![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Godsdienst en levensovertuiging In dit forum kan je discussiëren over diverse godsdiensten en levensovertuigingen. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |||||||
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Correctie:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Citaat:
|
|||||||
![]() |
![]() |
![]() |
#83 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Levensvragen en logica passen niet bij elkaar zegt Flanelcondoom in deze draad. De atheïst zal dit zomaar afwijzen vermoed ik omdat zijn levensfilosofie in een eng logisch denkkader gevangen zit, een soort van carousel die haar eigen begin of einde niet kan zien, maar eigenlijk is deze stelling een hele discussie waard. Ik treed Flanelcondoom niet helemaal bij in deze, maar dat heeft misschien meer te maken met mijn visie op logica. Men kan er namelijk van uitgaan dat intuïtie ook een vorm van logica, van ratio is, een wijze om tot waarheid en bewustzijn te komen. Ook kan men stellen dat logica als methode communicatie mogelijk poogt te maken en dat levensvragen en logica op die wijze zelfs onlosmakelijk verbonden zijn in een sociale kontekst, net zoals de ene mens onlosmakkelijk verbonden is met de andere, met het leven. De vraag komt dan op of een communicatie zonder logica mogelijk is. Wat met liefde bijvoorbeeld? Wat met concrete handelingen? wat met spontaneïteit of spiritualiteit?...In ieder geval een hele wereld die zich bevindt achter deze stelling. Waarom is die nu eigenlijk terug gebannen? Te direct voor de gevoelige gemiddelde forumbezoeker vermoed ik. Laatst gewijzigd door Johan Bollen : 12 november 2010 om 01:05. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#84 |
Partijlid
|
![]() Atheïsten zijn een beetje zoals een kapitein die wordt aangeraden eens aan wal te komen en van de landrotterij te proeven. Waarop ie dan met zijn schip landinwaarts trekt, roepende dat het niet lukt en te absurd is voor woorden.
“La nuit est aussi un soleil et l’absence de mythe est aussi un mythe.” -Georges Bataille Laatst gewijzigd door Aletheia : 12 november 2010 om 01:18. |
![]() |
![]() |
![]() |
#85 | |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() Citaat:
1) Wat het betekent dat de mens inherent goed wordt geboren en waaruit dat blijkt 2) Wat het betekent dat de mens vrij is en waaruit dat blijkt 3) Waarom de mens bijgevolg geen andere autoriteit zou kennen dan zijn Schepper (en waaruit dat blijkt) Ik denk namelijk dat 'goed' en 'vrij' illusies zijn en dat de 'schepper' er geen belang bij heeft dat zijn autoriteit erkent wordt. |
|
![]() |
![]() |