Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 18 oktober 2010, 12:53   #81
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

E. Gidius's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
Nee hoor, dan ga jij tot je stijgende verbazing vaststellen hoe Vlaanderen en Nederland stilaan naar elkaar toegroeien.
Inderdaad.

Een eventuele Vlaamse republiek zal geen vijf jaar bestaan als puur "onafhankelijke" staat. Hij zal meteen geconfronteerd worden met de noodzaak om zeer dicht bij het Noorden aan te schurken.

Ondertussen ben ik de klein-Vlaamsnationalisten bijzonder dankbaar voor het schitterende voorbereidingswerk dat ze vandaag aan het verrichten zijn. Vader des vaderlands Bart De Wever verdient een staande ovatie op het volgende N-VA congres.

Laatst gewijzigd door E. Gidius : 18 oktober 2010 om 12:55.
E. Gidius is offline  
Oud 18 oktober 2010, 12:55   #82
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Eilaas, u hebt pech. Mijn humaniora was een Grieks-Latijnse. Een van de laatste die er nog bestond in mijn school. Ik heb meer Latijnse spraakkunst (én Griekse...) moeten slikken dan u ooit kunt bedenken. Want mijn school was een ouderwetse strenge school waar er nog echt 'geblokt' moest worden. Ik ben mijn school daar dan ook eeuwig dankbaar voor gebleven.
Ik denk dat Bart iets beter heeft opgelet in de les dan
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 18 oktober 2010, 12:56   #83
BWarrior

BWarrior's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door vrijevlaming Bekijk bericht
ofte: dit verhaal is voorbij...

Dat zijn de woorden vanuit n-va bij het begin van het partijbestuur. Het ziet er dus niet naar uit dat ze bij de n-va van plan zijn om weer "echte" onderhandelingen te gaan voeren op leest van de franstaligen.

Ik ben benieuwd wat er nu zal gebeuren. Rond 12h volgt er een persmededeling.

http://standaard.be/artikel/detail.a...MF20101018_041
Acta fabula est, het caesarisme van BDW
BWarrior is offline  
Oud 18 oktober 2010, 12:56   #84
backfire
Minister-President

backfire's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Eilaas, u hebt pech. Mijn humaniora was een Grieks-Latijnse. Een van de laatste die er nog bestond in mijn school. Ik heb meer Latijnse spraakkunst (én Griekse...) moeten slikken dan u ooit kunt bedenken. Want mijn school was een ouderwetse strenge school waar er nog echt 'geblokt' moest worden. Ik ben mijn school daar dan ook eeuwig dankbaar voor gebleven.
Ik denk dat System gelijk heeft. De uitdrukking komt alleen maar voor in de vorm Acta est fabula, los van de mogelijkheid of het nog anders kan geformuleerd worden.

Maar naar de kern van de zaak posten, dat zit er niet meer in?
Oud 18 oktober 2010, 12:57   #85
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door E. Gidius Bekijk bericht
Inderdaad.

Een eventuele Vlaamse republiek zal geen vijf jaar bestaan als puur "onafhankelijke" staat. Hij zal meteen geconfronteerd worden met de noodzaak om zeer dicht bij het Noorden aan te schurken.

Ondertussen ben ik de klein-Vlaamsnationalisten bijzonder dankbaar voor het schitterende voorbereidingswerk dat ze vandaag aan het verrichten zijn. Vader des vaderlands Bart De Wever verdient een staande ovatie op het volgende N-VA congres.
Veel geluk de echte Vlamingen in je bootje te krijgen
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 18 oktober 2010, 12:58   #86
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
edit: als niet-pedigreeflamingant uit 'de provincie' heb ik totaal geen voeling met BRU: ik beschouw dat als een apart, volwaardig gewest dat zijn plan moet trekken.
Ik zou graag hebben dat u me de kans geeft om u te laten inzien dat dat een gevaarlijk en al te minimalistisch standpunt is.
Oud 18 oktober 2010, 12:59   #87
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Zwartengeel Bekijk bericht
En als er dan een Vlaming opstaat die zich minder nederig opstelt dan in het verleden, wie is er dan als eerste bij om hem af te kraken? Juist ja...
Ik kraak niemand af. Ik zeg gewoon wat ik denk. U interpreteert dit als 'afkraken'. Wie aan politiek doet, een openbare figuur is, krijgt bakken kritiek over zich heen. Dat is het spel.

U echter, bent eerder van diegenen die aan idolencultus doet. U lijdt aan een 'Deweverke-hysterie' zoals sommigen vroeger aan een 'Letermeke-hysterie' leden. Met alle gevolgen vandien natuurlijk.
system is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:01   #88
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door backfire Bekijk bericht
Ik denk dat System gelijk heeft. De uitdrukking komt alleen maar voor in de vorm Acta est fabula, los van de mogelijkheid of het nog anders kan geformuleerd worden.

Maar naar de kern van de zaak posten, dat zit er niet meer in?
Zoals ik reeds zei, ik heb -vermoedelijk- niet altijd gelijk, maar met een zeker vaste regelmaat. En dan bedoel ik de 'regelmaat van een goede klok'.
system is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:01   #89
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Francis Vere Bekijk bericht
Dan vergeten ze 1 "detail":
Welke Vlaamse partij gaat zonder NVA regeren?
Dat zou politieke harakiri zijn voor CD&V, o-VLD ea
CD&V staat als 1 man achter De Wever:

Citaat:
BRUSSEL - De reacties van de Vlaamse onderhandelaars op de compromistekst van koninklijk verduidelijker Bart De Wever (N-VA) zijn voorzichtig positief.

CD&V-voorzitter Wouter Beke roept alle partijen op inhoudelijk te reageren op de tekst van koninklijk verduidelijker Bart De Wever en in alle redelijkheid voort te onderhandelen. Dat heeft hij maandagmiddag gezegd nadat hij de tekst van De Wever besproken had op het partijbestuur.

Beke vindt het positief dat er nu een tekst op papier staat die als basis voor verdere onderhandelingen gebruikt kan worden. Volgens CD&V bouwt de tekst voor een groot stuk voort op de preformatie van Elio Di Rupo. 'Er zijn verschillende elementen in de tekst waar wij ons in kunnen vinden, want we hebben een deel ervan ook zelf aangebracht.'

Er zijn ook elementen die verduidelijkt of uitgediept moeten worden, maar daarvoor dienen onderhandelingen, aldus Beke. 'Ik roep alle partijen, in het bijzonder de Franstalige, op om hun emotie te laten varen en in alle redelijkheid te onderhandelen.'

CD&V is niet te spreken over de snelle afwijzing door de Franstalige partijen. 'Wij hebben pagina per pagina onderzocht. Ik stel vast dat sommige partijen sneller kunnen lezen en interpreteren. Die eigenschap hebben wij niet', sneert de CD&V-voorzitter. Hij hoopt alsnog op een inhoudelijke reactie van alle zeven partijen. CD&V zal hoofdstuk per hoofdstuk zijn opmerkingen overbrengen aan de verduidelijker.

'Er is gewoon geen alternatief', besluit Beke. Verkiezingen of een 'noodregering-Leterme' zijn voor CD&V niet aan de orde.
Bron: De Standaard.
Oud 18 oktober 2010, 13:02   #90
Amon_Re

Amon_Re's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals ik reeds zei, ik heb -vermoedelijk- niet altijd gelijk, maar met een zeker vaste regelmaat. En dan bedoel ik de 'regelmaat van een goede klok'.
Godmiljaarde zeg, ooit al van bescheidenheid gehoord?
Stephen F. Roberts: "...I contend that we are both atheists. I just believe in one fewer god than you do. When you understand why you dismiss all the other possible gods, you will understand why I dismiss yours."
Amon_Re is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:04   #91
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Ik zou graag hebben dat u me de kans geeft om u te laten inzien dat dat een gevaarlijk en al te minimalistisch standpunt is.
²
Anna List is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:06   #92
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Welnu, de meerderheid der Vlamingen deelt mijn mening. Vraag maar rond.
De meerderheid van de Belgen wil ook niet dat Belgiê verdwijnt. Toch verdwijnt het.
Oud 18 oktober 2010, 13:06   #93
system
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Amon_Re Bekijk bericht
Godmiljaarde zeg, ooit al van bescheidenheid gehoord?
Waarom zou men bescheiden moeten zijn? U kunt mijn 'onbescheidenheid' altijd aan diggelen slaan met degelijke argumenten. En dan zal ik 'bescheiden' mijn hoofd buigen, diep diep in het Limburgse zand. U verwart volgens mij 'bescheidenheid' met 'nederigheid. Meer dan waarschijnlijk nog de invloed van de katholieke moraal in een zeker katholiek Vlaanderen. Het Vlaanderen van Marijke Dillen en zo.

Laatst gewijzigd door system : 18 oktober 2010 om 13:09.
system is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:06   #94
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Herr Flick Bekijk bericht
Je denkt toch echt niet dat nadat we eindelijk van de vansexencoburgs af te zijn vrijwillig voor een andere profiteursfamilie gaan kiezen zeker ?
Kun je dan écht niet lezen? Ik heb expliciet geschreven: "geen annexatie, geen fusie".
Oud 18 oktober 2010, 13:07   #95
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
CD&V staat als 1 man achter De Wever:

Bron: De Standaard.
met alle respect, maar ik denk dat je de essentie mist

m.i. heeft De Wever op het nippertje deze Belgie versterkende boot tot zinken kunnen brengen zonder dat het Vlaams Nationalisme in t breed de zwartepiet moest oppikken
maar de CD&V wil per se verder op deze onzalige koers !

deze steun (lees absoluut verder onderhandelen op basis van deze tekst) is teen steun, integendeel !

Laatst gewijzigd door Anna List : 18 oktober 2010 om 13:07.
Anna List is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:08   #96
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Ik kraak niemand af. Ik zeg gewoon wat ik denk. U interpreteert dit als 'afkraken'. Wie aan politiek doet, een openbare figuur is, krijgt bakken kritiek over zich heen. Dat is het spel.

U echter, bent eerder van diegenen die aan idolencultus doet. U lijdt aan een 'Deweverke-hysterie' zoals sommigen vroeger aan een 'Letermeke-hysterie' leden. Met alle gevolgen vandien natuurlijk.
Kun je zo eens een paar berichten van mij citeren waarin ik Dewever kritiekloos de hemel zit in te prijzen of zit je hier maar wat in het luchtledige te schimpen om te kunnen schimpen?
Zwartengeel is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:11   #97
E. Gidius
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
De Vlamingen zijn de voorbije vijf jaar vanzelf naar de N-VA lijn toegestroomd, zonder dat de Vlaamsgezinden daar een poot hebben moeten voor uitsteken. De politieke evolutie heeft daarvoor gezorgd. Net zo zal het gaan met de toenadering tot Nederland.

Wat zijn overigens "echte" Vlamingen? Behoor ik daartoe in uw visie, en zoniet, waarom niet?
Oud 18 oktober 2010, 13:11   #98
Zwartengeel
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
'Echte' Vlamingen? Henri1 heeft daar ook steeds de mond van vol. Vooruit, aan jou stel ik dan ook eens de vraag: zijn er dan ook 'onechte' Vlamingen?
Zwartengeel is offline  
Oud 18 oktober 2010, 13:12   #99
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door pixelpower Bekijk bericht
Quercus,

Ik moet NL niet.

En velen met mij. Ik ken in mijn familie, vriendenkring én werkomgeving niemand maar dan ook NIEMAND die anders denkt over NL. De Vlaming veracht de Nederlander nog méér dan de Waal.

NL? No. Fucking. Way. Versta dat nu toch eens.
Jij verstaat iets duidelijk niet: "toenadering" staat niet gelijk met één staat vormen. "Versta dat nu toch eens". Maar voor mensen zoals u is zelfs een vriendelijke en hartelijk relatie tussen Nederland en Vlaanderen er reeds teveel aan. Allergie heet zoiets.
Oud 18 oktober 2010, 13:14   #100
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Acta fabula est, het caesarisme van BDW
Elio jacta est.

en daar is de belgicistische kous mee af !
Anna List is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 17:02.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be