![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Maatschappij en samenleving Dit subforum handelt over zaken die leven binnen de maatschappij en in die zin politiek relevant (geworden) zijn. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En gereedschap, als je een vakman laat komen, dan betaal je mee aan dat gereedschap nietwaar.
![]() |
![]() |
#82 | ||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
€6 per kilo is abnormaal weinig (particulier gezien) Een dunwandig meubelbuiske loopt al gauw tegen de 15 kg aan voor een standaard industrielengte, dus reken maar uit. En dan komt oompje Fiscus nog een partij meespelen.
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Als vakman krijg je natuurlijk uw vakmanskorting hé. 35% is meestal normaal. In sommige gevallen zelfs 50% naargelang leverancier. Je moet dan wel met een geldig btw nr werken (eventueel van iemand anders) en uw leverancier daar op aanspreken. En wat betreft bepaalde stukken kopen is het in vele gevallen stukken goedkoper dan de tijd die men er in steekt om ze zelf te maken. Enfin het is dus een beetje zoeken naar het gezonde evenwicht in zulke maatwerken.
![]() |
![]() |
#84 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
hopelijk dit voorjaar meer tijd.
![]() |
![]() |
#85 | ||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Helaas is maatwerk zelden koopbaar. Citaat:
Is't echt te weinig, zal ik dat ook zeggen, maar ook als't teveel is. Ik moet zeggen, mensen durven niet snel te weinig aangeven. (wat weeral bewijst dat mensen bedrogen willen worden, 't is duur, dan is het ook veel beter.)
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
ik zie het probleem wél.
![]() |
![]() |
#87 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() @Maddox:
Ik denk dat ik in bepaalde gevallen mijn woorden een beetje moet terug nemen en misschien moet vaststellen dat in geval van inox het idd interessant is om zelf één en ander te maken. Die gasten slaan er niet nevens moet ik zeggen. Op deze link zie je heel wat prijzen van zulke dingetjes. Amai...dat loopt serieus op. http://www.keynox.com/23-rechthoekige-stijlen
![]() |
#88 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Eigenlijk zijn hun prijzen nog redelijk. Zo'n stukje 50*10*1.5 RVS rechthoekbuis weegt 1.5kg per meter. Ze rekenen gewoon elke meter aan als een volle industriële lengte. Op die manier kunnen ze bepaalde kosten gewoon uit de boeken houden voor de klanten, zoals zaagbladen, slijpschijven, en de machines an sich. Je kan de klant toch moeilijk een "machinebijdrage" aanrekenen.
Ik heb al erger meegemaakt. Voor een glasvezelstaaf van 1000 frank nog eens 500 frank verwerkingskost en 800 frank zaagkosten aanrekenen, terwijl ik de staaf zelf uit hun magazijn heb getrokken en met een handzaag die in stukken heb gezaagd...
![]() |
#89 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Met zoveel werkuren moet je wel bulken van de poen.... of ben je zelfstandige met een luizige winstmarge?
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() gewoon een beetje idealistisch vrees ik.
![]() |
#91 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En toch als ik je bezig hoor lijk je mij dat wel te zijn. Je klink als een pro. Geef het eens een kans zou ik zeggen. In bijberoep of als bijverdienste bij een bestaand bedrijf en kijk eens hoe die mannen hun zaakjes regelen alvorens je beslist.
![]() |
![]() |
#92 | |||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
![]() |
![]() |
#93 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
En de volgende keer maak je die fout ook niet meer. En heb je wat geld extra over omdat je wat sneller dan voorzien klaar was, dan is dat ereloon. De klant betaalt voor een bepaald werk en niet voor wat anders. Citaat:
Je kan wat reclame zetten op internet of in bepaalde doelgroep boekjes of krantjes. Wijkkrantjes buiten de stad kosten weinig. Je kan een mailing doen naar mensen die bv een bouwvergunning gevraagd hebben, waar je aan die adressen moet komen weet ik niet meteen maar er moet daar ook een manier in bestaan. Misschien via gemeentebesturen of zo? Je kan via bestaande bouwbedrijven je adres nalaten. Probeer hun wat te laten zien eerst natuurlijk zodat ze ook weten dat je een betrouwbaar vakman bent. Eventueel met een klein commissie loontje per aangebrachte klant of een attentie ? Je kan één en ander eens als voorbeeld maken en bv eens een paar architecten op de koffie ontvangen en hun je werk laten zien. Enfin creatief zoeken naar de beste manier is de boodschap.
![]() |
![]() |
#94 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Bedankt voor't advies Mambo. Ik denk dat ik een partner ga zoeken die meer people skills heeft dan ik.
![]() |
#95 | |
Parlementsvoorzitter
|
![]() Citaat:
De overheid moet toch eens grondig en vooral wat logischer over haar wetten en standpunt nadenken, maar dat is wel wat teveel gevraagd als je het beleid van de laatste 50 jaar ziet. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 | ||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ergo, het zal zich wel normaliseren. Citaat:
![]() |
![]() |
#97 |
Minister-President
|
![]() gade nu al zeggen wat ik mag doen met mijn zuurverdiende centjes?
![]() |
#98 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Face it; je kan draaien, frezen, lassen, slijpen, boren, meten, zagen, monteren en nog een aardig ding electronica en god weet wat nog allemaal. Je bent zeldzaam geworden in deze wereld. Ventileer uw kennis. Ik ken zelfstandigen die overal niks van kennen en overal werken en ik kan vakmannen die van alles kennen en nergens gaan werken. Tenzij voor die cowboys. 't is een raar iets. Die klant komt wel en als die tevreden is komt de volgende ook wel. Maak in afwachting een muur vrij waar je wat voorbeelden kan laten zien...eventueel in miniatuur of in gewoon staal. De beste manier om een klant te maken is een houding aannemen van dat het u allemaal niet zo veel kan schelen dat ze klant worden. Ik ben 20 jaar geleden ongeveer begonnen als zelfstandige en had niet 1 klant. Sindsdien heb ik niet 5 minuten zonder werk gezeten! In het begin heb ik wel onderaanneming voor grote bedrijven gedaan. Al lange tijd doe ik voor niemand nog onderaanneming maar zoek ik geregeld zelf onderaannemers. (die heden ten dage ook al niet meer te vinden zijn)
Misschien heb ik me wel vergist. Of niet ? Laatst gewijzigd door Mambo : 25 oktober 2010 om 23:03. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Mambo, met andere woorden, als ik zelfstandige in bijberoep zou zijn, kan je me wel aan de slag helpen voor speciallekes?
![]() |
#100 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Mensen richten zich doorgaans tot mensen die daar mee bezig zijn.
![]() |