Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 27 oktober 2010, 23:26   #81
k9
Perm. Vertegenwoordiger VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door EddyBal Bekijk bericht
K9, niet voor niets schreef ik: "I think you took a wrong turn somewhere"

Wil je zo goed zijn mijn quote te laten zien waar ik vind dat ze NU moeten stemmen? Ik denk dat je ergens mijn woorden een verkeerde connotatie geeft. Gelieve nog eens na te kijken
"De REGERING is dan nog wel Leterme's regering, maar de COMMISSIES zijn samengesteld uit de NIEUWE VERKOZENEN des volks!! Natuurlijk heeft de NVA daar een grote brok in de pap! Ze is de grootste partij van België."

Ik vraag dus nogmaal wat kan de nva daar met 17 % doen .

Citaat:

Om het je al even duidelijk te maken: IK sprak over de commissie die de naturalisaties behandelt. Ook gaf ik commentaar over de commissie en de houding van de NVA voor de regularisaties.
Dat weet ik maar je blijft mijn vraag ontwijken: wat KAN de nva doen .

Citaat:

Ook gaf ik commentaar op de gevolgen om BDW een kans te geven en toen NIET te stemmen voor BHV's hoogdringendheid. Ik kon dat begrijpen, maar het was geen goeie zet, want nu zitten ze met de gebakken peren: de andere partijen volgen nu gewoon dezelfde redenering. Nu staan we daar schoon he!
de andere partijen hebben beslist niet te stemmen, wat had een mislukt doorduwen van nva opgebracht?
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

-Hermann Goering (1893 - 1946)
Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

The second in command of the Third Reich
k9 is offline  
Oud 27 oktober 2010, 23:29   #82
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
WAT is het verschil? Denk jij echt dat de Franstaligen in Brussel allemaal DAAR geboren zijn?
door de definitie van vlaming die hier geboren is wordt Voeren terug franstalig door de nederlanders in Voeren te negeren...
jogo is offline  
Oud 27 oktober 2010, 23:33   #83
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door k9 Bekijk bericht
"De REGERING is dan nog wel Leterme's regering, maar de COMMISSIES zijn samengesteld uit de NIEUWE VERKOZENEN des volks!! Natuurlijk heeft de NVA daar een grote brok in de pap! Ze is de grootste partij van België."

Ik vraag dus nogmaal wat kan de nva daar met 17 % doen .

Dat weet ik maar je blijft mijn vraag ontwijken: wat KAN de nva doen .

de andere partijen hebben beslist niet te stemmen, wat had een mislukt doorduwen van nva opgebracht?
WAT de NVA kan doen heb ik al uitgelegd. Ze zijn sterker dan alleen HUN getal, en dat wegens de toekomstige regeringspartners: de onderhandelende partijen. Ik begrijp niet dat je dit niet als antwoord erkent. Het is duidelijk en juist.

De andere partijen hebben NU beslist om niet te stemmen. Als NVA een tiental dagen geleden had gestemd hadden ze wél meegedaan. Dat is niet gebeurd "omdat ze niet Vlaamser willen zijn dan de NVA" remember?
NU heeft het natuurlijk geen zin om te vragen om mee te stemmen, want hetzelfde excuus dat de NVA gebruikte om NIET te stemmen, passen ze nu toe op de huidige koninklijke onderhandelaar. Jammer maar helaas: een kleine tactische vergissing met iets grotere gevolgen...
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 27 oktober 2010, 23:36   #84
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
door de definitie van vlaming die hier geboren is wordt Voeren terug franstalig door de nederlanders in Voeren te negeren...
Ik denk dat je het eerste stuk mistte waar ik Franstalige Brusselaars en Walen hetzelfde noem.
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 28 oktober 2010, 06:22   #85
k9

Standaard

Citaat:
WAT de NVA kan doen heb ik al uitgelegd. Ze zijn sterker dan alleen HUN getal, en dat wegens de toekomstige regeringspartners: de onderhandelende partijen. Ik begrijp niet dat je dit niet als antwoord erkent. Het is duidelijk en juist.
Neen want je gaf kritiek dat de NVA niks zou doen. Dat ze fouten maken door wat? Als de anderen niet meewillen (wat ze duidelijk niet willen) kan de NVA niks doen. Ze schoferen zal niks opbrengen in dit symbooldossier.

Citaat:
De andere partijen hebben NU beslist om niet te stemmen. Als NVA een tiental dagen geleden had gestemd hadden ze wél meegedaan. Dat is niet gebeurd "omdat ze niet Vlaamser willen zijn dan de NVA" remember?
Ik denk helemaal niet dat een week geleden ze wel hadden meegestemd.De andere vlaamse partijen willen blijven onderhandelen en ze weten als ze deze stemming nogmaals doordrukken het weken kan duren voor het franstalige geklaag uitgedoofd is.

Citaat:
NU heeft het natuurlijk geen zin om te vragen om mee te stemmen, want hetzelfde excuus dat de NVA gebruikte om NIET te stemmen, passen ze nu toe op de huidige koninklijke onderhandelaar. Jammer maar helaas: een kleine tactische vergissing met iets grotere gevolgen...
Je haalt zaken door elkaar, de partijen zeggen als sinds vorige week niet te zullen stemmen je ziet dat in hun antwoorden ze stemmen niet omdat in het vorige parlement duidelijk was dat dit niet opbracht.

Ik herhaal: herdnekkig in het eigen gelijk geloven, en iedereen negeren zal de NVA meer kwaad doen dan goed, dat blijf je niet begrijpen.
"Voice or no voice, the people can always be brought to the bidding of the leaders. That is easy. All you have to do is tell them they are being attacked, and denounce the pacifists for lack of patriotism and exposing the country to greater danger. It works the same in any country."

Commander-in-Chief of the Luftwaffe, President of the Reichstag, Prime Minister of Prussia and Hitler's designated successor

k9 is offline  
Oud 28 oktober 2010, 08:17   #86
EddyBal

Standaard

Citaat:
Neen want je gaf kritiek dat de NVA niks zou doen. Dat ze fouten maken door wat? Als de anderen niet meewillen (wat ze duidelijk niet willen) kan de NVA niks doen. Ze schoferen zal niks opbrengen in dit symbooldossier.
Schofferen? Ik stel gewoon de feiten zoals ze zijn, zoals heel Vlaanderen ze kan zien! En ik zeg nog méér: als VB het voorstel toch brengt, zal er in de annalen staan dat NVA zich heeft onthouden of tegengestemd! GEEN reklame en al ze het niet opgelost krijgen zal hun dit eeuwig achtervolgen.

Citaat:
Ik denk helemaal niet dat een week geleden ze wel hadden meegestemd.De andere vlaamse partijen willen blijven onderhandelen en ze weten als ze deze stemming nogmaals doordrukken het weken kan duren voor het franstalige geklaag uitgedoofd is.
Ik denk het tegenovergestelde van jou. Iedereen was klaar om het voorstel te stemmen. Het uitstel van NVA en hun uitspraken erna hebben gemaakt dat de anderen dezelfde excuses kunnen gebruiken. Zoals ik al zei: een kleine tactische fout maar met grote gevolgen.
Citaat:
Je haalt zaken door elkaar, de partijen zeggen als sinds vorige week niet te zullen stemmen je ziet dat in hun antwoorden ze stemmen niet omdat in het vorige parlement duidelijk was dat dit niet opbracht.
IK haal NIKS door elkaar. Ik vermoed zelfs dat jij de actualiteit niet bepaald op de voet hebt gevolgd.
Citaat:
Ik herhaal: herdnekkig in het eigen gelijk geloven, en iedereen negeren zal de NVA meer kwaad doen dan goed, dat blijf je niet begrijpen.
Als NVA-er heb ik evengoed het recht om de foutjes aan te duiden. Dat ze zich op het hoofdkantoor met hun kop tegen de muur slaan om hun "uitstel" dat afstel is geworden, daar ben jij blijkbaar blind voor. Maar een verloren veldslag is nog geen verloren oorlog he
EddyBal is offline  
Oud 28 oktober 2010, 09:14   #87
jogo
Eur. Commissievoorzitter

Standaard

Citaat:
Ik denk dat je het eerste stuk mistte waar ik Franstalige Brusselaars en Walen hetzelfde noem.
ik denk dat ge vergeten zijt dat ge het had over de geboorteplaats
jogo is offline  
Oud 28 oktober 2010, 09:26   #88
EddyBal

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door jogo Bekijk bericht
ik denk dat ge vergeten zijt dat ge het had over de geboorteplaats
neen.

Ik stelde dat franstalige Brusselaars voor mij kwasi hetzelfde zijn als Walen. Omdat die er zijn gaan wonen en dus niet allemaal geboren Brusselaars zijn.

Daarop kwam de opmerking dat dat NU Brusselaars zijn.

IK stelde dan dat iedereen die in Vlaanderen (Rode) komt wonen dan ook Vlaming is. Met dank.

Ik denk dat je dat laatste gemist hebt
EddyBal is offline  
Oud 28 oktober 2010, 10:23   #89
k9

Standaard

Citaat:
Schofferen? Ik stel gewoon de feiten zoals ze zijn, zoals heel Vlaanderen ze kan zien! En ik zeg nog méér: als VB het voorstel toch brengt, zal er in de annalen staan dat NVA zich heeft onthouden of tegengestemd! GEEN reklame en al ze het niet opgelost krijgen zal hun dit eeuwig achtervolgen.
Als ze niet voorstemmen hebben ze gewoon gelijk. Nogmaals je moet kijken vanuit het standpunt van zoveel van hun programma verweznlijkt zien, niet vanuit kinderlijke drang om jezelf te laten gelden.

Citaat:
Ik denk het tegenovergestelde van jou. Iedereen was klaar om het voorstel te stemmen. Het uitstel van NVA en hun uitspraken erna hebben gemaakt dat de anderen dezelfde excuses kunnen gebruiken. Zoals ik al zei: een kleine tactische fout maar met grote gevolgen.
Neen, ken je nu nog die cd&v en co niet? Denk je nu echt 1 ogenblik dat die partijen effectief hadden gestemd en dus de onderhandelingen hadden platgelegd? nee, de ene keer dat men dit effectief gestemd heeft was omdat men in totale impasse zat (leterme al 1.5 maand formateur zonder enige resultaat .

Citaat:
IK haal NIKS door elkaar. Ik vermoed zelfs dat jij de actualiteit niet bepaald op de voet hebt gevolgd.
Tuurlijk haal je door elkaar. Jij denkt dat de partijen de NVA slaafs volgen en de acties van de NVA van vorige week hen doen inzien heeft dat het toch niet hoeft. Onzin, die partijen hebben nooit de intentie gehad te stemmen zolang er nog een kans was op akkoorden.

Citaat:
Als NVA-er heb ik evengoed het recht om de foutjes aan te duiden. Dat ze zich op het hoofdkantoor met hun kop tegen de muur slaan om hun "uitstel" dat afstel is geworden, daar ben jij blijkbaar blind voor. Maar een verloren veldslag is nog geen verloren oorlog he
Of je NVA bent of niet maakt mij weinig uit, je moet de zaken correct vorostellen.

k9 is offline  
Oud 28 oktober 2010, 10:44   #90
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

[quote]
Citaat:
AUB hoe het melodrama voor het cafe.
Geweldig argument die ik als een negatie beschouw van hetgeen er rondom u "in real time" gebeurt.

Ik vind dat dat mag. Maar dan moet u niet komen emmeren over "het onrecht dat voor onze voordeur voorbijstroomt en de hypotheek op de toekomst van onze kinderen is cafépraat".

Citaat:
Realiteit is dat het idee van het VB: onafhankelijkheid uitroepen en dan een hele administratie uit de grond stappen, onderhandelen op hetzelfde moment met EU, belgie, en alle internationale instelligen en landen tegelijk zorgen dat de welvaart behouden word en dat de regio blijft draaien gewoon absurd is.
Bull shit...niks absurd...de administratie bestaat reeds....maar het blijven lenen terwijl men de hoogste staatsschuld, hoogste belastingen en laagste uitkeringen ter (geindustrialiseerde) wereld heeft...dát is pas absurd...

Citaat:
Je gaat je ten eerste heel zwak opstellen tegen belgie: vlaanderen MOET dan bepaalde zaken van belgie gedaan krijgen zolang dit niet gebeurt zit men internationaal in een limbo.
Dat bekt allemaal wel lekker, zeker als u daarin gesteund wordt door de ongefundeerde paniekkramp van het establishment...maar geef hiervoor eens één argument?

Citaat:
En ten 2e tot welk doel? Brussel, BHV, staatschuld,... Alles wat men nu onderhandeld komt daar gewoon terug maar dan in een zwakkere positie.
Hoezo zwakkere positie?
In tegendeel/ Vlaanderen betaalt de rekening én heeft het internationaal recht mee...wie staat hier sterk/zwak?

Citaat:
Het VB word uitgesloten vanwege un discriminerende uitspraken. Door dezelfde mensen die nu nog aan de top zijn.
Bull shit...en u weet dat.
Uw bewering is trouwens een huizenhoog affront voor het CGKR, justitie en andere peperdure VB-jagers die het VB ondanks de medewerking van het ganse establishment (justitie, pers, vakbonden, koningshuis, multicultiindustrie, kultuurwereld enz) geeneens kunnen "pakken"...

Citaat:
Uw eigen gelijk da spijtig genoeg niet realistisch is. Maar blijf gerust bij de droom hoor als je jed aar beter bij voelt.
U mag gerust blijven achter de "meedoenpartijen" aanhuppelen die de rechtstreekse oorzaak zijn van de niet benijdenswaardige socio-economische realiteit waar uw en mijn kinderen zullen moeten in leven...maar oeps...dat is volgens u een totaal onbelangrijke cafévaststelling, melodrama...
Oud 28 oktober 2010, 10:45   #91
EddyBal

Standaard

Citaat:
Als ze niet voorstemmen hebben ze gewoon gelijk. Nogmaals je moet kijken vanuit het standpunt van zoveel van hun programma verweznlijkt zien, niet vanuit kinderlijke drang om jezelf te laten gelden.

Neen, ken je nu nog die cd&v en co niet? Denk je nu echt 1 ogenblik dat die partijen effectief hadden gestemd en dus de onderhandelingen hadden platgelegd? nee, de ene keer dat men dit effectief gestemd heeft was omdat men in totale impasse zat (leterme al 1.5 maand formateur zonder enige resultaat .

Tuurlijk haal je door elkaar. Jij denkt dat de partijen de NVA slaafs volgen en de acties van de NVA van vorige week hen doen inzien heeft dat het toch niet hoeft. Onzin, die partijen hebben nooit de intentie gehad te stemmen zolang er nog een kans was op akkoorden.

Of je NVA bent of niet maakt mij weinig uit, je moet de zaken correct vorostellen.
Kijk, JIJ hebt een mening en IK heb een mening. Voorlopig zie ik niks dat jouw mening meerwaardig maakt aan de mijne. Volgens mij kan je gewoon niet toegeven dat de NVA een kleine tactische fout heeft gemaakt. Dat zijn ook maar mensen hoor. Foutjes verdoezelen staat niet mooi.
EddyBal is offline  
Oud 28 oktober 2010, 11:25   #92
k9

Standaard

Citaat:
Kijk, JIJ hebt een mening en IK heb een mening. Voorlopig zie ik niks dat jouw mening meerwaardig maakt aan de mijne. Volgens mij kan je gewoon niet toegeven dat de NVA een kleine tactische fout heeft gemaakt. Dat zijn ook maar mensen hoor. Foutjes verdoezelen staat niet mooi.
neen, ten eerste BHV is grotendeels symbool, het grootste probleem bij BHV is dat het constant de onderhandelingen verzuurt, dat doe je terug door te stemmen, zelfs NVA alleen. Dit doen gaat dus lijnrecht in tegen wat NVA wil bereiken.

k9 is offline  
Oud 28 oktober 2010, 11:27   #93
EddyBal

Standaard

Citaat:
neen, ten eerste BHV is grotendeels symbool, het grootste probleem bij BHV is dat het constant de onderhandelingen verzuurt, dat doe je terug door te stemmen, zelfs NVA alleen. Dit doen gaat dus lijnrecht in tegen wat NVA wil bereiken.
BHV een SYMBOOL?????????

Tja, als je DAT denkt...
EddyBal is offline  
Oud 28 oktober 2010, 11:30   #94
k9

Standaard

Citaat:
BHV een SYMBOOL?????????

Tja, als je DAT denkt...
Wat is er zo belangrijk voor jou dan? En AUB kom niet af met "bij een splitsing zullen ze die gemeenten annexeren"

k9 is offline  
Oud 28 oktober 2010, 11:36   #95
EddyBal

Standaard

Citaat:
Wat is er zo belangrijk voor jou dan? En AUB kom niet af met "bij een splitsing zullen ze die gemeenten annexeren"
Weet jij eigenlijk wel waarover BHV gaat???

Het geeft de kans aan franstaligen die op Vlaams grondgebied wonen om te stemmen voor politici van een ANDERE KIESKRING dan Vlaanderen. Dat is een onrechtmatigheid waar de franstaligen (vooral FDF) trachten nog meer rechten uit te putten. En niet alleen de KIESkring is onrechtmatig. In dat VLAAMSE gebied heeft men ook FRANSTALIGE rechtbanken!!

Symbool??? Ik denk het niet.
EddyBal is offline  
Oud 28 oktober 2010, 12:01   #96
k9

Standaard

Citaat:
Weet jij eigenlijk wel waarover BHV gaat???
Ja

Citaat:
Het geeft de kans aan franstaligen die op Vlaams grondgebied wonen om te stemmen voor politici van een ANDERE KIESKRING dan Vlaanderen. Dat is een onrechtmatigheid waar de franstaligen (vooral FDF) trachten nog meer rechten uit te putten. En niet alleen de KIESkring is onrechtmatig. In dat VLAAMSE gebied heeft men ook FRANSTALIGE rechtbanken!!

Symbool??? Ik denk het niet.
Natuurlijk wel. Wat zal er gebeuren zelfs met een splitsing zoals vlaanderen het wil: kieslijsten van FDF in brabant, stemmen , burgmeesters, verfransing alles blijft zoals het is.

En ja ipv maingain zal men nu op een andere fdf'er of franstalige stemmen. In de realiteit veranderd er dus amper iets (buiten dat vlaanderen 2 zetels verliest waarschijnlijk)

De rechtbanken zijn trouwens niet veroordeeld.

k9 is offline  
Oud 28 oktober 2010, 12:26   #97
EddyBal

Standaard

Citaat:
Ja

Natuurlijk wel. Wat zal er gebeuren zelfs met een splitsing zoals vlaanderen het wil: kieslijsten van FDF in brabant, stemmen , burgmeesters, verfransing alles blijft zoals het is.

En ja ipv maingain zal men nu op een andere fdf'er of franstalige stemmen. In de realiteit veranderd er dus amper iets (buiten dat vlaanderen 2 zetels verliest waarschijnlijk)

De rechtbanken zijn trouwens niet veroordeeld.
De verfransing zal sterker tegengewerkt worden, en ze zullen ook niet meer kunnen rekenen op rechtshulp in het Frans in Vlaanderen. Toch wel enkele dingetjes om over na te denken.
BTW, ze slagen er slechts in om 1 zetel in het Vlaams parlement te bemachtigen.
EddyBal is offline  
Oud 28 oktober 2010, 12:36   #98
k9

Standaard

Citaat:
De verfransing zal sterker tegengewerkt worden,
Waarom? Denk je echt dat mensen gaan wegtrekken of wegblijven omdat men niet op brusselse politici gaan stemmen? Dat is natuurlijk altijd de eerste bekomernis als je een huis zoekt: op wie kan ik daar stemmen.

Citaat:
en ze zullen ook niet meer kunnen rekenen op rechtshulp in het Frans in Vlaanderen.
Je bedoeld dat als men het gerechtelijk arrondissement ook splitst men geen recht meer heeft op een proces in het frans.

En ja, maar weeral: so what? Gaat evenmin iets veranderen behalve voor de franstalige enkeling die voor de rechtbank komt het wat moeilijker maken.

Citaat:
Toch wel enkele dingetjes om over na te denken.
Rationeel een 5seconden en dan besef je dat dit drogredenen zijn, vooral emotioneel.

Citaat:
BTW, ze slagen er slechts in om 1 zetel in het Vlaams parlement te bemachtigen.
Dat bedoel ik niet, door lijstbinding (niet meer mogelijk na splitsig) winnen vlaamse partijen 1 a 2 zetels in het federaal parlement. Door te splitsen zal men die waarschijnlijk (lees zeker 1 waarschijnlijk 2) verliezen.

k9 is offline  
Oud 28 oktober 2010, 12:38   #99
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Blij dat u de inconsistenties in het N-VA discours ook opmerkt. In een andere draad, deed ik hetzelfde.
Daar zat hij dus echt op te wachten.
Oud 28 oktober 2010, 12:38   #100
guido 007
Secretaris-Generaal VN

guido 007's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door BWarrior Bekijk bericht
Er is een federale regering.

Als de N-VA de verrottingsstrategie zou toepassen, zouden ze niet mee stappen in het verhaal van VDL.
Je moet nog veel boterhammekes eten vooraleer je dit begrijpt.

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 05:13.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be