Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 24 oktober 2010, 09:10   #81
SirGalahad_
Burgemeester

SirGalahad_'s schermafbeelding

Standaard

En gisteren was Groene Gheysels aan het woord....

VRT links getint?
  4. In the '60s, people took acid to make the world weird. Now the world is weird and people take Prozac to make it normal.
SirGalahad_ is offline  
Oud 25 oktober 2010, 13:30   #82
Boduo
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De Prof Bekijk bericht
Hij heeft ook een waarschuwing voor De Wever. "Veel mensen zijn geen nationalist of flamingant, maar hebben op hem gestemd omdat ze hopen dat hij de problemen kan oplossen. Maar als blijkt dat hij ook niet tot een eerbaar compromis kan komen, dan komt er een moment dat de kiezer zich tegen De Wever zal keren. Dat is nu niet het geval, maar over enkele maanden misschien wel", zegt Tobback.

VRT

Het is door die 'eerbare compromissen' uit het verleden, dat de Vlaamse kiezer nu massaal op de SP-a stemt.
Tobback is een oude rat in het vak. Ik vrees dat hij wel gelijk heeft: de kiezers zullen GANS de boel beu worden.
Boduo is offline  
Oud 25 oktober 2010, 14:08   #83
EddyBal
Perm. Vertegenwoordiger VN

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Tobback is een oude rat in het vak. Ik vrees dat hij wel gelijk heeft: de kiezers zullen GANS de boel beu worden.
Jammer genoeg voor de Sossen , zullen de mensen de Sossen eerst moe zijn
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 oktober 2010, 15:34   #84
Kingsale
Partijlid

Standaard waarom

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door system Bekijk bericht
Tobback zegt maar juist wat ik hier al lang zeg. Alleen zegt ie het een beetje later. En dus heeft hij overschot van gelijk.
Waarom zou Tobback gelijk hebben
Kingsale is offline  
Oud 25 oktober 2010, 15:37   #85
Kingsale
Partijlid

Standaard gevaarlijk

Citaat:
Ik zeg al lang dat De Wever een gevaarlijk spel speelt en dat hij gokt op een succes van nieuwe verkiezingen die hij nu aan het uitlokken is. Dat heb ik toch gezegd. Niet? Al een paar dagen geleden. Niet? U kunt dit toch checken. Niet? En Tobback zegt dat nu ook. Niet?

En dus zegt Tobback nu, wat ik al een paar dagen geleden zei. Niet? Wat zit u dan te zaniken?
Nog iemand die van de poliek moet leven ik kan daar in komen
Kingsale is offline  
Oud 25 oktober 2010, 15:37   #86
Anna List
Banneling

Standaard

Citaat:
Tobback zegt maar juist wat ik hier al lang zeg. Alleen zegt ie het een beetje later. En dus heeft hij overschot van gelijk.
ik zal u eens iets zeggen sé system

ooit krijgen jij en Toeback sr gelijk !

voil�*.

ik denk echter wel dat t pas binnen een jaar of 12 mss 15 zal zijn
Anna List is offline  
Oud 25 oktober 2010, 15:42   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Boduo Bekijk bericht
Hmm... Waarom denk jij dat de N-VA zo een goed resultaat heeft behaald?

Omdat de mensen het belgische circus moe zijn.

Waarom denk je dat de CD&V zulke petsen heeft gekregen?

Omdat de mensen het anti-Vlaamse gedrag van die partij moe zijn.

En als je nu denkt, dat Tobback ongestraft kan komen zeggen, "we gaan het (Belgische circus) trekken totdat de mensen de N-VA moe zijn," dan denk ik dat je raar gaat verschieten bij de volgende verkiezingen.
Oud 25 oktober 2010, 15:44   #88
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Anna List Bekijk bericht
ik zal u eens iets zeggen sé system

ooit krijgen jij en Toeback sr gelijk !

voil�*.

ik denk echter wel dat t pas binnen een jaar of 12 mss 15 zal zijn
Raar dat die man nog steeds leeft met al die TGVs die Leuven passeren en dan nog zonder te stoppen.
solidarnosc is offline  
Oud 25 oktober 2010, 15:52   #89
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Raar dat die man nog steeds leeft met al die TGVs die Leuven passeren en dan nog zonder te stoppen.
Gelukkig, in zijn eigen woorden ongeveer, was hij toen die TGV vertrok in de regering en niet meer in de oppositie.

Zodat hij dus niet meer tegen de TGV was maar ervoor..
Oud 25 oktober 2010, 15:56   #90
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Xenophon Bekijk bericht
Gelukkig, in zijn eigen woorden ongeveer, was hij toen die TGV vertrok in de regering en niet meer in de oppositie.

Zodat hij dus niet meer tegen de TGV was maar ervoor..
Net zoals de kernwapens in kleine Brogel
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 25 oktober 2010, 16:13   #91
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Net zoals de kernwapens in kleine Brogel
Ja, Tobback is gewoon een pias die voor de postjes zelfs zijn eigen principes opzij heeft gezet.
Oud 25 oktober 2010, 16:33   #92
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Ja, Tobback is gewoon een pias die voor de postjes zelfs zijn eigen principes opzij heeft gezet.
U bedoelt dat de heer Tobback een staatsman is!?
den ambetantsten is offline  
Oud 25 oktober 2010, 16:33   #93
EddyBal

Standaard

Citaat:
In hoeverre waren dat toen zijn principes? Als ze daarna zo snel vergeten zijn? Misschien gewoon "oppositie voeren" wat hij deed... Ben ooit nog gaan luisteren naar hem toen tegen de raketten.
EddyBal is offline  
Oud 25 oktober 2010, 16:34   #94
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door den ambetantsten Bekijk bericht
U bedoelt dat de heer Tobback een staatsman is!?
Staatsman??? Helahelahela, da woord niet verkrachten he! BELGISCH staatsman bedoel je zeker?

Laatst gewijzigd door EddyBal : 25 oktober 2010 om 16:35.
EddyBal is offline  
Oud 25 oktober 2010, 16:37   #95
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
Staatsman??? Helahelahela, da woord niet verkrachten he! BELGISCH staatsman bedoel je zeker?
Een goei verstaander....
Oud 25 oktober 2010, 16:38   #96
respublica
Minister

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Kingsale Bekijk bericht
Waarom zou Tobback gelijk hebben
Omdat system van zichzelf denkt dat hij altijd gelijk heeft. Tobback zegt iets dat system ook zegt, ergo Tobback heeft gelijk.
respublica is offline  
Oud 25 oktober 2010, 16:41   #97
fransV
Gouverneur

Standaard Bdw

dan maar terug voor VB stemmen maar nooit of te nimmer op de zelfverklaarde democratische partijen . laat Bartje maar eens goed op zijn bek krijgen dan krijgen we misschien eindelijk eens een Forza Vlaanderen !
fransV is offline  
Oud 25 oktober 2010, 16:45   #98
den ambetantsten
Parlementsvoorzitter

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fransV Bekijk bericht
dan maar terug voor VB stemmen maar nooit of te nimmer op de zelfverklaarde democratische partijen . laat Bartje maar eens goed op zijn bek krijgen dan krijgen we misschien eindelijk eens een Forza Vlaanderen !
Met onderling gekissebis kom je nergens! Is ook de reden waarom ik me persoonlijk stoorde aan de oproep van sommigen voor de verkiezingen om niet voor VB maar voor de NVA te stemmen. Hoe je 't ook draait of keert, blijft dat een nuloperatie!
Gewoon zoveel mogelijk mensen uit je omgeving, waarvan je vermoedt dat ze traditioneel stemmen op een van de "echt democratische" partijen, overtuigen om op een V-partij te stemmen. Pas als die meer dan 50% halen, worden ze een blok waar niemand nog langer omheen kan en dan zul je de grapjes zoals men vandaag weer uithaalt niet langer kunnen opvoeren.
Oud 25 oktober 2010, 16:50   #99
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
"T'iiiiiiiiiiissss moeilijk bescheiden te wezen, waneer je zo goed bent als ik ..."

Het is echt pijnlijk aan het worden system. De Limburgers die ik persoonlijk ken zijn wél een heel stuk discreter. En daardoor wordt er aandacht gegeven aan hetgeen die zeggen.
Oud 25 oktober 2010, 16:52   #100
quercus
Secretaris-Generaal VN

quercus's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik zeg al lang dat De Wever een gevaarlijk spel speelt en dat hij gokt op een succes van nieuwe verkiezingen die hij nu aan het uitlokken is. Dat heb ik toch gezegd. Niet? Al een paar dagen geleden. Niet? U kunt dit toch checken. Niet? En Tobback zegt dat nu ook. Niet?

En dus zegt Tobback nu, wat ik al een paar dagen geleden zei. Niet? Wat zit u dan te zaniken?
Lollysticky wil gewoon jouw aandacht erop vestigen dat je naast je schoenen loopt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 04:08.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be