![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
Buitenland Internationale onderwerpen, de politiek van de Europese lidstaten, over de werking van Europa, Europese instellingen, ... politieke en maatschappelijke discussies. |
![]() |
|
Discussietools |
![]() |
#81 | ||
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Ik zit 'misschien' daar in het cursief om aan te duiden dat het geen zekerheid is dat die vrijwillige organisaties voor mij gaan zorgen, maar dat is geen echte kritiek op die organisaties vermits niemand met zekerheid kan zeggen dat de overheid wel voor mij gaat zorgen. Citaat:
Laatst gewijzigd door Bebob : 9 november 2010 om 10:01. |
||
![]() |
![]() |
![]() |
#82 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
Stel, ik ben voorstander van zo een vangnet, omdat ik denk dat het MIJ of de MIJNEN ooit misschien wel van dienst zou kunnen zijn (niet omdat ik een gouden hart heb). Ik heb er dan niks aan om op vrijwillige basis vrijgevig te zijn, tenzij om mij een soort moreel kapitaal op te bouwen dat als argument zou kunnen dienen om anderen ervan te overtuigen van MIJ te helpen als IK hulp nodig heb. Ik ben wel bereid om mijn steentje bij te dragen OP VOORWAARDE dat ik ergens een garantie heb dat anderen dat ook zullen doen. Zoniet ben ik twee keer de pineut: eerst wanneer ik spul afsta aan anderen om een moreel kapitaal op te bouwen, en de tweede keer als de anderen mij laten stikken. Het is dus enkel als er een bindend gezamelijk akkoord bestaat dat ik mee wil, en dat gezamelijk akkoord draagt dan ook mijn steun. Ik wil bijdragen op voorwaarde dat anderen zich ook engageren. Niet omdat ik goedhartig ben, maar omdat ik een "zeker gevoel" wil kopen dat ik al dan niet zal verzilveren. Het is met andere woorden een vorm van verzekeringsfunctie ; alleen gaat er geen enkele prive maatschappij zijn die zonder klantenselectie werklozensteun gaat willen uitkeren. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#83 |
Banneling
|
![]() De staat moet zich niet meer garant stellen voor de werklozen.
Dat zal de BIG SOCIETY van de liberalen wel doen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#84 | |
Provinciaal Statenlid
|
![]() Citaat:
Maar dat is niet de enige manier. Er zijn ook methodes waar de donor ook zelf hoopt te profiteren van zijn donaties. Dan denk ik vooral aan coöperatieven en mutualiteiten. Dat is een soort verzekering tegen werkloosheid/ziekte, maar die organisaties hebben geen winstmotief. Zo'n organisaties zijn eigenlijk een arbeidersvereniging met als doel die verzekering te verschaffen aan de arbeiders. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#85 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#86 | |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Citaat:
![]() Hoe noemt ge uw argumenten dan ? Waarschijnlijk nog nooit van veegmachines gehoord ? |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#87 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#88 | |
Europees Commissaris
|
![]() Citaat:
http://nl.wikipedia.org/wiki/Barbaar Leg nu eens uit. |
|
![]() |
![]() |
![]() |
#89 |
Europees Commissaris
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#90 | |
Minister
|
![]() Citaat:
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#91 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#92 |
Minister
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#93 |
Perm. Vertegenwoordiger VN
|
![]() @ Kameleon
Dat is absoluut niet wat ambtenaren willen.
![]() |
#94 |
Provinciaal Statenlid
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#95 |
Banneling
|
![]() Als je minder doppers wilt, moet je minder veegmachine's kopen, en meer straatvegers aannemen. En als je meer machine's koopt, dan moet je niet zagen dat er te veel doppers zijn, dan moet je dop uitbetalen en verder geen ZEVER vertellen.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#96 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#97 |
Banneling
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#98 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() Een basiskursus economie zou je laten inzien dat dat een foute (maar vaak gehoorde) redenering is. Protectionisme, en "koop nationaal spul eerst" en dergelijke, bevoordeligen weinig rendabele aanwendingen van ressources, en benadelen effectieve aanwending van ressources. Het kan tijdelijk zijn dat men (spijtig genoeg) veel van zijn ressources in weinig rendabele toepassingen heeft gestoken, en dus brengt protectionisme tijdelijk, schijnbaar soelaas. Maar op langere termijn heeft men zich vastgezet in een onrendabele situatie en het marktsignaal dat dat aangaf, het zwijgen op gelegd. De boemerang komt dan vroeg of laat terug in uw snuit, als ge beseft dat ge uw paard-en-kar technologie met protectionisme hebt beschermd, en de rest van de wereld ondertussen rondhost in vliegende schotels. Maar op korte termijn kan zo een maatregel wel de "paard-en-kar" industrie recht houden ja.
|
![]() |
![]() |
![]() |
#99 |
Secretaris-Generaal VN
|
![]() |
![]() |
![]() |
![]() |
#100 |