![]() |
Registreren kan je hier. Problemen met registreren of reageren op de berichten? Een verloren wachtwoord? Gelieve een mail te zenden naar [email protected] met vermelding van je gebruikersnaam. |
|
|||||||
| Registreer | FAQ | Forumreglement | Ledenlijst |
| Binnenland Onderwerpen omtrent de binnenlandse politiek kunnen hier terecht. Let er wel op dat dit subforum enkel over dergelijk algemene zaken gaat die niet thuishoren in de themafora. |
![]() |
|
|
Discussietools |
|
|
#81 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#82 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#83 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
dit kwam veeleer neer op een joke... of had je dit nog niet door |
||
|
|
|
|
|
#84 | ||
|
Minister-President
|
Citaat:
????? Lees er dan eens alle replieken van de Vlaams Blok posters hier op na, en misschien moet ik ook een het geheugen opfrissen wat Bart Laeremans vorig jaar vertelde bij de goedkeuring van het homohuwelijk en wat Vlaams Blok mandatarissen vroeger gezegd hebben over homo's. Hoe je dat dan nog durft te zeggen dat jullie niet tegen homo's zijn?
|
|
|
|
#85 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#86 |
|
Minister-President
|
Zal toch eens alle uitspraken van Blokkers hier terug plaatsen waaruit zal blijken dat het Blok enorm homohatend is!
|
|
|
#87 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#88 |
|
Minister-President
|
Sommige Vlaams Blokkers zijn homohaters: héél duidelijk, heb die topic al eens geplaatst maar Guderian vraagt erom
Alexandra Colen in het Laatste Nieuws 10 juli 1997 Mijn jonge broer is een homo. Hij zong als sopraantje in het koor van het koor van het college en ging mee op buitenlandse tournees. Enkele oudere zangers van het koor hebben hem in de homoseks ingeleid. U weet hoe homo’s gemeenschap hebben. Het is een inse gewelddadige daad waarbij men iemand binnendringt langs een tegennatuurlijke weg; Mijn broer heeft deze dramatische ervaring verwerkt door ze goed te praten. Hij werd zelf homo. Ik vermoed dat de meesten homo’s worden nadat ze door homo’s werden misbruikt. Zo plant homofilie zich voort. Dat het Vlaams Blok het moeilijk heeft met homosexualiteit is geen geheim Dit blijkt hieronder uit een fragment uit het boek herendubbel damesdubbel: Uit Vlaams Blok hoek kwam een tegenvoorstel dat het huwelijk expliciet wil voorbehouden voor personen van een verschillend geslacht. “Moet er een wettelijk statuut komen voor samenwoners (holebi’s en hetero’s)dat bepaalde aspecten zoals erfenisrechten, verblijfrecht voor een buitenlandse partner, sociale zekerheid regelt? Vroeg het holebiblad ZIZO in 99 aan het Vlaams Blok. Nee antwoordde ze! Het Vlaams Blok heeft zich verzet tegen het voorstel voor de wettelijke samenwoonst. Dit voorstel roept een geheel nieuw partnerschap, een geheel nieuwe instelling in het leven, die voor veel mensen een volwaardig alternatief is voor het huwelijk. Het Vlaams Blok houdt vast aan een vorrangsbeleid ten aanzien van het wettelijk huwelijk. Wetgeving met het doel de samenwoonst aan te moedigen ten nadele van het huwelijk is voor het Vlaams Blok onaanvaardbaar. De partij spreekt zich uit tegen het opnemen van homoseksualiteit in de eindtermen van de middelbare school, tegen een welzijsbeleid voor holebi’s en tegen een minster voor Gelijke kansen. Wel zei de partij dat er geen vriendsschapsverdragen kunnen afgesloten worden met landen waar homosekualiteit strafbaar is want “vermits het Vlaams Blok het Europees Verdrag van de Rechten van de Mens onderschrijft is dit voor ons onmogelijk. Het Vlaams Blok liegt schaamteloos op de vraag of ze optreedt tegen mandatarissen die homo-onvriendelijke uitspraken doen. Dit is op het ogenblik niet aan de orde, want het probleem stelt zich niet. En nu goed lezen: Het partijblad noemde holebis’s in 1985 viespeuken een een stinkend zootje linkse reetkevers. In dat zelfde jaar werden homomilitanten die pamfletten uitdeelden aan een school aangevallen door een knokploeg van het Blok olv Buisseret, één van de stichters van de partij. In een Nederlands tijdschrift zei Dewinter in 1993 homofilie behandelen op hetzelfde niveau als een normaal heterohuwelijk niet kan. 1995: Het Vlaams Blok is geen voorstander van het toelaten van homohuwelijken omdat het toelaten ervan de indruk wekt dat een homofiele relatie evenwaardig zou zijn aan een heterorelatie. November 1996: Alexandra Colen zegt dat wanneer iemand zijn huis niet wil verhuren aan een homohuwelijk dit hun goed recht is. Mei 1997: Vlaams Blok kamerlid Aers ergerde zich over de affiches van de holebigroep Verkeerd geparkeerd in de Gentse trams en Bussen. Nochtans zijn er binnen het Vlaams Blok homo’s. Ivan Brys van het Roze Aktiefront vertelde dat zijn homoseksuele buurman in Antwerpen voor het Vlaams Blok stemt “omdat hij zich onveilig voelt”. Dat hij voor een partij stemt die hem als homo discrimineert neemt hij erbij. Maar hij heeft het grif toe dat ze niet homovriendelijk zijn? In de gay krant van 1996 bekende een oud studentleider dat hij Vlaams Blokker was en met zijn vriend wou trouwen. Dit bezorgde hem echter zoveel problemen in zijn vriendekring dat hij weigert nog op de materie in te gaan. Bart Laermans vorig jaar bij de goedkeuring van het homohuwelijk: Wij zullen hard ons best doen om deze wet af te schaffen. Ik geloof dat er een dag zal komen dat we daarin zullen slagen. Natuurlijk zal men op dat moment komen aandraven met het goedkope argument dat er intussen tientallen of honderen homokoppels van die regeling gebruik zullen gemaakt hebben (...) Dat is dan niet onze verantwoordelijkheid. U bent verantwoordelijk voor de ontsporing die er vandaag wordt aangericht '...)" Het Vlaams Blok heeft niets tegen homo's???????
|
|
|
#89 | |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#90 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Okay, homo's zijn er op heden en waren er ook in het verleden. Zal ik zeker niet ontkennen.
Maar ik ben TEGEN het huwelijk en TEGEN adoptie van kinderen door mensen van hetzelfde geslacht. Daarbij heb ik het zowel over homo's als lebiennes. (voor lesbiennes gewoon opdat ik consequent ben). Is dat verkeerd soms? Ik snap niet wat jullie eigenlijk bezielen... want als ik op de media moet vernemen dat nu het belangrijkste punt van de holibi-federatie op dit opgeblik het adoptierecht is.... wow dan vraag ik mij af wat er dan nog moet volgen als die eis ook ingewilligd zal zijn. Gratis AIDS-testen?... snap nu eens toch ... het is algemeen aanvaard door het volg (het homo-zijn), maar willen jullie niet te ver gaan? Het homohuwelijk was voor mij al een stap te ver... |
|
|
|
|
|
#91 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
||
|
|
|
|
|
#92 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Homo zijn= niet normaal
Homo zijn: bestaat Homo's trouwen: NEEN! Homo's adoptierecht: NEEN! Als jullie (holibie-groepen) echt blijven drukken en drukken zal men velen (=de bevolking) zien afhaken. En denk niet dat dit jullie doel is. |
|
|
|
|
|
#93 | ||
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
Citaat:
Citaat:
het gaat om het bestrijden van discriminatie op basis van seksuele voorkeur. |
||
|
|
|
|
|
#94 |
|
Provinciaal Gedeputeerde
|
|
|
|
|
|
|
#95 | ||
|
Europees Commissaris
|
Citaat:
|
|
|
|
|
#96 | |
|
Burgemeester
|
Citaat:
Leer mss. holEbI eens goed schrijven en kom ons hier dan de les lezen met uw grote woorden! ik had nu niet echt verwacht dat iemand die stemt op agressie, racisme en geweld hier het homohuwelijk goed zou keuren. U doet maar, wij |
|
|
|
|
|
|
#97 | |
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
|
|
|
|
|
|
|
#98 | ||
|
Burgemeester
|
Citaat:
maar wel op de partij van het racisme wel op de partij van het geweld wel op de partij die gemeenschappen stigmatiseert wel op de partij die verdeeldheid en geweld zaait wel op de partij wiens mandatarissen burgers neermaaien wel op de partij van de vrouw aan de haard (liefst met blauw ropklop oog) wel op de partij die geen economisch programma heeft wel op de partij die liegt en bedriegt als het over criminaliteitscijfers gaat wel op de partij die justitionele uitspraken negeert wel op de parij die diezelfde justitie enkele maanden daarvoor verheerlijkte wel op de partij die ..... |
||
|
|
|
|
|
#99 | ||
|
Secretaris-Generaal VN
|
Citaat:
Balans: Stem Vlaams Blok! |