() |
#89 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
![]() |
#90 | |
|
![]() Godmiljaarde zeg, ooit al van bescheidenheid gehoord?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
|
|
![]() |
![]() |
#91 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De meerderheid van de Belgen wil ook niet dat Belgiê verdwijnt. Toch verdwijnt het.
#93 |
Banneling
|
![]() Waarom zou men bescheiden moeten zijn? U kunt mijn 'onbescheidenheid' altijd aan diggelen slaan met degelijke argumenten. En dan zal ik 'bescheiden' mijn hoofd buigen, diep diep in het Limburgse zand. U verwart volgens mij 'bescheidenheid' met 'nederigheid. Meer dan waarschijnlijk nog de invloed van de katholieke moraal in een zeker katholiek Vlaanderen. Het Vlaanderen van Marijke Dillen en zo.
Laatst gewijzigd door system : 18 oktober 2010 om 13:09. |
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Kun je dan écht niet lezen? Ik heb expliciet geschreven: "geen annexatie, geen fusie".
#95 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
m.i. heeft De Wever op het nippertje deze Belgie versterkende boot tot zinken kunnen brengen zonder dat het Vlaams Nationalisme in t breed de zwartepiet moest oppikken maar de CD&V wil per se verder op deze onzalige koers ! deze steun (lees absoluut verder onderhandelen op basis van deze tekst) is teen steun, integendeel ! Laatst gewijzigd door Anna List : 18 oktober 2010 om 13:07. |
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#97 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() De Vlamingen zijn de voorbije vijf jaar vanzelf naar de N-VA lijn toegestroomd, zonder dat de Vlaamsgezinden daar een poot hebben moeten voor uitsteken. De politieke evolutie heeft daarvoor gezorgd. Net zo zal het gaan met de toenadering tot Nederland.
Wat zijn overigens "echte" Vlamingen? Behoor ik daartoe in uw visie, en zoniet, waarom niet?
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() |
#100 |