Politics.be Registreren kan je hier.
Problemen met registreren of reageren op de berichten?
Een verloren wachtwoord?
Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam.

Ga terug   Politics.be > Diverse > Archief > Verkiezingen 2010 en regeringsvorming
Registreer FAQForumreglement Ledenlijst

Verkiezingen 2010 en regeringsvorming Verkiezingen ... Hier horen de discussies thuis die te maken hebben met lijstvorming, standpunten, kandidaten, campagnes, resultaten van de verkiezingen 2010 en de regeringsvorming na deze verkiezingen.

Discussietools
Oud 5 november 2010, 17:17   #81
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door solidarnosc Bekijk bericht
Knechten? Je moet maar eens gaan uitleggen in het buitenland dat de regio die de eerste president van Europa levert, de premier, de minister van buitenlandse zaken en van defensie knechten zijn in eigen land...... Dit begint ziekelijke trekjes te krijgen.
Omdat die mensen juist zich neergelegd hebben bij het knechtendom. Is Van Rompuy misschien tot president van Europa gekozen omwillen van zijn grote verdiensten voor de Europese zaak? Is Leterme premier geworden omdat hij de Vlamingen zo goed heeft verdedigd? De Crem moet zich zelfs door de eerste de beste waalse scherts-kolonel laten belachelijk maken, met steun van de Franse kamer van de Raad van State.
fonne is offline  
Oud 5 november 2010, 17:17   #82
Fieseler
Perm. Vertegenwoordiger VN

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
In ieder geval veel makkelijker en overtuigender dan beloven dat België splitsen makkelijk zal verlopen.
Daar ben ik niet van overtuigd Soli.

Bent u het niet met mij eens dat de prijs die wij (vooral walen en in mindere mate Brusselaars) dagdagelijks betalen om België overeind te houden exponentieel hoger ligt dan de prijs van de ultieme responsabilisering?

Ik zou hierbij mezelf graag willen verbeteren en laten opmerken dat bij de ultieme responsabilisering het netto saldo positief zou zijn terwijl wij nu massa's miljarden euro's in de bodemloze en hopeloze zaak "België" blijven storten.

Dat gegeven alleen zou een ideologische linkiewinkie zoals u toch moeten kunnen bekoren. Meer geld genereren om de 16% armen bij te staan, om de achtergestelde wijken te herontwikkelen en om een groter maatschappelijk welzijn te creëren. Of is het inderdaad toch enkel en alleen te doen om de politieke postjes die de Belgische constructie garandeert aan het geallieerde linkiewinkieland?
Oud 5 november 2010, 17:19   #83
fonne
Secretaris-Generaal VN

fonne's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Nja alsof ze die zomaar zullen afstaan. Voor ieder boek, schilderij etc....zal onderhandeld moeten worden en dat kan lang aanslepen. Zeg me maar eens hoe je het Magritte museum zal splitsen?
Van de even stukken krijgt Vlaanderen de voorkant en Wallonië de achterkant. Voor de oneven stukken het omgekeerde Ceci n'est pas une blague.
fonne is offline  
Oud 5 november 2010, 17:32   #84
Jonathandv
Vreemdeling

Jonathandv's schermafbeelding

Standaard

Ik hoop dat het een objectieve analyse zal worden, want als het objectief is, zal het aangeven dat onafhankelijkheid de enige juiste keuze is, voor heel België maar vooral voor de vlaamse rand. Ik woon te Meise en las onlangs verontrustende cijfers. Bijna 1 op 2 schoolgaande kinderen in Meise heeft anderstalige ouders. Ik vind het wel goed dat deze ouders hun kinderen naar nederlandstalig onderwijs sturen, maar het bewijst hoe de rand aan het verfransen is.

Bart for president!
Jonathandv is offline  
Oud 5 november 2010, 18:07   #85
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Bad Attila Bekijk bericht
Waarom? Denk jij nu ECHT dat België splitsen eenvoudig is?
Aan al die mensen die altijd vol emoties komen uitleggen dat België splitsen heel veel zal kosten :

waarom berekenen jullie niet eens hoeveel de nu al 3,5 jaar durende patstelling kost ?
Of is het niet nemen van beslissingen jarenlang gratis, en heeft dit geen gevolgen voor de sociale zekerheid, die altijd als schaamlapje voor België gebruikt wordt ("red de 'solidariteit' " , in werkelijkheid : red de PS maffiastaat).
De gemuilkorfde is offline  
Oud 5 november 2010, 18:11   #86
De gemuilkorfde

De gemuilkorfde's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Zoals in Bosnië?
Eventjes ter herinnering brengen : de grote agressors daar waren de Serviërs, je weet wel, dat gespuis dat voor de eenheidsstaat Joegoslavië was, en al de andere volkeren daarbinnen verknechtte.
Toen ze hun zin niet kregen hebben zij al die andere volkeren militair aangevallen en genocides gepleegd.
Dus wie graag met Bosnië vergelijkt komt erop uit dat de Franstaligen de Serviërs zijn...

Laatst gewijzigd door De gemuilkorfde : 5 november 2010 om 18:13.
De gemuilkorfde is offline  
Oud 5 november 2010, 18:20   #87
Xenophon
Secretaris-Generaal VN

Xenophon's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door De gemuilkorfde Bekijk bericht
Eventjes ter herinnering brengen : de grote agressors daar waren de Serviërs, je weet wel, dat gespuis dat voor de eenheidsstaat Joegoslavië was, en al de andere volkeren daarbinnen verknechtte.
Toen ze hun zin niet kregen hebben zij al die andere volkeren militair aangevallen en genocides gepleegd.
Dus wie graag met Bosnië vergelijkt komt erop uit dat de Franstaligen de Serviërs zijn...
Imperialisten, raar volkje.

Ze denken dat ze een geschenk van God aan de mensheid zijn.

Wereldvreemde snuiters waar je met rationaliteit geen beweging in krijgt.
Oud 5 november 2010, 18:27   #88
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door lollysticky Bekijk bericht
DE VRT heeft aangekondigd dat ze een panel van professoren zal bijeenbrengen om de splitsing te bestuderen in al zijn aspecten.

link: http://www.standaard.be/artikel/deta...kelid=GH31N3JS

Ten eerste vind ik dit een goede zaak. Aan de andere kant lijkt het mij nogal erg 'toevallig' dat deze uitzending er komt juist voor (eventuele) nieuwe verkiezingen... gauw de mensen nog eens bangmaken? Soit, ik hoop op een objectieve kijk op de zaak, zowel langs vlaamse als franstalige kant.
Als het van de VRT georganiseerd wordt mag je er zeker van zijn dat het anti propaganda eerste klas wordt.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 november 2010 om 18:27.
Garry is offline  
Oud 5 november 2010, 18:33   #89
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Jonathandv Bekijk bericht
Ik hoop dat het een objectieve analyse zal worden, want als het objectief is, zal het aangeven dat onafhankelijkheid de enige juiste keuze is, voor heel België maar vooral voor de vlaamse rand. Ik woon te Meise en las onlangs verontrustende cijfers. Bijna 1 op 2 schoolgaande kinderen in Meise heeft anderstalige ouders. Ik vind het wel goed dat deze ouders hun kinderen naar nederlandstalig onderwijs sturen, maar het bewijst hoe de rand aan het verfransen is.
Vandaag nog met een turk gesproken. Die vroeg zich af hoe het kon dat de vele niet Belgen of nieuwe Belgen, allen die hier wonen, de ene al beter dan de andere, Nederlands (Vlaams) spreken, maar dat de Walen die hier wonen kennelijk niet verder geraken dan,' buon jour'.

Laatst gewijzigd door Garry : 5 november 2010 om 18:39.
Garry is offline  
Oud 5 november 2010, 18:34   #90
schaduwpremier
Schepen

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Garry Bekijk bericht
Vandaag nog met een turk gesproken. Die vroeg zich af hoe het kon dat de vele niet Belgen of nieuwe Belgen, allen die hier wonen, de ene al beter dan de andere, Nederlands (Vlaams) spreken, maar dat de Walen die hier wonen kennelijk niet verder geraken dan,' buon jour'.

W
In Wallonië spreken de turken frans
schaduwpremier is offline  
Oud 5 november 2010, 18:36   #91
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:

Wat moet ik daar nu op antwoorden? Hij heeft gelijk. 90 % van de Walen, en er wonen er heel wat hier aan de kust, geraakt inderdaad niet verder.

Probeer dan de allochtonen maar eens aan hun verstand te brengen dat ze moeten integreren en de taal moeten leren.
Garry is offline  
Oud 5 november 2010, 18:38   #92
Garry
Secretaris-Generaal VN

Garry's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door schaduwpremier Bekijk bericht
In Wallonië spreken de turken frans
De Vlamingen daar spreken OOK frans.
Garry is offline  
Oud 5 november 2010, 18:40   #93
Sjarelgulden
Banneling

Standaard

Awel ja, da wou 'ekik nu juste oek zeggen. Die Woalkoppen lieren oemes gin Vloms. In mijne tijd zou da ni pakken ze ! Gisteren nog: een Hollandse neger. Denkt ge da da Antwarps klapt ? Nougabollen. Ik heb hem gezei dat 'em het terug nor Afrika moet afbollen. Toen zeit 'em iets van: "Ik ben geen Afrikaan, meneer, maar een Zuid-Amerikaan". Allez, wa zen da na vor maniere !

In Vlonderen Vloms nongdedoemes !

Laatst gewijzigd door Sjarelgulden : 5 november 2010 om 18:44.
Sjarelgulden is offline  
Oud 5 november 2010, 18:46   #94
captain jack
Gouverneur

captain jack's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Ik hoop dat het een objectieve analyse zal worden, want als het objectief is, zal het aangeven dat onafhankelijkheid de enige juiste keuze is

Mooie visie op objectiviteit hebt gij...
captain jack is offline  
Oud 5 november 2010, 19:02   #95
Shadowke

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjarelgulden Bekijk bericht
Awel ja, da wou 'ekik nu juste oek zeggen. Die Woalkoppen lieren oemes gin Vloms. In mijne tijd zou da ni pakken ze ! Gisteren nog: een Hollandse neger. Denkt ge da da Antwarps klapt ? Nougabollen. Ik heb hem gezei dat 'em het terug nor Afrika moet afbollen. Toen zeit 'em iets van: "Ik ben geen Afrikaan, meneer, maar een Zuid-Amerikaan". Allez, wa zen da na vor maniere !

das brabants da ge klapt, ni vloms.
vloms das vo de west-vloanders en een groët deel van de oest-vloanders.
Shadowke is offline  
Oud 5 november 2010, 19:43   #96
Fieseler

Fieseler's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Sjarelgulden Bekijk bericht

Welkom op dit forum sjarel...wij zaten echt om een trol verlegen...
Oud 5 november 2010, 20:26   #97
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

solidarnosc's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
En een splitsing zal dat proces tegenhouden?
solidarnosc is offline  
Oud 5 november 2010, 20:28   #98
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Fieseler Bekijk bericht
Daar ben ik niet van overtuigd Soli.

Bent u het niet met mij eens dat de prijs die wij (vooral walen en in mindere mate Brusselaars) dagdagelijks betalen om België overeind te houden exponentieel hoger ligt dan de prijs van de ultieme responsabilisering?

Ik zou hierbij mezelf graag willen verbeteren en laten opmerken dat bij de ultieme responsabilisering het netto saldo positief zou zijn terwijl wij nu massa's miljarden euro's in de bodemloze en hopeloze zaak "België" blijven storten.

Dat gegeven alleen zou een ideologische linkiewinkie zoals u toch moeten kunnen bekoren. Meer geld genereren om de 16% armen bij te staan, om de achtergestelde wijken te herontwikkelen en om een groter maatschappelijk welzijn te creëren. Of is het inderdaad toch enkel en alleen te doen om de politieke postjes die de Belgische constructie garandeert aan het geallieerde linkiewinkieland?
In ieder staat bestaan er geldstromen. Verschillende studies tonen aan dat die in België niet hoger is dan in veel andere landen. De consequentie van de ultieme responsabilisering is de opheffing van de (welvaarts)staat.

Laatst gewijzigd door solidarnosc : 5 november 2010 om 20:30.
solidarnosc is offline  
Oud 5 november 2010, 20:52   #99
EddyBal

EddyBal's schermafbeelding

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door Shadowke Bekijk bericht
das brabants da ge klapt, ni vloms.
vloms das vo de west-vloanders en een groët deel van de oest-vloanders.
In de Leuvense Univ spreken de profs allemaal westVlaams sinds "Leuven Vlaams" ja
Wanneer men in de loop der jaren vaststelt dat het samenwonen van volkeren alleen maar tot onenigheden en misbruiken leidt, territoriale grenzen niet meer geëerbiedigd worden, noch de grondwet die de samenwoners zou moeten binden, kan men beter scheiden vooraleer het tot bloedvergieten komt. Vlaanderen met zijn hoofdstad Brussel, neemt dus vanaf deze moment alle machten die een staat nodig heeft om zijn bestaan te verzekeren en trekt zijn grenzen waar deze laatst onderling zijn overeen gekomen.
EddyBal is offline  
Oud 5 november 2010, 21:28   #100
solidarnosc
Secretaris-Generaal VN

Standaard

Citaat:
Oorspronkelijk geplaatst door fonne Bekijk bericht
Omdat die mensen juist zich neergelegd hebben bij het knechtendom. Is Van Rompuy misschien tot president van Europa gekozen omwillen van zijn grote verdiensten voor de Europese zaak? Is Leterme premier geworden omdat hij de Vlamingen zo goed heeft verdedigd? De Crem moet zich zelfs door de eerste de beste waalse scherts-kolonel laten belachelijk maken, met steun van de Franse kamer van de Raad van State.
Tja als je op die manier denkt dan zijn de Vlamingen volgens u waarlijk het zieligste volk ter wereld.
solidarnosc is offline  

Regels voor berichten
Je mag niet nieuwe discussies starten
Je mag niet reageren op berichten
Je mag niet bijlagen versturen
Je mag niet jouw berichten bewerken

vB-code is Aan
Smileys zijn Aan
[IMG]-code is Aan
HTML-code is Uit
Forumnavigatie

Alle tijden zijn GMT +1. Het is nu 19:30.

Forumsoftware: vBulletin®
Copyright ©2000 - 2025, Jelsoft Enterprises Ltd.
Content copyright ©2002 - 2020, Politics.be