![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen. |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Kortom, cijfers zwart op wit. En daar gaat het over. Niet over dit ontiegelijk aprioristisch geneuzel en gefantaseer van mensen zoals u. Tevreden nu? Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2010 om 14:07. |
|
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
|
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() Het zal nog niet.
|
![]() |
![]() |
#84 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Toon ons dan die correlatie in die tijdsperiode.
* Erfopvolging: een ander woord voor discriminatie op basis van afkomst * Solidariteit is een gevoel van samenhorigheid en kan niet opgelegd worden. De N-Z transfers zijn dus per definitie geen solidariteit, want niet vrijwillig * Democratie = demos + kratein (het volk heerst). Een land waar het laatste woord bij politici en niet bij de bevolking ligt, is dus per definitie geen democratie * Er bestaat evenveel bewijs voor het bestaan van god als voor het bestaan van gele ruimtekaboutertjes |
![]() |
![]() |
#85 | ||
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
En het is onheus om posten en cijfermateriaal over te nemen van blogs, zonder op zijn minst een bronvermelding. Tenzij ge de auteur zelf zijt natuurlijk. http://salonvansisyphus.wordpress.co...goed-zou-zijn/
Bagle iabes . de bransg cordziz . a etharzi The measure of a man is in what he does for those who can do nothing for him in return. We give our consent every moment that we do not resist. Reality is that which, when you stop believing in it, doesn't go away. |
||
![]() |
![]() |
#86 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Het feit dat u weigert dit aan te tonen zegt meer dan genoeg. Maar goed, dat intellectuele eerlijkheid een loos begrip is bij, wisten we al langer dan vandaag.
In de psychologie staat machiavellisme voor een bepaald soort persoonlijkheidsstoornissen. Niets in dit land is machiavellistischer dan de PS. Niets is zo asociaal als de PS-politiek. Grote armoede! Slecht onderwijs! Hollande achterna! Het verliezende kamp in de laatste verkiezingen! |
![]() |
![]() |
#87 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
#88 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Banneling
|
![]() Het was niet wat het nu was. Dat klopt. De uitkeringen waren laag. Maar er het was al een substantieel belangrijke som in het geheel. Maar kijk naar de cijfers uit 1948 die ik gaf in een bovenstaand antwoord.
Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2010 om 14:54. |
![]() |
![]() |
#90 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Maar man toch. De zuid-noord stroom via de sociale zekerheid viel in het niets bij de noord-zuid stroom via andere mechanismes. De nettostroom is ALTIJD noord-zuid gericht geweest, zelfs in periodes waarbij Wallonie welvarender was dan Vlaanderen. Vlaanderen is ALTIJD een wingewest geweest en van enig solidariteitsprincipe was er nooit sprake in dit land. Het is pathetisch hoe net de franstaligen daar nu blijven op hameren en het is nog zieliger dat jij hier nog over tracht te liegen ook.
![]() |
![]() |
#91 |
Minister-President
|
![]() Ik zie geen enkele cijfers over financiële data, laat staan transferts. Ik zie enkel werkloosheidscijfers en ik hoop (alhoewel je natuurlijk het tegendeel dagelijks bewijst) dat je de eerlijkheid hebt om toe te geven dat dit niet automatisch transferts inhoud. Als de werkloosheid bij mijn buren hoger is dan bij mij thuis betekent dat nog niet dat ik hen elke maand een mandje met geld ga geven.
|
![]() |
![]() |
#92 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Uw bewering gaat niet verder dan dat er ooit een bedrag (1 miljard) is uitbesteed aan werkloosheidssteun. Waar is de link te zoeken met systematische miljardentransfers van Wallonie naar Vlaanderen in de globale begroting? Ik ben dus nog niet tevreden, nee. Misschien zal u hier, op dit forum, lukken wat furieus cijferende academici in Wallonie nog niet is gelukt, maar ik blijf sceptisch. |
|
![]() |
![]() |
#93 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Het is wel te zien dat u niet goed weet hoe transferten werken. "Transfers wat zijn dat eigenlijk? Dat is geld dat van een rijke streek naar een armere gaat. Dat gebeurt door een herverdeling via de belastingen en de sociale uitkeringen. Ook al zitten een meerderheid van de Vlaamse arrondissementen boven het nationale gemiddelde, toch zijn er een aantal die eronder zitten, en dus ook transfers ontvangen. In de Top 5 van de armste arrondissementen (die dus het meest “krijgen”), zit ook dat van Diksmuide en dat van Ieper (waar Leterme vandaan komt). En in de Top 5 van de rijkste arrondissementen zitten die van Waals Brabant en dat van Aarlen. Die (kleine) delen van Wallonië “sturen” dus geld naar Vlaanderen." “De economische voorspoed houdt niet op aan de taalgrens. De transfers gaan namelijk naar Charleroi, Luik, Oostende en Tongeren en worden gefinancierd door Waals Brabant en Antwerpen. Als men die redenering doortrekt en de pleitbezorgers voor het uiteenspatten van het land volgt, zou de splitsing zich moeten voltrekken tussen de rijke regio’s aan de ene kant (Antwerpen, Vlaams en Waals Brabant, Namen) en de arme regio’s aan de andere kant (Oost-Vlaanderen, Limburg, Luik en Charleroi). De banaan van Antwerpen naar Aarlen, zou dan land nr. 1 worden, en de periferie land nr.2. (Trends, 28 juni 2007)" Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2010 om 15:29. |
|
![]() |
![]() |
#94 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Ik ga voor 't gemak uit van even grote bevolkingen in VL en W + BXL. We gaan ervan uit dat dat miljard uitgedeeld werd op gelijke manier voor alle werklozen, waarvan dus ongeveer 4/5 in VL, en 1/5 in W (als we ruim rekenen en stellen dat 20% in VL, en 5% in W was). VL kreeg dus 800 miljoen, en W kreeg 200 miljoen. Maw, er was dan een transfert van 300 miljoen van W naar VL. Heel grove schatting. 300 miljoen BEF. Van 1949 tot 1995 is de inflatie ongeveer 6 geweest. Zie http://books.google.com/books?id=gjH...page&q&f=false Ik neem een kleine factor 2 van 1995 tot vandaag. Dus laat ons zeggen in totaal 10. Die 300 miljoen BEF van 1949 komen dus overeen met 3 miljard BEF nu, ofte een kleine 80 miljoen Euro. Dus, in de mate dat wat jij zegt klopt, en mijn aannames hierboven niet helemaal in 't westen zijn, heeft er in 1949 dus een tranfert plaatsgevonden van: 80 miljoen 2010-Euro's van W naar VL. Hoeveel jaar heeft dat geduurd ? Waren er nog andere transferten ? Want we betalen daar nu toch een heel vette rekening voor sinds 40 jaar, zou ik zeggen. Ik denk dat die 80 miljoen Euro allang zijn terugbetaald met interest ![]() Laatst gewijzigd door patrickve : 26 oktober 2010 om 15:27. |
|
![]() |
![]() |
#95 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
De rest van uw betoog is compleet irrelevant.
|
![]() |
![]() |
#96 | |
Banneling
|
![]() Citaat:
Laatst gewijzigd door system : 26 oktober 2010 om 15:43. |
|
![]() |
![]() |
#97 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
|
![]() |
![]() |
#98 | |
Minister-President
|
![]() Citaat:
Graag dus het bovenstaande, alvorens u verder gaat. |
|
![]() |
![]() |
#99 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Ik heb dit spreekwoord nog nooit gehoord, is het een nieuw misschien?
![]() |
![]() |
#100 |
Banneling
|
![]() |
![]() |